Gå til innhold

Leggetid og barn i samme alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke tafatt over hode, men det blir alltid den kjipe stemningen når hun sier "det blir urettferdig for mine barn at din yngste legger seg før min eldste" eller enda verre når barna selv påpeker det. Mennene våre blander seg ikke opp i noe av dette selv om de begge en gang nevnte at man kanskje kunne møtes på halvveien. Det ble debatt rundt vin og spill den kvelden kan man si...

Anonymous poster hash: 6801b...dfc

Når du ikke klarer å stå opp for at dine egne barn skal få en fin ferie så er du ganske tafatt, faktisk. Du vurderer jo å lyve deg syk i stede for å ta 'kampen', det er jo helt sprøtt.

Ta en samtale før avreise om at ungene dine skal legge seg til vanlig tid, så får hun ta samtalen med egne barn om at det blir litt forskjell på leggetider. At en 9 åring ikke kan strekke leggetid en sjelden gang høres veldig rart ut og går nok mer på mammas behov for fred enn ungens behov.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du ikke klarer å stå opp for at dine egne barn skal få en fin ferie så er du ganske tafatt, faktisk. Du vurderer jo å lyve deg syk i stede for å ta 'kampen', det er jo helt sprøtt.

Ta en samtale før avreise om at ungene dine skal legge seg til vanlig tid, så får hun ta samtalen med egne barn om at det blir litt forskjell på leggetider. At en 9 åring ikke kan strekke leggetid en sjelden gang høres veldig rart ut og går nok mer på mammas behov for fred enn ungens behov.

Jeg nevner også at jeg har forsøkt å ta kampen tidligere, men ikke kommer noen vei. At jeg ikke strekker leggetiden noen gang har ikke noe med behov for fred å gjøre, men barnas behov for rutiner og faste tider.

Skrevet

Jeg nevner også at jeg har forsøkt å ta kampen tidligere, men ikke kommer noen vei. At jeg ikke strekker leggetiden noen gang har ikke noe med behov for fred å gjøre, men barnas behov for rutiner og faste tider.

Da trenger du ikke lyve til henne , men si at det desverre ikke blir flere turer med overnatting sammen med de siden ungene deres ikke får noen fin ferie år de ( og også dere syns jeg) er så strenge med leggetid.

Du er voksen og bør kunne stå opp for deg selv og barna dine.

Anonymous poster hash: e42e2...26a

Skrevet

Hvor lenge skal de helt sinnsykt tidlige leggetidene opprettholdes? Til ungene er så store at dere voksne kan reise på tur uten dem?

Beklager, du virker både tafatt og litt enkel. (Det er du helt sikkert ikke, men basert på det du skriver her).

Folk kommer med råd og innspill, men du argumenterer bort alt. Hvilke svar vil du egentlig ha?

Snakk med henne, og ikke vær så tafatt som du fremstår. Si at du vurderer å avlyse turen. At dette funka når ungene var mindre, men nå er det på tide å gjøre ting annerledes. 

Anonymous poster hash: b9e86...65a
Skrevet

Jeg nevner også at jeg har forsøkt å ta kampen tidligere, men ikke kommer noen vei. At jeg ikke strekker leggetiden noen gang har ikke noe med behov for fred å gjøre, men barnas behov for rutiner og faste tider. Anonymous poster hash: 6801b...dfc

Jeg siktet til hennes niåring som må legge seg så tidlig, men de fleste såpass store barn bør tåle å gjøre forskjell på hverdag og helg uansett.

Jeg er også litt vansker å se hva du vil med denne tråden? Du er helt overbevist om at dette er noe som ikke kan endres og parerer ethvert forsøk på løsning. Da gjenstår det vel bare å avlyse turen?

Så jeg står på min første konklusjon, både du og far er tafatte og konfliktsky og det går på bekostning av ungene deres.

Skrevet

Jeg siktet til hennes niåring som må legge seg så tidlig, men de fleste såpass store barn bør tåle å gjøre forskjell på hverdag og helg uansett.

