Gå til innhold

Dere som har små barn (nyttårsaften)...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud 😂 Jeg er virkelig glad for at vi ikke har sånne som surer til nyttårssteminga her i vårt nabolag😱 Svarer som hun over:rull inn puppen! D er nå bare en gang i året. Hadde med vilje siktet rakettene bort til din eiendom dersom du så mye som hadde tenkt på å åpne nebbet 👍

(Sikter til hun med det sureste innlegget her).

Og som sagt jeg "surer" ikke opp nabolaget,fordi vi har oppegående naboer her jeg bor.

Anonymous poster hash: de374...1ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går bra! Fyr i vei! Men ikke klag når jeg begynner å klippe plenen klokken 8 på en søndag! Er som sagt lov å tenke på naboene 😉

Plenklipping kl 8 på søndag er faktisk ulovlig. Så ikke sammenlignbart.

Anonymous poster hash: 96c06...81e

Skrevet

Vi kjøper aldri raketter selv.

Her fyrer kommunen opp fyrverkeri for barna kl 18.

De som er gamle nok er oppe til midnatt.

Anonymous poster hash: 29be9...293

Skrevet

Plenklipping kl 8 på søndag er faktisk ulovlig. Så ikke sammenlignbart.

Anonymous poster hash: 96c06...81e

Tar gledelig den boten 😉 Skal utrolig mye til for å få bot for det. Får ganske mange advarsler først, så da er jeg nok ferdig med hevnaksjonen mot naboene innen det blir aktuelt 😂

Skrevet

Vet ikke hva slags pupper du har, mine kan ikke rulles inn heldigvis. Hvis det er galt å oppfordre folk til å ta hensyn til naboer, hunder/vilt på nyttårsaften så får det bare være. Det er faktisk lov å tenke på andre enn seg selv èn kveld i året. Det er lover, regler og normer i et hvert samfunn. Det er mye som ikke er ulovlig som man ikke gjør allikevel fordi man tar hensyn til andre.

Hvis man må legge barna før midnatt på nyttårsaften så gjør man nettopp det. Man fyrer ikke av raketter kl. 19 fordi barna må få se fyrverkeri. I hvert fall ikke når bikkja til Fru Hansen skjelver og er et nervevrak, og Bambi får panikk og adskilles fra flokken. For ikke å snakke om den utslitte moren som nettopp har fått lagt kolikkungen og unner seg et glass vin.... Nei da skal vi fyre opp i gata! Smell-bang-smell! For barnet vårt på 2 år må også få se raketter 🙈🙈

Det heter å være et medmenneske, og det er en fin ting!

Hm... Hvis man tenker på barna sine er man vel strengt tatt ikke selvsentrert....?

Og det var da svært til krisemaksimering... Hvis man er så lite glad i andre mennesker at man ikke tåler fyrverkeri på nyttårsaften, så burde man kanskje bosette seg et sted som er litt mer skjerma fra folk.....?

Og det der med å være medmenneske... Det gjelder jo deg også da... Er ikke veldig medmenneskelig å gi en 3-åring og en 5-åring og moren deres så mye kjeft "at ørene flagrer" på nyttårsaften vel...? For alt du vet kan der jo hende den 5-åringen skal dø av kreft i januar og dette er den siste nyttårsaften hun noen sinne vil oppleve, men hun er så syk at hun ikke klarer å være våken til midnatt. I så fall er det jo veldig empatisk og medmenneskelig av den mora å ville gi sin førstefødte en ordentlig nyttårsaften før hun skal dø... Sånn siden vi først er inne på alle mulige tenkelige scenarioer mener jeg....

Nei, nå tror jeg jaggu vi går å skyter opp raketter kl. 19:00 i år. Bare for å gjøre deg sur 😏

Anonymous poster hash: 420fc...a3f

Skrevet

Nei,men vekker han og spør om han vil se

Skrevet

Vi går ut og fyrer opp noen bakkerakketter og tenner stjerneras i 18-19-tiden før de minste barna legger seg. Jeg har aldri tenkt tanken at det plager noen andre. Dersom de minste barna våkner av det andre fyrverkeriet rundt midnatt, så får de se på også dette.

Anonymous poster hash: 4ae0f...a8d

Skrevet

Altså, har ei på 2 og en på 4, tipper de er våkne sånn at de får med seg fyrverkeriene klokka 24. Ihvertfall han på 4. Men han holder seg våken utrolig lenge hvis vi ikke legger han. Siden vi skal bort, har vi med vogna så hu på 2 kan legge seg når hu trenger det. Regner med at vi eventuelt vekker hu til fyrverkeri, for så å kjøre hjem etterpå.

Anonymous poster hash: ef44e...6e6

Skrevet

Vi sender aldri opp egne raketter. Bor midt i borettslag med villastrøk på alle kanter, så det blir sendt opp MYE og DYRT fyrverkeri rundt oss, omtrent hele romjulen og hele nyttårsaften.

Anonymous poster hash: bfba8...46b
Skrevet

Vi sender opp rakketer for barna kl 18.00 alle i nabolaget gjør det for ungene 😁

Skrevet

Nei. Ungene er oppe. Er de ikke gamle nok til å være våkne er de ikke gamle nok til å skjønne morroa heller

Anonymous poster hash: 83f7a...fa1

Det må være det dummeste jeg har hørt... Min 3 og 5 åring elsker å se på fyrverkeri, men kan jo ikke være opp så sent enda. Skal de ikke få se på de da?

Anonymous poster hash: fd8f4...239

Skrevet

Nei, SELVFØLGELIG skyter vi ikke opp raketter før midnatt! Man er da såpass oppegående at man tar hensyn til familier som legger barna tidlig og folk som har hunder. Hadde noen fyrt av raketter kl 19 i mitt nabolag skulle de fått en verbal overhøvling de sent ville glemme

Man gjør bare ikke sånt!

hehe? SÅ det er bedre å vekke alle midt på natta enn litt tidlig i en tid da barna likevel er våkne? Dust! Alle med barn skyter da opp litt fyrverkeri mens barna er våkne.

Skrevet

Vet ikke hva slags pupper du har, mine kan ikke rulles inn heldigvis. Hvis det er galt å oppfordre folk til å ta hensyn til naboer, hunder/vilt på nyttårsaften så får det bare være. Det er faktisk lov å tenke på andre enn seg selv èn kveld i året. Det er lover, regler og normer i et hvert samfunn. Det er mye som ikke er ulovlig som man ikke gjør allikevel fordi man tar hensyn til andre.

Hvis man må legge barna før midnatt på nyttårsaften så gjør man nettopp det. Man fyrer ikke av raketter kl. 19 fordi barna må få se fyrverkeri. I hvert fall ikke når bikkja til Fru Hansen skjelver og er et nervevrak, og Bambi får panikk og adskilles fra flokken. For ikke å snakke om den utslitte moren som nettopp har fått lagt kolikkungen og unner seg et glass vin.... Nei da skal vi fyre opp i gata! Smell-bang-smell! For barnet vårt på 2 år må også få se raketter

Det heter å være et medmenneske, og det er en fin ting!

Ja, det burde du prøve frøken solstråle. Eller er det fru trollemor?

Skrevet

Nei, jeg trenger ikke dra på hytta. Heldigvis har vi ikke slike folk i vårt nabolag. Vi har normale oppegående folk her, som tar hensyn til andre. Vi har ikke folk som må fyre opp raketter kl 18:00 fordi Jens på 3 år også må få feire....! Selvom ungen ikke husker en skit dagen etter... Her veier heldigvis hensynet til dyr og naboer tyngst.

Er Jens full siden han ikke husker noe dagen etterpå?

Skrevet

Vi har ikke fyrverkeri, ser på det som sendes opp ved midnatt. Ungene får være oppe eller bli vekket om de ønsker det (tre og sju år).

De får være med og brenne stjerneskudd tidligere på kvelden.

Anonymous poster hash: 0f52b...7c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...