Gå til innhold

Hvorfor sovner ikke ungen av Vallergan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har brukt dette på barnet sitt? Og hatt denne virkningen? Ingenting som biter på denne kroppen. Har prøvd dette 4-5 ganger nå og da med svært liten effekt.

5 år gammel snart, Og slitt med søvnen sin LENGE!

Anonymous poster hash: c7427...28e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dose?

Anonymous poster hash: c5fc2...5dc

Skrevet

1/10. Bedre kan du, HI.

Anonymous poster hash: bd06c...39d
Skrevet

Dose?

Anonymous poster hash: c5fc2...5dc

3 ml :o

Skrevet

1/10. Bedre kan du, HI.

Anonymous poster hash: bd06c...39d

?

Skrevet

Jeg vet bare at jeg selv har null effekt av Vallergan.

Anonymous poster hash: 20344...c66
Skrevet

Aldri brukt noe slikt selv, men kun hørt om andre hvor det har virkning. Han ligger oppe på rommet nå, 4 timer etter dose og er lys våken. Normalt så sovner en etter 1/2 til 1 time etter inntatt Vallergan.  Så slitsomt!!

Skrevet

Jeg vet bare at jeg selv har null effekt av Vallergan.

Anonymous poster hash: 20344...c66

Samme med meg. Sovner ikke, men har hangover hele neste dag.

Anonymous poster hash: 71fa6...2cc

Skrevet

Noen som har brukt dette på barnet sitt? Og hatt denne virkningen? Ingenting som biter på denne kroppen. Har prøvd dette 4-5 ganger nå og da med svært liten effekt.

5 år gammel snart, Og slitt med søvnen sin LENGE!

Hva sier legen da?

Anonymous poster hash: d4ca6...697

Skrevet

Hvorfor blir det forsøkt vallergan foran melatonin fks? 

Anonymous poster hash: 1eee0...faa
Skrevet

Hvorfor blir det forsøkt vallergan foran melatonin fks? 

Anonymous poster hash: 1eee0...faa

Jeg tror mange leger mener at man skal ha prøvd andre ting før Melatonin faktisk. Kanskje ikke bare "leger mener", men at det er selve retningslinjene. 

Anonymous poster hash: 75dd8...701

Skrevet

Legen mente akkurat som en skriver ovenfor her. Vallergan må prøves først. Men er det ikke slik at denne Melantoninen er piller? Kan by på en utfordring tror jeg :/  Kjenner jeg er så lei, så lei , så lei. Holder masken for de fleste, men føler en indre uro ved at denne lille aldri klarer å sovne og jeg aldri får 5 min alene etter kl 19.30.

Skrevet

Legen mente akkurat som en skriver ovenfor her. Vallergan må prøves først. Men er det ikke slik at denne Melantoninen er piller? Kan by på en utfordring tror jeg :/  Kjenner jeg er så lei, så lei , så lei. Holder masken for de fleste, men føler en indre uro ved at denne lille aldri klarer å sovne og jeg aldri får 5 min alene etter kl 19.30.

Men er det noen grunn for at 5 åringen ikke får sove? indre uro, depresjon, blir mobbet. noen en spiser eller drikker som gjør dette?

Anonymous poster hash: 9aec9...e64

Skrevet

Noen barn sover barne ikke, min hadde lav produksjon av melatonin, og vallergan gjorde han omtrent gal, han hylte i 4 timer😳. Fikk melatonin da, og etter 3 dager sov han fint :) tok litt tid. Men min sov bare få timer i døgnet. Sovnet gjerne ikke før 2-3 tideb og var klar for dagen igjen kl 6, dette varte i mange år

Anonymous poster hash: bd84b...a02

Skrevet

Tror ikke at det er noe av det du beskriver som ligger til grunn. Han har holdt på slik siden 7 mndr alder.  Hadde et helvete frem til han var 2 år ca med hyl og skrik. Slikt har han heldigvis sluttet med. Kun våken og sovner kun ved at han ligger ved siden av meg.

Mulig han er et lite persillebarn som trenger mye nærhet og trygghet. 

Liker ikke å bli sint, så det unngår jeg selvsagt. Trives i barnehagen men kan værlig urolig til tider. Lopper i blodet :)

Skrevet

Noen barn sover barne ikke, min hadde lav produksjon av melatonin, og vallergan gjorde han omtrent gal, han hylte i 4 timer. Fikk melatonin da, og etter 3 dager sov han fint :) tok litt tid. Men min sov bare få timer i døgnet. Sovnet gjerne ikke før 2-3 tideb og var klar for dagen igjen kl 6, dette varte i mange år

Hvor gamle var de begynte med Melatonin? Her vekker jeg han presis kl 08.00 for at han skal komme seg i barnehagen til 09.00. Grinete enkelte dager pga lite søvn. Og de dagene (3 dager i mnd) så sover han lett 14 timer. Så han trenger jo søvn.

HI

Skrevet

Min var 5 når han begynte, gikk veldig fint det. Sov ikke fra han var nyfødt og Max 3-4 timer i døgnet til han var 5 år.

Skrevet

Takk :) Tror jammen jeg skal sende en mail til legen i morgen den dag. For dette begynner å tære på og merker at jeg begynner å bli mindre hyggelig å være sammens med.

HI

Skrevet

Og bivirkninger av Melatoninen? Leser på Felleskatalogen at de er mange, men kjekt å høre andre sine tilbakemeldinger.

HI

Skrevet

Og bivirkninger av Melatoninen? Leser på Felleskatalogen at de er mange, men kjekt å høre andre sine tilbakemeldinger.

HI

Ingen bivirkninger her. Har selv prøvd de og fikk ingen birvirkninger

Anonymous poster hash: cf648...237

Skrevet

Ingen bivirkninger av melatonin hos min sønn.

Skrevet

Du skriver kl 21 at han har ligget i fire timer, jeg håper ikke du gir vallergan og legger han kl 17?

Gi han medisinen kl 18 og ro ned frem til kl 19, les en bok eller noe. Det er en skjør balansegang med medisin og jeg hadde strikte rutiner når jeg brukte den. Tok den en time før legging, la meg etter en halvtime og leste til jeg ble trøtt og sovnet.

Anonymous poster hash: 1b966...fa5

Skrevet

Ja kjempe viktig at det ikke er tv/iPad/tlf siste timen før sovetid. Hadde gjort som hun oppfor, gitt vallergan ved 18.00, tatt stell og ligget med han i senga å lest for han en timestid. Kaninen som ikke ville sove er en bra bok :)

Skrevet

Hadde jeg vist det jeg vet i dag om vellergan, så hadde jeg ALDRI latt legen skrive ut det til min 11 mnd gamle baby for 12 år siden!! Værtfall aldri gitt ungen det. Men jeg stolte på legen, å var helt på felgen av for lite søvn, så babyen fikk dette.

Etter en liten periode med bruk av vallergan fikk babyen et anfall. Det skummet av munnen, ristet, skalv å rullet med øynene. Det bar rett på sykehus å bl.annet EEG ble tatt. Babyen min fikk epeleptiske anfall av medikamentet, og det viste seg at flere hadde fått det. Barnet mitt slet med dette i 3 år!! Jeg ga aldri mer vallergan, selfølgelig, å kjefetet legen huden full for å ikke ha gidd meg info om dette (sto ikke i pakningsvedlegget)  :sur:

MEN jeg har full forståelse for din frustrasjon, HI. Det jeg vil oppnå med dette innlegget er at finnes det andre alternativer enn vallergan, så ville jeg prøvd det.

Lykke til.

Anonymous poster hash: 4c36a...8c4
Skrevet

HI

Den første uka var det veldig ustabilitet i humøret på kveldstid og det var rett og slett for lav dose. Da dosen ble økt til 3 mg svelgetablett gikk det bra. Sugetablettene fungerer ikke like bra som svelgetablettene her av melantonin. Er sikkert forskjellig fra unge til unge.

Anonymous poster hash: 58269...27b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...