Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #1 Skrevet 27. desember 2016 Feiret jul med familien til min samboer og vår datter på 2 år. Søsteren til samboeren min har kjærlighetssorg etter et brudd med kjæresten for 10 uker siden. Hun spiser lite, sover dårlig, varierende humør og hun er nedstemt. Hun var ikke utenfor døren på flere dager i jula. Å komme hjem etter og ha vært der tre dager var en lettelse da det er ei lita leilighet og stemninga er til å ta og føle på. Det går ut over alle sammen og jeg følte ikke alltid at alle klarte å være den beste utgaven av seg selv på julaften. Jeg skjønner at kjærlighetssorg er trist og utfordrende, men er det ikke å forvente at en kan "skjerpe seg" litt den ene dagen i året det er julaften? Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 822f1...bf9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #2 Skrevet 27. desember 2016 Jeg tenker hun sliter tydeligvis såpass at hun ikke klarte "skjerpe" seg. Har vært der hun er og det er helt jævlig. Går ikke an å ta seg sammen... det er sikkert spesielt vondt for henne i julen. Noen ganger blir ikke julen slik man ser for seg, ting skjer.... Anonymous poster hash: 79485...b6f
Helene Harepus Skrevet 27. desember 2016 #3 Skrevet 27. desember 2016 Kjærlighetssorg kan være helt forferdelig og det er gjerne ekstra vondt på merkedager som jul, nyttår etc. Så jeg anbefaler deg heller å vise empati og se igjennom fingrene når det gjelder hennes nedstemthet, enn å forvente at hun "skjerper seg", hun har mistet noen hun elsket og har det vondt.
MammantilNurket Skrevet 27. desember 2016 #4 Skrevet 27. desember 2016 Folk blir sykemeldt på grunn av kjærlighetssorg ... det kan være et kjempetraume for mange. Ta vare på svigerinnen din: inviter på filmkveld m/store mengder iskrem og grinefilm, eller ta henne med på byen. Vær "wing girl" for henne og sørg for at hun får masse oppmerksomhet,kline og danse masse. Aller helst få med seg en kjekkas eller to hjem også.
TinaK 1990 Skrevet 27. desember 2016 #5 Skrevet 27. desember 2016 Jeg tenker at du ikke har hatt kjærlighetssorg før, hi?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #6 Skrevet 27. desember 2016 Jeg har hatt kjærlighetssorg gjentatte ganger, men jeg er veldig flink å "ta på meg en maske"/bevare stemninga. Jeg aner selvfølgelig ikke hvordan det føles for henne i jula. Hun skulle i utgangspunktet feire nyttårsaften med kjæresten og hun har gruet seg til både jul og nyttår. Vi opplever at hun er "apatisk" og ikke vil ta i mot hjelp. Samboer foreslo at hun skulle være med oss å ta sol og at han spanderte, men det ble hun ikke med på. Jeg skjønner at hun har det vanskelig, men det blir ille bedre av å "bli værende i kjelleren". Det er ikke så lett å hjelpe henne. Kanskje hun trenger hjelp til å bearbeide sorgen? Anonymous poster hash: 822f1...bf9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #7 Skrevet 27. desember 2016 Jeg har hatt kjærlighetssorg gjentatte ganger, men jeg er veldig flink å "ta på meg en maske"/bevare stemninga. Jeg aner selvfølgelig ikke hvordan det føles for henne i jula. Hun skulle i utgangspunktet feire nyttårsaften med kjæresten og hun har gruet seg til både jul og nyttår. Vi opplever at hun er "apatisk" og ikke vil ta i mot hjelp. Samboer foreslo at hun skulle være med oss å ta sol og at han spanderte, men det ble hun ikke med på. Jeg skjønner at hun har det vanskelig, men det blir ille bedre av å "bli værende i kjelleren". Det er ikke så lett å hjelpe henne. Kanskje hun trenger hjelp til å bearbeide sorgen? Anonymous poster hash: 822f1...bf9 HI forresten. Anonymous poster hash: 822f1...bf9
Mamma_til_2 Skrevet 27. desember 2016 #8 Skrevet 27. desember 2016 Mennesker opplever kjærlighetssorg på forskjellige måter, du vet ikke hva som skjedde hva som ble sakt og gjort ol, du kan ikke si at noen skal skjerpe seg bare for at det er jul.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #9 Skrevet 27. desember 2016 Være med dere og ta sol?! Herregud så trashy. Det hadde ikke jeg blitt med på heller, så det at hun sa nei trenger ikke ha noe med kjærlighetssorg å gjøre. Anonymous poster hash: cad52...dc0
Mamma til 2 søte Skrevet 27. desember 2016 #10 Skrevet 27. desember 2016 Du har nok ikke hatt kjærlighetssorg kjære hi... Og lage en tråd om noe sånt synes jeg er smålig.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #11 Skrevet 27. desember 2016 Du har nok ikke hatt kjærlighetssorg kjære hi... Og lage en tråd om noe sånt synes jeg er smålig. På hvilket grunnlag kan du si at jeg ikke har hatt kjærlighetssorg? Folk reagerer ulikt på kjærlighetssorg. Jeg ville bare lufte tankene mine litt og høre deres synspunkt siden jeg ikke er objektiv. Hun ble invitert på middag til oss i går, men kom ikke. Hva annet kan vi gjøre for å få henne ut? På ett tidspunkt blir hun nødt til å ta tak i seg selv. Anonymous poster hash: 822f1...bf9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #12 Skrevet 27. desember 2016 Jeg har hatt kjærlighetssorg gjentatte ganger, men jeg er veldig flink å "ta på meg en maske"/bevare stemninga. Jeg aner selvfølgelig ikke hvordan det føles for henne i jula. Hun skulle i utgangspunktet feire nyttårsaften med kjæresten og hun har gruet seg til både jul og nyttår. Vi opplever at hun er "apatisk" og ikke vil ta i mot hjelp. Samboer foreslo at hun skulle være med oss å ta sol og at han spanderte, men det ble hun ikke med på. Jeg skjønner at hun har det vanskelig, men det blir ille bedre av å "bli værende i kjelleren". Det er ikke så lett å hjelpe henne. Kanskje hun trenger hjelp til å bearbeide sorgen? Anonymous poster hash: 822f1...bf9 Kan godt hende, men solarium er neppe kuren mot dette. Anonymous poster hash: 9917e...c48
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #13 Skrevet 27. desember 2016 Kan godt hende, men solarium er neppe kuren mot dette. Anonymous poster hash: 9917e...c48 Har ikke sagt at solarium er kuren mot kjærlighetssorg, men det kan hjelpe å komme seg ut. Tror ikke det er heldig å sitte inne i en "evighet". Vi skal invitere henne på middag flere ganger i år. Håper hun kommer. Anonymous poster hash: 822f1...bf9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #14 Skrevet 27. desember 2016 Har ikke sagt at solarium er kuren mot kjærlighetssorg, men det kan hjelpe å komme seg ut. Tror ikke det er heldig å sitte inne i en "evighet". Vi skal invitere henne på middag flere ganger i år. Håper hun kommer. Anonymous poster hash: 822f1...bf9 Men kanskje det er hennes måte å komme over det på. Anonymous poster hash: f74cb...c33
MammantilNurket Skrevet 27. desember 2016 #15 Skrevet 27. desember 2016 Ta henne med ut på livet, HI. Mange store peniser og rikelig med alkohol kurerer garantert kjærlighetssorgen hennes.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #16 Skrevet 27. desember 2016 Du skriver hun er apatisk. Kan hun være deprimert? Ta henne med til legen? Anonymous poster hash: 79637...64d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #17 Skrevet 27. desember 2016 Har ikke sagt at solarium er kuren mot kjærlighetssorg, men det kan hjelpe å komme seg ut. Tror ikke det er heldig å sitte inne i en "evighet". Vi skal invitere henne på middag flere ganger i år. Håper hun kommer. Anonymous poster hash: 822f1...bf9 Tror ikke at andre kan finne sannheten om hvordan en gitt persons sorg oppleves. Anonymous poster hash: 9917e...c48
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #18 Skrevet 27. desember 2016 Du skriver hun er apatisk. Kan hun være deprimert? Ta henne med til legen? Anonymous poster hash: 79637...64d Jeg tror hun kan være deprimert ja. Hun jobbet tre uker og det fungerte kjempebra, men så snart hun sluttet å jobbe fikk hun en nedtur. Hun gjør ikke så mye om dagene. Hun bor hos moren i overgangsfasen. Jeg tror hun trenger profesjonell hjelp, men så lenge hun ikke føler/ser det selv er det ikke så mye å gjøre. Hun spiser skrekkelig lite, har en del vondt i magen og det tar ofte lang tid før hun sovner om kvelden. HI Anonymous poster hash: 822f1...bf9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #19 Skrevet 27. desember 2016 Tror ikke at andre kan finne sannheten om hvordan en gitt persons sorg oppleves. Anonymous poster hash: 9917e...c48 Selvfølgelig ikke, men hvor logisk er det at det gagner henne å sitte inne i mange dager? Anonymous poster hash: 822f1...bf9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #20 Skrevet 27. desember 2016 Nei, men herregud det har gått 10 uker. Ro dere ned. 10 uker er ingenting hvis man har en skikkelig sorg. Gi det et halvt år i det minste. Hvis hun er likedan da, da kan dere begynne å snakke om depresjoner. Og jo, av og til er det å "være i kjelleren" en ganske lang periode være det man trenger for å komme seg videre. Å ta seg tid til å sørge er viktig. Anonymous poster hash: 55d88...79f
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #21 Skrevet 28. desember 2016 Selvfølgelig ikke, men hvor logisk er det at det gagner henne å sitte inne i mange dager? Anonymous poster hash: 822f1...bf9 Sorg følger ikke logikk. Nesten så jeg kunne unne deg en egen sorg. Kanskje lærte du noe. Anonymous poster hash: 9917e...c48
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #22 Skrevet 28. desember 2016 HI Jeg ble nysgjerrig på hvor mange år ho er? Hvor lenge var de sammen ? Anonymous poster hash: ccdda...e37
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #23 Skrevet 28. desember 2016 Skjønner at hun ikke gadd å henge med et kjærestepar. Du får invitere til jentekveld. Anonymous poster hash: 75903...83e
Sisera Skrevet 28. desember 2016 #24 Skrevet 28. desember 2016 Jeg har hatt kjærlighetssorg gjentatte ganger, men jeg er veldig flink å "ta på meg en maske"/bevare stemninga. Jeg aner selvfølgelig ikke hvordan det føles for henne i jula. Hun skulle i utgangspunktet feire nyttårsaften med kjæresten og hun har gruet seg til både jul og nyttår. Vi opplever at hun er "apatisk" og ikke vil ta i mot hjelp. Samboer foreslo at hun skulle være med oss å ta sol og at han spanderte, men det ble hun ikke med på. Jeg skjønner at hun har det vanskelig, men det blir ille bedre av å "bli værende i kjelleren". Det er ikke så lett å hjelpe henne. Kanskje hun trenger hjelp til å bearbeide sorgen? Anonymous poster hash: 822f1...bf9 Spandere solarium altså, for en gest! 😂 hvordan kunne hun takke nei til et så uslåelig tilbud?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #25 Skrevet 28. desember 2016 Sorg følger ikke logikk. Nesten så jeg kunne unne deg en egen sorg. Kanskje lærte du noe. Anonymous poster hash: 9917e...c48 Det jeg ville fram til er at det ikke er sunt å dyrke sorgen "24/7". Vi merker på henne hvor mye bedre humør hun er hvis hun trener eller jobber og ikke bare sitter i sofaen dagen lang. Dette året har jeg hatt en sorg relatert til studiene At du unner meg sorg sier mest om deg Anonymous poster hash: 822f1...bf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå