Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #1 Skrevet 17. desember 2016 Det er så lett å si at nå er man ferdig med barn, skal definitivt ikke ha flere osv. Men sett at prevensjonen faktisk sviktet og man oppdaget til sin enorme overraskelse at man var gravid - hva ville du faktisk gjort?? Og hvordan ser dere som er unge mødre på eldre mødre? Slår det dere at det faktisk kan være at man har blitt uplanlagt gravid? Anonymous poster hash: ebaf5...8ae
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #2 Skrevet 17. desember 2016 Spør du hypotetisk? Jeg ville beholdt. Anonymous poster hash: 58f9c...1af
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. desember 2016 #3 Skrevet 17. desember 2016 Ville selvsagt beholdt, så lenge jeg er i stand til å ta meg av ungen.
LivetErEnLek Skrevet 17. desember 2016 #4 Skrevet 17. desember 2016 Jeg ble uplanlagt gravid som 40- åring og fikk mitt fjerde barn rett etter jeg ble 41 år. Hva andre synes om det valget bryr meg svært lite. Det var vårt valg og det var riktig for oss 😊
smurfis Skrevet 17. desember 2016 #5 Skrevet 17. desember 2016 Jeg ville først blitt livredd, men etter to sek hadde jeg begynt å planlegge navn! Er 41 nå og har på ingen måte overhodet noen som helst planer om å bli gravid igjen EVER, men om det hadde skjedd så hadde jeg ikke klart å blitt annet enn glad.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #6 Skrevet 17. desember 2016 Ja jeg spør helt hypotetisk. Men hørte en historie om en som ble gravid med spiral og ikke oppdaget det før sent. Fikk meg til å tenke hva hvis... HI Anonymous poster hash: ebaf5...8ae
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #7 Skrevet 17. desember 2016 Jeg kunne aldri tatt abort, så jeg ville beholdt. Ble uplanlagt gravid da jeg var 35, og abort var aldri noe tema. Vi ble firebarnsforeldre selv om det ikke var planlagt. Etterpå steriliserte både jeg og mannen oss, liten sjanse for flere overraskelser da Anonymous poster hash: db05a...672
*Miss Marple* Skrevet 17. desember 2016 #8 Skrevet 17. desember 2016 Vi tok imot med åpne armer. 40 år er da ingen alder.
Tough Shit Skrevet 17. desember 2016 #9 Skrevet 17. desember 2016 Jeg ville ikke beholdt. Men jeg hadde samtidig ikke brydd meg om andres mening.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #10 Skrevet 17. desember 2016 Jeg beholdt. Vi har verdens nydeligste attpåklatt og angrer ikke et sekund 😊 Anonymous poster hash: 7a0b9...5d8
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #11 Skrevet 17. desember 2016 Jeg har 3 barn på 10, 5 og 1 år. Er 41 år gammel. Hadde invalidiserende bekkenløsning sist. Er utredet for hadituell abort, jeg klarer ikke å beholde et barn i magen uten å miste dersom jeg ikke får medisiner. Dersom jeg mot formodning blir gravid nå som er meget usannsynlig siden jeg er sterilisert, ville jeg nok ikke spurt om de medisinene jeg trenger for å ikke å miste, men hadde det ikke gått galt så hadde jeg blitt mamma igjen.. Jeg ville ikke har tatt abort, men ville heller ikke gjort noe aktivt for å beholde heller (foruten å ta folat + vitaminer + riktig kosthold sånn i tilfelle) Anonymous poster hash: 368c5...124
ma(G)ma med to små :) Skrevet 17. desember 2016 #12 Skrevet 17. desember 2016 Da hadde jeg tatt abort. Jeg fikk første da jeg var 19, og andre da jeg var 23. Vi skal ikke ha flere barn. Hadde jeg blitt gravid nå hadde jeg beholdt, men når jeg er 40 har jeg ei datter på 21 og en sønn på 17. Da er jeg ferdig med å være småbarnsmor! Da er det min tur til å sove lenge i helgene, slenge meg på sofaen rett etter jobb, drite i å lage middag hvis jeg ikke er sulten, lese masse bøker, reise på ferie til steder JEG vil dra til o.s.v. Alt det andre folk gjorde før de fikk barn, men som jeg ikke rakk fordi jeg ble uplanlagt gravid så tidlig ☺️
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #13 Skrevet 17. desember 2016 Jeg fikk mitt første barn som 19-åring og mitt andre da jeg var 24 år. Egentlig er jeg sterkt i mot abort, men som 40-åring... Nei, jeg tror ikke jeg ville fått flere barn da. Da er jo min eldste faktisk 21 år. Jeg er fremdeles langt under 30 år nå, men jeg ser for meg å være på et helt annet stadie i livet når jeg er 40 år. Da er snart minstemann på vei ut av redet (hvert fall bare noen år unna), jeg kan fokusere på karriere, fokusere på mitt og mannens forhold, dra ut å spise uten å tenke på unger, dra på byen eller konserter uten barnevakt, reise på spontane ferier uten å måtte holde seg til skoleruta.. Tja, enkle ting man ikke kunne ha gjort i sitt voksne liv siden man fikk barn før man var gammel nok til å kjøpe sprit. Men men, jeg skal ikke være bastant. Kanskje ville det vært koselig med en liten en da. Det er rett og slett vanskelig å se for seg nå. Anonymous poster hash: 73c97...da5
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #14 Skrevet 17. desember 2016 Jeg er nå 32 år og ferdig med barn. To barn fikk jeg med xmannen og siste med ny mann. Hadde jeg blitt gravid som 40 åring hadde jeg tatt abort, selv om jeg er veldig imot det. Jeg hadde rett og slett ikke orker å starte "på nytt". Har nok med mitt nå syns jeg, eldste er 12 og yngste er 5. Veldig klar for at barna blir mer selvstendig og til å få litt "meg-tid" igjen😊 Anonymous poster hash: 03a65...a63
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #15 Skrevet 17. desember 2016 Det er så lett å si at nå er man ferdig med barn, skal definitivt ikke ha flere osv. Men sett at prevensjonen faktisk sviktet og man oppdaget til sin enorme overraskelse at man var gravid - hva ville du faktisk gjort?? Og hvordan ser dere som er unge mødre på eldre mødre? Slår det dere at det faktisk kan være at man har blitt uplanlagt gravid? Anonymous poster hash: ebaf5...8ae Hadde blitt overlykkelig selv om jeg har 3 fra før. Anonymous poster hash: ea00f...a8c
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #16 Skrevet 17. desember 2016 Hadde tatt/søkt abort! Ikke pga alder, men fordi jeg allerede har 3 barn og er alene med de og jeg er singel. Jeg er i tillegg for tiden på aap og klarer med minimal margin å få det økonomiske til å gå rundt og et barn til hadde veltet lasset. Er/var forøvrig ung mor (19 år da første ble født) og har aldri tenkt på alderen til andre mødre. Da jeg ble mor for andre gang 10 år etter, så oppdaget jeg forskjellen på meg selv som ung mor og "gammel" mor og så at jeg var bedre som "gammel" Anonymous poster hash: 04e43...3b7
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #17 Skrevet 17. desember 2016 Det er 15 og 20 års aldersforskjell på de eldste og den yngste hos oss og vi hadde flere år på å gå ut uten å tenke på barnevakt, reise hvor vi ville og sove så lenge vi ville. Men gjett hva, det var ikke så veldig stas. Det var selvsagt greit at ungene ble selvstendige, men jeg liker å ha små barn, så ingenting av det føles som noe offer nå. Jeg tar meg ofte i å tenke på hvordan jeg skulle fått dagene til å gå uten mini. Uten spesielle interesser eller hobbyer hadde det blitt mye sløving på sofaen og kaffedrikking på kafe. Nei, takker meg til en aktiv femåring som holder mamma i form, som inviterer meg med på luciafrokost og jubler over nisselue i adventkalenderen. Anonymous poster hash: 912ed...f03
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #18 Skrevet 17. desember 2016 Hadde tatt abort. Hvorfor? Fordi jeg er ferdig med barn. Jeg er straks 32 år, har 3 barn mellom 3 og 13 år og skal definitivt ikke ha flere. Om jeg hadde blitt gravid når jeg var 40 så ville det betydd at yngste var 11 og eldste 21. Det kommer ikke på tale å gå gjennom det igjen. Også er jeg ganske sikker på at jeg ville blitt relativt invalid. I sist svangerskap klarte jeg ikke å gå. Minste blir 4 til sommeren og jeg sliter enda med sterke smerter ingen klarer å bli kvitt, kun lindre. For å hindre nettopp dette er mannen sterilisert. Skulle jeg likevel mot alle odds bli gravid så er det ingen tvil. Abort hadde vært eneste alternativ Anonymous poster hash: 25b60...d4b
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #19 Skrevet 18. desember 2016 Jeg har akkurat blitt 40, og hadde jeg blitt gravid nå ville det blitt abort. Yngste er åtte, og jeg verken vil eller orker tanken på flere barn. Jeg vil heller bruke overskuddet mitt på familien jeg alt har. Mannen har sterilisert seg og jeg har hormonspiral, så vi burde være nok så sikre 😉 Anonymous poster hash: f4b85...e68
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #20 Skrevet 18. desember 2016 Abort er så utenkelig for meg. Ser ikke for meg at jeg skal endre mening om det de neste 6 årene. Men vet man aldri skal si aldri. Fikk første barn som 24 åring og fikk en uplanlagt skatt som 34 åring, og tror ikke valget blir annerledes om jeg blir uplanlagt gravid igjen. Vet flere som har fått barn som 40-åringer, og egentlig tenker jeg at det ikke er så uvanlig. Før i tiden var det nok enda vanligere. Tenker at det er både fordeler og ulemper uansett hvilken alder en får barn i, og respekterer andres valg uansett. Anonymous poster hash: e4084...028
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #21 Skrevet 18. desember 2016 Da hadde jeg tatt abort. Jeg fikk første da jeg var 19, og andre da jeg var 23. Vi skal ikke ha flere barn. Hadde jeg blitt gravid nå hadde jeg beholdt, men når jeg er 40 har jeg ei datter på 21 og en sønn på 17. Da er jeg ferdig med å være småbarnsmor! Da er det min tur til å sove lenge i helgene, slenge meg på sofaen rett etter jobb, drite i å lage middag hvis jeg ikke er sulten, lese masse bøker, reise på ferie til steder JEG vil dra til o.s.v. Alt det andre folk gjorde før de fikk barn, men som jeg ikke rakk fordi jeg ble uplanlagt gravid så tidlig ☺️ Samme her. Er 42 og var FULLSTENDIG ferdig med barn. 2 eldste var allerede flyttet ut og sistemann på 12 er så selvgående at det er en fryd. Livet skulle leves, piker vin og sang, reiser, opera og overnatting, spise dyrt og fint ut og sove på hotell osv. Så ble jeg gravid og oppdaget det ill før uke 13. Min verden slik jeg ville ha den raste sammen totalt. I stedet var det rykk til bake til start....hele suppa på nytt igjen! 20 år med ny oppfølging osv. Men bevares, ungen er søt den, det var bare IKKE dette jeg gadd tenkt.... Anonymous poster hash: 2766e...d4c
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #22 Skrevet 18. desember 2016 Jeg er 39 år og uplanlagt gravid.. 27 uker på vei nå, termin i mars. Blir 40 få mnd etter termin. Fikk fullstendig panikk da jeg oppdaget det, men abort er ikke et alternativ hvis det ikke er medisinske grunner til det. Tenker at dette skal gå bra. Vi har to fra før på 4 og 7, så aldersforskjellen blir ikke enorm. Mamma fikk forøvrig nr 3 da hun var 43, med to fra før på 11 og 13. Anonymous poster hash: b4ae1...085
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #23 Skrevet 18. desember 2016 Jeg ble uplanlagt gravid, hadde akkurat blitt 40. Har barn på 13 og 15 år. Det ble endel tårer og samtaler. Men mannen var overraskende positiv hele tiden. Vi valgte å beholde. Første ultralyd viste tvillinger! Så nå sitter jeg her med verdens vakreste gutt og jente på snart et år. De store barna koser,steller,bærer og leker. De er mye mer i stua både når babyene er våkne og etter at de har lagt seg. Venner av barna synes det er spennende. Det er litt som om vi har fått et felles prosjekt! Det morsomme er at alle i helsevesenet ble overrasket: har alle barna samme far? Jepp, tenk det! 😂 Anonymous poster hash: 9f87c...7be
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #24 Skrevet 18. desember 2016 Det er så lett å si at nå er man ferdig med barn, skal definitivt ikke ha flere osv. Men sett at prevensjonen faktisk sviktet og man oppdaget til sin enorme overraskelse at man var gravid - hva ville du faktisk gjort?? Og hvordan ser dere som er unge mødre på eldre mødre? Slår det dere at det faktisk kan være at man har blitt uplanlagt gravid? Anonymous poster hash: ebaf5...8ae skjønner deg at det ikke så så gøy,men jeg hadde tatt det, jeg selv ble mor som ung 18 og 23 og når jeg ble 40 oppdaget jeg at jeg var gravid igjen,så var det ingen tvil at jeg ville ha han, og når jeg ble gravid som 42 ( planlagt) så var jeg veldig glad for det, så nå har jeg en på 30,25,8 og 6, har aldri angret, samme far til alle 4. og vi har 5 barnebarn også nå. Anonymous poster hash: 10c6d...537
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #25 Skrevet 18. desember 2016 Jeg hadde helt klart tatt abort. Når jeg er 40 år så har jeg barn i alderen 13, 18 og 20. Ikke pokker om jeg skal bruke årene 40-60 på graviditet, barsel, småbarn og tenåringer! Det skjer ikke og derfor bruker jeg to typer prevensjon mens jeg håper at egenandel for sterilisering av kvinner kommer til et fornuftig nivå. Anonymous poster hash: 57a83...7c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå