Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #26 Skrevet 18. desember 2016 Jeg har fått de barna jeg vil ha og gleder med stort over at de blir større. Jeg hadde tatt abort. Anonymous poster hash: 214e2...45c
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #27 Skrevet 18. desember 2016 Når jeg blir førti vil barna mine være 18 og 20. Jeg tror ikke jeg hadde ønsket å begynne på nytt. Kanskje fordi jeg ser for meg at jeg er tilnærmet gjeldsfri og at når barna blir voksne skal jeg kunne ha min frihet med romsligere økonomi, mulighet til å reise litt mer osv. Tanken på å skulle være småbarnsmor igjen, og skulle ta ansvar for et annet menneske frem til jeg omtrent blir seksti høres ikke fristende ut akkurat nå. Men vet ikke om jeg hadde ønsket å ta abort heller. Hadde vært et utrolig vanskelig valg. Anonymous poster hash: 90324...374
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #28 Skrevet 18. desember 2016 Nei, da hadde jeg nok tatt abort. Jeg er ferdig med barn og vi gleder oss så stort over seksåringen. Samtidig har jeg nå veldig behov for å bli voksen uten dette enorme oppfølgingsstyret. Kunne dra på weekenturer igjen, sove hele natten, ikke måtte skynde meg hjem fra jobb, hente unger, lage middag med sure barn osv osv. Anonymous poster hash: fefcd...999
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #29 Skrevet 18. desember 2016 Jeg hadde helt klart beholdt. Anonymous poster hash: 81c73...0db
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #30 Skrevet 18. desember 2016 Jeg er 39 år og uplanlagt gravid.. 27 uker på vei nå, termin i mars. Blir 40 få mnd etter termin. Fikk fullstendig panikk da jeg oppdaget det, men abort er ikke et alternativ hvis det ikke er medisinske grunner til det. Tenker at dette skal gå bra. Vi har to fra før på 4 og 7, så aldersforskjellen blir ikke enorm. Mamma fikk forøvrig nr 3 da hun var 43, med to fra før på 11 og 13. Anonymous poster hash: b4ae1...085 Det der tror jeg blir veldig bra for dere altså, i og med at du har to relativt små fra før. Blir nok en fantastisk gave det der Anonymous poster hash: ebaf5...8ae
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #31 Skrevet 18. desember 2016 Jeg syns det er veldig rart at det er så godtatt å ta abort bare fordi det ikke passer! Det er forskjell på at man er i en livssituasjon som gjør at det blir vanskelig med flere barn, men at man avbryter et svangerskap fordi man vil sove lenge og reise på ferie er bare rart. Anonymous poster hash: 912ed...f03
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #32 Skrevet 18. desember 2016 Jeg ble uplanlagt gravid da jeg var 41. Der og da var jeg veldig fortvilet. Hadde tre fra før og var veldig klar på at jeg var ferdig med babyer. Helt utrolig hvor mange 'voksne' som blir gravid uten å mene det. ... Men siden abort er utenkelig for både meg og mannen sitter vi nå med verdens søteste og morsomste halvannetåring. Angrer ikke et sekund, men skal ikke glorifisere heller. Det er ganske tøft til tider. Mange som skal følges opp på ulike stadier og våkenetter vi ikke har opplevd med noen av de andre ungene. Personlig synes jeg abort fordi det er ubeleilig for foreldrene skulle vært forbudt. Spesielt ressurssterke voksne som slurver når de har sex...(som meg). Dersom det er sterke sosiale årsaker, sykdom eller voldtekt feks har jeg ingen problemer med. Anonymous poster hash: 54b29...3e9
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #33 Skrevet 18. desember 2016 Fikk barn da jeg var 34 og 38. Er nå 39, og planlegger ikke flere, men hadde aldri klart å ta abort, så da hadde jeg blitt trebarnsmor. Anonymous poster hash: 93725...ff2
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #34 Skrevet 18. desember 2016 Jeg fikk min første som 40-åring, uplanlagt. Så jeg ville selvsagt beholdt. Anonymous poster hash: 334c2...a93
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #35 Skrevet 18. desember 2016 Jeg ble planlagt gravis da jeg var 40. Bestemoren min fikk sitt siste barn da hun var 49, så alderen ser jeg ikke på som noe problem. Hvordan jeg hadde taklet å bli gravid igjen nå, er nesten 50, er jeg usikker på. Jeg hadde nok beholdt om fosteret virket friskt, men jeg forstår godt dem som velger abort. Anonymous poster hash: 391f8...8e0
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #36 Skrevet 18. desember 2016 Jeg syns det er veldig rart at det er så godtatt å ta abort bare fordi det ikke passer! Det er forskjell på at man er i en livssituasjon som gjør at det blir vanskelig med flere barn, men at man avbryter et svangerskap fordi man vil sove lenge og reise på ferie er bare rart. Anonymous poster hash: 912ed...f03 Godtatt? Det er norsk lov, no strings attached... Anonymous poster hash: 90324...374
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #37 Skrevet 18. desember 2016 I min situasjon hadde jeg nok ikke beholdt. Har ett barn som jeg fikk i 20-årene, hun er tolv nå, er gravid med nr tre nå, nr to er to år. De fikk/får jeg i 30-årene. Å få barn hvert tiende år tror jeg ikke jeg orker 😂 Anonymous poster hash: 14c2d...8f1
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #38 Skrevet 18. desember 2016 Jeg er 45 og ønsker oss ein til. Jobber for fult med det. Anonymous poster hash: 6f72f...38f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #39 Skrevet 18. desember 2016 Jeg ville tatt abort om jeg fant ut innen 12-ukers grensa, om det ble forsent måtte jeg jo beholdt men det er et av topp 5 dårlige nyheter jeg kunne fått nå som 42-åring... Anonymous poster hash: 2d227...587
shari_z Skrevet 18. desember 2016 #40 Skrevet 18. desember 2016 (endret) Jeg hadde beholdt. Jeg var HELT ferdig med småbarn og kunne ikke tenkt meg en baby da jeg 44 år gammel oppdaget jeg var uplanlagt gravid. Det var tøft, gledet meg ikke, men hun sjarmerer oss alle og er velkommen. Og jeg sterilserte meg etterpå for å forsikre meg. (Om den skulle svikte, beholder vi, men da ville jeg bedt at de fjernet livmoren.) Edit: barna mine er i dag 15, 8 og 2 år. Jeg er straks 47, mannen er 54. Endret 18. desember 2016 av shari_z
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #42 Skrevet 18. desember 2016 Jeg har bare ett barn.Er redd det bare blir med det ene.Jeg hadde helt klart beholdt.For en gave:)HELDIG GRIS. Anonymous poster hash: 51feb...04e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå