Gå til innhold

Stedatter hjemme igjen etter feiring hos mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle vært til over nyttår , men mor startet festen lille julaften... drakk masse og min stedatter la seg tidlig (hun er 16) ,før 22.

Julaften måtte det drikkes,det er jo jul!,må vite. Skjønner ikke problemet ,det er jo jul, sa hun da jenta sa det ikke var særlig greit.

Da de yngre søsken var i seng, ble det mer drikking.., endte med at hun ble hentet av kjæresten og sov over der.

Vi bor 1 1/2 time fra og hun ville ikke avbryte julefeiringa med søstrene her😢

Får så vondt av henne.

I dag kom hun hjem ,hun bor her,samvær med mor er minimalt 0-1 ganger i mnd.

JEG BLIR SÅ FORBANNA!! Kan hun ikke bare til helvete la være å drikke !!

Skulle ha kjærestetid på julaften🙄 Hva med tid med datteren! Som hun sjelden ser?

Helvetes møkkamor!

Men nå er hun her og vi koser oss.

Skal spille litt etterpå og resten av romjula blir det også fint. Skøytebanen, kino og familie.

Anonymous poster hash: 67480...f23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle vært til over nyttår , men mor startet festen lille julaften... drakk masse og min stedatter la seg tidlig (hun er 16) ,før 22.

Julaften måtte det drikkes,det er jo jul!,må vite. Skjønner ikke problemet ,det er jo jul, sa hun da jenta sa det ikke var særlig greit.

Da de yngre søsken var i seng, ble det mer drikking.., endte med at hun ble hentet av kjæresten og sov over der.

Vi bor 1 1/2 time fra og hun ville ikke avbryte julefeiringa med søstrene her

Får så vondt av henne.

I dag kom hun hjem ,hun bor her,samvær med mor er minimalt 0-1 ganger i mnd.

JEG BLIR SÅ FORBANNA!! Kan hun ikke bare til helvete la være å drikke !!

Skulle ha kjærestetid på julaften Hva med tid med datteren! Som hun sjelden ser?

Helvetes møkkamor!

Men nå er hun her og vi koser oss.

Skal spille litt etterpå og resten av romjula blir det også fint. Skøytebanen, kino og familie.

Men hva med de yngre søskene, bor de med mor? Er de igjen der?

Anonymous poster hash: aad50...c55

Skrevet

Men hva med de yngre søskene, bor de med mor? Er de igjen der?

Ja,dessverre ... bv er i bildet ,men ser ikke ut som det skjer noe. Har vært under bv i 5-6 år,men de gir jo beskjed før hjemmebesøk og da er jo alt på stell ...

Alt er fint og flott på fb,

Stedatter har fått det verste , vært gjennom mye dritt ,vil ikke gå inn på det her.

Hun bor hos oss og har der bra her.

Vi har hatt dialog med bv i høst og mannen skal ringe igjen etter nyttår.

Det er en fortvilet og vanskelig situasjon.

Skrevet

Ja,dessverre ... bv er i bildet ,men ser ikke ut som det skjer noe. Har vært under bv i 5-6 år,men de gir jo beskjed før hjemmebesøk og da er jo alt på stell ...

Stedatter har fått det verste , vært gjennom mye dritt ,vil ikke gå inn på det her.

Meld henne. Og har dere meldt før, så bare meld igjen og igjen. Jo flere som melder jo bedre. Stakkars unger. Er søstrene din mann sine barn?

Skrevet

Meld henne. Og har dere meldt før, så bare meld igjen og igjen. Jo flere som melder jo bedre. Stakkars unger. Er søstrene din mann sine barn?

Hun har 2yngre og en eldre hos mor ( med to andre fedre) og 2søsken her .

Mannen har bare henne + våre felles.

Ja,vi har meldt , og meldt igjen .

Hun er på abup ,og forteller alt der. Mor erkjenner sine feil .

Mor har psyk. Historie og har tidligere fått oppfølging . Vi trodde det var greit der ,til jenta brøt sammen og fortalte noe helt annet . Vi meldte ,ingenting skjer, pga far til barna er stabil ... og de er gift .

Skrevet

Men storesøster forteller vel BV hvordan det er??

Anonymous poster hash: 68f62...538

Skrevet

Hun har 2yngre og en eldre hos mor ( med to andre fedre) og 2søsken her .

Mannen har bare henne + våre felles.

Ja,vi har meldt , og meldt igjen .

Hun er på abup ,og forteller alt der. Mor erkjenner sine feil .

Mor har psyk. Historie og har tidligere fått oppfølging . Vi trodde det var greit der ,til jenta brøt sammen og fortalte noe helt annet . Vi meldte ,ingenting skjer, pga far til barna er stabil ... og de er gift .

For en fortvilende situasjon .

Skrevet

For en fortvilende situasjon .

Veldig vanskelig, og jenta er jo så klart glad i sin mor og det er sårt for henne .

redd for at mamma skal bli lei seg eller sur.

Skrevet

Nei, fy fader!!!!!!!

Stakkars småsøsknene som ikke har noe annet sted å dra..... :grine: 

Anonymous poster hash: f6e7d...329
Skrevet

Nei, fy fader!!!!!!!

Stakkars småsøsknene som ikke har noe annet sted å dra..... :grine:

Anonymous poster hash: f6e7d...329

De sov da stedatter reiste ,sa hun.

Dette er dessverre realiteten til mange barn. Forferdelig trist!

Skrevet

Jeg hadde ikke klart å sove om natta hvis jeg visste at barn var hos voksne som drakk mye. Ring og ring og ring til BV. Nytter ikke det, så ring politiet så de får fersket henne når hun er full med barn hjemme!!!

Anonymous poster hash: c56b0...a77
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å sove om natta hvis jeg visste at barn var hos voksne som drakk mye. Ring og ring og ring til BV. Nytter ikke det, så ring politiet så de får fersket henne når hun er full med barn hjemme!!!

Jeg er enig med dette. Om dere vet at hun drikker i dag, så ring politiet om dere ikke får tak i bv. Da vil hun bli tatt på fersken, og det kan hun ikke snakke seg bort fra!

Anonymous poster hash: 75a85...3ef

Skrevet

Jeg synes dere har et ansvar for å ringe bv NÅ !!!!

Anonymous poster hash: 99ae0...bd2

Skrevet

Ja, det var lurt. Ring politiet hi

Skrevet

Dro stedatteren fra småsøsknene alene hjemme?? Med en mor som drikker hver dag? Jeg hadde dratt å hentet dem!

Anonymous poster hash: 132ec...2a7
Skrevet

Jeg er enig med dette. Om dere vet at hun drikker i dag, så ring politiet om dere ikke får tak i bv. Da vil hun bli tatt på fersken, og det kan hun ikke snakke seg bort fra!

Vet ikke hva hun gjør i dag, dette var lille og julaften.

Vi kommer til å melde bv igjen, det er helt sikkert.

Men det føles så meningsløst når ingenting blir gjort!

Mor var på antabus en periode, vet jeg ,men nå skjærer det ut igjen😩

Da vi tok over omsorgen gikk stedatter i slitte,møkkete klær, ulike sokker,uten niste på skolen den uka hun var hos mor.

jeg fikk tlf fra lærer om dette og fikk regelrett sjokk! Jenta sa ingenting om dette. Gikk med " våre" klær på fredag ved bytte.

Hun dusjet ikke der pga "ekkel dusj i badebalje?!?

ble mobbet pga lukt og klær.

Flyttet til oss,byttet skole og fikk venner.

Ennå sliter hun med relasjoner til folk, lyver endel ,lager drama osv

Hun er snill men har helt klart hatt noen vanskelige og vonde i barndommen.

Dette preger henne også hun er noe tilbakesatt i enkelte ting. Mangler logikk og orden Feks

Hun får hjelp og vi gjør så godt vi kan.

Hun er også plaget med depresjon og angst. Dårlig selvbilde og tar dårlige valg uten å tenke konsekvenser.

Rører heldigvis hverken alkohol,stoff eller nikotin .

Skrevet

Vet ikke hva hun gjør i dag, dette var lille og julaften.

Vi kommer til å melde bv igjen, det er helt sikkert.

Men det føles så meningsløst når ingenting blir gjort!

Mor var på antabus en periode, vet jeg ,men nå skjærer det ut igjen

Da vi tok over omsorgen gikk stedatter i slitte,møkkete klær, ulike sokker,uten niste på skolen den uka hun var hos mor.

jeg fikk tlf fra lærer om dette og fikk regelrett sjokk! Jenta sa ingenting om dette. Gikk med " våre" klær på fredag ved bytte.

Hun dusjet ikke der pga "ekkel dusj i badebalje?!?

ble mobbet pga lukt og klær.

Flyttet til oss,byttet skole og fikk venner.

Ennå sliter hun med relasjoner til folk, lyver endel ,lager drama osv

Hun er snill men har helt klart hatt noen vanskelige og vonde i barndommen.

Dette preger henne også hun er noe tilbakesatt i enkelte ting. Mangler logikk og orden Feks

Hun får hjelp og vi gjør så godt vi kan.

Hun er også plaget med depresjon og angst. Dårlig selvbilde og tar dårlige valg uten å tenke konsekvenser.

Rører heldigvis hverken alkohol,stoff eller nikotin .

Bra hun har kommet til dere. Men det er jo helt tydelig at hun ikke har godt av å være hos moren.

Jeg synes uansett at dere skal melde dette til bv og politiet nå i julen, så fort som mulig. Å vente til over nyttår viser egentlig at dere tar det mindre alvorlig enn det egentlig er. Eller dere sender et signal om at det er mindre alvorlig, for hadde dere ment det var mer alvorlig hadde dere meldt fra når det skjedde.

Meld fra så fort som mulig! I kveld er det vel store sjanser for at hun fremdeles drikker, i morgen kveld er det mindre sikkert siden det da er hverdag dagen etter.

Det koster dere ikke noe å ringe til bv eller politi i kveld. Da vil bv eller politi gå videre med det om de mener det er grunn til å gjøre det med det samme. Men ikke vent til over nyttår!

Godt jenta har dere - men ring nå, så kanskje hennes søsken slipper å bli like ødelagt av moren som det hun er blitt.

Skrevet

Bra hun har kommet til dere. Men det er jo helt tydelig at hun ikke har godt av å være hos moren.

Jeg synes uansett at dere skal melde dette til bv og politiet nå i julen, så fort som mulig. Å vente til over nyttår viser egentlig at dere tar det mindre alvorlig enn det egentlig er. Eller dere sender et signal om at det er mindre alvorlig, for hadde dere ment det var mer alvorlig hadde dere meldt fra når det skjedde.

Meld fra så fort som mulig! I kveld er det vel store sjanser for at hun fremdeles drikker, i morgen kveld er det mindre sikkert siden det da er hverdag dagen etter.

Det koster dere ikke noe å ringe til bv eller politi i kveld. Da vil bv eller politi gå videre med det om de mener det er grunn til å gjøre det med det samme. Men ikke vent til over nyttår!

Godt jenta har dere - men ring nå, så kanskje hennes søsken slipper å bli like ødelagt av moren som det hun er blitt.

Du har helt rett! Takk for innspill, vi går i egen boble nå jenta vår er her. Trygg.

Det andre er liksom ikke ekte,eller hva jeg skal si?

Har pratet med mannen og han og datter skal ta en tur opp for å hente glemte ting i morra. Sjekke ståa og ta det derfra.

Takk for dine ord.

Skrevet

Herregud, ikke vær dum da. Politiet kan ikke ringe på dører og si "vi har hørt at du drikker med barn i huset."

Skrevet

Ring politiet, si det som det er, så tar de det med bv etterpå.

NÅ!

Anonymous poster hash: 758b9...e88

Skrevet

Herregud, ikke vær dum da. Politiet kan ikke ringe på dører og si "vi har hørt at du drikker med barn i huset." Anonymous poster hash: 68f62...538

jo, det kan de.

Skrevet

jo, det kan de.

Og hvis ungene ligger i senga og sover?

Nei, det der kommer du ikke noe sted med, politiet har ikke myndighet til å ta promillekontroller på folk i deres eget hjem. Politiet kan gripe inn hvis barna lider overlast her og nå. Alt annet er BV-jobb.

Skrevet

Og hvis ungene ligger i senga og sover?

Nei, det der kommer du ikke noe sted med, politiet har ikke myndighet til å ta promillekontroller på folk i deres eget hjem. Politiet kan gripe inn hvis barna lider overlast her og nå. Alt annet er BV-jobb.

Og hvem tror du ringer BV i de fleste tilfeller når fedt og alkohol er involvert? Jo politiet!

Skrevet

Du har helt rett! Takk for innspill, vi går i egen boble nå jenta vår er her. Trygg.

Det andre er liksom ikke ekte,eller hva jeg skal si?

Har pratet med mannen og han og datter skal ta en tur opp for å hente glemte ting i morra. Sjekke ståa og ta det derfra.

Takk for dine ord.

Glad for å høre det. La mannen og datteren dra opp tidlig på dagen, da får dere bedre inntrykk hvis hun er bakfull, kanskje ikke stått opp enda osv..

Uansett hvordan ståa er der i morgen, så ta det videre i morgen. Det at hun ev. er i form i morgen gjør ikke det hun har gjort mot alle barna sine siste dagene mindre alvorlig. Og igjen er det viktig hvilke signaler dere sender videre om dere tar tak i det raskt eller venter.

Jeg kan forstå at det blir en slags boble, men tenk at hvert av hennes andre barn er akkurat der deres jente var tidligere. De er yngre, så de kan reddes før de får like store skader som datteren deres - men da trenger de tydeligvis at dere ikke gir dere, selv om dere har møtt motstand i et system som lar seg lure av moren.

Jeg ville blitt veldig tydelig med barnevernet, fortalt ALT om hvor påvirket 16-åringen har vært og er, ikke holdt noe tilbake. Så ville jeg minnet bv om at dette er den virkeligheten de mindre søsknene hennes lever med hver dag, i tillegg til en forfyllet mor i helger og høytider. Og så ville jeg bedt om at ALT vi opplyste om ble journalført, og deretter ville jeg spurt hvem som har ansvaret om bv fortsetter å ikke gjøre noe, hvem tar ansvaret den dagen det kommer frem at disse barna også er ødelagt av moren. Av og til må man bli overtydelig, og personliggjøre ansvaret, for at de skal våkne. Det blir plutselig litt mer alvorlig om de ser at de personlig kan bli kritisert for ikke å ha tatt ansvar.

Det er synd om det er det som må til, når det tydeligvis er så alvorlige tilstander.

Jeg tror også at dere skal ta en prat med 16-åringen, få henne til å love at hvis hun opplever det samme en gang til så må hun kontakte dere med det samme, uansett når det er. Jeg vil tro at hun ikke vil at søsknene skal gå gjennom alt hun har måttet, og ringer hun dere når moren er på fylla igjen, da kan bv skaffe søskenene hjelp (dere ringer da politiet om bv ikke vil rykke ut).

Vær så snill, ikke glem at de yngre søsknene hennes lider like mye som 16-åringen deres har gjort.

Jeg tror dere bare vil alle barna det beste, men forstår at man kan bli litt blind når man står midt i det slik dere gjør, spesielt når man stanger hodet i veggen når det kommer til det systemet som skal beskytte slike sårbare barn. Men ikke gi dere. Det vil hjelpe 16-åringen også å vite at søsknene får hjelp, da slipper hun å bekymre seg for dem. Jeg tror det i fremtiden også vil være godt for henne å vite at de fikk tidligere hjelp enn henne selv.

Skrevet

Du må jo ringe barnevernsvakten eller politiet med tanke på de andre barna?! Glad dere tar vare på stedatteren. Fortsett å meld til bv . Jo flere meldinger jo bedre! Stakkars barn.

Anonymous poster hash: c6aa2...624

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...