Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #26 Skrevet 25. desember 2016 Herregud, ikke vær dum da. Politiet kan ikke ringe på dører og si "vi har hørt at du drikker med barn i huset." Anonymous poster hash: 68f62...538 Selvfølgelig kan de det! Spesielt i en sak hvor barnevernet har vært inne i bildet før, og en av grunnene til det har vært alkohol. Om politiet i en slik situasjon ikke gjør noe vil det være en ganske alvorlig forsømmelse mtp. barnas rett til beskyttelse. Anonymous poster hash: 75a85...3ef
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #27 Skrevet 25. desember 2016 Og hvis ungene ligger i senga og sover? Nei, det der kommer du ikke noe sted med, politiet har ikke myndighet til å ta promillekontroller på folk i deres eget hjem. Politiet kan gripe inn hvis barna lider overlast her og nå. Alt annet er BV-jobb. Anonymous poster hash: 68f62...538 men det vet ikke du at de gjør!!! Så langt fra sikkert de sover!! Håper hi ringer politiet, så vil de der få svar utfra deres situasjon her og nå, ikke hva kari og bente her inne syns og mener! Anonymous poster hash: 758b9...e88
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #28 Skrevet 25. desember 2016 Og hvis ungene ligger i senga og sover? Nei, det der kommer du ikke noe sted med, politiet har ikke myndighet til å ta promillekontroller på folk i deres eget hjem. Politiet kan gripe inn hvis barna lider overlast her og nå. Alt annet er BV-jobb. Anonymous poster hash: 68f62...538 sitter du selv og drikker og er redd det er du som får politiet på døra eller? Anonymous poster hash: 758b9...e88
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #29 Skrevet 25. desember 2016 Og hvem tror du ringer BV i de fleste tilfeller når fedt og alkohol er involvert? Jo politiet! Kan hende det, men de kan jo ikke rykke ut på HIs diffuse mistanke om at noen i et gitt hus kanskje drikker mens barn sover. Nå har f eks ungene mine lagt seg, og jeg vurderer å åpne vinflasken. Det går ikke an å si noe på. Selv om hun altså har en historie mht det eldste barnet - hun kan ikke anmeldes på historisk grunnlag. Politiet kan kun gripe inn ved lovbrudd her og nå. Anonymous poster hash: 68f62...538
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #30 Skrevet 25. desember 2016 sitter du selv og drikker og er redd det er du som får politiet på døra eller? Anonymous poster hash: 758b9...e88 Nei? Det har jeg heller aldri vært redd for, for det er ikke ulovlig å drikke i Norge 😂 Anonymous poster hash: 68f62...538
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #31 Skrevet 25. desember 2016 Selvfølgelig kan de det! Spesielt i en sak hvor barnevernet har vært inne i bildet før, og en av grunnene til det har vært alkohol. Om politiet i en slik situasjon ikke gjør noe vil det være en ganske alvorlig forsømmelse mtp. barnas rett til beskyttelse. Anonymous poster hash: 75a85...3ef Kun hvis de trenger beskyttelse der og da. Ikke hvis HI mener deres mor har drukket p et annet tidspunkt. Tror dere må lære å skille mellom kriminalitet og bekymring... Anonymous poster hash: 68f62...538
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #32 Skrevet 26. desember 2016 Vær så snill å melde fra! Får helt vondt i kroppen av at det er små barn som er hjemme å er redde for mammaen er full/ruset 😞 Stakkar små uskyldige barn 😔 Anonymous poster hash: e0bae...2b8
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #33 Skrevet 26. desember 2016 Hun har 2yngre og en eldre hos mor ( med to andre fedre) og 2søsken her . Mannen har bare henne + våre felles. Ja,vi har meldt , og meldt igjen . Hun er på abup ,og forteller alt der. Mor erkjenner sine feil . Mor har psyk. Historie og har tidligere fått oppfølging . Vi trodde det var greit der ,til jenta brøt sammen og fortalte noe helt annet . Vi meldte ,ingenting skjer, pga far til barna er stabil ... og de er gift . Anonymous poster hash: 67480...f23 Vet fedrene til de to andre barna hvordan ståa er i huset der? Anonymous poster hash: aad50...c55
Evablaum Skrevet 26. desember 2016 #34 Skrevet 26. desember 2016 Hun har kjæreste? Og er gift med en annen? Spenstig
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #35 Skrevet 26. desember 2016 Hun har kjæreste? Og er gift med en annen? Spenstig Kanskje du skal lese igjen Anonymous poster hash: aad50...c55
vimsa3 Skrevet 26. desember 2016 #36 Skrevet 26. desember 2016 Men om barna ligger og sover og hun drikker ikke bråker, ikke fester osv så har jo politiet ingenting med det å gjøre.
Evablaum Skrevet 26. desember 2016 #37 Skrevet 26. desember 2016 Kanskje du skal lese igjen Anonymous poster hash: aad50...c55 Orker ikke
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #38 Skrevet 26. desember 2016 Dessverre ikke noe enestående tilfelle,det finnes mange av disse barna,og bv kan man lure på noen ganger. Har selv vært gjennom noe lignende med stebarna mine. Der hadde mor oppfølging av ruspolikliikken da hun ble gravid, stebarna bodde her 50 % da. Vi ønsket full omsorg men ble motarbeidet av bv som mente det var viktig at barna hadde god??? relasjon til mor. Uken de var hos mor ble ikke lekser gjort,de ble ikke vasket,fikk ikke rene klær eller niste. Lista var lang. Alt dette dokumenterte vi og skaffet oss en god advokat.Barna kom til oss på full tid etter rettsaken. Så om det hjelper å melde til bv i denne saken her er jeg usikker på. Ville heller henvendt meg til fylkesmannen Anonymous poster hash: 036a5...ad9
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #39 Skrevet 26. desember 2016 Glad for å høre det. La mannen og datteren dra opp tidlig på dagen, da får dere bedre inntrykk hvis hun er bakfull, kanskje ikke stått opp enda osv.. Uansett hvordan ståa er der i morgen, så ta det videre i morgen. Det at hun ev. er i form i morgen gjør ikke det hun har gjort mot alle barna sine siste dagene mindre alvorlig. Og igjen er det viktig hvilke signaler dere sender videre om dere tar tak i det raskt eller venter. Jeg kan forstå at det blir en slags boble, men tenk at hvert av hennes andre barn er akkurat der deres jente var tidligere. De er yngre, så de kan reddes før de får like store skader som datteren deres - men da trenger de tydeligvis at dere ikke gir dere, selv om dere har møtt motstand i et system som lar seg lure av moren. Jeg ville blitt veldig tydelig med barnevernet, fortalt ALT om hvor påvirket 16-åringen har vært og er, ikke holdt noe tilbake. Så ville jeg minnet bv om at dette er den virkeligheten de mindre søsknene hennes lever med hver dag, i tillegg til en forfyllet mor i helger og høytider. Og så ville jeg bedt om at ALT vi opplyste om ble journalført, og deretter ville jeg spurt hvem som har ansvaret om bv fortsetter å ikke gjøre noe, hvem tar ansvaret den dagen det kommer frem at disse barna også er ødelagt av moren. Av og til må man bli overtydelig, og personliggjøre ansvaret, for at de skal våkne. Det blir plutselig litt mer alvorlig om de ser at de personlig kan bli kritisert for ikke å ha tatt ansvar. Det er synd om det er det som må til, når det tydeligvis er så alvorlige tilstander. Jeg tror også at dere skal ta en prat med 16-åringen, få henne til å love at hvis hun opplever det samme en gang til så må hun kontakte dere med det samme, uansett når det er. Jeg vil tro at hun ikke vil at søsknene skal gå gjennom alt hun har måttet, og ringer hun dere når moren er på fylla igjen, da kan bv skaffe søskenene hjelp (dere ringer da politiet om bv ikke vil rykke ut). Vær så snill, ikke glem at de yngre søsknene hennes lider like mye som 16-åringen deres har gjort. Jeg tror dere bare vil alle barna det beste, men forstår at man kan bli litt blind når man står midt i det slik dere gjør, spesielt når man stanger hodet i veggen når det kommer til det systemet som skal beskytte slike sårbare barn. Men ikke gi dere. Det vil hjelpe 16-åringen også å vite at søsknene får hjelp, da slipper hun å bekymre seg for dem. Jeg tror det i fremtiden også vil være godt for henne å vite at de fikk tidligere hjelp enn henne selv. Anonymous poster hash: 75a85...3ef Oppdatering; Mann og datter var der tidligere , de satte seg ned pratet og mor har nå skjønt at det er et problem igjen. Hun har ringt psyk ,mens de var der, og skal legges inn fra torsdag . Har tidligere forsøk på selvmord bla De to små har en oppegående far hjemme ,eldste har flyttet og stedatter er hos oss. Håper Hun får den hjelpa hun trenger nå. Så tar vi det derfra. Takk for svar og støtte. Anonymous poster hash: 67480...f23
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #40 Skrevet 26. desember 2016 Dessverre ikke noe enestående tilfelle,det finnes mange av disse barna,og bv kan man lure på noen ganger. Har selv vært gjennom noe lignende med stebarna mine. Der hadde mor oppfølging av ruspolikliikken da hun ble gravid, stebarna bodde her 50 % da. Vi ønsket full omsorg men ble motarbeidet av bv som mente det var viktig at barna hadde god??? relasjon til mor. Uken de var hos mor ble ikke lekser gjort,de ble ikke vasket,fikk ikke rene klær eller niste. Lista var lang. Alt dette dokumenterte vi og skaffet oss en god advokat.Barna kom til oss på full tid etter rettsaken. Så om det hjelper å melde til bv i denne saken her er jeg usikker på. Ville heller henvendt meg til fylkesmannen Anonymous poster hash: 036a5...ad9 Vi har nå kontakt med mor og stefar, mor legges inn fra torsdag og da håper vi hun får den hjelpa hun trenger. Trist å lese at dere har vært gjennom det samme😢 Anonymous poster hash: 67480...f23
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #41 Skrevet 26. desember 2016 Oppdatering; Mann og datter var der tidligere , de satte seg ned pratet og mor har nå skjønt at det er et problem igjen. Hun har ringt psyk ,mens de var der, og skal legges inn fra torsdag . Har tidligere forsøk på selvmord bla De to små har en oppegående far hjemme ,eldste har flyttet og stedatter er hos oss. Håper Hun får den hjelpa hun trenger nå. Så tar vi det derfra. Takk for svar og støtte.Anonymous poster hash: 67480...f23 hvor oppegående er han når han tillater slik drikking? Anonymous poster hash: 758b9...e88
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #42 Skrevet 26. desember 2016 Oppdatering; Mann og datter var der tidligere , de satte seg ned pratet og mor har nå skjønt at det er et problem igjen. Hun har ringt psyk ,mens de var der, og skal legges inn fra torsdag . Har tidligere forsøk på selvmord bla De to små har en oppegående far hjemme ,eldste har flyttet og stedatter er hos oss. Håper Hun får den hjelpa hun trenger nå. Så tar vi det derfra. Takk for svar og støtte. Anonymous poster hash: 67480...f23 Hvor oppegående kan han være når det er så olle at 16 åringen ikke vil være der? Hvor er pappaene til de to søskenene til 16 åringen? Anonymous poster hash: aad50...c55
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #43 Skrevet 26. desember 2016 Hvor oppegående kan han være når det er så olle at 16 åringen ikke vil være der? Hvor er pappaene til de to søskenene til 16 åringen? Anonymous poster hash: aad50...c55 Hun er gift med far til de to yngste. Hva han gjør sammen med henne kan jeg ikke svare på ,men jeg antar han er glad k henne og muligens redd for at det blir 50/50 og uten hans tilsyn den uka de Evt er hos mor. Anonymous poster hash: 67480...f23
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #44 Skrevet 26. desember 2016 Oppdatering; Mann og datter var der tidligere , de satte seg ned pratet og mor har nå skjønt at det er et problem igjen. Hun har ringt psyk ,mens de var der, og skal legges inn fra torsdag . Har tidligere forsøk på selvmord bla De to små har en oppegående far hjemme ,eldste har flyttet og stedatter er hos oss. Håper Hun får den hjelpa hun trenger nå. Så tar vi det derfra. Takk for svar og støtte. Anonymous poster hash: 67480...f23 Godt det blir tatt tak i, og at hun får hjelp. Det er jo et godt tegn at hun ser selv at hun trenger hjelp. Snakk med mannen hennes, det hender noen er mer sårbar for selvmord rett før de vet de får hjelp. Godt dere har tatt tak i dette. Ønsker dere alle masse lykke til videre! Anonymous poster hash: 75a85...3ef
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #45 Skrevet 27. desember 2016 HI Takk for at du bryr deg ❤ Anonymous poster hash: f29dd...2af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå