Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #1 Skrevet 17. desember 2016 Svigers er så utrolig grådige! De tjener utrolig godt, har nedbetalt hus, hytte, og nettopp bestilt seg splitter ny bil. Jeg unner de å ha god råd, og å bruke alt på seg selv når barna er ute av redet. Men-synes dere ikke at de en gang i skuddåret kunne hjulpet oss litt? F eks betalt halve av en vinterdress, lagt i litt penger i sko til barna? Til jul får vi 1000 kr på deling, det er akkurat som om de ikke vil jeg skal få noe eget. Lurer på om det er flere som synes at besteforeldre kan hjelpe til litt? Anonymous poster hash: 49316...122
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #2 Skrevet 17. desember 2016 De synes kanskje det er rart å skulle bidra i husholdningen til voksne med barn, man er ikke automatisk gjerrig for det Anonymous poster hash: 8a957...523
Snøfnugget Skrevet 17. desember 2016 #3 Skrevet 17. desember 2016 Er vel ikke grådig fordi man ikke betaler regningene til voksne barn med barn? Uten at dere i det hele tatt har uttrykt at dere har behov for hjelp? Første bud om dere har dårlig økonomi og vil ha hjelp: spør pent! Ikke hint og ikke bare forvent at besteforeldre kan vite at akkurat nå trenger per nye sko. Dette er utgifter som naturligvis faller på foreldre og evt andre som av fri vilje VIL bidra. Å bli voksen handler om å kunne styre egen økonomi, og dersom det er vanskelig: i hvertfall være voksen nok til å spørre om hjelp og ikke bare vente at besteforeldre kommer på døra med nye sko. Med den type ting er vi så forskjellige også. Jeg liker å velge yttertøy og sko til barna mine selv, er nok litt sær der. Sko handler også i stor grad om passform. Mitt barn har brede føtter og høy rist og må alltid prøve mange sko før vi finner noen som passer. Hverdagsklær helt ok at andre kjøper, men jakke, dress og sko vil jeg velge selv.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #4 Skrevet 17. desember 2016 Tror ikke du har skjønt betydningen av grådig, HI... Anonymous poster hash: 2c0c6...e0c
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #5 Skrevet 17. desember 2016 Ja, jeg blir irritert over grådige folk, men dette går ikke inn under den kategorien. Jeg kan for øvrig trøste deg med at vi får mindre fra mine svigerforeldre, som også har veldig god råd. Anonymous poster hash: 8c28a...384
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #6 Skrevet 17. desember 2016 Om noen er grådige her er det deg Hi i tankegangen din. Du vil ha hånda di ned i svigers prngebok. Er du voksen nok til å få barn er du voksen nok til å betale for de. Anonymous poster hash: 613bc...2ef
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #7 Skrevet 17. desember 2016 Er da søren meg du som er grådig. Og fryktelig umoden. Hvor gammel er du? Å forvente at foreldre skal bidra til deres husholdning. Har du så dårlig råd at en halv vinterdress velter lasset så ikke skaff deg barn. Voks opp, tjen dine egne penger og ta ansvar for eget liv. Du har rett i en ting, grådige folk er irriterende og dine svigerforeldre er nok irritert på deg. Innlegget ditt er så vanvittig provoserende at jeg håper det er trolling. Kan ikke skjønne at noen kan være så dum og skrive et slikt innlegg uten å se hvordan man selv fremstår. Anonymous poster hash: d2404...30d
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #8 Skrevet 17. desember 2016 Du bruker litt feil ord. Gjerrig er kanskje mer beskrivende. Jeg har veldig raus mor. Hun hadde kjempe dårlig råd som ung og ungvoksen, rettet seg i 50-60 årene og nå forsøker hun nok ta igjen litt for alt hun ikke kunne gi oss som barn. Min far er også ganske raus, men på en litt "snål måte". Han kan gi oss store pengesummer dersom han arver feks, men blir kjempe sint om vi glemmer av å betale for den strømmen vi feks bruker på hytta 😂 Må nesten le litt. Mine svigerforeldre er litt snåle. De kan be oss kjøpe med ei flaske melk og insistere på og betale nøyaktig 11,50 (eller hva den nå koster igjen). Inviterer vi på middag kan de ta med deler av maten som en salat eller en kake til dessert kostnadsfritt, men spør vi om de kan kjøpe med en ketchupflaske skal de ha nøyaktig oppgjør for den. De er forholdsvis rause med gaver og gir oss lån av hytte gratis, dog med forventninger om litt praktisk hjelp. De kan finne på og være med ungene og oss på stranda uten og spandere en is på ungene (synes jeg er litt komisk, men sånn er min far også). De kjøper heller aldri noe særlig utover jul/bursdag, mens min mor plutselig står på døra og sier vi skal kjøpe sommerklær til barna på hennes regning. Mine svigerforeldre sier aldri nei til og passe barna og de kan dukke opp for å hjelpe til med å pusse opp et rom etc, det gjør sjeldent mine foreldre Folk er forskjellige og vi kan uansett aldri forvente noen ting av andre enn oss selv. Min mor får forøvrig endel hjelp tilbake altså. Vi kjører på butikken, henter, bringer, klatrer, fikser og ordner. Min far trenger endel emosjonelt besøk og mine svigerforeldre får låne biler og hjelp med litt større ting. Ta og gi... Anonymous poster hash: 3a411...9b0
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #9 Skrevet 17. desember 2016 Kanskje de er litt gnien? Jeg har fått litt hjelp fra foreldrene mine selv om jeg ikke har trengt dette. Er likevel veldig takknemlig og viser at jeg setter pris på det. Forventer det ikke og jeg er langt ifra bortskjemt. Jeg har god økonomi. Likevel synes jeg at foreldre med god råd er gnien om de ikke hjelper barna sine litt om de har det trangt. Jeg skal i hvert fall være en mamma som vil hjelpe barna mine når de er i startfasen og andre perioder i livet der de trenger litt ekstra. Hvorfor gni på pengene mine selv? Hvorfor vente til jeg dør før ungene får noe? De trenger penger mer når de skal kjøpe hus og få barn enn når de er pensjonister. Anonymous poster hash: 59780...215
Odd Molly Skrevet 17. desember 2016 #10 Skrevet 17. desember 2016 Hvorfor skal de hjelpe dere med å betale sko og dress? Er de ansvarlige for at du ikke får noe? Jeg har gode, rause og snille foreldre, men de har aldri betalt for klær og utstyr til barna. Skulle jeg trenge hjelp (har vært student med veldig dårlig råd) må jeg spørre om det. Du må ta ansvar for din egen økonomi og slutte å legge dette over på andre.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #11 Skrevet 17. desember 2016 Skulle nok formulert meg annerledes, skrevet gjerrig- IKKE grådig! Og nei jeg FORVENTER ikke at de skal hjelpe oss, men hadde vært hyggelig om de en eller annen gang hadde bidratt ja. De inviterte oss med på ferie i sommer, og da sa vi at vi ikke hadde så mye penger. De betalte ikke en dritt heller, så da heter det vel ikke invitere med på tur?? Og i startfasen vår når vi var studenter begge, var det aldri noe hjelp. Og jeg er vokst opp med at man kanskje får et lite bidrag nå og da. Og NEI, det velter ikke noe lass når vi ikke får hjelp til vinterdress, men det er litt prinsipp da. Alle min venninner fikk f eks hjelp til barnevogn, bilstol etc, ved første barn, vi får aldri noe slik. Så mulig jeg er teit da, men jeg synes da det. HI Anonymous poster hash: 49316...122
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #12 Skrevet 17. desember 2016 Kanskje de er litt gnien? Jeg har fått litt hjelp fra foreldrene mine selv om jeg ikke har trengt dette. Er likevel veldig takknemlig og viser at jeg setter pris på det. Forventer det ikke og jeg er langt ifra bortskjemt. Jeg har god økonomi. Likevel synes jeg at foreldre med god råd er gnien om de ikke hjelper barna sine litt om de har det trangt. Jeg skal i hvert fall være en mamma som vil hjelpe barna mine når de er i startfasen og andre perioder i livet der de trenger litt ekstra. Hvorfor gni på pengene mine selv? Hvorfor vente til jeg dør før ungene får noe? De trenger penger mer når de skal kjøpe hus og få barn enn når de er pensjonister. Anonymous poster hash: 59780...215 De gner nok ikke på pengene, men bruker de selv for å øke egen livskvalitet nå i alderdommen. Det gjør i alle fall mine foreldre og det er de vel unt. Jeg vil heller ha de lengst mulig enn å få penger. Anonymous poster hash: 613bc...2ef
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #13 Skrevet 17. desember 2016 De gner nok ikke på pengene, men bruker de selv for å øke egen livskvalitet nå i alderdommen. Det gjør i alle fall mine foreldre og det er de vel unt. Jeg vil heller ha de lengst mulig enn å få penger. Anonymous poster hash: 613bc...2ef Foreldrene mine bruker også penger på seg selv,men nå var dette snakk om foreldre med god råd. Da har de råd til å unne seg selv og barna litt. Foreldre med dårlig råd må gjerne bruke hver krone på seg selv. Jeg unner foreldrene mine å kose seg i spania,nyte livet i varmen uten å gjøre husarbeid osv. Men jeg setter også pris på at de hjalp meg inn på boligmarkedet selv om jeg fint hadde klart det uten hjelp også. En sånn mor skal jeg også være. Fordi jeg har råd. Anonymous poster hash: 59780...215
Snøkrystaller Skrevet 17. desember 2016 #14 Skrevet 17. desember 2016 Oi! Regner med at alle dere som svarer her alltid har klart dere helt selv! Vi har alltid fått en del hjelp av både svigers og regne foreldre, både økonomisk og hjelp i hverdagen! Har aldri spurt og er utrolig takknemlig. Har ett par venninner som ikke får noe hjelp eller støtte fra foreldre/ svigerforeldre og dette er ressurssterke mennesker som absolutt hadde hatt råd til å bidra med både tid å penger! Jeg forstår at du er skuffet! Ett bidrag til en vinterdress hadde kanskje betydd mye for dere, og sannsynligvis kunne de OGSÅ fortsatt med å øke livskvaliteten sin...
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #15 Skrevet 17. desember 2016 Grådig må jo være deg det, som vil at de skal betale ting for dere. Ja, det hadde vært hyggelig, men det er ikke alle foreldre /svigers som bidrar inn i økonomi til barn/svigerbarn. Mine gjør ikke det, av prinsipp, fordi de forventer at vi som voksne legger opp til til et liv og økonomi vi kan håndtere selv. Hvis det er krise for jeg selvsagt låne, men de betales tilbake. Jeg synes det er rart å forvente økonomisk hjelp. Kanskje er det første gang i livet de har romslig økonomi og kan unne seg dyrere ting... Anonymous poster hash: 15af2...05a
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #16 Skrevet 17. desember 2016 Grådig må jo være deg det, som vil at de skal betale ting for dere. Ja, det hadde vært hyggelig, men det er ikke alle foreldre /svigers som bidrar inn i økonomi til barn/svigerbarn. Mine gjør ikke det, av prinsipp, fordi de forventer at vi som voksne legger opp til til et liv og økonomi vi kan håndtere selv. Hvis det er krise for jeg selvsagt låne, men de betales tilbake. Jeg synes det er rart å forvente økonomisk hjelp. Kanskje er det første gang i livet de har romslig økonomi og kan unne seg dyrere ting... Anonymous poster hash: 15af2...05a Vi forventer jo ikke bistand, men er der virkelig for mye å forvente å få pittelitt bidrag nå og da? Da har jeg misforstått altså. Og dette er folk med god råd!! Vi er i etableringsfasen med størst huslån, to barn i bhg og et på SFO. Vi betaler studielån og billån. Og ja, vi har valgt dette selv, og nei-vi forventer ikke bistand. Jeg sier bare at det hadde vært litt hyggelig. Når svigermor kjøper seg nye merkeklær hele tiden når vi er på shopping sammen, og jeg på samme shopping kjøper ull og dress og nye sko og luer og halser, og ikke prioriterer noe ull meg- hadde ikke hun kunne sagt at hun kunne f eks bidratt litt til barna hun og? Anonymous poster hash: 49316...122
Helene Harepus Skrevet 17. desember 2016 #17 Skrevet 17. desember 2016 Jeg tenker at det er veldig hyggelig hvis besteforeldre bidrar, men jeg tenker også at som voksen må man være i stand til å forsørge sin familie uten å bli sur på at andre ikke bidrar ekstra.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #18 Skrevet 17. desember 2016 Vi forventer jo ikke bistand, men er der virkelig for mye å forvente å få pittelitt bidrag nå og da? Da har jeg misforstått altså. Og dette er folk med god råd!! Vi er i etableringsfasen med størst huslån, to barn i bhg og et på SFO. Vi betaler studielån og billån. Og ja, vi har valgt dette selv, og nei-vi forventer ikke bistand. Jeg sier bare at det hadde vært litt hyggelig. Når svigermor kjøper seg nye merkeklær hele tiden når vi er på shopping sammen, og jeg på samme shopping kjøper ull og dress og nye sko og luer og halser, og ikke prioriterer noe ull meg- hadde ikke hun kunne sagt at hun kunne f eks bidratt litt til barna hun og? Anonymous poster hash: 49316...122 Ja, jeg syns det er for mye å forvente. Det viktige ordet her er forvente. Man kan ikke gå rundt som voksen å forvente at andre skal gi deg ting du / dere trenger. Det er en del av pakken om å bli voksen. Dere har tatt et valg om å kjøpe hus, få barn, ha høye utgifter osv, ikke noen andre. Det er selvfølgelig hyggelig å få en gave av besteforeldre, men ingenting men kan gå rundt å forvente. Anonymous poster hash: 338e6...214
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #19 Skrevet 17. desember 2016 Det du beskriver er ikke å være grådig, men å være gjerrig. Anonymous poster hash: 86fe7...c7d
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #20 Skrevet 17. desember 2016 Hva bidrar dine foreldre med HI? Anonymous poster hash: c59b7...da5
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #21 Skrevet 17. desember 2016 Som voksen så har jeg alltid sørget for det ungene trenger. Dresser kjøper jeg på salg før sesongslutt og slipper dermed å tigge etter penger hos andre. Det eneste jeg kan huske, er da foreldrene mine kjøpte vogn til min førstefødte. Ellers har jeg betalt alt selv fra 21 års alder. Skulle bare mangle! Anonymous poster hash: 03173...9a6
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #22 Skrevet 17. desember 2016 Svigers er så utrolig grådige! De tjener utrolig godt, har nedbetalt hus, hytte, og nettopp bestilt seg splitter ny bil. Jeg unner de å ha god råd, og å bruke alt på seg selv når barna er ute av redet. Men-synes dere ikke at de en gang i skuddåret kunne hjulpet oss litt? F eks betalt halve av en vinterdress, lagt i litt penger i sko til barna? Til jul får vi 1000 kr på deling, det er akkurat som om de ikke vil jeg skal få noe eget. Lurer på om det er flere som synes at besteforeldre kan hjelpe til litt? Anonymous poster hash: 49316...122 Ærlig talt, vet du hva grådig betyr? Tydeligvis ikke Anonymous poster hash: f40c6...445
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #23 Skrevet 17. desember 2016 Vi forventer jo ikke bistand, men er der virkelig for mye å forvente å få pittelitt bidrag nå og da? Da har jeg misforstått altså. Og dette er folk med god råd!! Vi er i etableringsfasen med størst huslån, to barn i bhg og et på SFO. Vi betaler studielån og billån. Og ja, vi har valgt dette selv, og nei-vi forventer ikke bistand. Jeg sier bare at det hadde vært litt hyggelig. Når svigermor kjøper seg nye merkeklær hele tiden når vi er på shopping sammen, og jeg på samme shopping kjøper ull og dress og nye sko og luer og halser, og ikke prioriterer noe ull meg- hadde ikke hun kunne sagt at hun kunne f eks bidratt litt til barna hun og? Anonymous poster hash: 49316...122 Ja, det er faktisk for mye å forvente. Å forvente det er en ganske uspiselig holdning Anonymous poster hash: f40c6...445
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #24 Skrevet 17. desember 2016 Jeg skjønner deg hi, fordi barnas besteforeldre er stikk motsatt. Nå har vi besøk av svigers, og fikk spørsmål om de trengte noe klær før de reiste for å handle. Mine foreldre ønsker å gi sine barn økonomisk støtte når vi trenger det som studenter og nyetablerte. Vi kommer til å sponse ungene med bolig, i stedet for at de arver oss som middelaldrende. Så kanskje dine svigerforeldre og foreldre ikke er gjerrige. Men de er ikke rause heller. Anonymous poster hash: ccb46...293
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #25 Skrevet 17. desember 2016 Syns de er gjerrige. Min mor har nesten ikke inntekt, men svigersønnen får egen gave og hun prøver å spandere det hun klarer. Vi tjener nok selv, men hun vil veldig gjerne bidra. Anonymous poster hash: 1cd1a...e22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå