Gå til innhold

Dere som har små barn (nyttårsaften)...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sender dere opp raketter litt tidligere, så barna kan være med? Eller hvordan gjør dere det? 😴🌙🎉🎈

Anonymous poster hash: 420fc...a3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har pleid å sende opp noen raketter etter middag og så har barna selv bestemt om de i tillegg vil vekkes til midnatt. Nå er de så store at de ikke legger seg, så nå et det kun raketter ved midnatt.

Anonymous poster hash: 77000...346

Skrevet

Nei. Ungene er oppe. Er de ikke gamle nok til å være våkne er de ikke gamle nok til å skjønne morroa heller

Anonymous poster hash: 83f7a...fa1

Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Ungene får være oppen til midnatt.

Anonymous poster hash: 4882c...a0f

Skrevet

Mine er bare 2 og 4, så skyter opp noen raketter i 19 tiden, får stjerneskudd litt før det. Så legger jeg de som vanlig

Anonymous poster hash: 4814d...70d

Skrevet

Vi har ikke fyrverkeri. Det er jo folk som skyter opp hele dagen, så vi ser litt nå og da. Eldste har fått vært med ved midnatt siden hun var 3 år. Vi mistenker at hun våknet da hun var 2 år og ble livredd, så vi vil være sikre på at det ikke skjer igjen.

Anonymous poster hash: 7d5ec...927

Skrevet

Nei, SELVFØLGELIG skyter vi ikke opp raketter før midnatt! Man er da såpass oppegående at man tar hensyn til familier som legger barna tidlig og folk som har hunder. Hadde noen fyrt av raketter kl 19 i mitt nabolag skulle de fått en verbal overhøvling de sent ville glemme 😡

Man gjør bare ikke sånt!

Anonymous poster hash: de374...1ad

Skrevet

Her har grenda eget fyrverkeri kl.18 for barn i grenda. Mam kan være med å sponse hvis man vil. Vi tar med 3 åringen, minstemann blir hjemme med en av oss.

Anonymous poster hash: f0626...12a

Skrevet

Nei, vi skyter ingenting frem til yngste er stor nok til å være våken lenge med oss. Så nå koser vi oss bare med stjerneskudd :)

Anonymous poster hash: 86183...2f2

Skrevet

Nei, SELVFØLGELIG skyter vi ikke opp raketter før midnatt! Man er da såpass oppegående at man tar hensyn til familier som legger barna tidlig og folk som har hunder. Hadde noen fyrt av raketter kl 19 i mitt nabolag skulle de fått en verbal overhøvling de sent ville glemme

Man gjør bare ikke sånt!Anonymous poster hash: de374...1ad

Vi har faktisk vår fulle rett å fyre av raketter fra 19.00 av, så den overhøvlingen hadde du ikke kommet langt med. Men du kan få et stjerneskudd om du vil

Anonymous poster hash: ab22d...e6b

Skrevet

Nei, SELVFØLGELIG skyter vi ikke opp raketter før midnatt! Man er da såpass oppegående at man tar hensyn til familier som legger barna tidlig og folk som har hunder. Hadde noen fyrt av raketter kl 19 i mitt nabolag skulle de fått en verbal overhøvling de sent ville glemme 😡

Man gjør bare ikke sånt!

Her jeg bor begynner folk dagen før, veldig irriterende og jeg ser ikke poenget! Man kan heller vekke barna eller la de være oppe til midnatt. Barna har fri neste dag.

Anonymous poster hash: bb9a3...6bd

Skrevet

Vi har faktisk vår fulle rett å fyre av raketter fra 19.00 av, så den overhøvlingen hadde du ikke kommet langt med. Men du kan få et stjerneskudd om du vil

Nei det har dere faktisk ikke! Reglene er fyrverkeri rundt midnatt, ikke når det passer deg best! Les deg opp!

Skrevet

Man gjør bare ikke sånt!

I følge loven har man lov i tidsrommet 18-02 nyttårsaften.

Ikke bare for småbarn og livredde hunder og katter dette er dumt for. Selv om folk her i landet trur at Bambi og dyra kun hører til eventyr, så lever vi ganske side om side med de.

Anonymous poster hash: 96c06...81e

Skrevet

Nei det har dere faktisk ikke! Reglene er fyrverkeri rundt midnatt, ikke når det passer deg best! Les deg opp!

Du som må lese deg opp. Det er lov i tidsrommet 18-02 den dagen.

Skrevet

Du som må lese deg opp. Det er lov i tidsrommet 18-02 den dagen.

Så fyr i vei! Jeg har lov til å stå på en bruskasse på Karl Johan og skrike hva jeg mener om selvsentrerte drittmennesker som kun tar hensyn til seg selv, betyr ikke at jeg gjør det! Det er lov å tenke på naboer og hunder/villdyr. Ikke kun seg selv.

Glad vi ikke har sånne mennesker i vårt nabolag, de skulle fått så ørene flagra og litt til!

Skrevet

Så fyr i vei! Jeg har lov til å stå på en bruskasse på Karl Johan og skrike hva jeg mener om selvsentrerte drittmennesker som kun tar hensyn til seg selv, betyr ikke at jeg gjør det! Det er lov å tenke på naboer og hunder/villdyr. Ikke kun seg selv.

Glad vi ikke har sånne mennesker i vårt nabolag, de skulle fått så ørene flagra og litt til!

Duh, rull inn puppen litt. Jeg har ikke sagt et kvekknpm at jeg fyrer opp fyrverkeri før midnatt! Jeg gjør faktisk aldri det.

Skrevet

Glad vi ikke har sånne mennesker i vårt nabolag, de skulle fått så ørene flagra og litt til!Anonymous poster hash: de374...1ad

Javel, og tar hundeeiere hensyn til meg de andre dagene i året når de lar bikkjene løpe løs og bjeffe hele døgnet? Og sure naboer bryr meg ikke en pøkk, har vi lov å sende opp raketter klokken 19.00 så gjør vi det. Er snakk om 5 minutter.

Kanskje du bør leie en hytte i skogen denne dagen?

Skrevet

Vi har tatt det litt som det kommer vi, eldste har pleid å være oppe til midnatt, så hun har stort sett fått med seg raketter kl 12. Ellers er det alltids noen andre som ikke klarer å vente, så det er jo raketter å se helt fra ettermiddagen.

Skrevet

Duh, rull inn puppen litt. Jeg har ikke sagt et kvekknpm at jeg fyrer opp fyrverkeri før midnatt! Jeg gjør faktisk aldri det.

Vet ikke hva slags pupper du har, mine kan ikke rulles inn heldigvis. Hvis det er galt å oppfordre folk til å ta hensyn til naboer, hunder/vilt på nyttårsaften så får det bare være. Det er faktisk lov å tenke på andre enn seg selv èn kveld i året. Det er lover, regler og normer i et hvert samfunn. Det er mye som ikke er ulovlig som man ikke gjør allikevel fordi man tar hensyn til andre.

Hvis man må legge barna før midnatt på nyttårsaften så gjør man nettopp det. Man fyrer ikke av raketter kl. 19 fordi barna må få se fyrverkeri. I hvert fall ikke når bikkja til Fru Hansen skjelver og er et nervevrak, og Bambi får panikk og adskilles fra flokken. For ikke å snakke om den utslitte moren som nettopp har fått lagt kolikkungen og unner seg et glass vin.... Nei da skal vi fyre opp i gata! Smell-bang-smell! For barnet vårt på 2 år må også få se raketter 🙈🙈

Det heter å være et medmenneske, og det er en fin ting!

Skrevet

Javel, og tar hundeeiere hensyn til meg de andre dagene i året når de lar bikkjene løpe løs og bjeffe hele døgnet? Og sure naboer bryr meg ikke en pøkk, har vi lov å sende opp raketter klokken 19.00 så gjør vi det. Er snakk om 5 minutter.

Kanskje du bør leie en hytte i skogen denne dagen?

Nei, jeg trenger ikke dra på hytta. Heldigvis har vi ikke slike folk i vårt nabolag. Vi har normale oppegående folk her, som tar hensyn til andre. Vi har ikke folk som må fyre opp raketter kl 18:00 fordi Jens på 3 år også må få feire....! Selvom ungen ikke husker en skit dagen etter... Her veier heldigvis hensynet til dyr og naboer tyngst.

Skrevet

Da sønnen min var 2 og 3 år var vi ute og så på fyrverkeriet andre sendte opp i 18-tiden. Sendte ikke opp da selv, men det var litt å se på likevel. Planen var å ta ham ut så han fikk se hvis han våknet av fyrverkeriet rundt midnatt, men det gjorde han ikke. Fra han var 4 var han oppe til over midnatt.

Anonymous poster hash: db21b...040
Skrevet

Vet ikke hva slags pupper du har, mine kan ikke rulles inn heldigvis. Hvis det er galt å oppfordre folk til å ta hensyn til naboer, hunder/vilt på nyttårsaften så får det bare være. Det er faktisk lov å tenke på andre enn seg selv èn kveld i året. Det er lover, regler og normer i et hvert samfunn. Det er mye som ikke er ulovlig som man ikke gjør allikevel fordi man tar hensyn til andre.

Hvis man må legge barna før midnatt på nyttårsaften så gjør man nettopp det. Man fyrer ikke av raketter kl. 19 fordi barna må få se fyrverkeri. I hvert fall ikke når bikkja til Fru Hansen skjelver og er et nervevrak, og Bambi får panikk og adskilles fra flokken. For ikke å snakke om den utslitte moren som nettopp har fått lagt kolikkungen og unner seg et glass vin.... Nei da skal vi fyre opp i gata! Smell-bang-smell! For barnet vårt på 2 år må også få se raketter 🙈🙈

Det heter å være et medmenneske, og det er en fin ting!

Skal du hyle rundt med lover og regler så får du jaggu faktisk vite hva de lovene er. Ifølge loven så er det lov i tidsrommet 18-02 - FERDIG PRATA OM AKKURAT HVA SOM FAKTISK ER LOV.

Hvis du leser anonymkodene litt bedre, så ser du at jeg har svart deg med Bambi i svaret mitt.

Jeg selv synes det er en uting å fyre opp fyrverkeri dagen før og etter nyttårsaften og før rett før midnatt nyttårsaften.

Skrevet

Herregud 😂 Jeg er virkelig glad for at vi ikke har sånne som surer til nyttårssteminga her i vårt nabolag😱 Svarer som hun over:rull inn puppen! D er nå bare en gang i året. Hadde med vilje siktet rakettene bort til din eiendom dersom du så mye som hadde tenkt på å åpne nebbet 👍

(Sikter til hun med det sureste innlegget her).

Skrevet

Ja, vi sender opp det lille vi kjøper rundt 18-19, før ungene legger seg. Ser virkelig ikke problemet med det! Vi kan ikke ta hensyn til gud og hverman altså, vi forholder oss til loven.

Anonymous poster hash: 285a0...b3f

Skrevet

Herregud 😂 Jeg er virkelig glad for at vi ikke har sånne som surer til nyttårssteminga her i vårt nabolag😱 Svarer som hun over:rull inn puppen! D er nå bare en gang i året. Hadde med vilje siktet rakettene bort til din eiendom dersom du så mye som hadde tenkt på å åpne nebbet 👍

(Sikter til hun med det sureste innlegget her).

Det går bra! Fyr i vei! Men ikke klag når jeg begynner å klippe plenen klokken 8 på en søndag! Er som sagt lov å tenke på naboene 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...