Gå til innhold

Ang føding...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle kvinner er forskjellige

Alle barn er forskjellige og ikke minst så er alle fødsler forskjellige

 

Men hvorfor er 10 cm det magiske tallet for alle?

 

Anonymous poster hash: 7b1f4...481

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyer er forskjellige, joda, men hodeomkretsen varierer ikke så mye.

 

Anonymous poster hash: 3b643...e48

Skrevet

Alle kvinner er forskjellige

Alle barn er forskjellige og ikke minst så er alle fødsler forskjellige

 

Men hvorfor er 10 cm det magiske tallet for alle?

 

Anonymous poster hash: 7b1f4...481

Det man mener er full åpning. Hvis mormunnen (?) er for tykk revner man, eller hodet stanger.. mormunnen skal være helt tynn, det er det som menes med 10 cm

 

Anonymous poster hash: e068f...883

Skrevet

Alle kvinner er forskjellige

Alle barn er forskjellige og ikke minst så er alle fødsler forskjellige

 

Men hvorfor er 10 cm det magiske tallet for alle?

 

Anonymous poster hash: 7b1f4...481

Det man mener er full åpning. Hvis mormunnen (?) er for tykk revner man, eller hodet stanger.. mormunnen skal være helt tynn, det er det som menes med 10 cm

 

Anonymous poster hash: e068f...883

Skrevet

Det er vel full åpning som er fasiten her. Jordmor kjenner åpningen i mormunnen blir større og større, og til slutt blir den siste kanten/kransen borte og det er full åpning. Det er ca 10 cm, ingen måler jo om det er 9,5 eller 10,5 cm, de bare kjenner at den siste kanten er vekk, da er det full åpning og ca 10 cm.

 

Det er jo som neser, de har forskjellig størrelse, men en stor nese stikker ikke 5 cm lenger ut enn en liten (som regel da ;))



Anonymous poster hash: 13f07...e74
Skrevet

Hmmm ok.

Hva skjer hvis mormunnen aldri åpner seg skikkelig da?

Hi

 

Anonymous poster hash: 7b1f4...481

Skrevet

Hmmm ok.

Hva skjer hvis mormunnen aldri åpner seg skikkelig da?

Hi

 

Anonymous poster hash: 7b1f4...481

Da blir det keisersnitt ;)

 

Anonymous poster hash: 9c62f...bbc

Skrevet

Hmmm ok.

Hva skjer hvis mormunnen aldri åpner seg skikkelig da?

Hi

 

Anonymous poster hash: 7b1f4...481

Da blir det keisersnitt :) ... Jeg åpna meg bare 7 cm. Så da ble det ks

 

 

 

Anonymous poster hash: 5be33...e61

Skrevet

Hmmm ok.

Hva skjer hvis mormunnen aldri åpner seg skikkelig da?

Hi

 

Anonymous poster hash: 7b1f4...481

Da kan man ende opp med hastesnitt. Om man presser før full åpning risikerer man å revne big time!

 

Anonymous poster hash: 1987d...6ea

Skrevet

Da kan man ende opp med hastesnitt. Om man presser før full åpning risikerer man å revne big time!

 

Anonymous poster hash: 1987d...6ea

Jeg spør så mye.

Men hvor er mormunnen? Og revner hvor?

Jeg har tatt 2 ks og kan velge vaginal fødsel denne gang.. lurer på mye

Hi

 

Anonymous poster hash: 7b1f4...481

Skrevet

Jeg spør så mye.

Men hvor er mormunnen? Og revner hvor?

Jeg har tatt 2 ks og kan velge vaginal fødsel denne gang.. lurer på mye

Hi

 

Anonymous poster hash: 7b1f4...481

Har du 2 barn og du vet ikke dette?

Google det du lurer på så finner du svar!

 

Anonymous poster hash: 1987d...6ea

Skrevet

Jeg spør så mye.

Men hvor er mormunnen? Og revner hvor?

Jeg har tatt 2 ks og kan velge vaginal fødsel denne gang.. lurer på mye

Hi

 

Anonymous poster hash: 7b1f4...481

Du bør jo snakke med jordmor/lege som var med på fødsel/ks sist. Om det er en fysisk grunn hos deg til at det ble ks.

 

Anonymous poster hash: cf3f5...e43

Skrevet

Har du 2 barn og du vet ikke dette?

Google det du lurer på så finner du svar!

 

Anonymous poster hash: 1987d...6ea

Jeg aner ikke 😕😔😕😔😕😔

Men takk for at dere hjelper meg

Hi.

 

Anonymous poster hash: 7b1f4...481

Skrevet

Du bør jo snakke med jordmor/lege som var med på fødsel/ks sist. Om det er en fysisk grunn hos deg til at det ble ks.

 

Anonymous poster hash: cf3f5...e43

Det var pga seteleie / fødselsangst.

Planlagt ks. Tviler på at jeg får tak i de som var med på ks sist. Er en stund siden

Har tusen spørsmål og vet ikke hvem jeg kan spørre

Hi

 

Anonymous poster hash: 7b1f4...481

Skrevet

Det var pga seteleie / fødselsangst.

Planlagt ks. Tviler på at jeg får tak i de som var med på ks sist. Er en stund siden

Har tusen spørsmål og vet ikke hvem jeg kan spørre

Hi

 

Anonymous poster hash: 7b1f4...481

Du kan spørre jordmor når du skal på kontroll. Det er derfor vi går på kontroll hos jordmor i svangerskapet, de kan fødsel og de har bedre tid til å svare på spørsmål enn fastlegen har.

 

Anonymous poster hash: 13f07...e74

Skrevet

Du trenger ikke å få tak i de som var med på keisersnittet sist, du kontakter bare sykehuset du fødte på og ber om kopi av epikrisen fra fødselen.

 

Anonymous poster hash: 0a43f...778

Skrevet

Føding, faktisk.

 

Anonymous poster hash: 18978...d7b

Skrevet

Jeg spør så mye.

Men hvor er mormunnen? Og revner hvor?

Jeg har tatt 2 ks og kan velge vaginal fødsel denne gang.. lurer på mye

Hi

 

Anonymous poster hash: 7b1f4...481

2 ks og har fått tilbud om å føde vaginalt med nr 3? Hadde jeg aldri turt. Og hvilket sykehus er det som tillater det? Merkelig

 

Anonymous poster hash: fc7e9...f7e

Skrevet

2 ks og har fått tilbud om å føde vaginalt med nr 3? Hadde jeg aldri turt. Og hvilket sykehus er det som tillater det? Merkelig

 

Anonymous poster hash: fc7e9...f7e

 

Trenger det å være så merkelig, da?

 

Anonymous poster hash: 978b3...697

Skrevet

2 ks og har fått tilbud om å føde vaginalt med nr 3? Hadde jeg aldri turt. Og hvilket sykehus er det som tillater det? Merkelig

 

Anonymous poster hash: fc7e9...f7e

Dette er Haukeland. Veldig risikofylt?

De mener det ikke er så farlig som de har trodd før.

Hi

 

Anonymous poster hash: 7b1f4...481

Skrevet

Dette er Haukeland. Veldig risikofylt?

De mener det ikke er så farlig som de har trodd før.

Hi

 

Anonymous poster hash: 7b1f4...481

Det er riktig HI. Det er mange som Kan føde helt trygt etter 2 ks. Og du blir passet ekstra godt på. Lykke til

 

Anonymous poster hash: cbe9a...8d4

Skrevet

HI skriv opp dine spm og ta de med til jm neste gang du skal dit, hun kan svare profesjonelt og svare deg på hvorfor du skal få føde vaginalt nå etter 2 KS.

 

Du må ikke vente og gå og Grue deg pga disse spm, da blir ikke fødselen god.

Skrevet

Min siste ville komme på 7 cm. Hadde ikke sjangs til å holde igjen. Jordmor hjalp til med de siste 3 uten å klippe. Revnet ikke og ble ikke sydd

 

Anonymous poster hash: 23351...a3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...