Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Noor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forelsket meg helt i det.

Anonymous poster hash: ad618...741

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke, datteren min har det som mellomnavn (men hun har arabisk far), jeg synes det er nydelig :)

Anonymous poster hash: 53090...45e
Skrevet

Det er helt greit, men ikke noe jeg ville valgt til et norsk barn.

Anonymous poster hash: f0766...556

Skrevet

Veldig fint, men synes det ville vært rart på et helnorsk barn. Dessuten vil nok mange tro at hun heter Nord og gjerne tro at det er etternavbet.

Anonymous poster hash: 6cc7b...215

Skrevet

Jeg skjønner ikke argumentet at det har noe å si hvor foreldrene kommer fra? Det er da sjelden noen spør om det når jeg presenterer meg?

Skrevet

Fint navn, men rart på helnorsk unge og kanskje litt stigmatiserende på CV osv

Anonymous poster hash: b35a3...3ba

Skrevet

Fint navn, men rart på helnorsk unge og kanskje litt stigmatiserende på CV osv

Anonymous poster hash: b35a3...3ba

Det er trist at det skal være sånn, men jeg tenkte på det da jeg valgte navn. For- og etternavn er nordisk, Noor er mellomnavn, så for min datters del spiller det ingen rolle tror jeg. Håper ting endrer seg litt de neste 15 årene.

Anonymous poster hash: 53090...45e

Skrevet

Vet om en helnorsk Noor. Ikke et navn jeg selv ville valgt, men det er likevel helt fint og brukbart. Det er ikke noe vanskelig å venne seg til det navnet, og det er lett å uttale og skrive.

Anonymous poster hash: 5093d...51f

Skrevet

Merkelig med en helnorsk unge som heter Noor. Eller Fatima, Manon, Abigiail og Genevieve for den saks skyld.

Anonymous poster hash: 7636e...f97
Skrevet

Jeg skjønner ikke argumentet at det har noe å si hvor foreldrene kommer fra? Det er da sjelden noen spør om det når jeg presenterer meg?

Du tror ikke folk i Midtøsten hadde reagert heller, om foreldrene kalte barna sine Kari og Ola?

Anonymous poster hash: 3dbca...542

Skrevet

Rart navn her vi bor.

Er det jentenavn? Uttales det noOr? Eller nor?

Et navn som alltid må staves.

Anonymous poster hash: 33bca...8aa

Skrevet

Jeg kjenner enn mann som heter Nour, men uttales Noor.. er altså for meg et guttenavn..

Anonymous poster hash: 47435...7bf

Skrevet

Kjempefint. Jeg kunne valgt det til mitt barn som er norsk. Det var annerledes før, men nå er Norge så flerkulturelt. Om 20 år kommer ingen til å tenke over det.

Anonymous poster hash: 2961e...2a0

Skrevet

Navnet er nydelig, men jeg syns også det blir rart om begge foreldre er norske. Kommer litt an på etternavnet også. Noor Johansen funker f.eks ikke så bra.

Anonymous poster hash: 7e287...406

Skrevet

Kan noen forklare meg hvor ofte dere spør om foreldrenes opprinnelsesland når noen presenterer seg for dere?

Om en lys og blåøyd mann presenterer seg med Juan, spør dere da hvor foreldrenes hans kommer fra?

Skrevet

Merkelig med en helnorsk unge som heter Noor. Eller Fatima, Manon, Abigiail og Genevieve for den saks skyld.

Anonymous poster hash: 7636e...f97

Enig. I nødsfall Ellinoor!

Anonymous poster hash: 574bd...a86

Skrevet

Kan noen forklare meg hvor ofte dere spør om foreldrenes opprinnelsesland når noen presenterer seg for dere?

Om en lys og blåøyd mann presenterer seg med Juan, spør dere da hvor foreldrenes hans kommer fra?

Nei, da sier jeg "jøss, et spansk navn? Er det en spesiell grunn til at du heter det?"

Skrevet

Liker det ikke. 

Litt 2004. 

"Jaa, det blir kjempefiint".

"peena<3"

"Noor<3"

Anonymous poster hash: 156f6...a97
Skrevet

Bare jeg som tenker Noora istedenfor? :)

Skrevet

Og så kan man tegne to pupiller i o'ene! Yay

Anonymous poster hash: 156f6...a97

Skrevet

Nei, da sier jeg "jøss, et spansk navn? Er det en spesiell grunn til at du heter det?"

Gjør du virkelig det??

Jaja, si at du svarer det (veldig uhøflig, må jeg si) og mannen svarer at nei, ikke annen grunn at foreldrene mine likte det. Da er vel saken over og man går videre? Ingen skade skjedd (bortsett fra at han nok lurer på de sosiale antennene dine).

Hi

Skrevet

Jeg syns Nora ser bedre ut med en o.

Skrevet

Gjør du virkelig det??

Jaja, si at du svarer det (veldig uhøflig, må jeg si) og mannen svarer at nei, ikke annen grunn at foreldrene mine likte det. Da er vel saken over og man går videre? Ingen skade skjedd (bortsett fra at han nok lurer på de sosiale antennene dine).

Hi

Hårsåre folk gitt. (Jeg er ellers spansklærer og ville synes dette var utrolig spennende.)

Hvordan uttaler dere navnet, da? For aller mest patetisk vil det jo være om dere sier det slik nordmenn flest sier Don Juan...

Skrevet

Hårsåre folk gitt. (Jeg er ellers spansklærer og ville synes dette var utrolig spennende.)

Hvordan uttaler dere navnet, da? For aller mest patetisk vil det jo være om dere sier det slik nordmenn flest sier Don Juan...

Nå var Juan bare et eksempel, vi vurderer Noor til datteren vår, og det uttales rett ut, med lang o.

Man er ikke hårsår om man hever øyenbrynet over uhøflige folk.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...