Gå til innhold

Hvor "tekniske" er foreldrene dine? Har de feks appletv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Facebook? Snapchat? Henger de med?:) mine foreldre er i 60 årene og bruker iTunes til film og Netflix og hbo til serier. Mamma er på Snapchat , Facebook og Instagram, mens pappa holder seg til twitrer og snap ;-) pappa har også utformet hjemmesiden til firmaet han er salgssjef i. Men får inntrykk av at folk i 60-70 års alderen (pappa er nærmere 70 enn 60, i full jobb og driver med spinning på fritiden) er litt tafatte Når det kommer til slikt? Litt redde og skeptiske for å prøve? Synes det er deilig å ha ungdommelige foreldre:)

Anonymous poster hash: 4f8e1...083

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine er litt sånn som begynner å skaffe seg ting vi andre fikk for mange år siden. De bruker PC-er, men hamrer på tastaturet med en og en finger så tastene spretter av. De googler rart (velger helt andre ord enn jeg ville valgt), skjønner ikke konseptet med flere faner i ett vindu, og de kan føle seg dumme hvis de mailer noen i en annen tidssone på et tidspunkt der vedkommende har natt og sover. De tror nemlig at det har noe å si. De ringer meg ofte og sier "jeg ser at du har ringt?", men da er det gjerne et anrop fra to dager siden. De sier også "nei, han tok ikke telefonen" hvis de kommer rett til svareren når de ringer noen, og jeg har gitt opp å forklare at det betyr at telefonen er slått av eller uten dekning. De går inn på 1881 med en viss stolthet når de skal sjekke et nummer, de er stolte over å ikke bruke telefonkataloger lenger. Min far hadde et skikkelig "moment" da han så min laptop; TENK at så mye fikk plass i noe så lite. De ber meg komme innom for å scanne dokumenter, finne ut hvor den og den fila ble av, få tilbake alle bokmerkene, finne ut hvorfor PC er treg, få bilder over på PC, sjekke om det er noe juks i mailen de har fått - osv., osv., osv., osv.

Heldigvis holder de seg unna sosiale medier. Jeg synes helt klart det er til det beste.

Skrevet

Nei, de har Facebook begge to, men er sjelden innom.

Har selv "bare" Facebook og snapchat og ser på Netflix.

Jeg syns selv det er stress å ha for mye. Man skal være så tilgjengelig hele tiden. Evig mas. Liker best tlf, meld og å møtes.

25 og foreldre på 60.

Anonymous poster hash: 07fce...7c2

Skrevet

Ekstremt lite tekniske. Pappa forsto ikke SMS før ca 2005. Mamma tok SMS ganske greit, men sånn utover det, fint lite.

Anonymous poster hash: d68c8...8b4

Skrevet

Pappa har begynt å kunne litt slikt, han fikk seg facebook for ett år siden. Ikke frivillig, men en hyttenabo mente han måtte ha og laget for han. Mamma som er inne der og snoker, eller hun ber han gå inn på folk så hun kan se bilder.

Han har hatt iphone i flere år og han har blitt stadig flinkere. Så jeg anbefalte han å skaffe seg ipad når han sluttet å jobbe og ikke hadde jobb pc. For jeg tenkte dette var enklere for han, det var det også.

Men noen tekniske vidundere er de ikke, men de kommer seg. Min mor lært seg å sende sms før sommeren. Da hadde mitt barn hatt kurs for hun, og det tok vist tid å lære. Ikke lenge hun har klart å sjekke sms hun har fått heller. Hun finnes bare ikke engasjert, sålenge hun kan ringe er hun fornøyd.

ungenes oldefar lærte seg nye ting hele tiden, og han kunne det meste når det kom til pc og tekniske duppedingser. Det var igrunn hans hobby når han ble gammel.

Anonymous poster hash: 7adfa...1c6

Skrevet

Ja, men foreldrene mine er i slutten av 40-årene, så de er relativt unge. ;)

Anonymous poster hash: 93c0c...5c8

Skrevet

Pappa blir 60 i mai, han bruker pc og smarttv'en til å se serier på sumo, hbo og netflix ;) Så ser han mye på youtube og fotballkamper på nettet. Mamma er 58, hun snapper og er på facebook. Ser serier på netflix og Sumo, og har sin egen iPad ;)

Anonymous poster hash: 27a16...50d

Skrevet

De har det meste som vi har av tekniske dubeditter og er på facebook og snapchat osv. Mamma er litt redd for å gjøre noe feil, så hun må hele tiden ha hjelp til ulike ting. Pappa tror han kan alt, og får heldigvis til det meste.

Bestemor er 84 år, har androidtelefon og ipad. Hun har facebook og bruker nettbank. Får til det meste bare vi viser henne først.

Svigermor har ikke noe... Ikke mobil, ikke internett, ikke pc... Fasttelefon, tv og radio er vel det eneste... Men hun har kabel-tv da.

Anonymous poster hash: e3123...f51

Skrevet (endret)

Pappa er helt håpløs og trenger bruksanvisning på fjernkontrollen. Men ja, han berhersker appleTV, det er vel noe av det enkleste. Han kan det grunnleggende på en pc med tanke på å fungere godt i en høy stilling. Mamma er den som skaffer dem nye ting, kobler opp ny printer, er den som har mest kunnskap når det gjelder data, tv og telefon. Hun kan handle på nettet og er i sosiale medier. Hun elsker å holde seg oppdatert, Pappa vil helst slippe å fornye seg innen det feltet, og blir litt amper når noe nytt må på banen, men setter pris på det når han først har lært det.

Endret av Elsker livet
Skrevet

Så har jeg en bestefar på 82 år som er en racer på å bruke pc til å lese avisene 😁

Anonymous poster hash: 27a16...50d

Skrevet

Mamma er såvidt passert 50. Hun bruker facebook såvidt, men det er vel omtrent alt. Hun har iphone, men bruker den til å ringe, sende sms og spille wordfeud, thats it. Apple tv vet hun ikke hva er. Hun kan bruke en pc til å søke på nettet, men må ha hjelp hvis hun skal skrive ut, scanne o.l.

Svigermor er nesten 70 og skaffer seg alt av nye duppeditter lenge før oss, setter seg inn i alt på egen hånd, søker på nettet og finner løsninger hvis det er noe hun ikke får til. Hun er den vi spør hvis det er noe vi sliter med. :P (Nå henger nok vi også litt etter gjennomsnittet for vår alder da. Jeg fikk f.eks. min første smarttelefon til jul i fjor.)

Anonymous poster hash: 37da1...2b9
Skrevet

Mine er ca 70 begge to. De har apple tv (det har ikke vi😂), begge er på facebook - ikke veldig aktive noen dem. Mamma har ofså instagrsm og snapchat. Begge har iphone og mamma har ipad i tillegg. De fikk barn sent etter datidens standard. Jeg er eldst og mamma var 31 da hun fikk meg. De fikk sitt siste barn av totalt tre i midten av 40-årene og har nok holdt seg unge til sinns pga det :)

Anonymous poster hash: 7b6f6...873

Skrevet

Mine er helt håpløse. Spesielt på innstillingen, de er liksom ikke interessert i å lære noe nytt. Mamma mener at hun er for gammel, og det har hun ment så lenge jeg kan huske...

Mamma har Facebook og Wordfeud også bruker de Netflix. Pappa har nettbrett som de etter mye strev klarer å bruke til Skype.

Svigermor er vel hakket bedre enn mine foreldre. Svigerfar er en racer på alt teknisk og har vel det som finnes av duppeditter.

Anonymous poster hash: 7bbfe...f27

Skrevet

Begge bruker PC, nettbrett og telefon. Pappa bruker tlf til å ringe med og sende korte meldinger på (type OK). Leser nettaviser. Mamma bruker Facebook, Instagram og Snapchat aktivt. Pappa har Snapchat men bare mottar.

Min mormor på 75 bruker aktivt Snapchat, mail, Instagram og Facebook. Har også iPhone og nettbrett. Bestefar på 82 leser nettaviser osv.

Skrevet

Pappa på 63 er teknisk av seg. Har alle tenkelige gadgets og bruker dem flittig. Mamma på 61 kan såvidt bruke nettbanken og bestille seg flybilletter. Pappa har facebook, instagram og snapchat, mamma tror jeg sender han bilder når han viser henne en instagrampost, og blir fornærmet fordi hun ikke har fått.

Anonymous poster hash: 221b6...45b

Skrevet

Mine er litt sånn som begynner å skaffe seg ting vi andre fikk for mange år siden. De bruker PC-er, men hamrer på tastaturet med en og en finger så tastene spretter av.

[...]

Jeg synes de klarer seg bra, jeg, til å være fandens tippoldeforelde 😄

Mine foreldre er litt på "Nå er den sånn igjen!"-stadiet. "Jeg har ikke trykket på noen ting, den bare ble sånn" er en gjenganger. Min mor spurte meg nylig om jeg hadde hørt om det derre "gåkkle" (google) og lurte på om hun kunne få seg en sånn.

Skrevet (endret)

Jada, de er på alt av sosiale medier unntatt Twitter og de har Apple TV. Dette gjelder både mine og min manns foreldre. Mine er i begynnelsen av 60-åra, mens min manns er nærmere 70.

Pappa har alltid vært teknisk interessert og var tidlig ut med mobiltelefon (den gangen det var en gigantisk kloss koblet til et batteri i bilen) og er ikke mindre interessert den dag i dag.

Tror alle deres søsken også er like oppdatert, alle har snap osv.

Min bestefar på godt over 90 er på Facebook og instagram, har Apple TV og er oppdatert. Han har ikke snap, men han kunne godt hatt det.

Endret av chocolate
Skrevet

Begge er på Facebook og snap chat , mamma er og på Instagram 😊 Og er vel mamma som bruker alt mest.

Når det kommer til TV og alt som hører med er det vel jeg som må hjelpe de.

De har Apple TV, men det er det jeg som har skaffet til de.

Begge er i slutten av 50 årene

Anonymous poster hash: 94b5f...4b7

Skrevet

Mamma er 51 så hun bruker det meste. Hun er dog ikke så tålmodig, og glemmer ofte at hun har både snap og insta, men bruker Facebook daglig. Bestemor er 76 og bruker Facebook aaaaltfor mye! Ukritisk! Men hun har både ipad og iphone, men nettbank skjønner hun ikke. Tror hun hadde fått det til om hun prøvde, men som pensjonist er det sikkert hyggelig å dra i butikken for å betale regninger og. Ser litt folk!

Anonymous poster hash: 1c9f2...16b

Skrevet

Mine er i 50-årene og er oppdaterte på det meste. Min farmor på 80 er på Facebook og snap, sprek dame.

Anonymous poster hash: 040e4...404

Skrevet

Jeg synes det er godt å ha fornuftige foreldre, jeg da. Pappa ser faktisk ikke på tv. Bruker heller tiden på nyttinge ting, som å fikse på huset eller fikse andre ting på eiendommen. Eller lese en bok. Mamma strikker veldig mye. Ingen av dem bruker nettflix eller twitter. Begge er på Facebook, men bruker det heller lite.

Jeg synes teknologi er en uting, jeg surfer på internett og ser på film på TV'en, men det stopper der. Mange skal jo alltid ha de nyeste telefonene, det nyeste ditt og datt, og duppeditter. Forstår det ikke. 

Anonymous poster hash: fb84c...33c
Skrevet

Begge er på facebook og snapchat. Godt vante med internett og bruker det til å bestille ferieturer, lese aviser etc. De har ikke appletv eller lignende, men det er nok helst fordi de ikke er så interesserte i å se annet enn "vanlig" tv.

Skrevet

Ja, begge to. Men synes da ikke det gjør de ungdommelige av den grunn. Der er det helt andre faktorer som spiller inn 😁

Men mulig de er for unge, pappa har nettopp blitt 60.

Anonymous poster hash: 8a549...b99

Skrevet

Ja mine foreldre på over 70 er helt med. Eller ikke Netflix Apple-TV ol, men det har med interesser å gjøre. De mener man kaster bort livet med å se så mye på TV. Er nok noe enig, vi har heller ikke annet enn kabel-TV, og man kan jammen drepe nok timer der.

Ellers var min pappa tidlig påan med mobil allerede på 80-tallet og hadde bærbar PC allerede i -91. Jeg arvet, så har alltid hatt ny teknologi i ungdommen. Jeg lagde til å med eget lærermøte på VGS da jeg tok med bærbar på skolen, ca 4-5 år før det startet å bli brukt ordinært. Jeg fikk selvsagt ikke lov å bruke den😂

Snap, insta, face, ja de har alt. Og de kjøper seg nye møbler, pusser opp ol, ikke klar for å roe seg ned enda ;)

De er uforskammet friske og ser ikke ut som de er over 70.

Anonymous poster hash: 3c2bf...fcb

Skrevet (endret)

Haha, teknisk! Absolutt ikke! Tror ikke de vet hva AppleTV er en gang. Pappa har fått seg Facebook til slutt, men det er mest mamma som bruker den. Hun har også Snap, etter press fra kollegaer. Ellers har de mail 😄

Og de er 56 år, så det er jo nesten utrolig...

Endret av TPK

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...