Gå til innhold

Låst ute av samboer - haster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har gått fra hverandre, men har fortsatt adresse samme sted selv om jeg har flyttet ut. Nå har han endret kode på ytterdøren og jeg kommer meg ikke inn for å hente møblement, personlige eiendeler osv. Hva gjør jeg? Hvilke rettigheter har jeg?

Anonymous poster hash: b1dee...d42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har gått fra hverandre, men har fortsatt adresse samme sted selv om jeg har flyttet ut. Nå har han endret kode på ytterdøren og jeg kommer meg ikke inn for å hente møblement, personlige eiendeler osv. Hva gjør jeg? Hvilke rettigheter har jeg?

Ring politiet. Lykke til, utrolig kjedelig når slikt skjer.

Anonymous poster hash: eeaaa...466

Skrevet

Be om den nye koden fra eksen. Får du den ikke, får du kontakte politiet. Er du heldig, er det nok med en telefon fra politiet til eksen.

Anonymous poster hash: 20dc5...945

Skrevet

Eier du huset? Isåfall ring politiet. Om du ikke gjør det er det ikke så mye du får gjort.

Anonymous poster hash: 9608d...cf0

Skrevet

Det er tull at du ikke får hentet personlige eiendeler. Du ringer politiet, i verste fall anmelder du tyveri om han ikke vil gi det tilbake, men de gir seg ofte når politiet ringer. Det kan godt være du ikke får hentet uten at han er der, men har han truende atferd kan du få hjelp av politiet.

Skrevet

Hadde håpet på en skukkelig juicy story, men...... håpet på masse drama og popcorntime osv.....

Anonymous poster hash: 77dac...39d

Skrevet

Hvordan gikk det??

Opplevd det samme. Her hjalp det med en tlf fra politiet. Slapp inn, men ble begrenset for hbor mye av mitt jeg fikk med meg med sint og kranglete mann hengende over meg.

Anonymous poster hash: ed76a...ac9

Skrevet

Hvorfor er mannfolk så følelsesladde og barnslige? Når jeg var yngre trodde jeg det var vi kvinner som var det og menn var rasjonelle og tok rolige avgjørelser mesteparten av tiden. Jo eldre jeg blir, jo mer innser jeg at det er omvendt. Ikke bare omvendt, menn er rent av barnslige i sin oppførsel og klarer i veldig liten grad å forholde seg saklige men er utrolig ofte følelsesladde. 

Anonymous poster hash: 36299...265
Skrevet

Hadde håpet på en skukkelig juicy story, men...... håpet på masse drama og popcorntime osv.....

Du er syk i hodet! Godter du deg over vanskelige samlivsbrudd med barn involvert til vanlig også, eller er det kun denne gangen siden vi er på nett?

HI

Skrevet

Nekter han deg å hente dine ting eller vil han bare at det skjer når han er til stede? Har dere blitt enige om delingen? Hvor lenge er det siden det ble slutt og når flyttet du ut?

Anonymous poster hash: b999f...ffa

Skrevet

Nekter han deg å hente dine ting eller vil han bare at det skjer når han er til stede? Har dere blitt enige om delingen? Hvor lenge er det siden det ble slutt og når flyttet du ut?

Arbeider enda mot en løsning. Han vil ikke snakke med meg.

Skrevet

Du er syk i hodet! Godter du deg over vanskelige samlivsbrudd med barn involvert til vanlig også, eller er det kun denne gangen siden vi er på nett?

HI

Vel... jeg har vært gjennom hele 3 samlivsbrudd, så det er vel vanesak for meg å ta det med godt humør da... var forresten barn involvert i alle 3..

Skrevet

Arbeider enda mot en løsning. Han vil ikke snakke med meg.

Hvis dere ikke har blitt enige om hvem som skal ha hva så kan du jo uansett ikke hente ut tingene. Da er det ikke tatt han har låst.

Du kan muligens få hjelp av politiet for å komme inn og hente ting som opplagt er dine, som klær, men de vil nok ikke tillate deg å ta med møbler ol uten en avtale eller en dom.

Skrevet

Hvis dere ikke har blitt enige om hvem som skal ha hva så kan du jo uansett ikke hente ut tingene. Da er det ikke tatt han har låst.

Du kan muligens få hjelp av politiet for å komme inn og hente ting som opplagt er dine, som klær, men de vil nok ikke tillate deg å ta med møbler ol uten en avtale eller en dom.

Vi har delt,han lar meg bare ikke hente det ut, verken møblement eller personlige eiendeler. Nå vil altså heller ikke snakke med meg.

Skrevet

Vel... jeg har vært gjennom hele 3 samlivsbrudd, så det er vel vanesak for meg å ta det med godt humør da... var forresten barn involvert i alle 3..

Håper for Guds skyld ikke du er så vinglete og ustbil at du har latt egne barn gå gjennom så mange samlivsbrudd. Det gjør det forresten enda sykere når du godter deg over andre. Eller kanskje du bare er skadet.. Skjerm barna fremover i alle fall.

Skrevet

Hvorfor overrasket det meg ikke?

Anonymous poster hash: baa61...7a2

Skrevet

Hvis du er med registrert bostedsadresse der og eier huset så foreslår jeg at du ringer låsesmed som åpner døra for deg hvis eksen ikke gir deg kode.

Du kan si til låsesmeden at du har glemt koden feks?

Skrevet

Syns du virkelig det er noe å skryte av? At du velger feil fyr hver eneste gang, og får barn med dem hver gang også??

Anonymous poster hash: 1a74b...051

Skrevet

Håper for Guds skyld ikke du er så vinglete og ustbil at du har latt egne barn gå gjennom så mange samlivsbrudd. Det gjør det forresten enda sykere når du godter deg over andre. Eller kanskje du bare er skadet.. Skjerm barna fremover i alle fall.

Jeg har ikke godtet meg over noe jeg. Og hva er galt med at jeg har 3 brudd bak meg?

Skrevet

Du har ikke svart på om du eier huset? For det er ganske vesentlig...

Skrevet

Hvorfor ringer du ikke bare til politiet og får hjelp til å hente tingene dine? Nesten så jeg tror dette bare er tull....

Anonymous poster hash: 46098...fbf

Skrevet

Hvorfor ringer du ikke bare til politiet og får hjelp til å hente tingene dine? Nesten så jeg tror dette bare er tull....

Antagelig har hun ringte de, eier ikke huset og dermed kan de ikke gjøre noe.

Har vært med på å "bryte meg inn" i et hus hvor venninna mi bodde. Alarmen gikk, venninna mi ringte og fikk skrudd den av, jeg ringte politiet som sa de kunne ikke gjøre noe så lenge samboeren hadde sagt at hun ikke fikk ta seg inn der. Vi valgte å gå inn likevel, men politiet på tråden. Ga beskjed om at hun kun skulle hente personlige eiendeler. De ga ganske streng beskjed om at dette ikke var greit, men pga andre omstendigheter så de litt gjennom fingrene på det. Alarmselskapet kom, fordi samboeren satt å skrudde på alarmen hver gang hun slo den av. De nektet oss å gå inn i huset og sa han var nødt til å anmelde henne til tross for at hun hadde adresse der...

Så nei. Politiet kan ikke bare hjelpe sånn helt uten videre...

Skrevet

Antagelig har hun ringte de, eier ikke huset og dermed kan de ikke gjøre noe.

Har vært med på å "bryte meg inn" i et hus hvor venninna mi bodde. Alarmen gikk, venninna mi ringte og fikk skrudd den av, jeg ringte politiet som sa de kunne ikke gjøre noe så lenge samboeren hadde sagt at hun ikke fikk ta seg inn der. Vi valgte å gå inn likevel, men politiet på tråden. Ga beskjed om at hun kun skulle hente personlige eiendeler. De ga ganske streng beskjed om at dette ikke var greit, men pga andre omstendigheter så de litt gjennom fingrene på det. Alarmselskapet kom, fordi samboeren satt å skrudde på alarmen hver gang hun slo den av. De nektet oss å gå inn i huset og sa han var nødt til å anmelde henne til tross for at hun hadde adresse der...

Så nei. Politiet kan ikke bare hjelpe sånn helt uten videre...

Ok. Da skjønner jeg. Men hi svarer jo ikke på om hun eier huset eller ikke... Evt får hun anmelde han for tyveri for han nekter jo å utlevere tingene hennes....

Skrevet

Vi eier 50/50. Fornøyd?

Skrevet

Vi eier 50/50. Fornøyd?

Hvorfor så sur?

Anonymous poster hash: cf4ec...8f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...