Gå til innhold

Hva?! Er jeg liksom en eldre prøver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer. 90% av foreldrene i barnehagen er halvgamle 40-50-åringer som skulle drikke seg fulle og feste før de var klare for å få unger. 

Anonymous poster hash: 4a969...d47

Jeg er enig med deg at folk i dag får unger for sent, noe som gir problemer med infertilitet for mange. Men det er likevel mange sociokulturelle fordeler med å få barn senere i livet. Feks er parforholdet oftest langt mer stabilt når man velger partner som 30 åring versus 20åring. De fleste 20åringer utvikler seg utrolig mye og vet alldeles ikke hva de vil i livet eller hva de vil ha i en livsparter. Man har oftest mye bedre økonomi, og er mer trygg på seg selv når man er eldre, noe som er en fordel som forelder. 

Det å skrive at folk som fikk barn sent i livet måtte bli ferdig med å "drikke seg fulle og feste" før de fikk barn er direkte respektløst! Det er sannsynligvis disse menneskene som er legen du går til, lærerene på skolen til både deg og ungene dine, saksbehandler i det offentlige som behandler søknadene du sender inn og forskerne som jobber med å forbedre samfunnet i en eller annen retning. Du hadde ikke overlevd uten at disse menneskene i hovedsak prioriterte å utsette å få barn for å kunne utdanne seg for å tjene samfunnet, så rull inn!

Anonymous poster hash: e98ab...a0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å prøve å ikke legge så mye i ting.

I forhold til snittet er du en eldre prøver. Det ligger ikke noe mer i det enn det. Det betyr ikke "jævla dust ikke få barn!" eller lignende.

Det betyr bare at de fleste som prøver å få barn er yngre enn deg.

Det går an å vite det og leve fint med det. Ha integritet. Stå for valgene du tar og ikke bli usikker.

Anonymous poster hash: 4bd98...f16

Skrevet

Leste nettopp en artikkel hvor de kalte en mann på 37 år for en ung skuespiller. Men kanskje det er annerledes for menn. Jeg syns ikke at du er gammel siden du skal ha nr 3, hadde dette vært nr 1 så hadde det blitt litt annerledes. Jeg er 34 år og kronisk syk, har ikke kontroll over sykdommen ennå men når jeg har det så skal vi prøve på barn nr 2. Føler meg ikke gammel :)

Anonymous poster hash: 832a8...7f0

Skrevet

Takk for svar :)

Hva menes med geriatrisk?

Til anonym over her: jeg vet ikke hvor du fikk det fra at jeg ble usikker på valget mitt eller mangler integritet? Du har misforstått.

Hi

Anonymous poster hash: 7a390...5bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...