Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #1 Skrevet 6. desember 2016 Jeg har en umoden gutt på 5 år som er forsiktig av seg. Vi begynte å se på serien Snøfall som han likte veldig godt og spør hver dag om når vi kan se den nye episoden. Men nå har det ført til at han hadde flere mareritt etter den ene serien og idag kom han opp igjen etter han var lagt seg fordi han var redd etter dagens episode om Winter i mørket. Han har også spurt en del om hva som skjer om jeg dør,hva som skjer om bestemor og bestefar dør osv. Å i dag når han skulle legge seg sa han : " jeg blir lei meg av å tenke på hvis du dør mamma,jeg vil ikke bo med en slem dame sånn som Ruth." Hadde dere latt barnet deres fortsatt få se på serien? Eller hadde dere prøvd å få han til å se på en litt mindre skummel julekalender? Anonymous poster hash: f2b4c...5c3
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #2 Skrevet 6. desember 2016 Han ser den alltid sammen med meg å vil at jeg skal holde hånden hans når det er skumle scener. Anonymous poster hash: f2b4c...5c3
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #3 Skrevet 6. desember 2016 Ja, altså, om barnet mitt hadde vært så sutrete så hadde jeg tvunget han til å se på det! Anonymous poster hash: 95d40...c78
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #4 Skrevet 6. desember 2016 sutrete faktisk..WOW.. Anonymous poster hash: f2b4c...5c3
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #5 Skrevet 6. desember 2016 Ja, altså, om barnet mitt hadde vært så sutrete så hadde jeg tvunget han til å se på det! Anonymous poster hash: 95d40...c78 Hvilken planet lever du på? Jeg vet faktisk ikke hva jeg hadde gjort, får se hva andre svarer Anonymous poster hash: d3c29...8e4
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #6 Skrevet 6. desember 2016 Jeg har bestemt meg for å slutte å se på det med mine 2 og 4 år.. Jeg synes ikke den passer for sånne små rett og slett. Anonymous poster hash: ce285...312
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #7 Skrevet 6. desember 2016 Oi! Ville absolutt ikke latt en 2 åring se den serien nei.Som flere nevnte i den andre tråden så var det selv 6 åringer som var litt redd for å se den. Anonymous poster hash: f2b4c...5c3
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #8 Skrevet 6. desember 2016 Hvilken planet lever du på? Jeg vet faktisk ikke hva jeg hadde gjort, får se hva andre svarer Anonymous poster hash: d3c29...8e4 Stakkars unge som skal bli tvunget til å se på noe som skremmer barnet. Her er det hvertfall barnet som selv ØNSKER å se på serien men vet ikke hvor lurt det er å la han se videre på den når han reager sånn på det. Anonymous poster hash: f2b4c...5c3
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #9 Skrevet 6. desember 2016 Jeg tror kanskje jeg ville droppet de neste episodene ja, om han får mareritt og blir redd er det jo ikke greit. Men samtidig vet jo vi voksne at en julekalender selvfølgelig ender godt, selvfølgelig vinner de gode kreftene over de onde. Selvfølgelig får alle det greit til slutt, Ruth begynner nok å smile igjen og Winther snapper nok ut av sin ondhet. Det er det jo litt viktig at han får med seg tenker jeg. Så kanskje du selv skulle se de siste 1-3 episodene og la han se dem etter julaften så han ser at det ender godt. Mine barn på 7 og 9 elsker serien, men er helt enig i at det ikke er en serie for de minste barna eller de som er litt "sartere". Finn frem jul i svingen eller noe du, og se på en koselig kalender med ha, også lar du han se slutten som garantert ender godt i romjula. Anonymous poster hash: e66dd...025
*Miss Marple* Skrevet 6. desember 2016 #10 Skrevet 6. desember 2016 Ja, altså, om barnet mitt hadde vært så sutrete så hadde jeg tvunget han til å se på det! Anonymous poster hash: 95d40...c78 Jepp, du har skjønt det! Å tvinge noen til å se noe de er redd gjør de helt sikkert tryggere. Det er ganske umulig å lage noe som fenger alle barn fra 3-13 år, og jeg skjønner at det kan bli litt vel tøft for de minste. Da må man jo ta en vurdering om det er sånn gøy-skummelt med akkurat passe grøss, eller om det er mareritt-skummelt. Om mitt barn ikke hadde fått sovet pga et tv-program hadde vi sluttet å se det. Det finnes andre kalendere man kan få på DVD som kan passe bedre i år.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #11 Skrevet 6. desember 2016 Fin ankedning til å snakke om at Ruth ikke er slem, du ser hun er glad i selma men ikke alle voksne er flinke til å vise det, og at noen ganger blir folk veldig sinte og gjør dumme ting når de er skuffet og lei seg, slik som winther. At ikke folk er slemme/gode Anonymous poster hash: ddd3d...93c
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #12 Skrevet 6. desember 2016 Fin ankedning til å snakke om at Ruth ikke er slem, du ser hun er glad i selma men ikke alle voksne er flinke til å vise det, og at noen ganger blir folk veldig sinte og gjør dumme ting når de er skuffet og lei seg, slik som winther. At ikke folk er slemme/godeAnonymous poster hash: ddd3d...93c Ja var noe sånt jeg også sa. Anonymous poster hash: f2b4c...5c3
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #13 Skrevet 6. desember 2016 Fin ankedning til å snakke om at Ruth ikke er slem, du ser hun er glad i selma men ikke alle voksne er flinke til å vise det, og at noen ganger blir folk veldig sinte og gjør dumme ting når de er skuffet og lei seg, slik som winther. At ikke folk er slemme/gode Anonymous poster hash: ddd3d...93c Det fungerer veldig fint her med jentene på 7 og 9, de synes synd på Ruth og er enig i at Winther bare er skuffet og sint, ikke ond... Men jeg skjønner godt at det kanskje ikke fungerer like godt for en 3-åring med slike samtaler, blir de skremt så blir de skremt. Anonymous poster hash: e66dd...025
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #14 Skrevet 6. desember 2016 Amalies jul er tilgjengelig i nrk appen for barn som ønsker en litt koseligere julekalender. Evt skomakergata eller teodor. Anonymous poster hash: 7c759...435
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #15 Skrevet 6. desember 2016 Det fungerer veldig fint her med jentene på 7 og 9, de synes synd på Ruth og er enig i at Winther bare er skuffet og sint, ikke ond... Men jeg skjønner godt at det kanskje ikke fungerer like godt for en 3-åring med slike samtaler, blir de skremt så blir de skremt. Anonymous poster hash: e66dd...025 Har hatt samtalen med ungen på 3 år, og funket fint, men hun er ikke særlig bekymret og redd av seg Anonymous poster hash: ddd3d...93c
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #16 Skrevet 6. desember 2016 Jeg ville nok latt ham se videre, men kanskje forklart snakket litt om tematikken? Er det først nå at gutten din har "oppdaget" døden? Anonymous poster hash: de958...7df
Yellow Brick Road Skrevet 6. desember 2016 #17 Skrevet 6. desember 2016 Det er jo absolutt en serie som innbyr til samtale. Så den bør bli sett sammen med en voksen som kan prate med ungene etterpå, uten å overdrive. Jeg hadde ikke vært så redd for toåringen, ikke for annet enn skumle scener. Toåringer er for små til å få med seg dybden av serien, men om det er en serie for så små, er en annen ting. Jeg tror jeg ville ha funnet fram en av de eldre seriene til de minste, så kan man jo ha en liten kosestund med de litt eldre litt senere. Men jeg ville selvfølgelig aldri ha tvunget en unge til å se på noe han eller hun blir redd for.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #18 Skrevet 7. desember 2016 Jeg synes de kan få tilbake en av de gamle ORDENTLIGE julekalenderne som ALLE kunne se og som jeg forsåvidt tror de aller fleste likte!! Fatter ikke at de ødelegger alt med å skulle komme opp med nytt piss å vås som egentlig bare ødelegger for barna istedenfor å la det være verdens hyggeligste ting som utelukkende var en god opplevelse for barnet!! Fader allså!! VIL HA DE GAMLE TILBAKE!! Sånn...utblåsning ferdi.. Anonymous poster hash: 11c37...273
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #19 Skrevet 7. desember 2016 Hvorfor I ALLE DAGER skal de lage sånne drittkalendere som skremmer unger? Har alle i NRK fullstendig misforstått både hva førjulstida og juletida handler om eller? Anonymous poster hash: 00028...bb4
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #20 Skrevet 7. desember 2016 Han likte godt blåfjell ifjor så kan kanskje jeg kan avlede han med den serien istedenfor å se på snøfall Anonymous poster hash: f2b4c...5c3
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #21 Skrevet 7. desember 2016 Våkna nå av at JEG drømte om Ruth ! 😂skjønner at barn blir påvirket Anonymous poster hash: 3a2af...1e6
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #22 Skrevet 7. desember 2016 Snakk med barna deres og om alt de kan være takknemlige for. Å skjerme de fra virkeligheten har jeg ingen tro på! At NRK velger å produsere serier med rullende svarte øyne osv synes jeg er litt mer uforståelig Anonymous poster hash: af21e...5fb
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #23 Skrevet 7. desember 2016 Jeg har snart en på 5 år. Og her liker både barn, mor og far kalenderen. Men nå er ikke han så redd av seg. Anonymous poster hash: ac700...9a8
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #24 Skrevet 7. desember 2016 Jeg synes snøfall er kjempefin jeg!! Jeg og datteren min har sånlangt hatt mange gode samtaler som har sprunget ut av den serien.. vi snakker om døden, å vær ensom, lei seg, slem/ond, at noen noen ganger gjør slemme ting fordi de egentlig kanskje heller er lei seg osv Knallbra NRK! Anonymous poster hash: a2e93...328
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2016 #25 Skrevet 7. desember 2016 Fantastisk serie! Nydelig! Men. I natt har pappaen her i huset sovet på sofaen, og jeg har hatt både 3-åringen og 6-åringen i senga. Førstemann våknet kl 1 og skrek fordi han var "redd." Eldste våknet kl 2:30 fordi hun drømte om øynene til Winter som ble svart gelé. Hmm. Kanskje litt i overkant skummelt? Anonymous poster hash: 1633c...83e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå