Gå til innhold

Hva synes dere om minnetatoveringer?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener ikke hva dere synes om tatoveringer generelt.

 

Anonymous poster hash: f3629...167

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du mener navnet på den avdøde, så er det enda mer harry, tragisk, vulgært og misforstått enn vanlige tattiser.

 

Anonymous poster hash: f3ee7...46d

Skrevet

Hvis du mener navnet på den avdøde, så er det enda mer harry, tragisk, vulgært og misforstått enn vanlige tattiser.

 

Anonymous poster hash: f3ee7...46d

Nei, ikke nødvendigvis navnet. Heller et symbol.

 

 

Anonymous poster hash: f3629...167

Skrevet

Definitivt bedre enn en rose eller en delfin tatt på ferie til Granca.

 

Anonymous poster hash: bdee1...2e0

Skrevet

Nei, ikke nødvendigvis navnet. Heller et symbol.

 

 

Anonymous poster hash: f3629...167

Hvordan ser man da forskjell på en minnetatovering og en "vanlig"?

 

Anonymous poster hash: f3ee7...46d

Skrevet

Liker det ikke. 



Anonymous poster hash: 85860...2bf
Skrevet

Hvordan ser man da forskjell på en minnetatovering og en "vanlig"?

 

Anonymous poster hash: f3ee7...46d

Nei det gjør man jo nødvendigvis ikke.

 

 

Anonymous poster hash: f3629...167

Skrevet

Det kommer jo helt an på hva slags tatovering det er. Jeg har en minnetatovering over pulsåren på høyre håndledd, men det er ingen som kan forstå at den blå gjødselbillen jeg har der er til minne om noen. Det er jo bare jeg, hun og våre nærmeste som skjønner det. Hvis man tatoverer navn og datoer osv synes jeg det er fælt, men et symbol som sto for noe dere to hadde kjær kan jo være veldig fint. Bare ikke roser, kinategn, anker eller kors så er det nok innafor. (Kors og anker kan være ok i noen settinger altså).

Skrevet

Nei det gjør man jo nødvendigvis ikke.

 

 

Anonymous poster hash: f3629...167

Men ...eh? Hvorfor spør du da? I så fall er det jo bare eieren selv som "ser" at dette er til minne om noe eller noen. Da behøver du vel ikke andres meninger?

 

Anonymous poster hash: f3ee7...46d

Skrevet

Jeg bestemte meg for å ta samme tatovering som min far hadde på armen sin, den er ganske stor kan man si. Er ikke noe tekst eller lignende på den. 

 



Anonymous poster hash: c5a7b...033
Skrevet

Har en tatovering med merket pappa brukte for å nerke verktøyet sitt med infiltrert i en tegning jeg selv gar tegnet. Han elsket tegningene mine. Ingen som ser at det er et minne. En venninne har av favoritt fuglen til sin far. Heller ingen som ser at det er et minne, men vi som kjenner henne vet det.

 

Liker slikt, men ikke når det blir med navn og dato osv. Det blir for mye.

 

Anonymous poster hash: 516be...f1d

Skrevet

Jeg liker ikke tatoveringer, men jeg har vurdert å ta en minnetatovering. Minne om min døde sønn. Han er alltid med meg i hjertet❤️ Har derfor lyst til å tatovere minne om han på kropoen min.

 

Anonymous poster hash: 18438...33b

Skrevet

Jeg liker ikke tatoveringer, men jeg har vurdert å ta en minnetatovering. Minne om min døde sønn. Han er alltid med meg i hjertet❤️ Har derfor lyst til å tatovere minne om han på kropoen min.

 

Anonymous poster hash: 18438...33b

Men du har ham jo i hjertet?

 

Anonymous poster hash: b0f44...1bd

Skrevet

Jeg har ingen tatoveringer, men kan virkelig forstå minnetatoveringer. Men ikke navn og fødselsdato/dødsdag, det blir for mye fokus på selve døde.

 

Men noe som er et konkret minne om den avdøde. Noe som minner om det fine med personen

 

Anonymous poster hash: fe264...76d

Skrevet

Jeg har en minnetatovering etter min pappa. Han døde når jeg var 11 år. Angret aldri på denne. Tok den for 6 år siden. Jeg har tatovert en svale. Pappaen min var sjømann og alltid Når han reiste, kom han tilbake. Fuglen har jeg tegna selv. Også har jeg skrevet et dikt under selv.

Skrevet

Jeg har en ganske stor minnetatovering for mammaen min og jeg er veldig glad i den 💕 ingen vet at det er det med mindre de spør om den betyr noe spesielt.

 

Anonymous poster hash: 863e4...7a4

Skrevet (endret)

Jeg har selv mistet nære og kjære - men jeg synes minnetatoveringer er like harry som alt annet av tatoveringer.

Endret av Miamimom
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har en tatovering til minne om en venn av meg som døde for et halvt år siden.

Det er et ord som minner om han, så alle som kjente han forstår at det er til minne om han, mens de som ikke kjente han kan ikke se at det er en minnetatovering :)

 

Anonymous poster hash: 6670c...d00

Skrevet

Dårlig smak. Men klart, facebookliv leves gjennom klisjeer og harry imitasjon uansett.

Skrevet

Det tenker jeg at er så personlig at andre egentlig ikke bør mene så mye om det. Synes de som skriker opp om "harry" og dårlig smak er de som fremstår som "harry" i denne sammenhenger, siden de åpenbart ikke er i stand til å forstå nyanser og dypere mening. 



Anonymous poster hash: 2bb38...012
Skrevet

Vulgært, dessverre.

Kan ikke helt se at jeg ærer min avdøde kjæreste mer eller bedre ved å ta blekk på kroppen. Jeg trenger heller ikke en huskelapp for å komme på å sørge...

 

Anonymous poster hash: f3ee7...46d

Skrevet

Tatovering er skrekkelig - uavhengig av motiv, symbolikk eller bakgrunn.

 

Anonymous poster hash: de3c3...9bb

Skrevet

Jeg skjønner det ikke helt. Er det for å minnes bedre? Sørge? Jeg har mistet mang, men ser ikke helt hensikten med minnetatovering. 

Skrevet

Jeg har en minnetatovering på ankelen. Det er fotavtrykkene til min døde sønn og fødsels/dødsdatoen hans. Det er liksom min måte å vise ham frem på. Vise verlden at jeg har et 4 barn. Kunne ikke brydd meg mindre om noen synes det er både usmaklig og harry. Jeg liker den selv, og det er det som betyr noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...