sug lut Skrevet 24. desember 2016 #1 Skrevet 24. desember 2016 Hvilke anledninger har dere nok respekt for til å pynte dere?
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #2 Skrevet 24. desember 2016 Hvilke anledninger har dere nok respekt for til å pynte dere? Begravelse. Da blir det sort kjole. Er heldigvis pen når jeg gråter.. Det matcher antrekket.. Anonymous poster hash: 8b624...368
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #3 Skrevet 24. desember 2016 Begravelse. Da blir det sort kjole. Er heldigvis pen når jeg gråter.. Det matcher antrekket.. Anonymous poster hash: 8b624...368 Leeeeer. Anonymous poster hash: 5226c...aea
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #4 Skrevet 24. desember 2016 Når vi er på møter i rikets sal. Er Jehovas vitne, så feirer ikke jul. Sitter i pysjen i dag, og godt er det for jeg har garantert økt med 10 cm rundt livvidden fra jeg våknet i dag tidlig og frem til nå. Konsekvens av masse gøy på tv og en stor godteriskål på bordet! Anonymous poster hash: a9805...9e5
shari_z Skrevet 24. desember 2016 #5 Skrevet 24. desember 2016 Jeg er ikke oppvokst med tradisjonen om å pynte seg til jul, men heller åpne gaver 1. juledag i pysjamas. Dette var en culture clash for meg og mannen, da han mente det ikke ble jul uten å pynte seg. Så da ble det til norsk jul det ene året og amerikansk det neste. Men så skjedde det noe (positivt etter min mening) - han fant ut at å sitte hjemme i koseklær på julaften, spise en blanding av norsk og amerikansk mat og åpne gaver etter å ha sett Sølvguttene synge julen inn var faktisk helt greit. Vi har aldri noen andre her hos oss, så det blir slik at vi gjør det uten å pynte oss da vi trives bedre. Om hans familie hadde kommet, ville vi gjort det annerledes, men synes ikke det er helt gærnt at vår blandet familie har funnet en løsning der begge ektefellene er fornøyde. Ellers pynter vi oss hver eneste uke når vi er i kirken, til nyttårsaften (i hvert fall når vi er invitert bort), til 17. mai, til Thanksgiving, til konserter og til fester. Har også pyntet oss til konfirmasjonene til alle tantebarna, til barnevelsignelsene til våre barn, til bryllup og til begravelser. God Jul - uansett om dere er pyntet eller ikke!
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #6 Skrevet 24. desember 2016 I dag vant respekten for meg selv - jeg pyntet meg for første gang ikke. Har lenge vært dårlig, og i ettermiddag slo magen seg helt vrang pga. medisiner jeg går på. Godt jeg var alene i dag. I dongeribukse og ullgenser Nå har magen roet seg såpass at jeg skal driste meg til å spise julemiddag likevel, og det blir også i hverdagsklær. Tar igjen pyntingen neste år Anonymous poster hash: c60b6...ad7
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #8 Skrevet 24. desember 2016 Når vi er på møter i rikets sal. Er Jehovas vitne, så feirer ikke jul. Sitter i pysjen i dag, og godt er det for jeg har garantert økt med 10 cm rundt livvidden fra jeg våknet i dag tidlig og frem til nå. Konsekvens av masse gøy på tv og en stor godteriskål på bordet! Anonymous poster hash: a9805...9e5 Du pynter deg aldri når du skal ut å spise? Når du skal i besøk? Anonymous poster hash: 529b3...abf
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #9 Skrevet 24. desember 2016 Når vi er på møter i rikets sal. Er Jehovas vitne, så feirer ikke jul. Sitter i pysjen i dag, og godt er det for jeg har garantert økt med 10 cm rundt livvidden fra jeg våknet i dag tidlig og frem til nå. Konsekvens av masse gøy på tv og en stor godteriskål på bordet! Anonymous poster hash: a9805...9e5 Hva gjør dere forresten på julaften? Sammen med familien? Sitter alene? Hva spiser dere? Anonymous poster hash: 529b3...abf
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #10 Skrevet 25. desember 2016 Hva gjør dere forresten på julaften? Sammen med familien? Sitter alene? Hva spiser dere? Anonymous poster hash: 529b3...abf Julaften er jo som hvilken som hels annen dag for de Anonymous poster hash: a1f4c...722
Evablaum Skrevet 25. desember 2016 #11 Skrevet 25. desember 2016 Hva gjør dere forresten på julaften? Sammen med familien? Sitter alene? Hva spiser dere? Anonymous poster hash: 529b3...abf Omg
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #12 Skrevet 25. desember 2016 Vi spydde i år så da forsvant respekt, julemiddag, tradisjoner osv rett i dass kan du si. Fatter ikke det kan plage deg eller andre Anonymous poster hash: 36596...e01
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #13 Skrevet 25. desember 2016 Omg Hvorfor skriver du OMG? jeg lurer oppriktig pga min søster er Jehovas vitne og hun og mannen kan ikke komme på besøk til oss på julaften. Jeg lurer på hva som er normalt for Jehovas vitner. Hva gjør de på? Kan de spise ribbe/pinnekjøtt på julaften? Anonymous poster hash: 529b3...abf
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #14 Skrevet 25. desember 2016 Hvorfor skriver du OMG? jeg lurer oppriktig pga min søster er Jehovas vitne og hun og mannen kan ikke komme på besøk til oss på julaften. Jeg lurer på hva som er normalt for Jehovas vitner. Hva gjør de på? Kan de spise ribbe/pinnekjøtt på julaften? Anonymous poster hash: 529b3...abf De kan spise hva enn de måtte ha lyst på. Har noen fra jehovas vitne på jobb (sykehjem), de melder seg ofte frivillig til å jobbe julekvelden slik at andre med familie som feirer jul kan være hjemme med dem. Anonymous poster hash: 96121...404
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #15 Skrevet 25. desember 2016 Du pynter deg aldri når du skal ut å spise? Når du skal i besøk? Anonymous poster hash: 529b3...abf De pynter seg når de skal på møte og når de skal på feltet. Anonymous poster hash: 101d3...74a
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #16 Skrevet 25. desember 2016 Hvorfor skriver du OMG? jeg lurer oppriktig pga min søster er Jehovas vitne og hun og mannen kan ikke komme på besøk til oss på julaften. Jeg lurer på hva som er normalt for Jehovas vitner. Hva gjør de på? Kan de spise ribbe/pinnekjøtt på julaften? Anonymous poster hash: 529b3...abf Vi spiste aldri julemat da jeg vokste opp som jv. Det er en helt vanlig dag for de og foreldrene mine kunne servere alt fra ferdigpizza til fiskeboller. Anonymous poster hash: 101d3...74a
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #17 Skrevet 25. desember 2016 De pynter seg når de skal på møte og når de skal på feltet. Anonymous poster hash: 101d3...74a Er det nye regler? Pynter seg aldri ellers? Utrolig spesielt da Er normal høffelighet å pynte seg i selskap/besøk..? Anonymous poster hash: 529b3...abf
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #18 Skrevet 25. desember 2016 Er det nye regler? Pynter seg aldri ellers? Utrolig spesielt da Er normal høffelighet å pynte seg i selskap/besøk..? Anonymous poster hash: 529b3...abf Joda de pynter seg til selskap og besøk. Anonymous poster hash: 101d3...74a
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #19 Skrevet 25. desember 2016 Hvorfor skriver du OMG? jeg lurer oppriktig pga min søster er Jehovas vitne og hun og mannen kan ikke komme på besøk til oss på julaften. Jeg lurer på hva som er normalt for Jehovas vitner. Hva gjør de på? Kan de spise ribbe/pinnekjøtt på julaften? Anonymous poster hash: 529b3...abf Hva er det du ikke skjønner. Det er jo ikke julaften for de, men en helt vanlig lørdag. Anonymous poster hash: a1f4c...722
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #20 Skrevet 25. desember 2016 Hva er det du ikke skjønner. Det er jo ikke julaften for de, men en helt vanlig lørdag. Anonymous poster hash: a1f4c...722 Jeg bare lurer. Hvorfor det er forbudt med pinnekjøtt den dagen og hvorfor de ikke vil være med familien sin den dagen.. Anonymous poster hash: 529b3...abf
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #21 Skrevet 25. desember 2016 Jeg bare lurer. Hvorfor det er forbudt med pinnekjøtt den dagen og hvorfor de ikke vil være med familien sin den dagen.. Anonymous poster hash: 529b3...abf Jeg gir opp Anonymous poster hash: a1f4c...722
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #22 Skrevet 25. desember 2016 Hvilke anledninger har dere nok respekt for til å pynte dere?du bør nok presisere hva du mener med "å pynte"... For noen er det ei ny svart bukse, mens for andre betyr det selskapskjole. Før du har svart på dette vil jeg ikke ta stilling til spørsmålet ditt. Anonymous poster hash: d7914...643
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #23 Skrevet 25. desember 2016 Jeg gir opp Anonymous poster hash: a1f4c...722 Hvorfor gir du opp? Anonymous poster hash: 529b3...abf
sug lut Skrevet 25. desember 2016 Forfatter #24 Skrevet 25. desember 2016 du bør nok presisere hva du mener med "å pynte"... For noen er det ei ny svart bukse, mens for andre betyr det selskapskjole. Før du har svart på dette vil jeg ikke ta stilling til spørsmålet ditt. Anonymous poster hash: d7914...643 Men så la da endelig være, gudbedre, det er plenty andre som svarer fordi de intuitivt skjønner at det ikke handler om én bestemt grad av pyntethet.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #25 Skrevet 25. desember 2016 Men så la da endelig være, gudbedre, det er plenty andre som svarer fordi de intuitivt skjønner at det ikke handler om én bestemt grad av pyntethet. nei, det blir som å svare skjelden på et spm om hvor ofte du drikker melk. Skjelden for meg er en gang i mnd, mens det for Kari er en gang i uka. Anonymous poster hash: d7914...643
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå