Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #1 Skrevet 24. desember 2016 Sitter med kaffekoppen og mimrer over barndommens juler. Husker det året jeg fikk skøyter og en fin kort kjole,følte meg som en kunstløpprinsesse. Og UFO-akebrett, det var spennende å åpne den digre pakken. Anonymous poster hash: 0a4a2...274
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #2 Skrevet 24. desember 2016 Husker best ett tova eple jeg fikk av mitt søskenbarn. Fjortis var jeg, men det er gaven jeg huskerr best og det henger på juletreet mitt i år også. Gave nr2 er en krakk ejg fikk av min bestefar. Pappa bare lo når han hørte hva jeg fikk, men krakken får jeg vist ikke lov å ta med meg for den må stå på kjøkkenet deres. Kjøkkenet deres er vist skapt for den, og den er helt perfekt for barnebarna å sitte på. Anonymous poster hash: 620aa...72f
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #3 Skrevet 24. desember 2016 Husker det året lillesøsteren min fikk en dukke som jeg synes var veldig fin, men som jeg egentlig var litt for stor til å få. Satt og kjente litt på sjalusien frem til jeg fikk min gave, det var et kamera. Tror jeg gikk i 5.klasse (den fangen det bare var 6 år på barneskolen). Jeg ble så glad at jeg begynte gråte. Vi var ikke akkurat bortskjemt med dyre gaver i vår familie, og det å få et kamera var veldig stort Anonymous poster hash: 94c2f...324
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #4 Skrevet 24. desember 2016 Et par kinasko med bling på. Hadde ikke ønsket meg, men ble utrolig glad. Så husner jeg Jørn Hoel kassetten jeg fikk da jeg var fjortis. Å en dukke jeg fikk da jeg var 11 år (!). Bøe kjempe gla i den dukken. Anonymous poster hash: 783bb...735
Gjest Muji81 Skrevet 24. desember 2016 #5 Skrevet 24. desember 2016 Brio lekekomfyr. Husker fortsatt synet av den kjempedigre pakken
skinnfilla Skrevet 24. desember 2016 #6 Skrevet 24. desember 2016 Pappa lagde et år en kommode med speil til meg. Var vel ca 13 år ,gaven var enorm og jeg var veldig stolt og glad for at pappa hadde laget den. I mange timer hadde han snekret,pusset,saget ,målt og limt❤️ Har den ennå,malt i hvitt nå. Husker også veldig godt da jeg var 5-6 år og fikk walkman,4eventyrkassetter og en stor ,hvit ,hårete hundebamse. Sovnet lykkelig med bamsen i senga og eventyr på øret😊
millemille Skrevet 24. desember 2016 #7 Skrevet 24. desember 2016 Husker jeg fikk en havfruebarbiedukke. Hun var så fin!
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #8 Skrevet 24. desember 2016 Jeg husker ikke så mange gaver egentlig, men husker da vi var alle samlet på julaften. Min familie og jeg, alle fire beste foreldre, tanter, onkler, kusiner og fettere. Husker det var fantastisk. Anonymous poster hash: 766da...823
Giss Skrevet 24. desember 2016 #9 Skrevet 24. desember 2016 Julen da jeg var 10 år var det to gaver jeg husker godt. Av min gudfar fikk jeg en diger pappeske fullt med papir og tusjer og fargestifter og linjal og pensler og alt slikt. Simple greier men den gaven har blitt hengende i minnet som noe helt særlig. Den andre gaven var fra søskenbarnet mitt. En tangatruse med blonder. Jeg hadde aldri i mitt liv hatt noe slikt. Følte virkelig at jeg ikke var en liten jente mer og var kjempestolt og fornøyd. Husker ikke om jeg faktisk torde å gå med den da...
MammantilNurket Skrevet 24. desember 2016 #10 Skrevet 24. desember 2016 Julen på 1980-tallet var sponset av Mattel. Jeg glemmer aldri den julen jeg fikk "Peaches and cream"-Barbie da jeg var syv år gammel 😊
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 24. desember 2016 #11 Skrevet 24. desember 2016 Barbiehus og barbiebil! Nye ski og akebrett med ratt og brems😌
It's all about me Skrevet 24. desember 2016 #12 Skrevet 24. desember 2016 En hundevalp på 7 uker med rød sløyfe rundt halsen.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #13 Skrevet 24. desember 2016 Et blått styre akebrett, satt på det inne i stua nesten hele kvelden Anonymous poster hash: cb5dc...20b
Stridsmøy Skrevet 24. desember 2016 #14 Skrevet 24. desember 2016 Åååh, den jula jeg fikk en special edition Barbie i en svær rød tyllkjole med bling på en scene med lys langs scenekanten (sikkelige lys til å sette i veggkontakten). Og par år før fikk jeg en flyvertinne Barbie fra en slektning i USA. Det var stas, for den fikk man ikke kjøpt i Norge.
Mamma_til_2 Skrevet 24. desember 2016 #15 Skrevet 24. desember 2016 Jeg fikk cd spiller av pappa og en cd nick cave og Kylie Minogue tror jeg var 10 eller noe slikt.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #16 Skrevet 24. desember 2016 Den siste julen farfar levde fikk jeg Snowracer av ham og foreldrene mine. Det var stort. Et år fikk jeg sparkstøtting, den er fremdeles i bruk, 40 år senere. Jeg husker jeg måtte ut og prøve den, i finklær og småsko... Anonymous poster hash: 64da5...51e
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #17 Skrevet 24. desember 2016 Jeg husker jeg fikk tripp-trapp-stol som jeg ønsket meg, knall rød, var kanskje fire år. Kanskje året etter fikk jeg en eller to skoesker med strikkede klær til bamsene mine - det er en av de gavene som har varmet mest i hele livet. Hun som hadde strikket dem bodde på hybel hos oss, og det var en gave som ikke var forventet. Har dem fremdeles, har aldri hatt hjerte til å kaste dem Anonymous poster hash: 7b757...04d
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #18 Skrevet 24. desember 2016 Mamma og de hadde ikke så god råd så var ikke ofte vi fikk leker. Husker så godt hvor stor gleden var når jeg og lillesøsteren min fikk en bilbane på deling Sånn bilbane der 2 personer kan kjøre om kapp. Anonymous poster hash: e9131...574
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #19 Skrevet 24. desember 2016 Vi hadde aldri noen fancy såpe og sjampo. (Min mor hadde kun en sminke - en lepestift fra da hun var ung. Hun brukte kun vanlig hard såpe og kjedelig sjampo.) Året jeg fikk min egen Snøhvit sjampoo av bestemor- formet som et stort lilla hjerte med et nydelig bilde av Snøhvit på. Kan ha vært 7-8 år eller noe sånt. Jeg husker det kjempegodt, og skulle gjerne sett den flaska igjen.... Det var den fineste tingen jeg noen gang hadde fått. Anonymous poster hash: 9792f...f5a
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #20 Skrevet 25. desember 2016 Åååå jeg husker mange gaver fra jeg var barn Barbiehus som jeg lekte med i utallige timer. Hesteutstyr - husker jeg fikk et grønt dekken, var så stolt Brun 501 Levisbukse En kul svart genser med hvit alfakrøll på Håndarbeideutstyr Husker også godt den jula broren min fikk Nintendo! Det var stor stas! Anonymous poster hash: eb007...0a6
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #21 Skrevet 25. desember 2016 Sminkedukke - den ble godt brukt! Anonymous poster hash: 352fa...d80
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #22 Skrevet 25. desember 2016 En cd med Helene Rolles (hun fra Helene og gutta).😂 Fikk den av broren min, beste broren i verden!😍 Anonymous poster hash: c21af...41f
me_87 Skrevet 25. desember 2016 #23 Skrevet 25. desember 2016 stort barbieslott med flere etasjer Den ble lekt masse med!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #24 Skrevet 25. desember 2016 Så koselig tråd! Mine beste minner: - togbane da jeg var 4 år - da lillesøsteren min fikk en enorm Barbie-båt Anonymous poster hash: 1fd2d...ec1
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #25 Skrevet 25. desember 2016 Åå, jeg husker mange gaver som barn! Det aller beste minnet må være da jeg fikk kort fra mamma og pappa om at jeg skulle få søsken. Jeg var da 5 år og var så minsunnelig på alle andre som hadde det. Hadde lenge ønsket meg en baby!😂 Husker også godt det året gaven var for stor til å ligge under treet og jeg måtte ut på leting. Etter en liten skattejakt-runde fant jeg en nydelig rød spart med ei stor sløyfe på i garasjen! Da var jeg 6 år ca. Det var så stort! Kjørte "taxi" til og fra skolen hele vinteren med andre klassekamerater 😂 Husker også godt det året jeg dukke og dukkevogn. Dukken fikk navnet "Daniel" og ble min aller beste venn. Han fikk egen bilstol og ble med på hver en ferie. Det var sjeldent plass i bilen, men både han, bilstolen og dukkevogna SKULLE med på tur. Fikk så mye utstyr til han etterhvert, så han fikk virkelig oppleve mye sammen med meg. Hjertet mitt ble virkelig knust den dagen vi hadde brann og han brant inne! I en alder av 25 tenker jeg ofte på den dukken 😝 Jeg var virkelig heldig som barn Anonymous poster hash: 0e5b4...f5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå