Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #1 Skrevet 26. desember 2016 Jeg har noen venninner som vil at vi skal dra på hyttetur til sommeren bare oss venninner. Jeg er den eneste som har barn, det er mulig ting vil endre seg for meg, men akkurat nå kjennes det helt utenkelig ut å dra fra barnet mitt en helg. De snakker om den hytteturen nå og planlegger hvilken helg som passer osv. Jeg klarer ikke engasjere meg fordi jeg har ikke lyst. Ei av de er ufrivillig barnløs og "eier" måten det snakkes om baby og barn på i venninnegjengen så jeg synes det er vanskelig å trå forsiktig så jeg ikke sårer henne. Vet det er bare å si det slik det er men tror ikke de vil forstå i det hele tatt. Anonymous poster hash: 5edc2...151
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #2 Skrevet 26. desember 2016 Jeg hadde ikke klart det :-/ Anonymous poster hash: 27f0a...633
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #3 Skrevet 26. desember 2016 Hadde klart det. Men jeg er på et annet sted i livet nå. Ett sted der familie er det viktigste. Jeg har ikke behov for slike helger for øyeblikket. Jeg reiser i jobb en gang i måneden. Og det er null problem, både for datteren og meg. Å reise på venninnehelg blir for øyeblikket nedprioritert. Takk og lov har alle venninner barn så vi har en gjensidig forståelse for at småbarnsperioden er en anderledes tid i venninnegjengen. Anonymous poster hash: 4b2b6...8a8
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #4 Skrevet 26. desember 2016 Hadde ikke klart det. Anonymous poster hash: 86bcc...bd3
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #5 Skrevet 26. desember 2016 Vi er en gjeng som er på hyttetur en gang i året. På lik linje med at jeg prioriterer familie prioriterer jeg venninneturen. Det er to av 365 dager. Har aldri superlyst til å dra, men koser meg alltid når vi kommer oss ivei. Jeg tenker at det kommer en tid hvor venninnene kan få mer plass igjen. Å da er det kjedelig å ikke ha noen. Jeg har tre barn og dro på hyttetur da minste var 18 mnd. Anonymous poster hash: c42f0...fc1
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #6 Skrevet 26. desember 2016 Mitt barn var hos far annenhver helg fra hun var 12 mnd. Tøft men jeg klarte å leve med det. Hvis du ikke har lyst så sier du nei. Barnet ditt klarer seg like fint hos far som hos deg så akkurat det ville jeg ikke hatt dårlig samvittighet for. Anonymous poster hash: b9731...128
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #7 Skrevet 26. desember 2016 Jeg hadde satt stor pris på om min venninne Turde være såpass åpen med meg om at hun synes det var for tidlig og ikke hadde lyst- at hun sa det rett ut. Du er ikke klar- det må de respektere. Du kan ikke for det... slik er det bare. Flere turer senere i livet. Du skal ikke reise pga dem. Anonymous poster hash: 3d090...a4f
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #8 Skrevet 26. desember 2016 Jeg gjorde det da minste var 15 mnd nå i sommer. Vi hadde venner på besøk på hytta og det var først avtalt en natt over hos mormor. Det gikk veldig fint så vesla ble en natt til. Veldig godt og hun var blid og fornøyd hele helgen Anonymous poster hash: 23617...f80
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #9 Skrevet 26. desember 2016 Hadde ikke klart det. Anonymous poster hash: 67e11...15b
Gjest Muji81 Skrevet 26. desember 2016 #10 Skrevet 26. desember 2016 Far er også en primær omsorgsperson så jeg ser ikke problemet når barnet er 15 mnd. Jeg ville kjent på savnet, men det er ikke farlig å savne noen. Fint for far og barn å få tid sammen også Å gjøre seg så avhengig av barna sine at 2-åringer ikke kan være uten mamma noen dager er en bjørnetjeneste spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #11 Skrevet 26. desember 2016 Er det opp til meg, så ammer jeg fortsatt ved 15 Mnd. Hadde jeg ikke gjort det, så er det ikke utenkelig å reise bort en helg. Men jeg skjønner jo at andre kan føle det annerledes enn meg. Enhver må gjøre det som føles rett for en selv. Anonymous poster hash: 4568c...055
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #12 Skrevet 26. desember 2016 Så lenge ungen er sammen med pappaen sin klarer jeg ikke helt å se problemet... Her var det håpløst med nr 2 da hun hadde spisevegring og ble ammet til hun var nesten 2 år. Det lengste jeg har vært borte fra henne er ca 1 døgn. Men da var hun sammen med pappaen sin den første gangen 😊 De sov litt lite men hun led jo ingen nød når han var der. Men jeg skjønner greia. Jeg liker ikke å dra fra ungene, men det er lettere når pappa er hjemme og jeg drar bort. Det er værre å sende de bort på en måte. Det er enda lenge til, så ikke tenk så mye på der nå. Ev kan du jo være der i 1 dag. Det bør jo gå helt fint. Ungen har ikke vondt av at du er borte, det er du som har vondt av det... Anonymous poster hash: 13c9e...d31
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #13 Skrevet 26. desember 2016 Ved 15 måneders alder hadde det ikke plaget meg. Det som hadde plaget meg, derimot, er å liste seg på eggeskall rundt henne som "eier" sjargongen om barn og familie! Anonymous poster hash: d3fe8...df0
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #14 Skrevet 26. desember 2016 Hadde dratt. Er invitert på hyttetur selv nå i februar. Og da er minste 5-6 mnd. Hvis jeg drar så blir jeg borte 1 døgn. Han er da hjemme med far. Anonymous poster hash: 2e797...15b
februarprins2013 Skrevet 26. desember 2016 #15 Skrevet 26. desember 2016 dra og kos deg <3 så lenge barneter hos noen det trives hos
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #17 Skrevet 26. desember 2016 Bevares, har ikke barna en far?! Har baby på 4 mnd, reiser på kurs første uka i januar flyet går 6 på morgenen, tilbake nesten kveld. 1 natt borte, har ikke sett på det som problematisk i heletatt. Hvilke fedre har dere valgt til barna deres hvis de ikke kan være alene med barna i familiens hus uten mor i TO netter når de er snart to år gamle?! Anonymous poster hash: 5a267...c87
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #18 Skrevet 26. desember 2016 Med første hadde jeg nok aldri klart det. Nå er nummer to 11 mnd og tror jeg hadde gjort det om det var nod jeg virkelig hadde lyst til. IhvertFall en overnatting uten problemer. Barna mine er totalt ulike og jeg tror ikke første hadde taklet å være fra meg så lenge. LiLlesøster derimot er en helt annen type Gjør det som føles riktig forgod DEG ! Anonymous poster hash: 9ea86...0c5
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #19 Skrevet 26. desember 2016 Jeg skjønner ikke helt hvorfor hvorfor mammaer får fnatt av dra bort en helg.jeg skjønner det bare ikke. Anonymous poster hash: d2e14...ad1
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #20 Skrevet 26. desember 2016 En kan ikke være borte fra så stort barn i to netter, angivelig pga tilknytning. Men spekemat i svangerskapet, DET er ikke så farlig, nyeste bilsikringen er ikke så nøye, osv osv, ikke minst argumentet: vi overlevde før også 😂 Mødre er rare. Tror dere at deres mødre satt oppå dere 24/7?! Noooup! Anonymous poster hash: 5a267...c87
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #21 Skrevet 26. desember 2016 Jeg skjønner ikke helt dette. De fleste har ikke noe problem med å levere fra seg barnet sitt i barnehagen(noen ganger er ikke barnet 1 år enda) og ofte er barnet der minst 8 timer. Dette til mennesker man ikke truffet før. Men å dra bort en natt eller to og levere barnet til en kjent omsorgsperson, det er vanskelig det. Blir litt oppgitt jeg... Anonymous poster hash: e28ef...66f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #22 Skrevet 29. desember 2016 Med min baby på nå 8 mnd hadde jeg ikke klart det nå. Hun er veldig knyttet til meg. Jeg kan være.ute.av huset 1,5 time da begynner hun å sutre på pappan. Han tror hun er trøtt/sulten men ikke noe hjelper. Når jeg da kommer hjem er hun blid som ei sol igjen...lille skjønningen min! Men, en dag skal jeg også dra på weekendtur..en vakker dag. Men, akkurat nå er verken baby eller jeg klare for noe slikt og det kjennes helt greit. Hun trenger meg og jeg trenger på min måte henne ❤ Anonymous poster hash: 5edc2...151
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #23 Skrevet 29. desember 2016 Si i fra at du de litt usikker, og at du kommer til å bestemme deg utover våren hvorvidt du blir med eller ei. Jeg har vært på kurs med jobben (2-3 overnattinger) da begge barna mine var på den alderen. Godt å komme seg litt vekk, men såklart vanskelig å reise:-) Men en gang må man løsrive seg litt. Barnet er hjemme med pappaen! Anonymous poster hash: ac86b...b92
❤lille stjerne❤ Skrevet 29. desember 2016 #24 Skrevet 29. desember 2016 Jeg hadde ikke behov eller lyst til å være borte fra mine mer enn noen timer av gangen da de var så små. Men folk er forskjellige, noen har lyst og behov og noen må pga jobb eller annet og så lenge ungen er med faren eller andre den kjenner godt og er trygg på så går det nok fint.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #25 Skrevet 29. desember 2016 Jeg reiste på campingtur med de to eldste da minsten var 18 mnd, han var hjemme med pappaen. Ingen problem, 3 dager og 2 netter borte. Vi koste oss veldig alle sammen. Reiste også bort en langhelg da de to eldste var 2 år og, 10 mnd, da var de også hjemme med pappaen. Det var veldig hardt den siste dagen, men ellers gikk det også veldig fint. Anonymous poster hash: 7bbba...5c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå