Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #1 Skrevet 9. desember 2016 Min samboer og jeg skal gifte oss til sommeren. Og siden han har mye familie der ønsker vi å gifte oss der i samme kirken som foreldrene hans giftet seg i. Men jeg har familie spredt i hele Norge og ønsker derfor å leie et lokale med mulighet for overnatting. Noen som vet om noe lignende? Må være størrelse på lokalet da det ca blir 150 inviterte. Blir dyrt hvis vi skal leie hotellrom til alle Anonymous poster hash: 39da7...c4d
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #2 Skrevet 9. desember 2016 Det er da ikke vanlig å stille med overnatting til alle gjester i et bryllup? Jeg har iallfall betalt mine overnattinger selv når jeg har vært i bryllup utenbys. Når det er sagt, vet ikke om noe slikt sted her i Bodø... Anonymous poster hash: fbc94...eed
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #3 Skrevet 9. desember 2016 Kanskje ikke normalt nei, men vi ønsker å gjøre det. Anonymous poster hash: 39da7...c4d
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #4 Skrevet 9. desember 2016 http://www.bodøhotell.no/hotell/opsahl-gjestegard/ Usikker på hvordan selskapslokalet der er... Anonymous poster hash: 30dd1...888
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #5 Skrevet 9. desember 2016 Det er også noen overnattingsmuligheter på Nordland kultursenter som er en kjempeflott og populær location for bryllup. https://www.nfk.no/nordland-kultursenter/overnatting/ https://www.nfk.no/nordland-kultursenter/mat-og-selskaper/ Anonymous poster hash: 30dd1...888
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #6 Skrevet 9. desember 2016 Også har du selvfølgelig vakre Kjerringøy da, men det er jo en god biltur + ferge unna da... http://kjerringoybrygge.no/ Anonymous poster hash: 30dd1...888
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #7 Skrevet 9. desember 2016 Men alle disse du nevner krever dyre overnattinger. Ingen billige steder med både og... Anonymous poster hash: fbc94...eed
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #8 Skrevet 9. desember 2016 Nei, dessverre. Er ikke sånn vi gjør det i Nord-Norge 😜 Her er det mest vanlig å ordne overnatting selv hos familie, venner, campingvogn eller hotell Anonymous poster hash: 30dd1...888
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #9 Skrevet 9. desember 2016 Er en campingplass i gåavstand fra Nordland Kultursenter. Var på kultursenteret i et bryllup i sommer, veldig fint Har eller ikke peiling på ovenatting her annen enn hoteller. Anonymous poster hash: dd9d2...321
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #10 Skrevet 9. desember 2016 Campingvogn = white trash. Tviler på at HI ønsker et white trash bryllup. Tror nok HI er mer middelklasse. Da går ikke campingvogn. Problemet er at det som er middelklasse for oss i resten av Norge er rikinger i Nord-Norge. Det som er middelklasse i Nord-Norge er, vel, ikke middelklasse for oss andre. Anonymous poster hash: 0fc8a...d29
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #11 Skrevet 9. desember 2016 Campingvogn = white trash. Tviler på at HI ønsker et white trash bryllup. Tror nok HI er mer middelklasse. Da går ikke campingvogn. Problemet er at det som er middelklasse for oss i resten av Norge er rikinger i Nord-Norge. Det som er middelklasse i Nord-Norge er, vel, ikke middelklasse for oss andre. Anonymous poster hash: 0fc8a...d29 Man skal lese mye før øynene ramler ut. Makan til idioti er det lenge siden jeg har lest Anonymous poster hash: 858ef...f64
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #12 Skrevet 9. desember 2016 Man skal lese mye før øynene ramler ut. Makan til idioti er det lenge siden jeg har lest Anonymous poster hash: 858ef...f64 Det er vel ikke idioti? De er ikke akkurat rike der oppe i Nord-Norge. Du får kjøpt hele hus der oppe til prisen av en liten campingvogn. Dette til trass for at de slipper å betale stort i skatt og får subsidiert strømmen sin. Anonymous poster hash: 0fc8a...d29
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #13 Skrevet 9. desember 2016 Takk for masse gode tips :-) skal nok alltids klare å finne en løsning. Har en del familie spredt i Bodø (både fra min og sambo sin side) så skal jeg undersøke med div hotell omed priser for leie av flere rom! Anonymous poster hash: 39da7...c4d
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #14 Skrevet 9. desember 2016 Campingvogn = white trash. Tviler på at HI ønsker et white trash bryllup. Tror nok HI er mer middelklasse. Da går ikke campingvogn. Problemet er at det som er middelklasse for oss i resten av Norge er rikinger i Nord-Norge. Det som er middelklasse i Nord-Norge er, vel, ikke middelklasse for oss andre. Anonymous poster hash: 0fc8a...d29 Kjeden du deg i dag? Hvis ikke synes jeg bitte litt synd på deg som ikke har mer vett enn dette. Og nei er ikke fra nord. Men "søringer" er stort sett opptatt med å tømme Nord Norge for verdier så de kan føle seg overlegne. Anonymous poster hash: 24e0a...bf5
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #15 Skrevet 9. desember 2016 Kjeden du deg i dag? Hvis ikke synes jeg bitte litt synd på deg som ikke har mer vett enn dette. Og nei er ikke fra nord. Men "søringer" er stort sett opptatt med å tømme Nord Norge for verdier så de kan føle seg overlegne. Anonymous poster hash: 24e0a...bf5 *kjeder Anonymous poster hash: 24e0a...bf5
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #16 Skrevet 9. desember 2016 Det er vel ikke idioti? De er ikke akkurat rike der oppe i Nord-Norge. Du får kjøpt hele hus der oppe til prisen av en liten campingvogn. Dette til trass for at de slipper å betale stort i skatt og får subsidiert strømmen sin. Anonymous poster hash: 0fc8a...d29 Det med strøm og skatt gjelder bare Finnmark. Bodø er ikke i Finnmark Anonymous poster hash: f4188...0cf
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #17 Skrevet 9. desember 2016 Kjeden du deg i dag? Hvis ikke synes jeg bitte litt synd på deg som ikke har mer vett enn dette. Og nei er ikke fra nord. Men "søringer" er stort sett opptatt med å tømme Nord Norge for verdier så de kan føle seg overlegne. Anonymous poster hash: 24e0a...bf5 Nei, jeg har mer enn nok å stå i med. Ikke noe som er så veldig lystig akkurat, men kjeder meg ikke heller. Takk for at du spør! Jeg hører stadig vekk at "Nord-Norge tappes for ressurser", men har aldri hørt hva det skulle være for ressurser. Reinsdyr? Hva er det ellers de har der oppe i nord? Olje er det jo ikke begynt med, dessverre ser det ikke ut til at det vil skje heller. Hvis vi prater om olje er Vestlandet den region i Norge som er mest tappet for ressurser. Anonymous poster hash: 0fc8a...d29
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #18 Skrevet 9. desember 2016 Det med strøm og skatt gjelder bare Finnmark. Bodø er ikke i Finnmark Anonymous poster hash: f4188...0cf Feil, det gjelder deler av Nordland også. Bodø ligger i Nordland fylke. Anonymous poster hash: 0fc8a...d29
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #19 Skrevet 9. desember 2016 Feil, det gjelder deler av Nordland også. Bodø ligger i Nordland fylke. Anonymous poster hash: 0fc8a...d29 Gjelder ikke deler av Nordland nei Anonymous poster hash: f4188...0cf
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #20 Skrevet 9. desember 2016 Campingvogn = white trash. Tviler på at HI ønsker et white trash bryllup. Tror nok HI er mer middelklasse. Da går ikke campingvogn. Problemet er at det som er middelklasse for oss i resten av Norge er rikinger i Nord-Norge. Det som er middelklasse i Nord-Norge er, vel, ikke middelklasse for oss andre. Anonymous poster hash: 0fc8a...d29 Da vet du visst litt for lite om Nord-Norge... Anonymous poster hash: 85553...10a
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #21 Skrevet 9. desember 2016 Gjelder ikke deler av Nordland nei Anonymous poster hash: f4188...0cf Åh, Nord-Troms het fylket visstnok. Sorry. http://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2009/11/16/99523/skattefordelene-i-nord-norge Anonymous poster hash: 0fc8a...d29
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #22 Skrevet 9. desember 2016 Da vet du visst litt for lite om Nord-Norge... Anonymous poster hash: 85553...10a Jeg vet det jeg trenger å vite om Nord-Norge. Hva mer er det å vite? At de stadig vekk klager på store avstander der oppe? Vel, hvis de bor så langt fra hverandre så blir det jo store avstander. Ellers er det vel ingenting spesielt å vite om Nord-Norge. Anonymous poster hash: 0fc8a...d29
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #23 Skrevet 9. desember 2016 Nei, jeg har mer enn nok å stå i med. Ikke noe som er så veldig lystig akkurat, men kjeder meg ikke heller. Takk for at du spør! Jeg hører stadig vekk at "Nord-Norge tappes for ressurser", men har aldri hørt hva det skulle være for ressurser. Reinsdyr? Hva er det ellers de har der oppe i nord? Olje er det jo ikke begynt med, dessverre ser det ikke ut til at det vil skje heller. Hvis vi prater om olje er Vestlandet den region i Norge som er mest tappet for ressurser. Anonymous poster hash: 0fc8a...d29 Såeh ...ellers har du det bra? https://www.nrk.no/finnmark/melkoya-har-levert-gass-for-100-milliarder-kroner-1.13082368 http://e24.no/naeringsliv/reiseliv/her-frykter-ordfoereren-flere-turister-det-er-fullt/23755152 https://www.ssb.no/jord-skog-jakt-og-fiskeri/statistikker/fiskeri Anonymous poster hash: 85553...10a
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #24 Skrevet 9. desember 2016 Åh, Nord-Troms het fylket visstnok. Sorry. http://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2009/11/16/99523/skattefordelene-i-nord-norge Anonymous poster hash: 0fc8a...d29 Nord-Troms er ikke et fylke. Men noen kommuner i en region av et fylke. Et fylke hvor Bodø ikke ligger... Anonymous poster hash: 85553...10a
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2016 #25 Skrevet 9. desember 2016 Her var det virkelig mye uvitenhet ute å går. Ingen subsidiering av strøm eller redusert skatt i Bodø. En helt ordinær enebolig koster rundt 5-6 millioner her. Nord-Troms er ikke et fylke... Vi har da vitterlig mye olje og gassvirksomhet i Nord-Norge. Blant annet mange arbeidsplasser knyttet til dette i Tromsø. Har dere hørt om Melkøya kanskje? Verdiskapingen i Nord-Norge har for øvrig vært dobbelt så stor som i resten av landet de siste ti årene. http://mobil.helg.no/lokale-nyheter/vokser-raskest-i-landet/s/1-63-7185385 For ikke å glemme inntektene fra havbruksnæringen... Er ganske sjokkert over graden av uvitenhet om den nordlige landsdelen her inne. Anonymous poster hash: 30dd1...888
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå