Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #1 Skrevet 6. desember 2016 Alle kvinner er forskjellige Alle barn er forskjellige og ikke minst så er alle fødsler forskjellige Men hvorfor er 10 cm det magiske tallet for alle? Anonymous poster hash: 7b1f4...481
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #2 Skrevet 6. desember 2016 Babyer er forskjellige, joda, men hodeomkretsen varierer ikke så mye. Anonymous poster hash: 3b643...e48
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #3 Skrevet 6. desember 2016 Alle kvinner er forskjellige Alle barn er forskjellige og ikke minst så er alle fødsler forskjellige Men hvorfor er 10 cm det magiske tallet for alle? Anonymous poster hash: 7b1f4...481 Det man mener er full åpning. Hvis mormunnen (?) er for tykk revner man, eller hodet stanger.. mormunnen skal være helt tynn, det er det som menes med 10 cm Anonymous poster hash: e068f...883
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #4 Skrevet 6. desember 2016 Alle kvinner er forskjellige Alle barn er forskjellige og ikke minst så er alle fødsler forskjellige Men hvorfor er 10 cm det magiske tallet for alle? Anonymous poster hash: 7b1f4...481 Det man mener er full åpning. Hvis mormunnen (?) er for tykk revner man, eller hodet stanger.. mormunnen skal være helt tynn, det er det som menes med 10 cm Anonymous poster hash: e068f...883
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #5 Skrevet 6. desember 2016 Det er vel full åpning som er fasiten her. Jordmor kjenner åpningen i mormunnen blir større og større, og til slutt blir den siste kanten/kransen borte og det er full åpning. Det er ca 10 cm, ingen måler jo om det er 9,5 eller 10,5 cm, de bare kjenner at den siste kanten er vekk, da er det full åpning og ca 10 cm. Det er jo som neser, de har forskjellig størrelse, men en stor nese stikker ikke 5 cm lenger ut enn en liten (som regel da ) Anonymous poster hash: 13f07...e74
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #6 Skrevet 6. desember 2016 Hmmm ok. Hva skjer hvis mormunnen aldri åpner seg skikkelig da? Hi Anonymous poster hash: 7b1f4...481
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #7 Skrevet 6. desember 2016 Hmmm ok. Hva skjer hvis mormunnen aldri åpner seg skikkelig da? Hi Anonymous poster hash: 7b1f4...481 Da blir det keisersnitt Anonymous poster hash: 9c62f...bbc
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #8 Skrevet 6. desember 2016 Hmmm ok. Hva skjer hvis mormunnen aldri åpner seg skikkelig da? Hi Anonymous poster hash: 7b1f4...481 Da blir det keisersnitt ... Jeg åpna meg bare 7 cm. Så da ble det ks Anonymous poster hash: 5be33...e61
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #9 Skrevet 6. desember 2016 Hmmm ok. Hva skjer hvis mormunnen aldri åpner seg skikkelig da? Hi Anonymous poster hash: 7b1f4...481 Da kan man ende opp med hastesnitt. Om man presser før full åpning risikerer man å revne big time! Anonymous poster hash: 1987d...6ea
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #10 Skrevet 6. desember 2016 Da kan man ende opp med hastesnitt. Om man presser før full åpning risikerer man å revne big time! Anonymous poster hash: 1987d...6ea Jeg spør så mye. Men hvor er mormunnen? Og revner hvor? Jeg har tatt 2 ks og kan velge vaginal fødsel denne gang.. lurer på mye Hi Anonymous poster hash: 7b1f4...481
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #11 Skrevet 6. desember 2016 Jeg spør så mye. Men hvor er mormunnen? Og revner hvor? Jeg har tatt 2 ks og kan velge vaginal fødsel denne gang.. lurer på mye Hi Anonymous poster hash: 7b1f4...481 Har du 2 barn og du vet ikke dette? Google det du lurer på så finner du svar! Anonymous poster hash: 1987d...6ea
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #12 Skrevet 6. desember 2016 Se på en tegning av livmoren, https://www.google.no/search?q=livmor&espv=2&biw=1366&bih=662&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi4tebtteDQAhVoBMAKHV3rDTUQ_AUIBigB Nederst ser du en åpning, når barnets hode står og stanger mot den åpningen åpner den seg sakte men sikkert til den blir ca 10 cm. Da er du klar til å presse barnet ut. Anonymous poster hash: 13f07...e74
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #13 Skrevet 6. desember 2016 https://www.google.no/search?client=ms-android-huawei&ei=kyFHWKiNHMatsgHVn4zYAg&q=kvinnelig+kjønnsorgan+anatomi+fødsel&oq=kvinnelig+kjønnsorgan+anatomi+fødsel&gs_l=mobile-gws-serp.3..33i160k1.8722.11515.0.11928.8.8.0.0.0.0.230.1408.0j2j5.7.0....0...1c.1j4.64.mobile-gws-serp..1.7.1401...0i22i30k1.0ZURVoCeMEw#imgrc=_9TFBh-8R4tj5M%3A Anonymous poster hash: 9c62f...bbc
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #14 Skrevet 6. desember 2016 Jeg spør så mye. Men hvor er mormunnen? Og revner hvor? Jeg har tatt 2 ks og kan velge vaginal fødsel denne gang.. lurer på mye Hi Anonymous poster hash: 7b1f4...481 Du bør jo snakke med jordmor/lege som var med på fødsel/ks sist. Om det er en fysisk grunn hos deg til at det ble ks. Anonymous poster hash: cf3f5...e43
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #15 Skrevet 6. desember 2016 Har du 2 barn og du vet ikke dette? Google det du lurer på så finner du svar! Anonymous poster hash: 1987d...6ea Jeg aner ikke 😕😔😕😔😕😔 Men takk for at dere hjelper meg Hi. Anonymous poster hash: 7b1f4...481
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #16 Skrevet 6. desember 2016 Du bør jo snakke med jordmor/lege som var med på fødsel/ks sist. Om det er en fysisk grunn hos deg til at det ble ks. Anonymous poster hash: cf3f5...e43 Det var pga seteleie / fødselsangst. Planlagt ks. Tviler på at jeg får tak i de som var med på ks sist. Er en stund siden Har tusen spørsmål og vet ikke hvem jeg kan spørre Hi Anonymous poster hash: 7b1f4...481
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #17 Skrevet 6. desember 2016 Det var pga seteleie / fødselsangst. Planlagt ks. Tviler på at jeg får tak i de som var med på ks sist. Er en stund siden Har tusen spørsmål og vet ikke hvem jeg kan spørre Hi Anonymous poster hash: 7b1f4...481 Du kan spørre jordmor når du skal på kontroll. Det er derfor vi går på kontroll hos jordmor i svangerskapet, de kan fødsel og de har bedre tid til å svare på spørsmål enn fastlegen har. Anonymous poster hash: 13f07...e74
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #18 Skrevet 6. desember 2016 Du trenger ikke å få tak i de som var med på keisersnittet sist, du kontakter bare sykehuset du fødte på og ber om kopi av epikrisen fra fødselen. Anonymous poster hash: 0a43f...778
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #19 Skrevet 6. desember 2016 Føding, faktisk. Anonymous poster hash: 18978...d7b
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #20 Skrevet 6. desember 2016 Jeg spør så mye. Men hvor er mormunnen? Og revner hvor? Jeg har tatt 2 ks og kan velge vaginal fødsel denne gang.. lurer på mye Hi Anonymous poster hash: 7b1f4...481 2 ks og har fått tilbud om å føde vaginalt med nr 3? Hadde jeg aldri turt. Og hvilket sykehus er det som tillater det? Merkelig Anonymous poster hash: fc7e9...f7e
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #21 Skrevet 6. desember 2016 2 ks og har fått tilbud om å føde vaginalt med nr 3? Hadde jeg aldri turt. Og hvilket sykehus er det som tillater det? Merkelig Anonymous poster hash: fc7e9...f7e Trenger det å være så merkelig, da? Anonymous poster hash: 978b3...697
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #22 Skrevet 6. desember 2016 2 ks og har fått tilbud om å føde vaginalt med nr 3? Hadde jeg aldri turt. Og hvilket sykehus er det som tillater det? Merkelig Anonymous poster hash: fc7e9...f7e Dette er Haukeland. Veldig risikofylt? De mener det ikke er så farlig som de har trodd før. Hi Anonymous poster hash: 7b1f4...481
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #23 Skrevet 6. desember 2016 Dette er Haukeland. Veldig risikofylt? De mener det ikke er så farlig som de har trodd før. Hi Anonymous poster hash: 7b1f4...481 Det er riktig HI. Det er mange som Kan føde helt trygt etter 2 ks. Og du blir passet ekstra godt på. Lykke til Anonymous poster hash: cbe9a...8d4
Mamma_til_2 Skrevet 7. desember 2016 #24 Skrevet 7. desember 2016 HI skriv opp dine spm og ta de med til jm neste gang du skal dit, hun kan svare profesjonelt og svare deg på hvorfor du skal få føde vaginalt nå etter 2 KS. Du må ikke vente og gå og Grue deg pga disse spm, da blir ikke fødselen god.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #25 Skrevet 7. desember 2016 Min siste ville komme på 7 cm. Hadde ikke sjangs til å holde igjen. Jordmor hjalp til med de siste 3 uten å klippe. Revnet ikke og ble ikke sydd Anonymous poster hash: 23351...a3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå