Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #1 Skrevet 7. desember 2016 Blir litt lei dette spørsmålet! Nei det er jeg ikke og nei jeg gidder ikke å rundvaske hvert rom i huset. Men ja jeg baker og handler julegaver. Sist hørt fra den barnløse frisørdamen jeg går til. Så fikk hun skrytt av at hun var ferdig med alle julegaver, hadde bakt 4 sorter og rundvasket alle rom unntatt kjøkken. Ja jeg høres litt sur ut men er så alvor til husmorpress her på landet. Det er rett og slett ikke forenelig med full jobb, fraværende mann, 2 små barn og en dårlig rygg. Anonymous poster hash: 48512...299
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #2 Skrevet 7. desember 2016 Har alltid hatet det spørsmålet. Men i år var jeg ferdig i oktober!! Med julegavene altså... mannen handler inn til julaften og huset rydder og vasker jeg stadig. Tar ikke noe rundvask, det gidder vi ikke. Har 3 barn og en fraværende mann jeg og, og har lært å senke skuldrene! Jula kommer uansett! Anonymous poster hash: 3dfea...201
Tyra79 Skrevet 7. desember 2016 #3 Skrevet 7. desember 2016 Dersom du ikke har tenkt å feire jul inni kjøkkenskapene, er det ingen grunn til å vaske der. Jeg har ennå til gode å høre om et menneske som på sitt dødsleie, angret på at hun ikke vasket mer! Disse ordtakene lever jeg litt etter 😉. Har stått i Nemi begge to! Jeg er IKKE klar, har ikke fått desemberlønna ennå. Blir nok litt julegaveshopping når den er på konto. Nyt førjulstida 🎄🎅🎁!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #4 Skrevet 7. desember 2016 Hadde igjen 3 gaver, helt til jeg skulle Tove vottene jeg strikket... må ut å kjøpe 3 til. 3 av vottene ble for små til mannfolka. Skal vaske utsiden av kjøkkenskapene og kjøleskapet. Ellers kun vanlig vask resten av huset. Pynting skjer den 23. Desember. Mannen handler det jeg skriver på lista. Men ribba er i hus selv om vi ikke skal være hjemme julaften Anonymous poster hash: 60d2b...98b
skinnfilla Skrevet 7. desember 2016 #5 Skrevet 7. desember 2016 Er ferdig til jul når "kvelden før kvelden" starter på lille julaften. Da er huset sånn ca shinet( har 4 barn😅), Julehandel ferdig,gaver levert, mat laget og forberedt, grøt satt ut til nissen, julestrømper fylt og gavene under treet. Da kan jula bare komme og jeg går i frimodus og senker skuldrene😁
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #6 Skrevet 7. desember 2016 Nei, absolutt ikke😂 Så vidt begynt på julegavene og ikke bakt en kake. Husvasken tar vaskehjelpen (og nei, ingen rundvask i skuffer og skap). Har laget sjokoladehus isteden for pepperkakehus. Så skal vi lage pepperkaker (av kjøpedeig), rulle marsipan og lage brune pinner. Håper du føler deg litt bedre nå😉 Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva folk måtte mene om mine manglende husmorevner. Anonymous poster hash: 9d5c4...26e
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #7 Skrevet 7. desember 2016 Ja jeg er ferdig til jul,eller nesten da. Venter på noen gaver jeg har bestilt,og handle julematen. Rundvask tar vi alltid på våren. Anonymous poster hash: 2d5b5...0ff
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #8 Skrevet 7. desember 2016 Rundvask til jul driver vi ikke med.Julegavene har jeg såvidt begynt på. Jul blir det uansett gitt:-) Anonymous poster hash: 5e135...a2f
Ophiophagus Hannah Skrevet 7. desember 2016 #9 Skrevet 7. desember 2016 Jeg tok rundvasken på søndag (på selveste hviledagen). Det med å vaske huset til jul er skikkelig viktig for meg. Vet ikke helt hvorfor, men julefølelsen kommer når jeg skurer skuffer og skap med grønnsåper. Merkelige greier.... Ellers har jeg ikke begynt på gaver eller baking. Men jeg har en plan, som i teorien, gjør at jeg blir ferdig med alt til jul.
TPK Skrevet 7. desember 2016 #10 Skrevet 7. desember 2016 Nei. Jeg ser da virkelig ikke poenget med å være ferdig med alt i oktober. Jeg koser meg med både baking og julegavehandling hele desember jeg. Vaskingen tar vi ganske lett på. Tar litt ekstra, som hele kjøkkenet og badet (skap, dører o.l), vasker putetrekk, pledd i stua o.l. Men ellers vasker vi som vanlig. Holder i massevis det 😄
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #11 Skrevet 7. desember 2016 Nei. Jeg ser da virkelig ikke poenget med å være ferdig med alt i oktober. Jeg koser meg med både baking og julegavehandling hele desember jeg. Vaskingen tar vi ganske lett på. Tar litt ekstra, som hele kjøkkenet og badet (skap, dører o.l), vasker putetrekk, pledd i stua o.l. Men ellers vasker vi som vanlig. Holder i massevis det 😄 For Det er så sinnsykt mye annet som skjer i desember, så når jeg har prøvd meg på det blir det bare stress... Anonymous poster hash: 3dfea...201
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #12 Skrevet 7. desember 2016 Blir litt lei dette spørsmålet! Nei det er jeg ikke og nei jeg gidder ikke å rundvaske hvert rom i huset. Men ja jeg baker og handler julegaver. Sist hørt fra den barnløse frisørdamen jeg går til. Så fikk hun skrytt av at hun var ferdig med alle julegaver, hadde bakt 4 sorter og rundvasket alle rom unntatt kjøkken. Ja jeg høres litt sur ut men er så alvor til husmorpress her på landet. Det er rett og slett ikke forenelig med full jobb, fraværende mann, 2 små barn og en dårlig rygg. Anonymous poster hash: 48512...299 Hahaha ferdig...😂 Blir ikke ferdig før julafta her. Alltid noe jeg glemmer. Full jobb og tre barn, så ingen rundvask på gang her heller. Har ikke begynt på gavene heller . Eller baking... Anonymous poster hash: 25d15...eeb
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #13 Skrevet 7. desember 2016 Haha. Anonymous poster hash: e9d13...f9b
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #14 Skrevet 7. desember 2016 Litt tidlig å være feridg nå vel? Jeg er ferdig med julegavene, men har ikke begynt på baking eller vasking. Anonymous poster hash: 5caa6...044
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #15 Skrevet 7. desember 2016 Når det kommer til vasking så vasker jeg huset grundig minimum en dag i uken så alt er rent og pent det meste av tiden. Julegaver er jeg ferdig med, jeg har bakt 10 slag kaker, laget sylte og stekt medisterkaker. Har ribba i hus, bakt rundstykker og brygget øl. Det eneste jeg mangler er å sette opp juletreet og å handle inn det siste vi trenger. Anonymous poster hash: 950db...a65
*Lissi* Skrevet 7. desember 2016 #16 Skrevet 7. desember 2016 Nja...hadde store paner om å være ferdig, men har vert en forferdelig travel forjulstid. Har bakt det meste, og gavene er nesten i boks. Og det meste av julemat er handlet inn.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #17 Skrevet 7. desember 2016 Har full krevende jobb, dårlig rygg og 3 små barn og ferdig med alle julegavene :-PVasken tar jeg til helgen og da begynner jeg også med kakene og det første av pålegget jeg skal lage Anonymous poster hash: 8248e...97d
Modesty Blaise. Skrevet 7. desember 2016 #18 Skrevet 7. desember 2016 Nei. Som vanlig regner jeg med å være ferdig en eller annen gang mellom 3 og 4 natt til julaften 😂
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. desember 2016 #19 Skrevet 7. desember 2016 Jeg har faktisk 7! gaver/stk å kjøpe til igjen 😮😨 Pleier aldri å være så sent ute. Skal sende julekort imorgen, vi har bakt og laget pepperkakehus. Vasker litt hele tiden her og. Blir jo uansett aldri ferdig før 23. Da skal huset tas for siste gang, klærne strykes, pakkene legges under treet og potetene skrelles 😉 Blir ingen rundvask i år heller! 😁
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #20 Skrevet 7. desember 2016 Kunsten er å høre slike kommentarer nesten som om du lyttet til et radioprogram. Du bare lytter på noe som er mer eller mindre interessant og hører hva andre gjør, tenker og mener, men selve programmen stiller ingen krav til deg. Hvor langt andre er kommet i juleforberedelser, eller når de er ferdige med dem, er mer og mindre interessant avhengig av hvilken relasjon jeg har til de som gir opplysningene. Utover det føler jeg null stress av at andre er ferdig til første søndag i advent, føler ikke noe press. Hvorfor skulle jeg det? Jeg gjør det som passer meg, så får andre gjøre det som passer dem. Er ikke verre enn som så. Det er ingen konkurranse - om du føler det som konkurranse så er det fordi du går inn i det følelsesmessig. Om du føler du ikke strekker til ift. andre så er det fordi du selv lager en konkurranse hvor du har dømt deg selv til å tape hvis du vet at du ikke blir like tidlig ferdig som noen andre er. Slapp av, ta alt i eget tempo - enten du gjør mye eller lite til jul, enten du vasker kjøkkenskapene og takene eller ikke, enten du er tidlig eller sent ferdig. Eneste som er sikkert er at det blir jul også i år Anonymous poster hash: fcd76...28a
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #21 Skrevet 7. desember 2016 Glemte å si at her har vi ikke begynt enda Anonymous poster hash: fcd76...28a
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #22 Skrevet 7. desember 2016 Jeg stresser absolutt ikke med forberedelser. Jeg gjør det på min måte så får andre gjøre det på sin måte. Fokus på kos med barna på 3 og 5 år fremfor vaskegal mamma😉 Jul blir det uansett som flere sier. HI Anonymous poster hash: 48512...299
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #23 Skrevet 8. desember 2016 Trøst deg med dette: jeg har ikke engang begynt! Og å vaske i kjøkkenskapene gjør jeg verken til jul eller på noe annet tidspunkt. Anonymous poster hash: 94a59...d46
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #24 Skrevet 8. desember 2016 Jeg er i permisjon med baby og kunne brukt tiden da han sover til å vaske/rydde etc.. men jeg tar meg heller en kaffi i ro og mak og slapper av har kjøpt en og annen gave, storvask gidder jeg ikke! Smårydder og småvasker hele tiden og baker kun få slag og det kun for kosen sin del og ikke fordi vi må jul blir det åkke som ☺️ Anonymous poster hash: 4a2bc...437
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #25 Skrevet 8. desember 2016 Har knapt begynt....Har laget noen smågaver, og kjøpt inn endel julegaver (blackfriday). Vi skal ha hele hurven hos oss i år for første gang, så da må vi i tillegg til vasing også gjøre noen småoppussingsgrep i huset (listing, maling og fuging..) Så det blir noen sene kvelder fremover... Men tenkte å bake endel i helgen da Anonymous poster hash: 48cc1...535
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå