Gå til innhold

da har jeg hørt det og...ang julegaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde sagt: Nei, de får ingen.

Folk er utakknemlig og frekke for tiden ass.

Anonymous poster hash: 7b719...ad0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig merkelig av pappaen å kommentere antall gaver. Jeg kan virkelig ikke se problemet med at flere ting er pakket i samme pakke.

Skrevet

Her synes vi det er veldig praktisk at gavene fra samme person er pakket inn i samme gave, mye lettere å holde styr på hva som er fra hvem osv.

Vi har ikke veldig stor familie, ingen er skilt så det blir vel en 8-10 gaver til hvert barn. Det holder da virkelig i massevis.

Anonymous poster hash: d29e4...3cb
Skrevet

Her synes vi det er veldig praktisk at gavene fra samme person er pakket inn i samme gave, mye lettere å holde styr på hva som er fra hvem osv.

Vi har ikke veldig stor familie, ingen er skilt så det blir vel en 8-10 gaver til hvert barn. Det holder da virkelig i massevis.

Syns jeg også, mye lettere å holde styr på en hundre små gaver.

Hi

Anonymous poster hash: 84b24...66a

Skrevet

Jeg ber ALLE om å pakke alt i samme pakke, og jferne gå ammen om gaver også. Barna får så mange gaver at det nesten er flaut. Tidligere har de ikke klart å pakke opp alle en gang før de har gått lei.. Nå begynner der å bli noenlunde akseptabelt, men fortsatt starter vi med første pakken etter frokost for å komme igjennom haugen. Kvalitet over kvantitet!

Skrevet

Til barn (og voksne som elsker pakker) er det jo vanlig å lage flest mulig pakker av en gave. Pysjen i en, trusene (?) i en og leker i hver sin. Barn synes det er utrolig kjipt å få bare en gave selv om det er mer inni. De elsker jo det å åpne, forventningen og spenningen.

Anonymous poster hash: b554a...2a4

Er det virkelig det? Barna får jo mer enn en pakke på julaften. Som regel får jo barna gaver fra flere, så hvis alle skulle dele alt opp i ørten små pakker så kan det fort bli veldig mye.

Anonymous poster hash: 87061...035

Skrevet

Kvalitet over kvantitet.

Neste år får du gi dem gleden av en donasjon i deres navn slik at en familie i nød kan glede seg over mat på bordet.

Vil de ha hundreogørten pakker får de heller pakke inn hver enkelt legobrikke selv. Jeg forstår bare ikke hvordan en voksen mann kan komme med et slikt spørsmål.

Skrevet

Kvalitet over kvantitet.

Neste år får du gi dem gleden av en donasjon i deres navn slik at en familie i nød kan glede seg over mat på bordet.

Vil de ha hundreogørten pakker får de heller pakke inn hver enkelt legobrikke selv. Jeg forstår bare ikke hvordan en voksen mann kan komme med et slikt spørsmål.

Nei, du kan så lure. Men han sa det ihvertfall. Så det kokte over for mannen (er hans bror). Er mye annet med disse og som gjør at man kanskje irriterer seg mer over det han sa. Er glad vi ikke skal feire jul med de, det er sånn at alle må se på hver enkelt pakke som barna pakker opp og det tar jo tid siden det er maange små pakker med bare tull i mye av de.

Hi

Skrevet

Jeg tror at jeg på trass hadde gitt de voksne noen småting pakket inn hver for seg, med en kvart rull tape på hver pakke ved neste gaveanledning.

Anonymous poster hash: b3470...3c6

Skrevet

Mi erfaring er at ungane ofte syns det er meir stas om det viser seg at ein pakke inneheld fleire ting. Men poenget er uansett at det er særs uhøflig av svogeren din å nemne det. Du gir ungane ei gåve, då takkar ein og er fornøgd. Punktum.

Skrevet

Mine unger ønsker seg begge deler :)

Begge mine ønsker seg også pysjer 😊

Anonymous poster hash: 65915...366

Skrevet

Så trist at fokuset er på antall gaver...å så si det høyt til deg,huff å huff.

Her I huset får ungene noen få gaver hver. Det viktigste er å være takknemlig for det man får! Og pysj I julegave er supert. Mine pleier å få ullundertøy av besteforeldre og ungene b!ir faktisk glad for det også:-)

Skrevet

Jeg tror at jeg på trass hadde gitt de voksne noen småting pakket inn hver for seg, med en kvart rull tape på hver pakke ved neste gaveanledning.

Anonymous poster hash: b3470...3c6

Hehe, fantastisk løsning.

Bare masse forskjellig smånips fra søstrene grene o.l., sjokolade, marsipangris, et par sokker osv i mange små gaver til de voksne, le litt når du leverer og si at du har forstått at de ønsker mange små gaver fremfor en stor ;)

Skrevet

Jeg forstår dem litt også, selv om det er helt uhørt å kommentere på den måten. Når gavene kommer i en stor pakke tar det kortere tid, og man bli fortere ferdig med spenningen. En mellomting mellom en og en hårstrikk, og mange ting i en pakke hadde kanskje gjort det velfungerende for de fleste. Så du kunne f.eks pakket klærne i en og lekene i en annen. 

Skrevet

Blir nesten ikke sjokkert over noe lenger. For en flott gave til barna HI! Mine hadde elsket de gavene. Har aldri tenkt over å pakke det hver for seg, de får så mye likevel.

Anonymous poster hash: 55d04...f51

Skrevet

Hehe, fantastisk løsning.

Bare masse forskjellig smånips fra søstrene grene o.l., sjokolade, marsipangris, et par sokker osv i mange små gaver til de voksne, le litt når du leverer og si at du har forstått at de ønsker mange små gaver fremfor en stor ;)

Eller:

Nonstop! 👏👏👏👏

Én og én Nonstop pakket inn! 😂😂😂

Værsågod og GOD JUL, i år kommer vi med MANGE, MANGE gaver! 😂😂😂

(Hadde nesten vært verdt jobben altså! 😂😂😂)

Anonymous poster hash: 25edc...181

Skrevet

Jeg hadde pakket de inn i 2 gaver da. Men uansett dårlig av mottakern og kommentere det

Anonymous poster hash: 6056d...c63

Skrevet

Eller:

Nonstop! 👏👏👏👏

Fantastisk! :D

Anonymous poster hash: afd67...5a0

Skrevet

Eller:

Nonstop! 👏👏👏👏

Fantastisk! :D

Anonymous poster hash: afd67...5a0

Skrevet

Jeg er kanskje rar uten å ha visst det selv jeg da..?

Jeg mener nå det er naturlig og pakke pyjamasen, trusene og leken som var til "ole" i en gave, og pyjamasen, trusene og leken som var til "Lise"i en gave. Ikke en stor gave der det står til "ole og Lise."

Eller misforstår jeg nå? At det er slik du har gjort det?

Jeg hadde derimot ikke pakket inn pyjamasen i en, trusene i en og så leken i en. Eller...jo, om det ble vanskelig og pakke inn så hadde jeg splittet leken og tøyet. Men kun av praktiske årsaker, ikke for at de skulle "få gleden" av flere gaver.

Anonymous poster hash: e0027...2ad

Skrevet

Jeg er kanskje rar uten å ha visst det selv jeg da..?

Jeg mener nå det er naturlig og pakke pyjamasen, trusene og leken som var til "ole" i en gave, og pyjamasen, trusene og leken som var til "Lise"i en gave. Ikke en stor gave der det står til "ole og Lise."

Eller misforstår jeg nå? At det er slik du har gjort det?

Jeg hadde derimot ikke pakket inn pyjamasen i en, trusene i en og så leken i en. Eller...jo, om det ble vanskelig og pakke inn så hadde jeg splittet leken og tøyet. Men kun av praktiske årsaker, ikke for at de skulle "få gleden" av flere gaver.

Nei nei, de får selvfølgelig en pakke hver..hehe..så teit er jeg ikke ☺

Hi

Skrevet

Nei nei, de får selvfølgelig en pakke hver..hehe..så teit er jeg ikke ☺

HiAnonymous poster hash: 84b24...66a

Ja men da er vi på lag HI :)

Veeldig frekt av svogeren din!!

Skrevet

Så bra☺ ja, ble litt satt ut ja.

Hi

Skrevet

Jeg foretrekker alt i en gave, men nevøen vår som feirer jul sammen med oss får kun 3 gaver til jul (oss, ett sett besteforeldre og foreldrene). Til ham bruker jeg å dele opp gaven i flere små, da jeg veit at våre barn får alt for mange gaver og at han synes det er litt trist (han sier ikke noe om det, men du kan likevel se det).

Anonymous poster hash: eb3d0...f18
Skrevet

For en utakknemlig dust. Her har jeg måttet be familie om å begrense antall pakker da det blir for overveldende å åpne så mange. Som noen over her sa, kvalitet over kvantitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...