Gå til innhold

er det lov å knipe på pakkene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får barna lov å knipe på pakkene for å gjette hva det er i de før gaveåpningen?

Husker når vi var liten så var en del av spenningen å knipe på pakkene å gjette hva det var.

Men hører flere som forteller barna sine at det ikke er lov.

Hvordan har dere det?

Å hvorfor får de eventuelt ikke lov til det?

Spør bare fordi jeg er nygjerrig

Anonymous poster hash: c0040...753

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt halvulovlig. Gaver som er enkle å gjette dukker ikke opp før nissen kommer.

Anonymous poster hash: 72d57...0b9

Skrevet

Jeg syns ikke det gjør noe om de klarer å gjette hva de får jeg,men skjønner jo at andre tenker ulikt der.

Skrevet

Ungene her får ikke "lov". Det vil si, de ser knapt pakkene før julaften. Mor derimot, klemmer nesten i stykker pakkene🙈😂😂

Anonymous poster hash: 73e24...3ef

Skrevet

Jeg liker å klemme på pakkene selv som voksen så da kan jeg nesten ikke nekte sønnen min å gjøre det samme :P

Skrevet

Jeg liker å klemme på pakkene selv som voksen så da kan jeg nesten ikke nekte sønnen min å gjøre det samme :P

Samme her. Det som ikke er lov er å gå på "gavejakt" slik de gjør i Barnas superjul, for det er jo ikke sikkert alt som er gjemt bort er pakket inn enda. Sa det til 5-åringen min da han så på det, og han svarte helt sjokkert: "Nei, det ville jeg ALDRI gjort!" :P

Men så fort pakkene er kommet under treet er det fullt lovlig å kjenne på dem. ;)

Anonymous poster hash: 2b1e4...9b8

Skrevet

Det var når de ligger under treet jeg tenkte på :)

Skrevet

Her er det ingen som gjør det. De har nok aldri tenkt tanken. Ikke hadde de fått lov heller.

Skrevet

Vi fikk heller ikke "lov" da vi var små, men det var det som gjorde det så spennende! Mine får heller ikke "lov", men vet jo at det er vanskelig å la vær å knipe når pakkene ligger under treet 😀

Skrevet

Klemme, riste, gjette alt er lov såfremt noen ikke ødlegger pakken eller sier hva som er inni om det er de gaven er ifra.

Dette er det mest spennende med hele julen, og idag skal det skje i vårt hus. Mormor kommer med gavelasset idag fra den siden av familien, så idag kommer alle pakkene opp i stua. Ungene setter de på plass, og da gjettes, ristes og klemmes det på alle pakker. De holder på i mange timer. Fire unger med litt aldersspenn gjør dette hvert år og det er like spennende.

Julaften når svigermor har spist, drukket kaffen sin og rivd av papiret på sine pakker drar hun hjem. Da starter det igjen. Ungene legger gavene i hauger til hvem de er til mens mannen kjører hun hjem. Sjeldent de er ferrdige før han er tilbake. Vi åpn gav og da er spm om noen gjettet riktig.

Anonymous poster hash: b80be...d9d

Skrevet

Men dere som sier at det ikke lov hos dere,hvorfor er det ikke lov?

Er jo ikke sånn at gleden blir ødelagt fordi de kanskje har gjettet riktig,husker det var ekstra spennende å se om jeg hadde gjettet riktig.

Skrevet

Vi legger frem pakkene under treet når barna har lagt seg lille julaften. Så er det bare å klemme i vei når de står opp på julaften. Jeg er nok den verste klemmeren dessverre.

Skrevet

Får barna lov å knipe på pakkene for å gjette hva det er i de før gaveåpningen?

Husker når vi var liten så var en del av spenningen å knipe på pakkene å gjette hva det var.

Men hører flere som forteller barna sine at det ikke er lov.

Hvordan har dere det?

Å hvorfor får de eventuelt ikke lov til det?

Spør bare fordi jeg er nygjerrig

Nja. Litt er lov... ☺️

Anonymous poster hash: 57279...a83

Skrevet

Nei. Det er bare teit.

Har aldri gjort det selv og ville blitt veldig skuffet om ungene gjorde det.

Skrevet

Skuffet om barnet ditt velger å klemme på pakkene faktisk!

Du har noen sære meninger altså!

Skrevet

Skuffet om barnet ditt velger å klemme på pakkene faktisk!

Du har noen sære meninger altså!

Ja, jeg lærer ungene å ikke klemme på gaver. Så da hadde jeg blitt skuffet.

Kanskje flere som burde lære seg at det er ufint..?

Skrevet

Å hvorfor er det ufint å klemme på dine pakker å prøve å gjette hva det er?

Er da helt naturlig at barn er nygjerrig på hva som er i pakken å ser ikke noe grunn til å nekte barnet å klemme på pakkene for å prøve å gjette hva det er.

Skrevet

Det er jo kjempespennende! Knipe litt og kikke litt og glede seg🙂 min bror og jeg brukte en liten nål til å lage hull i papiret da vi var små, vi la skylden på familiens kjæledyr 😁😁 det ler vi godt av enda.

Skrevet

Å hvorfor er det ufint å klemme på dine pakker å prøve å gjette hva det er?

Er da helt naturlig at barn er nygjerrig på hva som er i pakken å ser ikke noe grunn til å nekte barnet å klemme på pakkene for å prøve å gjette hva det er.

Det er fordi du har fått lov til det som barn og ingen har lært deg at det er ufint.

Og det viderefører du til dine barn.

Anonymous poster hash: 5695f...2ce

Skrevet

Det er fordi du har fått lov til det som barn og ingen har lært deg at det er ufint.

Og det viderefører du til dine barn.

Anonymous poster hash: 5695f...2ce

Det var da meg. Vet ikke hvorfor den ble anonym.

Skrevet

Mens ingen kan forklare HVORFOR det er ufint nei :P

Skrevet

Guttene har aldri gjort det og gavene har ligget fremme siden tidlig i desember da treet kom på plass. Her gjelder "bare se og ikke røre "

Skrevet

Mens ingen kan forklare HVORFOR det er ufint nei :P

Fordi NOEN har tatt seg bryet med å kjøpe en gave til deg, som de har pakket inn og ikke ønsker du skal se før julaften - fordi de ønsker det skal være en overraskelse.

Det er ufint mot den personen som har brukt sin tid og sine penger på en nysgjerrigper som ikke klarer å holde labbene unna fordi foreldrene ikke lærte dem at det er ufint.

Derfor!

Skrevet

Fordi NOEN har tatt seg bryet med å kjøpe en gave til deg, som de har pakket inn og ikke ønsker du skal se før julaften - fordi de ønsker det skal være en overraskelse.

Det er ufint mot den personen som har brukt sin tid og sine penger på en nysgjerrigper som ikke klarer å holde labbene unna fordi foreldrene ikke lærte dem at det er ufint.

Derfor!

😂😂😂

Skrevet

😂😂😂

Du understreker poenget mitt.

Du mangler oppdragelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...