GÃ¥ til innhold

😡😡😡


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Det er sant at gode råvarer er viktig. Men det er forskjell på å kjøpe gode råvarer og å kjøpe fjonge råvarer. Å kjøpe pinnekjøtt dratt med til Himalayas topp av de kjekkeste karer, saltet med svette fra deres rygg, dampet i vårduggen på svetsiske enger, før de har vært skylt med vann skapt av filtrerte tårer til selveste prinsessen lager ikke noe bedre smak på enderesultatet enn vanlig pinnekjøtt kjøpt på rema. Selvfølgelig er det viktig å kjenne sine råvarer, som billig-"syltetøy" som first price og rema selger er ikke syltetøy, det er restene som blir igjen når de lager saft som er tilsatt en masse dritt for å kunne selges som produkt. Så ikke kjøp det billigste. Men det dyreste er ikke gitt det er så mye bedre enn det til en normal pris heller. Å kjøpe tyttebærsyltetøy på et bittelite glass som angivelig skal være finplukket fra de fineste og mest smakfull bæene som har vært funnet i skogen er bare tull. Du smaker ikke forskjell på det og syltetøy til 30kr glasset. NRK hadde for øvrig en morsom sak, hvor de lot folk få smake "økologisk" vin og "vanlig vin", for å se hva de mente smakte best. Det morsomme var at det var samme vin i begge glassene. Like fullt "smakte" folk forskjell på de to, en klar forskjell. Så lenge du har gode råvarer ligger resten av smaken i jobben du utfører.

 

Dine gjester skal ikke bli lidende for at du ikke har vett nok til å kjøpe inn riktige råvarer til en vettug pris. Det får du ta på egen kappe, det er din egen idioti. At du ikke klarer å si et kvekk om at du ikke synes det er passende at de vil betale for seg er heller ikke deres feil, det er du som er dum. Dum ja. Slik oppfører folk seg på barneskolen, sånn oppfører ikke en voksen kvinne seg! Skjerp deg!

 

Anonymous poster hash: f6162...3b4

Du misforstår. Det er ikke at det er så dyrt som er problemet. Les mine innlegg en gang til.

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan skal de vite hvor mye du betaler for pinnekjøttet? Det høres ut som om du er av typen "kun det beste er godt nok"? Hvorfor må du gjøre det så dyrt? Selv med dyrt pinnekjøtt kommer det ikke på 500kr per pers? Hva annet er det du bruker så mye penger på?

 

 

 

Hva med å kjøpe inn til normale priser?

 

Det du oppnår med p avlyse i siste liten er antagelig at vennegjengen går på resturant uten deg og har en skikkelig gøy kveld, mens du sitter hjemme og sutrer.

 

Anonymous poster hash: 16c9f...422

Tviler på at de reiser ut på restaurant ja

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er sant at gode råvarer er viktig. Men det er forskjell på å kjøpe gode råvarer og å kjøpe fjonge råvarer. Å kjøpe pinnekjøtt dratt med til Himalayas topp av de kjekkeste karer, saltet med svette fra deres rygg, dampet i vårduggen på svetsiske enger, før de har vært skylt med vann skapt av filtrerte tårer til selveste prinsessen lager ikke noe bedre smak på enderesultatet enn vanlig pinnekjøtt kjøpt på rema. Selvfølgelig er det viktig å kjenne sine råvarer, som billig-"syltetøy" som first price og rema selger er ikke syltetøy, det er restene som blir igjen når de lager saft som er tilsatt en masse dritt for å kunne selges som produkt. Så ikke kjøp det billigste. Men det dyreste er ikke gitt det er så mye bedre enn det til en normal pris heller. Å kjøpe tyttebærsyltetøy på et bittelite glass som angivelig skal være finplukket fra de fineste og mest smakfull bæene som har vært funnet i skogen er bare tull. Du smaker ikke forskjell på det og syltetøy til 30kr glasset. NRK hadde for øvrig en morsom sak, hvor de lot folk få smake "økologisk" vin og "vanlig vin", for å se hva de mente smakte best. Det morsomme var at det var samme vin i begge glassene. Like fullt "smakte" folk forskjell på de to, en klar forskjell. Så lenge du har gode råvarer ligger resten av smaken i jobben du utfører.

 

Dine gjester skal ikke bli lidende for at du ikke har vett nok til å kjøpe inn riktige råvarer til en vettug pris. Det får du ta på egen kappe, det er din egen idioti. At du ikke klarer å si et kvekk om at du ikke synes det er passende at de vil betale for seg er heller ikke deres feil, det er du som er dum. Dum ja. Slik oppfører folk seg på barneskolen, sånn oppfører ikke en voksen kvinne seg! Skjerp deg!

 

Anonymous poster hash: f6162...3b4

 

Vi kjøpte pinnekjøtt på rema. ca.300 kr kiloen.

Og jo det er forskjell på kjøttet og slutt smaken. Hilsen kokk

 

Anonymous poster hash: b5b5a...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi kjøpte pinnekjøtt på rema. ca.300 kr kiloen.

Og jo det er forskjell på kjøttet og slutt smaken. Hilsen kokk

 

Anonymous poster hash: b5b5a...2fd

Hi her

Trenger ikke å være kokk en gang for å merke forskjell, men jeg ønsket ikke å kverulere med disse damene her

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bursdag, kun venninnejulebord

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Det er da normal høflighet å ha med vertinnegave.

 

Anonymous poster hash: dc5d1...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi her

Trenger ikke å være kokk en gang for å merke forskjell, men jeg ønsket ikke å kverulere med disse damene her

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

He he Det er sant  :Nikke:

 

Anonymous poster hash: b5b5a...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg kjempegodt hi!! Hadde reagert likt!! Poenget her er at du inviterer på middag, en dyr kveld som lett kommer opp i et par tusen når du først skal spandere på så mange. Så lenge du føler de er takknemlige så gjør ikke det så mye men plutselig skal de være "greie" å betale FEMTI hver?! Det er så lite at det er en FORNÆRMELSE og det viser at de ikke har satt mye pris på det du har gjort de siste årene om de trodde du brukte et PR hundre på dette. Nei fy faen altså enten er de "greie" og foreslår å spleise med 250-300 HVER eller så får de la være å si noe som helst og heller vær superraske mulige for det du gjør for de! Hold deg til planen. Avlys i siste liten

 

Anonymous poster hash: e61b5...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her

400kr/ kg er faktisk ganske vanlig pris.

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Når ei kokke får til å lage bedre mat enn deg av råvarer som koster 25% mindre enn dine så sier det seg selv at de råvarene du bruker er overpriset.

 

Vi kjøpte pinnekjøtt på rema. ca.300 kr kiloen.

Og jo det er forskjell på kjøttet og slutt smaken. Hilsen kokk

Anonymous poster hash: b5b5a...2fd

Selvfølgelig er det forskjell på kjøtt og til slutt smaken. Men du trenger ikke kjøpe overprisede råvarer til ti ganger prisen av normalt pinnekjøtt for å få til en utsøkt god middag. Mye ligger også i arbeidet og, ikke minst, fremføringen.

 

Anonymous poster hash: f6162...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg kjempegodt hi!! Hadde reagert likt!! Poenget her er at du inviterer på middag, en dyr kveld som lett kommer opp i et par tusen når du først skal spandere på så mange. Så lenge du føler de er takknemlige så gjør ikke det så mye men plutselig skal de være "greie" å betale FEMTI hver?! Det er så lite at det er en FORNÆRMELSE og det viser at de ikke har satt mye pris på det du har gjort de siste årene om de trodde du brukte et PR hundre på dette. Nei fy faen altså enten er de "greie" og foreslår å spleise med 250-300 HVER eller så får de la være å si noe som helst og heller vær superraske mulige for det du gjør for de! Hold deg til planen. Avlys i siste liten

 

Anonymous poster hash: e61b5...57b

Hi her

 

Du var flinkere til å forklare enn meg 😉

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passiv aggressiv martyr...du er den verste typen som finnes.

 

Å bruke flere tusen på vennemiddag høres litt desperat ut.

 

Anonymous poster hash: 642b7...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg skjønner ikke helt problemstillingen! Du ønsker ikke betaling, men nå tilbyr de å betale en liten sum hver, men det er feil for det de betaler blir ikke nok? Du burde bare sagt klart i fra at du ikke ønsker betaling, siden du faktisk ikke ønsker betaling, i stedenfor å bli furten over at summen blir for liten!! Merkelig tankegang...

 

Anonymous poster hash: ebc3a...b1e

Man mangler en del dannelsen hvis man vi belønne en god venns anstrengelser med en ublu sum. Å spleise er én ting, da kjøper man deler av middagen selv, og skåler for kokken under måltidet. Det er helt okay. Å ikke betale er også okay - fordi man kommer i selskap hos en venn. Invitasjonen og måltidet er en gave til deg og til vennskapet.

 

Å plutselig endre en gave og gjøre den om til en transaksjon er å ikke respektere din venns motivasjon for å gi. Og å betale underpris gjør det hele bare verre. Det er som å betale folk en tjuekroning når de kommer med gave i bursdagen din, og si "takk takk, her har du litt for bryet."

 

Av respekt for vertinnen må måltidet få lov å være enten fullt og helt gave, eller bli fullt og helt kjøpt og betalt. Å skrangle sammen for maten er kun ok blant elever på folkehøyskole.

 

Anonymous poster hash: 3d79a...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med du er samme person som laget en tråd for noen dager siden, om at du knipset knoppene av en orkidé hjemme hos ei du ikke likte?

 

Anonymous poster hash: 53521...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Når ei kokke får til å lage bedre mat enn deg av råvarer som koster 25% mindre enn dine så sier det seg selv at de råvarene du bruker er overpriset.

 

Selvfølgelig er det forskjell på kjøtt og til slutt smaken. Men du trenger ikke kjøpe overprisede råvarer til ti ganger prisen av normalt pinnekjøtt for å få til en utsøkt god middag. Mye ligger også i arbeidet og, ikke minst, fremføringen.

 

Anonymous poster hash: f6162...3b4

400 kr er da ikke ti ganger prisen til vanlig pinnekjøtt! Skulle likt å visst hvor du kjøper pinnekjøttet;-)

 

Anonymous poster hash: b3418...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 kr er da ikke ti ganger prisen til vanlig pinnekjøtt! Skulle likt å visst hvor du kjøper pinnekjøttet;-)

 

Anonymous poster hash: b3418...1e1

Jeg overdrev for å understryke et poeng. Med andre ord, det er meningsløst å slenge ut penger på noe som ikke gjør så veldig mye fra eller til. For øvrig trodde jeg folk her var så store at de hadde sluttet å spise med t-skje.

 

Anonymous poster hash: f6162...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at du blir fornærmet. 50 kr ??

Uansett om kjøttet er av den billige eller dyre sorten, 50 kr pr person blir ikke rare middagen. Da er det bedre å ikke betale for seg.

 

Anonymous poster hash: 3d39c...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er Merkelig du. Hvem vet hva pinnekjøtt koster hvis de ikke bruker å lage det selv??? Ikke jeg ihvertfall..

 

 

Ribbe er f. Eks veldig billig.. kanskje de tenker at det er noe ala den prisen?

 

Hvis du inviterer, så kan du da ikke bli sur for at de vil betale litt?

 

 

Det her blir for dumt.. er du 19 år?

 

 

 

Anonymous poster hash: 42835...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg overdrev for å understryke et poeng. Med andre ord, det er meningsløst å slenge ut penger på noe som ikke gjør så veldig mye fra eller til. For øvrig trodde jeg folk her var så store at de hadde sluttet å spise med t-skje.

 

Anonymous poster hash: f6162...3b4

Men herregud da kvinne... selve middagen blir da ikke så dyrt. Pinnekjøtt, potet og kålrabi...?

 

Hvor får du de flere tusen kronene dine ifra???

 

Anonymous poster hash: 42835...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg overdrev for å understryke et poeng. Med andre ord, det er meningsløst å slenge ut penger på noe som ikke gjør så veldig mye fra eller til. For øvrig trodde jeg folk her var så store at de hadde sluttet å spise med t-skje.

 

Anonymous poster hash: f6162...3b4

 

Det er stor forskjell. Pinnekjøttet til 99 kr kiloen er stort sett bare fett.

 

Anonymous poster hash: b5b5a...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud da kvinne... selve middagen blir da ikke så dyrt. Pinnekjøtt, potet og kålrabi...?

 

Hvor får du de flere tusen kronene dine ifra???

 

Anonymous poster hash: 42835...c25

Hun betaler 1400 kr bare i kjøttet. Så er det tilbehør og drikke. Hun skrev hun serverte alkohol.

 

Anonymous poster hash: b5b5a...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er sant, så er det en skikkelig merkelig ting å gjøre av vennene dine. Man tropper ikke opp med 300 kr til en som har vennejulebord. Hvis det var en av mine venninner som inviterte til julebord, så hadde vi spleiset på en blomsterbukett og en god flaske vin eller lignende, for å vise takknemmelighet.

Det er jo det samme som 300 kroner det.............

 

Anonymous poster hash: c396e...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva pinnekjøttet kostet er jo ikke poenget.

 

Jeg skjønner deg, hadde nok blitt lei meg og fornærmet selv. Her har du invitert på selskap år etter år og når de plutselig finner ut at de vil gi litt tilbake er du og selskapet ditt bare verdt en 50-lapp? Pinlig, trist og frekt. Da burde de heller ordnet med en skikkelig vertinnegave eller invitert tilbake. 



Anonymous poster hash: c3e4e...6a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...