Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Noor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå var Juan bare et eksempel, vi vurderer Noor til datteren vår, og det uttales rett ut, med lang o.

Man er ikke hårsår om man hever øyenbrynet over uhøflige folk.

Hi

Anonymous poster hash: ad618...741

Man er hårsår hvis man blir fornærma på et helt ok spørsmål. Det er NAVNET hans jeg ville kommentere, ikke rumpa, liksom!

Anonymous poster hash: 574bd...a86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man er hårsår hvis man blir fornærma på et helt ok spørsmål. Det er NAVNET hans jeg ville kommentere, ikke rumpa, liksom!

Men måten du stiller det på er ikke ok i mine øyne, Det høres frekt ut. Sikker på at du kunne funnet mange bedre måter å stille spørsmålet på

Anonymous poster hash: 07317...87b

Skrevet

Jeg liker det ikke. Men hva vi her inne mener, bør ikke ha noen betydning.

Anonymous poster hash: 3e210...66e

Skrevet

Kjenner en helnorsk Noor, men hun har to fornavn og de brukes alltid sammen. Veldig pen kombinasjon. Moren pleide å bruke kun Noor da hun ble sint på datteren.

Jeg liker navnet, synes det er pent og stilig, kan nesten si klassisk. Men jeg er amerikansk og kjenner til navnet på grunn av Dronning Noor av Jordan, som var amerikansk. Hun er en vakker dame, så når jeg hører navnet får jeg kongelige assosiasjoner, tillegg til den Noor jeg kjenner som er en koselig jente.

Fint navn! :-)

Skrevet

synes ikke noe om det, tenker også bare Noora som en av nevnt her

Skrevet

Jeg synes det er veldig pent. Hadde ikke reagert på at en jente med norsk foreldre bar dette navnet.

Skrevet

Men måten du stiller det på er ikke ok i mine øyne, Det høres frekt ut. Sikker på at du kunne funnet mange bedre måter å stille spørsmålet på

Anonymous poster hash: 07317...87b

Kom med et forslag da. Jeg ser virkelig ikke noe fornærmelig i å være i stand til å gjenkjenne et navn fra et annet språk og spørre om det er en særskilt grunn til at det ble valgt. (De fleste jeg har møtt med norsk bakgrunn og eksotisk navn, har valgt det selv, f eks Sapphira i stedet for Bente osv.)

Skrevet

I disse tider med Maximillius og Nathaniel, er det vel ikke så rart med utenlandskklingende navn? Eller er det kun navn fra vestlige land som er ok?

De fleste her kommenterer negativt fordi de assosierer det med midtøsten, da kommer fordommende frem...

Pent navn, er ikke norsk, men så da?

Anonymous poster hash: 3a074...25e

Skrevet

Jeg kjenner er Noor...men det er en gutt da :-)

Anonymous poster hash: 9524e...2f5
Skrevet

I disse tider med Maximillius og Nathaniel, er det vel ikke så rart med utenlandskklingende navn? Eller er det kun navn fra vestlige land som er ok?

De fleste her kommenterer negativt fordi de assosierer det med midtøsten, da kommer fordommende frem...

Maximilian og Nathaniel er heller ikke noe jeg ville ha valgt, nei.

Skrevet

Fint navn :-)

Anonymous poster hash: 21aa6...31f

Skrevet

Ikke enig. Kjenner en helnorsk jente som heter Hayley, syns det er like pussig som Noor.

Anonymous poster hash: 7e287...406

Skrevet

Jeg vurderte faktisk det samme til min datter, som også er helnorsk 😉 det er et ubeskrivelig vakkert navn. Gå for det, uten tvil!

Anonymous poster hash: 4b4ae...f83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...