Gå til innhold

da har jeg hørt det og...ang julegaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leverte julegavene til tante og onkel barna våres i går, de er 2 jenter, de er 4 og 5 år. Det ble en pakke hver med 1 pysj, pakke truser og playmo/barbie som de ønsket seg etter ønskeliste. Pakke alt i en pakke, kanskje teit av meg, men...

Får så slengt i tryne "får de bare en pakke". Tilbake får vi mange små pakker.

Er det så viktig hvor mange pakker barna får?

Uff, syns det var litt leit, men de får ihvertfall noe de ønsket seg og trengte.

Vet at våre barn får kun mange pakker fordi de handler fra kina (wish eller hva det heter) og der er det mye ræl, mye av dårlig kvalitet, har fått gaver derifra før som blir ødelagt med en gang.

Vet at jeg kanskje hørtes litt smålig ut der og det er ikke meningen altså.

Anonymous poster hash: 84b24...66a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi leverte julegavene til tante og onkel barna våres i går, de er 2 jenter, de er 4 og 5 år. Det ble en pakke hver med 1 pysj, pakke truser og playmo/barbie som de ønsket seg etter ønskeliste. Pakke alt i en pakke, kanskje teit av meg, men...

Får så slengt i tryne "får de bare en pakke". Tilbake får vi mange små pakker.

Er det så viktig hvor mange pakker barna får?

Uff, syns det var litt leit, men de får ihvertfall noe de ønsket seg og trengte.

Vet at våre barn får kun mange pakker fordi de handler fra kina (wish eller hva det heter) og der er det mye ræl, mye av dårlig kvalitet, har fått gaver derifra før som blir ødelagt med en gang.

Vet at jeg kanskje hørtes litt smålig ut der og det er ikke meningen altså.

Til barn (og voksne som elsker pakker) er det jo vanlig å lage flest mulig pakker av en gave. Pysjen i en, trusene (?) i en og leker i hver sin. Barn synes det er utrolig kjipt å få bare en gave selv om det er mer inni. De elsker jo det å åpne, forventningen og spenningen.

Anonymous poster hash: b554a...2a4

Skrevet

Det er uansett skandaløst uhøflig å svare sånn!!

Anonymous poster hash: d6bed...a01

Skrevet

Skjønner det, men i år ble det bare sånn, tenkte ikke så langt, men jeg veit og at de to barna der får maaaange pakker fordi de pakker inn hårstrikker i en og spenner i en annen, samt truser i forskjellige pakker. Men syns det bare var litt frekt å slenge det ut sånn foran oss. Det er broren til mannen min som sa det, så ikke ungene.

Hi

Skrevet

Det var rart synes jeg.... hadde det vært mine barn ville de fått høre at det ikke er greit å si slikt... de fremstår jo som lite takknemlige...

Selv hater jeg veldig sånt ræl, og ubrukelige plast leker som blir ødelagt med en gang... synes gavene dine hørtes veldig fine ut :)

Anonymous poster hash: 7a582...b32
Skrevet

Hvis antallet gaver er viktige enn innholdet kan du jo pakke inn individuelle plastperler til dem neste år?  Eventuelt kan du tipse vedkommende om at det er helt OK for deg at hun pakker ut og pakker inn etter eget ønsker på nytt?  

Sånn ellers er mine barn 9 og 13 og har lært seg at de UANSETT takker pent for gaver de får.  At voksne er frekke når de MOTTAR fine julegaver til ungene sine er veldig spesielt.  

Anonymous poster hash: 91ceb...14a
Skrevet

Ønsket virkelig barna seg pysj og truser?

Skrevet

Det var rart synes jeg.... hadde det vært mine barn ville de fått høre at det ikke er greit å si slikt... de fremstår jo som lite takknemlige...

Selv hater jeg veldig sånt ræl, og ubrukelige plast leker som blir ødelagt med en gang... synes gavene dine hørtes veldig fine ut :)

Anonymous poster hash: 7a582...b32

Det var ikke barna som sa det, men pappaen, broren til mannen min.

Hi

Skrevet

Det var det som stod på ønskelisten eller det de trenger listen. Fikk listen av stemor.

Men mine barn kan fint ønske seg pysj, er det 8 åringen gjør i år faktisk. Syns ikke det er noe rart, eller...

Hi

Skrevet

Noen folk eier jo ikke folkeskikk for fem flate øre.

Anonymous poster hash: b49d2...0ab
Skrevet

Her får barna så mange gaver at det blir for mye til slutt (de er fra 1-5 år). Jeg synes derfor det er topp om noen pakker inn smågaver i en stor gave. Det har jeg gjort til mine små nevøer, og har også bedt besteforeldre om å gjøre dette. Vi blir 15 stk på julaften, og dersom alle hadde mange små gaver, hadde vi aldri blitt ferdige.

Men det kan godt være andre synes motsatt, særlig om det ikke er så mange barna får gaver av. Ikke ta deg nær av det utsagnet, så kan du heller gi dem flere små gaver til neste jul i stedet for å pakke alt i en pakke.

Anonymous poster hash: 819a6...5b0

Skrevet

Mine gjør også det, 6 og 10 år😊 Blant mye annet😉

Skrevet

Til barn (og voksne som elsker pakker) er det jo vanlig å lage flest mulig pakker av en gave. Pysjen i en, trusene (?) i en og leker i hver sin. Barn synes det er utrolig kjipt å få bare en gave selv om det er mer inni. De elsker jo det å åpne, forventningen og spenningen.

Da har du uoppdragne barn. Jeg har oppdratt mine slik at de gleder seg over gaver, og synes ikke at det er "kjip" eller "for lite". Makan til holdning.

Anonymous poster hash: 39408...30b

Skrevet

Her får nevøer og nieser alt i en pakke og ferdig med det!!

Skrevet

Merkelig ting å si. Hørtes ut som en sær svoger (omtrent som min svoger det der 😤) Ingenting å bry seg om!

Anonymous poster hash: ba350...e7a

Skrevet

Sitter også igjen med erfaring at ungene går lei når det er for mye, dette når de var mindre. Syns uansett det er tullete å pakke inn en hårstrikk og spenne hver for seg.

Disse to barna det gjelder for ikke for lite gaver, de får mer en mine fordi foreldrene har gått i fra hverandre og både mor og far har nye kjærester. Så lite gaver blir det ikke.

Hi

Skrevet

Ufattelig uhøflig. Voksne folk kan bare ikke si sånt. For de fleste familier blir det mer enn nok gaver uansett og jeg pakker også de fleste sammen.

Skrevet

Ville svart; bedre med en pakke som koster 100,- og er kvalitet enn 10 pakker 'a 10,- av billig/dårlig kvalitet!

Anonymous poster hash: c10de...893
Skrevet

Ville svart; bedre med en pakke som koster 100,- og er kvalitet enn 10 pakker 'a 10,- av billig/dårlig kvalitet!

Anonymous poster hash: c10de...893

Huff ja, skulle vel gjort det, men jeg er sånn at det er tanken som teller selvom det bare er drit de får. Stemor til disse barna fortalte min mann at våre barn får sånne greie til å henge i taket over senga, sånn slør ting/prinsessegreie ( husker ikke hva det heter). Nå er de ferdig med prinsessestadiet og vi kommer ikke til å henge opp noe i taket heller. Kunne spurt først kanskje. Høres utaknemmelig ut nå, men det er sånn ræl fra kina som de ikke ønsker seg.

Hi

Skrevet

For mine barn er det innholdet og ikke antallet som betyr noe, heldigvis. Og snåle som de er, kan årets beste gave være et par sokker med et glitterhjerte på, ikke den største-dyreste-hva-det-måtte-være. For at vi skal slippe å pakke opp gaver til 2. juledag, er det mye bedre at det er pakket i én gave enn 100 små.

Anonymous poster hash: afd67...5a0

Skrevet

Uff, jeg synes det er så kvalmt med overflods-samfunnet vårt. Er helt villt!!

Skrevet

Mine unger ønsker seg begge deler :) 

Skrevet

Hvis situasjonen er den at familien er liten og gavene få så skjønner jeg at de foretrekker at man fordeler innholdet utover flest mulig pakker. Men da kan man holde kjeft om det, takke fint for gaven, for deretter å åpne gaven og selv pakke de inn igjen i flere små pakker. 

Da jeg var liten hadde vi i teorien bare fått to gaver hver til jul hvis ikke mine foreldre pakket innholdet inn i flere gaver. 

Alle beste og oldeforeldrene mine var døde så vi var bare oss kjernefamilien, samt to onkler (som ikke hadde barn og ikke brydde seg om gaver) og en tante...

Anonymous poster hash: 4e210...e23
Skrevet

Hvis situasjonen er den at familien er liten og gavene få så skjønner jeg at de foretrekker at man fordeler innholdet utover flest mulig pakker. Men da kan man holde kjeft om det, takke fint for gaven, for deretter å åpne gaven og selv pakke de inn igjen i flere små pakker.

Da jeg var liten hadde vi i teorien bare fått to gaver hver til jul hvis ikke mine foreldre pakket innholdet inn i flere gaver.

Alle beste og oldeforeldrene mine var døde så vi var bare oss kjernefamilien, samt to onkler (som ikke hadde barn og ikke brydde seg om gaver) og en tante...

Anonymous poster hash: 4e210...e23

Her er det ikke for få gaver. Foreldrene har gått fra hverandre og har nye kjærester med ny familie så blir nok gaver.

Hadde de bare fått fra oss så hadde jeg skjønt det, men det er det ikke.

Hi

Skrevet

Pysj var standardgave til jul da jeg var liten. Det er knapt noe som er bedre enn å få ny pysj til jul som man drar på seg med én gang. Aah, den følelsen etter å ha hatt på penklær i timesvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...