Gå til innhold

Si ja til vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillebroren min ble smittet av meg da jeg fikk det som 8 åring. Lillebror var bare 6 mnd og han fikk noen prikker i rompa😂 Utenom det ble han ikke dårlig i det hele tatt. Ingen feber eller noe 😉

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg tuller ikke! Jeg vet veldig godt hva vannkopper kan føre til og det er ikke noe å spøke med.

Anonymous poster hash: bf916...9b2

SIkker på at du ikke mikser med røde hunder? Vannkopper får jo de aller aller fleste uansett og vaksinen er ikke med i noe vaksinasjonsprogram. Det er rett og slett farlig som voksen.

Skrevet

Lillebroren min ble smittet av meg da jeg fikk det som 8 åring. Lillebror var bare 6 mnd og han fikk noen prikker i rompa Utenom det ble han ikke dårlig i det hele tatt. Ingen feber eller noe

Minste min var under året da han fikk det. Han var smekk full av blemmer, gråt, klødde og hadde høy feber. Han var veldig plaga og  hverken han eller vi sov stort i ei lita uke. Søstra mi fikk det som 19-åring og var ikke videre plaga i det hele tatt. det er ingen fasit på at små barn alltid får det lettere. 

Anonymous poster hash: 872c0...612

Skrevet

Noen som vet hvorfor ikke vaksine mot vannkopper er med i vaksinasjonsprogrammet i Norge? Vet at vaksinen er standard i mange land.

Anonymous poster hash: e515b...144

Skrevet

Hadde takket ja. Så fremt at de er over året så tenker jeg jo yngre jo bedre.

Gubben fikk det i voksen alder og DET ønsker jeg ikke min verste fiende.

Anonymous poster hash: 66f22...367

Skrevet

Min eldste fikk det veldig lett, nr to fikk det som 2-åring og var ekstremt syk. Helt forferdelig! Med yngste bodde vi i Australia der vaksinen er i barnevaksinasjonsprogrammet. Takk og pris for det! Ville aldri utsatt barnet mitt for dette frivillig.

Anonymous poster hash: 3d65f...218

Skrevet

Våre barn var 2 og 4 når de fikk vannkopper. En grusom periode. De var veldig syk i 3 uker hver, 6 uker til sammen. Minste mest syk. Over 40 i feber, kroppen full i prikker, greide nesten ikke få i seg drikke..nei det hadde jeg aldri oppsøkt om jeg visste de skulle bli så syke...de fikk smitten i bhg, den ene i slutten av november og den andre rett før jul. Og begge har store stygge arr på kroppen.... det var en vond og tøff lang sykdomsperiode for hele familien. Skulle ønske vannkopper ikke fantes,unner ingen å få det .

Anonymous poster hash: 6c0ac...ac6

Skrevet

Det er greit å bli ferdig med det når barna er såpass små.

Jeg fikk det som 21-åring, og ble veldig syk, var innlagt i over en uke 😑

Anonymous poster hash: b15a4...04b

Skrevet

Jeg ville gjort det. Dette er en sykdom som er mye bedre å få som barn enn i voksen alder. Man må gjennom den, så jeg hadde tenkt at det var like greit å få det overstått :)

Skrevet

SIkker på at du ikke mikser med røde hunder? Vannkopper får jo de aller aller fleste uansett og vaksinen er ikke med i noe vaksinasjonsprogram. Det er rett og slett farlig som voksen.

Blander ikke med røde hunder, nei. Har hatt vannkopper to ganger, en gang som barn og en gang som voksen. Begge tilfellene ble bekreftet av hudlege. Jeg kommer til å be om vaksinasjon for mine barn.

Anonymous poster hash: bf916...9b2

Skrevet

Min eldste fikk det da hun var fire, og jeg og yngstemann fikk samtidig det to uker etterpå. Jeg var definitivt den som fikk det verst, jeg tror aldri jeg har vært så syk!

Det ER individuelle forskjeller, men i de fleste tilfeller er det verst å få det som voksen, derfor ville jeg gått inn for at mine barn fikk det som barn. De aller fleste får det som barn, det er bare 2% av den voksne befolkninga som ikke har hatt det.

Og hadde det vært en farlig sykdom så hadde vaksina vært i barnevaksinasjonsprogrammet.

Anonymous poster hash: f446d...a08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...