Jeg er også litt vansker å se hva du vil med denne tråden? Du er helt overbevist om at dette er noe som ikke kan endres og parerer ethvert forsøk på løsning. Da gjenstår det vel bare å avlyse turen?

Så jeg står på min første konklusjon, både du og far er tafatte og konfliktsky og det går på bekostning av ungene deres.

Det jeg lurer på med tråden er om jeg skal avlyse eller ikke. Et av barna kan jo være syk. Omgangssyke. For da avlyser hun

Skrevet

Det jeg lurer på med tråden er om jeg skal avlyse eller ikke. Et av barna kan jo være syk. Omgangssyke. For da avlyser hunAnonymous poster hash: 6801b...dfc

Og du ser ikke at det er fullstendig ryggløst? Du vil heller kutte ut en koselig tur for hele familien enn å ta en litt ubehagelig samtale på forhånd?

Jeg hadde aldri avlyst på det grunnlaget, men hva dere skal gjøre er det jo ingen her som kan avgjøre.

Skrevet

Gudhjelpe meg altså! DU bestemmer leggetiden til DINE barn! Du. Ikke hun. DU!!!

Anonymous poster hash: 7eaff...df3

Skrevet

Nå leste jeg ikke alle svarene her, men kan du ikke avklare dette på forhånd før du ev. melder avbud?
Hvis hun er uenig å lager sur stemning er det jo bare å droppe turen. 

Skrevet

Ingen som er på tuppa etter vin... det er bare sånn det er. At når barna er i seng i helger og ferier, så deler vi ei flaske og vi starter når barna er i seng, for vi er også slitne og sovner tidlig vi også

Fint nok, sett inn hvilken begrunnelse du vil. Det er urettferdig at de skal ligge i senga uten å være trøtte, for eksempel.

Anonymous poster hash: 2a6e2...740

Skrevet

Det jeg lurer på med tråden er om jeg skal avlyse eller ikke. Et av barna kan jo være syk. Omgangssyke. For da avlyser hun

Du vurderer å lyve på barna sykdom for å slippe unna? Mulig at du ikke er tafatt, som du har blitt beskyldt for å være, men konfliktsky er du i høy grad.

Hva skal du gjøre neste gang hun vil finne på noe sammen med dere da? Dikte opp mer sykdom?

Ta mot til deg og snakk med venninnen din! Ærlighet varer lengst, er det noe som heter. Stå opp for deg selv og dine barn.

Skrevet

At du ikke kommer noen vei, er jo helt absurd all den tid det er snakk om _dine_ barn. Dere er ikke enige, det er nå så, men du er jo like uenig med henne som hun er med deg. Kam dere ikke kompromisse, er det eneste logiske at _hun_ ikke kommer noen vei. Hva skal hun gjøre, legge barna dine mot din vilje?

Eneste grunnen til at du ikke kommer noen vei, er fordi du ikke står på ditt. Og nå "planlegger" du sykdom for å slippe unna, i stedet for å si at dere ikke blir med om dere ikke kan ordne dere annerledes med leggetid. Det er nokså tafatt, altså. Det gir bare grobunn for nye problemer ved neste korsvei.

Skrevet

Og du ser ikke at det er fullstendig ryggløst? Du vil heller kutte ut en koselig tur for hele familien enn å ta en litt ubehagelig samtale på forhånd?

Jeg hadde aldri avlyst på det grunnlaget, men hva dere skal gjøre er det jo ingen her som kan avgjøre.

Har ikke noe med ryggrad eller noe å gjøre det her. Jeg har tatt denne samtalen med henne flere ganger og kommer ingen vei, for hun vet best for sine barn og det inkluderer visst også mine. Og vi skal på hennes hytte og der er det enda verre å si noe på dette.

Jeg har to valg: få en juleferie hvor hun er blid på dagtid og drittsur om kvelden eller si at en av oss er blitt syke og reise på vår egen hytte i stedet.

Skrevet

At du ikke kommer noen vei, er jo helt absurd all den tid det er snakk om _dine_ barn. Dere er ikke enige, det er nå så, men du er jo like uenig med henne som hun er med deg. Kam dere ikke kompromisse, er det eneste logiske at _hun_ ikke kommer noen vei. Hva skal hun gjøre, legge barna dine mot din vilje?

Eneste grunnen til at du ikke kommer noen vei, er fordi du ikke står på ditt. Og nå "planlegger" du sykdom for å slippe unna, i stedet for å si at dere ikke blir med om dere ikke kan ordne dere annerledes med leggetid. Det er nokså tafatt, altså. Det gir bare grobunn for nye problemer ved neste korsvei.

Jeg er ikke uenig med henne! Samme for meg når hun legger barna sine. Men mine må i seng en time før for at hun ikke skal bli sur og grinete. Hun inngår ikke kompromiss over hodet. Hennes måte eller ingen måte er greia. Og når hun blir sint eller sur, så er det ikke spesielt hyggelig rundt henne for å si det slik

Skrevet

Må være en tulletråd dette. Du høres jo helt blåst ut. Hvordan kan en tape en kamp om leggetid på egne barn??😂

Stakkars barn. Hadde aldri reist på noe tur med dem, men ser jo desverre at det er nærmest like synd på barna dine om dere ikke er sammen med dem. Pest eller kolera?? Jammen ikke enkelt dette nei..

Anonymous poster hash: 47fdb...39c

Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor dere reiser på tur med denne dama. Jeg hadde droppet turen nå og sagt at dere får prøve igjen om noen år når barna hennes tåler å være oppe lengre.

Anonymous poster hash: 0fdc5...b62

Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor dere reiser på tur med denne dama. Jeg hadde droppet turen nå og sagt at dere får prøve igjen om noen år når barna hennes tåler å være oppe lengre.

Anonymous poster hash: 0fdc5...b62

Skrevet (endret)

Jeg er ikke uenig med henne! Samme for meg når hun legger barna sine. Men mine må i seng en time før for at hun ikke skal bli sur og grinete. Hun inngår ikke kompromiss over hodet. Hennes måte eller ingen måte er greia. Og når hun blir sint eller sur, så er det ikke spesielt hyggelig rundt henne for å si det slik

Jo, du er uenig i når _dine_ barn skal legges. Noe hun i utgangspunktet ikke har noe med. Si nå til dama at enten må dine barn få legge seg som de pleier, eller så blir dere ikke med. Blir hun sur for det, så blir dere være hjemme, da. Så kan hun være sur i eget selskap.

Å "planlegge" å bli syk, er jo bare åndssvakt. Skal dere fortsette å være syke hver gang hun vil treffes over flere dager? Hun kommer jo til å lukte lunta før ellet siden, og _da_ har hun grunn til å bli sur over å ha blitt holdt for narr.

Endret av Mostly Harmless
Skrevet

Har ikke noe med ryggrad eller noe å gjøre det her. Jeg har tatt denne samtalen med henne flere ganger og kommer ingen vei, for hun vet best for sine barn og det inkluderer visst også mine. Og vi skal på hennes hytte og der er det enda verre å si noe på dette.

Jeg har to valg: få en juleferie hvor hun er blid på dagtid og drittsur om kvelden eller si at en av oss er blitt syke og reise på vår egen hytte i stedet. Anonymous poster hash: 6801b...dfc

Du glemte alternativ 3:

Si: "Vi blir dessverre ikke med på hytta denne julen. Det er jul for barna også og jeg vil at de skal få være litt lengre oppe og nyte det".

Da ber du ikke henne om å forandre på sine rutiner er, du sier bare at du ikke vil følge dem.

Da er det opp til henne å avgjøre hva som er viktigst; de syke leggetidene eller feriere med dere.

Skrevet

Jeg har to valg: få en juleferie hvor hun er blid på dagtid og drittsur om kvelden eller si at en av oss er blitt syke og reise på vår egen hytte i stedet.

Jeg hadde ikke giddet å bruke ferien min på en som ble sur når ting går i mot, så da hadde jeg sagt at nå skal vi feire på vår hytte. Men å lyge for å slippe ubehageligheter er temmelig feigt, altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...