Gå til innhold

Hvordan er deres 10 åring å prate med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest alle innleggene. Og nå hører jeg at det er forsvarsmekanismene dine som prater.

Hva ville du VANLIGVIS ha gjort med et VANLIG barn som drev på sånn bare for å holde mor eller far "fanget" ved hans side? Når du innerst inne vet at dette kommer fra søskensjalusien, og han har funnet seg en taktikk som gjør at oppmerksomheten konstant er vendt mot ham?

Hvis dette er et normalt barn, behandle ham som det. Selv om det koster dere blod, svette og tårer.

Hvis dette er et barn med en OCD-lidelse, skaff hjelp. Stå på for barnet ditt. Finn en uavhengig til å utrede ham. Hva som helst, men ikke bli sittende og forsvare din tafatthet. Det vil ikke hjelpe.

Anonymous poster hash: 28648...16f

Du er da langt verre enn HI her....

Snakk om å overdramatisere og synse.

Anonymous poster hash: 5fee4...f2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes folk tar litt av her. Sønnen din høres ikke unormal ut. Han gjør en sær greie, men alle er vi vel litt sære?

Min sønn på 10 gjør mye av det samme som din. Når han blir ivrig snakker han son en foss. Da kan han spørre mange spørsmål han helt opplagt vet svaret på. Min gutt er utredet av andre grunner, og han ligger helt i øvre gjennomsnitt når det kommer til intelligens. Jeg har tenkt at han er litt usikker og må få bekreftelse i tillegg til iver.

Han kan gjøre ting som å showe og tiltrekke seg oppmerksomhet, og andre ganger kan han virke litt engstelig og urolig. Andre legger stort sett ikke merke til det jeg ser.

Når han setter i gang slik, ber jeg han trekke pusten dypt og fokusere på oppgaven. Spør om hva han vet, så kan han si det i stedet for å spørre. Sier også at det kan være fint å gjøre ting uten å kakle hele tiden.

Bare vær rolig og still spørsmålene til ham. Ikke gi særheten for mye oppmerksomhet, det i seg selv kan være en grunn til å fortsette...

Anonymous poster hash: 36b42...412

Godt innlegg. Jeg tenker det samme.

Skrevet

Du er da langt verre enn HI her....

Snakk om å overdramatisere og synse.

Overdramatisere?

Når man sier "utred eller oppdra"?

Nei, det er ikke å overdramatisere.

Anonymous poster hash: 28648...16f

Skrevet

Jeg synes folk tar litt av her. Sønnen din høres ikke unormal ut. Han gjør en sær greie, men alle er vi vel litt sære?

Min sønn på 10 gjør mye av det samme som din. Når han blir ivrig snakker han son en foss. Da kan han spørre mange spørsmål han helt opplagt vet svaret på. Min gutt er utredet av andre grunner, og han ligger helt i øvre gjennomsnitt når det kommer til intelligens. Jeg har tenkt at han er litt usikker og må få bekreftelse i tillegg til iver.

Han kan gjøre ting som å showe og tiltrekke seg oppmerksomhet, og andre ganger kan han virke litt engstelig og urolig. Andre legger stort sett ikke merke til det jeg ser.

Når han setter i gang slik, ber jeg han trekke pusten dypt og fokusere på oppgaven. Spør om hva han vet, så kan han si det i stedet for å spørre. Sier også at det kan være fint å gjøre ting uten å kakle hele tiden.

Bare vær rolig og still spørsmålene til ham. Ikke gi særheten for mye oppmerksomhet, det i seg selv kan være en grunn til å fortsette...

Anonymous poster hash: 36b42...412

Takk 😊 Det høres ut som om vi tenker ganske likt. Godt med litt oppbacking fra dere. Jeg skal forsøke å endre denne væremåten noe fordi jeg ikke ønske at andre skal oppfatte han som dum. Han finnes ikke dum! Utover det har jeg tre unger. Tre unger med gode tilbakemeldinger fra skole og gode resultater på prøver. De har venner og de har en stor familie. De er med på mye og kan alle svømme, stå slalom osv... Men, det jeg er aller mest stolt av er når jeg får tilbakemeldinger på at folk ikke kan fatte og begripe hvordan vi har klart og få tre så totalt forskjellige unger med alle hver sine særheter og spesielle egenskaper. Jeg ønsker at de skal få være seg selv og ha det godt med seg selv! Så skal se selvfølgelig også passe inn i samfunnet, men ikke på en slik måte at jeg ødelegger noe unikt. Huff ja, jeg tar meg litt nær av folk som anklager meg for omsorgssvikt osv selv på et forum som dette 😔 Men takk til dere andre og god jul ❤️

Hi

Anonymous poster hash: f134c...71f

Skrevet

Godt innlegg. Jeg tenker det samme.

Jeg er enig.

Syns for øvrig jeg kjente igjen typen barn fra de som alltid rekker opp hånden i for eks forestillinger på vitensenter for å fortelle alle hvor mye han vet. Skikkelig skikkelig irriterende.

Anonymous poster hash: 8f7a5...9b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...