Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #1 Skrevet 13. desember 2016 Foreldrefrokost i bhg i dag fra kl 0730-0900, etterfulgt av Luciatog. Vi dro ikke med 2-åringen vår på frokosten siden barnet ikke våkner før i 08-tiden. Vi hadde fri fra jobb i dag, men mye forberedelser fram mot jul. Jeg ser ikke hensikten med å vekke barnet tidligere enn det er klar for å stå opp når vi ikke må. Jeg unngår stress det jeg kan. Vi leverte henne i bhg kl 0930. Er det ikke innafor å droppe dette? Hadde barnet vært eldre ville det selvfølgelig vært annerledes Anonymous poster hash: 409bb...a86
Blondzilla Skrevet 13. desember 2016 #2 Skrevet 13. desember 2016 Har du fått tilbakemelding på at det ikke var ok siden du spør?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #3 Skrevet 13. desember 2016 Hva er problemet? Anonymous poster hash: 73f19...431
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #4 Skrevet 13. desember 2016 Jeg synes det er utrolig pussige prioriteringer dere har. Anonymous poster hash: 3696a...605
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #5 Skrevet 13. desember 2016 Det er jo helt opp til dere. Anonymous poster hash: e4d5b...583
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #6 Skrevet 13. desember 2016 For meg er det innafor👍🏻 Her dropper vi den lille sammekomsten i bhg. Det skal være langt uti skauen helt på slutten av dagen. Ingen god kombo med slitne barn, kulde og små-begynnende forkjølelse. Det kommer nok av muligehter senere tenker jeg. Har selv jobbet i bhg, og det var alltid noen som ikke kom/ikke kunne på slike ting. Anonymous poster hash: 4e2ca...f2f
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #8 Skrevet 13. desember 2016 Selvfølgelig er det innafor å droppe slike opplegg. Det er ikke alltid det passer, eller at man har overskudd. Som trebarnsmor synes jeg det er vanvittig mye i løpet av et år. Skjønner ikke helt vitsen med alle disse tilstelningene. Anonymous poster hash: 4f227...fe6
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #9 Skrevet 13. desember 2016 Synes det er helt innafor å droppe slike ting med en toåring. Barnet ble uansett ikke lebert før arrangementet var ferdig. Synes det var trist da vi var i barnehagen på luciafrokost kl 0800 i dag, og foreldrene til noen barn ikke var tilstede.....Vi kunne se at barna var kjempelei seg over å ikke ha noen der Anonymous poster hash: b9ac8...57a
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #10 Skrevet 13. desember 2016 Synes det er helt innafor å droppe slike ting med en toåring. Barnet ble uansett ikke lebert før arrangementet var ferdig. Synes det var trist da vi var i barnehagen på luciafrokost kl 0800 i dag, og foreldrene til noen barn ikke var tilstede.....Vi kunne se at barna var kjempelei seg over å ikke ha noen der Anonymous poster hash: b9ac8...57a Luciafrokost... her er luciatoget på ettermiddagen. Passer bedre, for de fleste! Her gjør også bhg det sånn at om foreldre ikke kan komme må de si ifra så ungene får vite det på forhånd Anonymous poster hash: 73f19...431
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #11 Skrevet 13. desember 2016 Selvfølgelig er det innafor! Anonymous poster hash: 66e72...495
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #12 Skrevet 13. desember 2016 Sånne foreldrefrokoster er jo bare et lite helvete. Altfor mange folk pressa inn på altfor liten plass, helt kaotisk. Trøtte unger og stressa foreldre... hadde ikke stått høyt på prioriteringslista mi! Anonymous poster hash: 0f9a9...a8d
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #13 Skrevet 13. desember 2016 Selvsagt. Barnet vårt er 4. Vi rakk heller ikke luciatoget! Leverte etter toget, men poden hadde med lucialys siden det var så stas 😉 Anonymous poster hash: 00c41...3cd
Tired mama Skrevet 13. desember 2016 #14 Skrevet 13. desember 2016 Helt helt OK. Hadde vært annerledes om barnet hadde vært større og skulle vært med og gå (som de har i vår BHG hvor det er 5-åringene som går).
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #15 Skrevet 13. desember 2016 Jeg syns det er helt idiotisk å legge slike opplegg kl 07 om morgen. Vi droppet luciafrokost og tog i dag. Barnet spiste frokost som vanlig da jeg leverte kl 08. Har nok med å komme meg opp om morgen, få alle barna klare for så å reise nesten en time til en krevende jobb. Hadde satt pris på om de la slike opplegg på ettermiddagen. Anonymous poster hash: 6d62f...633
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #16 Skrevet 13. desember 2016 Synes det er helt innafor å droppe slike ting med en toåring. Barnet ble uansett ikke lebert før arrangementet var ferdig. Synes det var trist da vi var i barnehagen på luciafrokost kl 0800 i dag, og foreldrene til noen barn ikke var tilstede.....Vi kunne se at barna var kjempelei seg over å ikke ha noen der Anonymous poster hash: b9ac8...57a Har det slått deg at noen foreldre har jobber hvor det rett og slett ikke passer å komme senere? Jeg var student de årene barna gikk i barnehage så jeg var heldig. Men hadde fortsatt forståelse for at flere ikke kunne møte på slikt i arbeidstiden. Anonymous poster hash: 21f8c...901
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2016 #17 Skrevet 13. desember 2016 Jeg blir veldig sliten av sosiale sammenkomster da jeg er en høysensitiv person. Føler det er litt påtvunget med slike sammenkomster. Når barnet blir eldre må jeg nok bli flinkere til å dra på slikt. Godt å høre at de fleste er enig med meg. Svigermor sa "Det må dere dra på". Jeg tenker mer "Vi må slett ikke det. Det er nok av ting i livet vi må gjøre,men ikke en foreldrefrokost" . HI Anonymous poster hash: 409bb...a86
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #18 Skrevet 14. desember 2016 Jeg synes det er utrolig trist prioritering. Håper du engasjerer deg i de andre foreldrene på annet vis, så dere ikke havner utenfor. Anonymous poster hash: 900b2...671
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #19 Skrevet 14. desember 2016 Jeg synes det er utrolig trist prioritering. Håper du engasjerer deg i de andre foreldrene på annet vis, så dere ikke havner utenfor. Anonymous poster hash: 900b2...671 Havner utenfor? Hvorfor er det viktig?? Sitte og prate pjatt med en gjeng mennesker man har null til felles med, og aldri kommer til å se igjen etter barnehagetiden 😂 Anonymous poster hash: 4f227...fe6
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #20 Skrevet 14. desember 2016 Jeg synes det er utrolig trist prioritering. Håper du engasjerer deg i de andre foreldrene på annet vis, så dere ikke havner utenfor. Anonymous poster hash: 900b2...671 Man havner ikke uttenfor noe i bhg ved og ikke delta på frokoster med en 2 åring, det kan derimot skape forvirring når foreldrene plutselig setter seg ned for og spise og kose seg lenge ved levering ( barnet blir forvirret for de er vant med at dere går med en gang) Jeg er veldig glad min bhg har slikt kl 16.00 så dagen går sm normalt og barna får være med hjem etter festen er over. Anonymous poster hash: b6aae...2ee
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #21 Skrevet 14. desember 2016 Jeg er dypt fascinert over at denne tråden har ligget på forumet helt siden i går (!), og det enda ikke har kommet en kommentar vedr det at dere leverte ungen i barnehagen i det hele tatt når dere begge hadde fri hele dagen. 😳 Hva skjer, BIM/DIB-politiet?? Har dere tatt juleferie? 😱 Ja, nå fikk jeg jo gjenopprettet forumbalansen litt her ved å påpeke det selv, så er i alle fall MIN indre uro blitt mildnet. ☺️ Ellers: jeg synes det er innafor, så lenge barnet selv ikke synes det er sårt å komme i barnehagen å høre de andre barna snakke om luciatoget når han/hun selv ikke fikk deltatt. En løsning hadde jo vært å droppe den frokosten (som jo de fleste innerst inne synes er et stress, men i varierende grad vil innrømme det), og kommet i tide til å gå i selve toget. Anonymous poster hash: f3570...16d
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #22 Skrevet 14. desember 2016 Har det slått deg at noen foreldre har jobber hvor det rett og slett ikke passer å komme senere? Jeg var student de årene barna gikk i barnehage så jeg var heldig. Men hadde fortsatt forståelse for at flere ikke kunne møte på slikt i arbeidstiden. Anonymous poster hash: 21f8c...901 Selvsagt har det slått meg! ...men barna som ikke har NOEN der er likefult lei seg, og det synes veldig godt. De vandrer "hvileløst" omkring, og er mutte. Noen kommenterer også "hvorfor er ikke min mamma/pappa her". Jeg synes barnehagepersonellet i vår barnehage gjør en veldig fin jobb i å ivareta disse ungene, men jeg finner det veldig merkelig at ikke man kan sende besteforeldre/søsken eller forhøre seg med arbeidsgiver om å finne en løsning. I barnehagen vår var det påtagelig at det var "innvandrerbarna" som var alene, hvor jeg vet i flere tilfeller at mor ikke jobber. Eller så var det et barn, hvor mor er i permisjon....DET synes jeg lukter dårlig prioriteringer! Derimot var det mange sykepleier-, barnehagelærerforeldre som hadde ordnet det slik at de kunne komme. Derfor synes jeg HI sin løsning, å heller levere barnet etter samling var bra. Anonymous poster hash: b9ac8...57a
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #23 Skrevet 14. desember 2016 Selvsagt har det slått meg! ...men barna som ikke har NOEN der er likefult lei seg, og det synes veldig godt. De vandrer "hvileløst" omkring, og er mutte. Noen kommenterer også "hvorfor er ikke min mamma/pappa her". Jeg synes barnehagepersonellet i vår barnehage gjør en veldig fin jobb i å ivareta disse ungene, men jeg finner det veldig merkelig at ikke man kan sende besteforeldre/søsken eller forhøre seg med arbeidsgiver om å finne en løsning. I barnehagen vår var det påtagelig at det var "innvandrerbarna" som var alene, hvor jeg vet i flere tilfeller at mor ikke jobber. Eller så var det et barn, hvor mor er i permisjon....DET synes jeg lukter dårlig prioriteringer! Derimot var det mange sykepleier-, barnehagelærerforeldre som hadde ordnet det slik at de kunne komme. Derfor synes jeg HI sin løsning, å heller levere barnet etter samling var bra. Anonymous poster hash: b9ac8...57a Du overdramatiserer litt nå eller? Det skader ikke barna at mor og far ikke kan komme på absolutt alt. Sånn er livet. Folk jobber, har kanskje utfordringer eller flere barn som skal følges opp. Stoler på at de ansatte tar seg ekstra av de barna mens arrangementet varer. Jeg synes det er å overdramatisere situasjonen slik du fremstiller den. Vent til du får et par unger selv, bytter jobb eller går gjennom et brudd. Kanskje det er et arrangement du plutselig ikke kan komme på. Det betyr ikke at man er dårlige foreldre av den grunn. Anonymous poster hash: 4f227...fe6
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #24 Skrevet 14. desember 2016 Havner utenfor? Hvorfor er det viktig?? Sitte og prate pjatt med en gjeng mennesker man har null til felles med, og aldri kommer til å se igjen etter barnehagetiden 😂 Anonymous poster hash: 4f227...fe6 Det er vel ikke helt uvanlig å begynne på skole, og bo i nærmiljøet med barn en har gått i barnehage med så det å bli litt kjent med andre foreldre i løpet av de årene tenker jeg kan være lurt. Anonymous poster hash: 16465...9d6
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #25 Skrevet 14. desember 2016 Selvsagt har det slått meg! ...men barna som ikke har NOEN der er likefult lei seg, og det synes veldig godt. De vandrer "hvileløst" omkring, og er mutte. Noen kommenterer også "hvorfor er ikke min mamma/pappa her". Jeg synes barnehagepersonellet i vår barnehage gjør en veldig fin jobb i å ivareta disse ungene, men jeg finner det veldig merkelig at ikke man kan sende besteforeldre/søsken eller forhøre seg med arbeidsgiver om å finne en løsning. I barnehagen vår var det påtagelig at det var "innvandrerbarna" som var alene, hvor jeg vet i flere tilfeller at mor ikke jobber. Eller så var det et barn, hvor mor er i permisjon....DET synes jeg lukter dårlig prioriteringer! Derimot var det mange sykepleier-, barnehagelærerforeldre som hadde ordnet det slik at de kunne komme. Derfor synes jeg HI sin løsning, å heller levere barnet etter samling var bra. Anonymous poster hash: b9ac8...57a Du synes barnehagepersonalet i din barnehage gjør en veldig fin jobb i å ivareta de ungene som ikke får mor eller far på besøk i arbeidstida? Altså, ivareta ungenes skuffelse omkring et oppkonstruert savn som ikke VILLE HA vært der hvis personalet hadde latt være å arrangere en slik situasjon (som man fra før vet at mange foreldre vil måtte skippe)? En helt tåpelig ting å si. HI, du gjorde helt rett. Anonymous poster hash: 31e35...21b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå