Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #1 Skrevet 11. desember 2016 Er midt i en barnefordelingssak. Den sakkyndige psykologen kalte barnefar for ressurssterk. Jeg holdt på å falle av stolen. Bf ble nykter for fire år siden. Da hadde han ruset seg i 5-6 år på amfetamin. Han har sonet i fengsel og samfunsstraff, og han er anmeldt av meg nå for voldtekt. Familien hans er i mine øyne ikke ressurssterke. Faren er uføretrygdet og bor i en grisebinge.. Moren er død av overdose og han har søsken med psykiske lidelser. Selv oppfatter jeg han som svært umoden. Jeg tror den sakkyndige psykologen vurderte han som ressurssterk fordi han er utdannet murer. Men jeg mener familie, sosialt nettverk og psykisk helse også spiller en rolle når en skal vurdere om et menneske er ressurssterk. Noen som er enige med meg her eller? Anonymous poster hash: 88251...bf8
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #2 Skrevet 11. desember 2016 Og han bor i en kjellerleilighet i ingenmannsland med en kompis.. Eier ikke noe som helst. Anonymous poster hash: e8ab3...aef
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #3 Skrevet 11. desember 2016 Ville heller kaldt han resurssvak.... Anonymous poster hash: 54a50...be0
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #4 Skrevet 11. desember 2016 Ville heller kaldt han resurssvak.... Anonymous poster hash: 54a50...be0 Jeg og. Fikk sjokk. Tror det er første gang har han blitt kalt ressurssterk av noen. Anonymous poster hash: e8ab3...aef
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #5 Skrevet 11. desember 2016 Nei, hele denne mannen oser av resurssvak om du spør meg. Be om en ny sakkyndig. Noen er rett og slett nek. Og du har krav på det. Anonymous poster hash: 0a4c0...0bc
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #6 Skrevet 11. desember 2016 Nei, hele denne mannen oser av resurssvak om du spør meg. Be om en ny sakkyndig. Noen er rett og slett nek. Og du har krav på det. Anonymous poster hash: 0a4c0...0bc Takk! Anonymous poster hash: e8ab3...aef
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #7 Skrevet 11. desember 2016 ordnet og god økonomi utdannelse god omsorgsevne God relasjon til familie eller annet sosialt nettverk Omstillingsevne Barnefar du beskriver ville jeg karakterisert som klart ressurssvak, Anonymous poster hash: aa316...2a0
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #8 Skrevet 11. desember 2016 ordnet og god økonomi utdannelse god omsorgsevne God relasjon til familie eller annet sosialt nettverk Omstillingsevne Barnefar du beskriver ville jeg karakterisert som klart ressurssvak, Anonymous poster hash: aa316...2a0 Enig. Synd at sakkyndige ikke har samme oppfatning av hva det vil si å være ressurssterk.. Anonymous poster hash: e8ab3...aef
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #9 Skrevet 11. desember 2016 Fagbrev og fasr jobb som murer kan helt klart være en del av ressurssterk, men jeg mener der må flere ting på plass før man fylker Kriteriene for å kalles ressurssterk altså Det høres ut som fagbrev og jobb er det eneste denne mannen har på plass, og da vil jeg absolutt ikke kalle han ressurssterk Anonymous poster hash: 4c1bf...bb7
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #10 Skrevet 11. desember 2016 Utdanning er jo alltid bra. Men den fyren du beskriver eier jo ikke ressurser man kan by et barn. Anonymous poster hash: d9d40...976
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #11 Skrevet 11. desember 2016 Utdanning er jo alltid bra. Men den fyren du beskriver eier jo ikke ressurser man kan by et barn. Anonymous poster hash: d9d40...976 Fatter ikke hvorfor ingen i retten ser det.. Jeg blir så fortvilt! Anonymous poster hash: e8ab3...aef
n74 Skrevet 11. desember 2016 #12 Skrevet 11. desember 2016 I forhold til å oppdra barn: God evne til omsorg, alt i fra mat på bordet til kjærlighet. Et oppegående hode, som gir barnet refleksjon og evnen til å ta til seg kunnskap. Med kunnskap mener jeg vel så mye tradisjonell håndverk som akademia. På dette punktet kan mange fattige familier veie opp enormt for manglende materielle goder, så lenge kjærligheten står i sentrum. Evnen til å disponere den inntekten man har på en så god måte som mulig. Det er klart at foreldre som har jobb har ett større sikkerhetsnett enn de som er uføretrygdede. Men de som er ufør kan godt være ressurssterke pga punktene over. Omgangskrets som er vettuge. Det må ikke være familie, noen ganger er det mest ressurssterke man kan gjøre er å kutte kontakten med familie som ødelegger ens liv. Rusfri. Kjenner noen som har hatt et rusproblem, men som i dag er rusfri. De er ressurssterke i dag, men det er fordi de har et ressurssterkt hodet og bakgrunn fra før, og det er også årsaken til at de kom seg ut av det hele. Min erfaring med nære venner er at de som i utgangspunktet har vokst opp ressurssvakt har større utfordringer til å håndtere liver når det virkelig butter i mot. De har fått for lite refleksjon i bagasjen, og de har et dårligere nettverk og generell håndteringsevne. Men jeg har også noen fantastiske venner som har vokst opp ressurssvakt og som har klart å bygge seg ganske ressurssterke liv som voksne. Deres barn igjen vokser opp under så gode forhold at de vil bli svært ressurssterke som voksne.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #13 Skrevet 11. desember 2016 I forhold til å oppdra barn: God evne til omsorg, alt i fra mat på bordet til kjærlighet. Et oppegående hode, som gir barnet refleksjon og evnen til å ta til seg kunnskap. Med kunnskap mener jeg vel så mye tradisjonell håndverk som akademia. På dette punktet kan mange fattige familier veie opp enormt for manglende materielle goder, så lenge kjærligheten står i sentrum. Evnen til å disponere den inntekten man har på en så god måte som mulig. Det er klart at foreldre som har jobb har ett større sikkerhetsnett enn de som er uføretrygdede. Men de som er ufør kan godt være ressurssterke pga punktene over. Omgangskrets som er vettuge. Det må ikke være familie, noen ganger er det mest ressurssterke man kan gjøre er å kutte kontakten med familie som ødelegger ens liv. Rusfri. Kjenner noen som har hatt et rusproblem, men som i dag er rusfri. De er ressurssterke i dag, men det er fordi de har et ressurssterkt hodet og bakgrunn fra før, og det er også årsaken til at de kom seg ut av det hele. Min erfaring med nære venner er at de som i utgangspunktet har vokst opp ressurssvakt har større utfordringer til å håndtere liver når det virkelig butter i mot. De har fått for lite refleksjon i bagasjen, og de har et dårligere nettverk og generell håndteringsevne. Men jeg har også noen fantastiske venner som har vokst opp ressurssvakt og som har klart å bygge seg ganske ressurssterke liv som voksne. Deres barn igjen vokser opp under så gode forhold at de vil bli svært ressurssterke som voksne. Vel.. Dine punkter gjelder i hvert fall ikke min eks og hans familie. Familien hans er en typisk sladrefamilie. Skal alltid snakke høyest, og deler sladder. Snakker dritt om hverandre med en gang de snur ryggen til. Blander barna inn i konfliktene mellom de voksne. Noen av de NAV'er. Far til barnefar latterliggjør moren som er død. Far og sønn snakker om fitte og kuk, og deler runkehistorier. Omsorgsleiligheten til farfar lukter urin og avføring, og tobakken flyter. Han røyker inne 24/7. Anonymous poster hash: e8ab3...aef
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #14 Skrevet 11. desember 2016 Venner eier han ikke. Han har en kjæreste, naiv og veldig ung og umoden for alderen. Med anoreksi. Synes pappaen er kul fordi han er en "tøffing". Legger ut halvnakne bilder av seg selv på Instagram.. Anonymous poster hash: e8ab3...aef
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #15 Skrevet 11. desember 2016 Disponere inntekten kan han i hvert fall ikke! Han er blakk hver mnd, enda han kun betaler 3000,- i husleie. Ikke har han lån å nedbetale heller. Ikke har han sparekonto. Pengene blir brukt på søppelmat, alkohol, snus og tatoveringer! Anonymous poster hash: e8ab3...aef
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #16 Skrevet 11. desember 2016 Merkelig at han har klart å formere seg??!! Anonymous poster hash: d9d40...976
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #17 Skrevet 11. desember 2016 Merkelig at han har klart å formere seg??!! Anonymous poster hash: d9d40...976 Trenger vel ikke å være ressurssterk for det vel 😂 Anonymous poster hash: e8ab3...aef
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2016 #18 Skrevet 11. desember 2016 Trenger vel ikke å være ressurssterk for det vel 😂 Anonymous poster hash: e8ab3...aef Men må finne ei dame som er akkurat dum nok.. Anonymous poster hash: bb545...081
n74 Skrevet 20. desember 2016 #19 Skrevet 20. desember 2016 Vel.. Dine punkter gjelder i hvert fall ikke min eks og hans familie. Familien hans er en typisk sladrefamilie. Skal alltid snakke høyest, og deler sladder. Snakker dritt om hverandre med en gang de snur ryggen til. Blander barna inn i konfliktene mellom de voksne. Noen av de NAV'er. Far til barnefar latterliggjør moren som er død. Far og sønn snakker om fitte og kuk, og deler runkehistorier. Omsorgsleiligheten til farfar lukter urin og avføring, og tobakken flyter. Han røyker inne 24/7. Anonymous poster hash: e8ab3...aef Men ut i fra hva du forteller så mangler din eks og familien de fleste av mine punkter...
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #20 Skrevet 20. desember 2016 Er midt i en barnefordelingssak. Den sakkyndige psykologen kalte barnefar for ressurssterk. Jeg holdt på å falle av stolen. Bf ble nykter for fire år siden. Da hadde han ruset seg i 5-6 år på amfetamin. Han har sonet i fengsel og samfunsstraff, og han er anmeldt av meg nå for voldtekt. Familien hans er i mine øyne ikke ressurssterke. Faren er uføretrygdet og bor i en grisebinge.. Moren er død av overdose og han har søsken med psykiske lidelser. Selv oppfatter jeg han som svært umoden. Jeg tror den sakkyndige psykologen vurderte han som ressurssterk fordi han er utdannet murer. Men jeg mener familie, sosialt nettverk og psykisk helse også spiller en rolle når en skal vurdere om et menneske er ressurssterk. Noen som er enige med meg her eller? Anonymous poster hash: 88251...bf8 Jøss. Jeg hadde nok også nesten falt av stolen om det ordet hadde blitt brukt da. Samtidig kreves det mye å bli rusfri, og kan vitne om indre styrke. At familien hans har psykiske lidelser, rusproblemer og dårlige boforhold, gjør dessuten ikke ham selv ressurssvak. Og nettverk er langt mer enn familie. Jeg tenker psykologen har sett på: - Grad av refleksjon og intelligens - Utdannelse - Jobb - Anonymous poster hash: 4ba6f...fab
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #21 Skrevet 20. desember 2016 Denne faren (og farens udugelige nettverk) blir et risikomoment, heller enn en ressurs, i barnets liv. Anonymous poster hash: d9d40...976
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #22 Skrevet 20. desember 2016 Denne faren (og farens udugelige nettverk) blir et risikomoment, heller enn en ressurs, i barnets liv. Anonymous poster hash: d9d40...976 Er det jeg og tenker. Ønsker at barnet skal være minst mulig hos dem, dessverre. Jeg mener oppriktig at det ikke er sunt for noen barn å vokse opp i den familien.. Anonymous poster hash: e8ab3...aef
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #23 Skrevet 20. desember 2016 Jøss. Jeg hadde nok også nesten falt av stolen om det ordet hadde blitt brukt da. Samtidig kreves det mye å bli rusfri, og kan vitne om indre styrke. At familien hans har psykiske lidelser, rusproblemer og dårlige boforhold, gjør dessuten ikke ham selv ressurssvak. Og nettverk er langt mer enn familie. Jeg tenker psykologen har sett på: - Grad av refleksjon og intelligens - Utdannelse - Jobb - Anonymous poster hash: 4ba6f...fab Refleksjon og intelligens eier han ikke. Eier ikke selvinnsikt, lyver om alt. Han er anmeldt for voldtekt. Anonymous poster hash: e8ab3...aef
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #24 Skrevet 20. desember 2016 Og dette får du barn med hi Anonymous poster hash: d1a05...600
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #25 Skrevet 20. desember 2016 Hvorfor ønsker noen seg barn med en sånn mann? Anonymous poster hash: d691d...e6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå