Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #1 Skrevet 3. desember 2016 De er skolebarn begge to, en går i 8.klasse og en i 4.klasse. De bruker hendene i stedet for kniv hvis de skal dytte ris, gryterett, potetmos, kjøttkaker med saus etc opp på gaffelen. De får da mat på hender, klær, i ca halve ansiktet iblant. De gnager potetgull, så det drysser over alt rundt dem. De slafser i seg spaghetti så den slenges rundt munnen, både på haken og opp til nesa. Jeg får heeeelt noia når de skal spise grisete mat, som reker eller kyllingvinger med bq-saus. Da klarer jeg ikke annet enn å følge med på dem. Is rundt hele truten, når de spiser krone-is. Det er helt merkelig at verken moren eller faren fokuserer på dette? Jeg har nå fått inn at vi må prøve å lære dem bedre bordskikk, men det burde da vært en selvfølge? Det er ekstremt stigmatiserende og sosialt hemmende for så store barn at de ikke klarer å spise mat uten å grise så fælt. Som om ikke det var nok, så forstår dem ikke engang at de må vaske hendene etterpå. Urk. Anonymous poster hash: a5c06...c0c
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #2 Skrevet 3. desember 2016 Hva sier faren deres da?! Anonymous poster hash: 5381b...536
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #4 Skrevet 4. desember 2016 Høres ut som du ikke akkurat har skutt gullfuglen når det gjelder valg av partner 😱 Han høres ut som en tiltaksløs og elendig far. Hadde ALDRI orket å være sammen med en sånn mann! Tenk å ikke klare å lære barna å spise ordentlig en gang! Kast han på hue og ræva ut snarest! Hvordan orker du å være sammen med en sånn type???? Anonymous poster hash: cc4be...4dd
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #5 Skrevet 4. desember 2016 Her må du steppe inn om ikke mor eller far tar ansvar. Å ha dårlige bordmanerer er et sosialt handikap etter en viss alder. Det er en jente i klassen til datteren som ingen vil sitte vedsiden av i matpauser fordi hun tygger med åpen munn og prater med mat i munnen. Mat detter ut når hun prater. Jeg synes det er trist at foreldre ikke tar ansvar for slike sosiale ferdigheter. Stakkars barn. Anonymous poster hash: 0b342...3c4
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #6 Skrevet 4. desember 2016 Høres akkurat ut som mine stebarn, bortsettfra at de er ett år eldre enn dine 😳 5.klassingen klarer ikke å spise et eneste måltid uten at hun enten har håret fullt av mat, eller klærne, hendene eller hele stolen og gulvet under henne. Helt ekstremt.. Skjønner ikke hvordan oppdragelse de fikk da de var små. Har sagt til faren at han må følge opp det der bedre, for det er overhodet ikke normalt... Har blitt litt bedre. Litt.. Anonymous poster hash: 10640...6ee
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #7 Skrevet 4. desember 2016 Høres akkurat ut som mine stebarn, bortsettfra at de er ett år eldre enn dine 😳 5.klassingen klarer ikke å spise et eneste måltid uten at hun enten har håret fullt av mat, eller klærne, hendene eller hele stolen og gulvet under henne. Helt ekstremt.. Skjønner ikke hvordan oppdragelse de fikk da de var små. Har sagt til faren at han må følge opp det der bedre, for det er overhodet ikke normalt... Har blitt litt bedre. Litt.. Anonymous poster hash: 10640...6ee Mine vasker heller ikke hendene etterpå, så jeg må vaske ned hele kjøkkenet etter mat, fordi det er matrester oppover skapdører og vegger. Moren dems gir blaffen, hun er så vandt til å bo slik.. Så skal de lære noe, så må det være hos oss.. Anonymous poster hash: 10640...6ee
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #8 Skrevet 4. desember 2016 Mine vasker heller ikke hendene etterpå, så jeg må vaske ned hele kjøkkenet etter mat, fordi det er matrester oppover skapdører og vegger. Moren dems gir blaffen, hun er så vandt til å bo slik.. Så skal de lære noe, så må det være hos oss.. Anonymous poster hash: 10640...6ee Du vasker ned hele kjøkkenet etter hvert måltid..? Anonymous poster hash: 5381b...536
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #9 Skrevet 4. desember 2016 3-åringen min spiser flinkere enn det dere forklarer. Snakk med mannen din om dette når barna ikke er hjemme hos dere. Anonymous poster hash: 5bf4f...8b7
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #10 Skrevet 4. desember 2016 Jeg bare lurer... Har selv en grisete 7åring. Når hun smører på pålegg blir det gris overalt, brødskiva mistes og når hun er ferdigspist har hun gris i håret, rundt munnen, på klærne, på bordet og ofte også på gulvet. Samme med middagen. Dette har vi vært ganske bevisst på fra tidlig alder, og jobber mye med det hvert måltid fordi vi blir så veldig frustrerte og det ødelegger måltidene. Men hva mener dere vi skal gjøre da når maset vårt ikke når inn? Mate henne som en baby? Anonymous poster hash: 30bc7...a9b
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #11 Skrevet 4. desember 2016 Jeg bare lurer... Har selv en grisete 7åring. Når hun smører på pålegg blir det gris overalt, brødskiva mistes og når hun er ferdigspist har hun gris i håret, rundt munnen, på klærne, på bordet og ofte også på gulvet. Samme med middagen. Dette har vi vært ganske bevisst på fra tidlig alder, og jobber mye med det hvert måltid fordi vi blir så veldig frustrerte og det ødelegger måltidene. Men hva mener dere vi skal gjøre da når maset vårt ikke når inn? Mate henne som en baby? Anonymous poster hash: 30bc7...a9b Gå inn og veiled konkret. Å miste brødskiva har en grunn, selv om det er et uhell. Da holder hun tallerkenen dumt, beveger seg for fort, ser seg ikke for el lign. Finn ut eksakt hva som skjer like før griseriet treffer benken/gulvet/fanget/hendene hennes. Min tiåring er en kløne, men jeg påpeker uhellene FØR de skjer, fordi jeg følger med. Anonymous poster hash: 5381b...536
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #12 Skrevet 4. desember 2016 Gå inn og veiled konkret. Å miste brødskiva har en grunn, selv om det er et uhell. Da holder hun tallerkenen dumt, beveger seg for fort, ser seg ikke for el lign. Finn ut eksakt hva som skjer like før griseriet treffer benken/gulvet/fanget/hendene hennes. Min tiåring er en kløne, men jeg påpeker uhellene FØR de skjer, fordi jeg følger med. Anonymous poster hash: 5381b...536 Vi er da to stykker som følger med og maser, men vi vil da gjerne spise vi også, pluss at vi har to mindre barn som trenger hjelp under måltidene. Et halvt sekunds oppmerksomhet fra oss og griseriet er et faktum. Anonymous poster hash: 30bc7...a9b
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #13 Skrevet 4. desember 2016 Vi er da to stykker som følger med og maser, men vi vil da gjerne spise vi også, pluss at vi har to mindre barn som trenger hjelp under måltidene. Et halvt sekunds oppmerksomhet fra oss og griseriet er et faktum. Anonymous poster hash: 30bc7...a9b Jaja, så la henne grise fordi dere ikke gidder da! Dette skulle dere jo ha øvd på før de andre to ble født, vel...? Anonymous poster hash: 5381b...536
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #14 Skrevet 4. desember 2016 Jaja, så la henne grise fordi dere ikke gidder da! Dette skulle dere jo ha øvd på før de andre to ble født, vel...? Anonymous poster hash: 5381b...536 Hahahaha! Nå troller du bare 😘 Gå å kos deg med dine 10 perfekte barn som aldri gjør noe galt for du er perfekt og magisk og klarer å følge med på hver og en i hvert eneste sekund 😊 Anonymous poster hash: 30bc7...a9b
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #15 Skrevet 4. desember 2016 Hahahaha! Nå troller du bare 😘 Gå å kos deg med dine 10 perfekte barn som aldri gjør noe galt for du er perfekt og magisk og klarer å følge med på hver og en i hvert eneste sekund 😊 Anonymous poster hash: 30bc7...a9b Nei, jeg troller ikke. Om det så krever at jeg selv venter med å spise til ungene har fått mat, så gjør jeg det. Hva trodde du det var å få barn, egentlig? "Jeg vil gjerne spise selv, så jeg kan ikke følge med på barnet mitt"? Ja, jeg vil gjerne sove lenge, så jeg gidder ikke stå opp når barnet gråter, det blir vel samme logikk? Mine åt med skje før toårsdagen. Og ja, jeg følger fortsatt med SELV OM jeg også vil spise. Anonymous poster hash: 5381b...536
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #16 Skrevet 4. desember 2016 Nei, jeg troller ikke. Om det så krever at jeg selv venter med å spise til ungene har fått mat, så gjør jeg det. Hva trodde du det var å få barn, egentlig? "Jeg vil gjerne spise selv, så jeg kan ikke følge med på barnet mitt"? Ja, jeg vil gjerne sove lenge, så jeg gidder ikke stå opp når barnet gråter, det blir vel samme logikk? Mine åt med skje før toårsdagen. Og ja, jeg følger fortsatt med SELV OM jeg også vil spise. Anonymous poster hash: 5381b...536 Bare gi deg. Du har mistet all troverdighet ☺ Anonymous poster hash: 30bc7...a9b
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #17 Skrevet 4. desember 2016 Få dem til å vaske opp etter seg, etter hvert eneste måltid. Send dem for å vaske hendene hver gang de bruker fingrene istedenfor bestikk, om det så er 10 ganger i løpet av måltidet. Si at en treåring spiser penere. Når de er så store må de bare lære, forklar de nye reglene før dere begynner å spise. Anonymous poster hash: ea9d2...640
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #18 Skrevet 4. desember 2016 Nei, jeg troller ikke. Om det så krever at jeg selv venter med å spise til ungene har fått mat, så gjør jeg det. Hva trodde du det var å få barn, egentlig? "Jeg vil gjerne spise selv, så jeg kan ikke følge med på barnet mitt"? Ja, jeg vil gjerne sove lenge, så jeg gidder ikke stå opp når barnet gråter, det blir vel samme logikk? Mine åt med skje før toårsdagen. Og ja, jeg følger fortsatt med SELV OM jeg også vil spise. Anonymous poster hash: 5381b...536 Her må jeg si meg enig, jeg får ofte heller ikke spist selv før de to minste er ferdige. Jeg maser ikke, men veileder, passer på at kopper ikke står ytterst på bordet, at de holder seg over tallerkenen når de spiser spaghetti etc. Gubben derimot, han bare forsyner seg selv, uten den minste tanke for at ungene både trenger hjelp til å forsyne seg, skjære opp maten, samt veiledning underveis. Han får passet sitt påskrevet av meg da, så han må værsågod å bidra. Gidder ikke stresse meg ihjel med to stk fordi han bare tenker på at han selv er sulten. Jeg har også et stebarn som griser veldig når hun spiser, og jeg ser jo hvorfor. Både fordi faren ikke har fulgt opp og veiledet, samt at han faktisk har ganske grisete bordvaner selv: tygger med åpen munn, stapper munnen altfor full for så å "tvinge" ned maten, ikke skyve tallerkenen bort til gryta når han skal forsyne seg så det drypper saus over hele bordet etc. Må innrømme at jeg har oppdratt han litt også jeg, samt stebarnet. Så nå har det blitt mye bedre, tåler fint å være litt "bitch" istedenfor å bare la ting skure og gå. Stebarnet har i større grad tatt til seg lærdom enn han, må ofte minne han på ting... Anonymous poster hash: 85d67...2db
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #19 Skrevet 4. desember 2016 Her må jeg si meg enig, jeg får ofte heller ikke spist selv før de to minste er ferdige. Jeg maser ikke, men veileder, passer på at kopper ikke står ytterst på bordet, at de holder seg over tallerkenen når de spiser spaghetti etc. Gubben derimot, han bare forsyner seg selv, uten den minste tanke for at ungene både trenger hjelp til å forsyne seg, skjære opp maten, samt veiledning underveis. Han får passet sitt påskrevet av meg da, så han må værsågod å bidra. Gidder ikke stresse meg ihjel med to stk fordi han bare tenker på at han selv er sulten. Jeg har også et stebarn som griser veldig når hun spiser, og jeg ser jo hvorfor. Både fordi faren ikke har fulgt opp og veiledet, samt at han faktisk har ganske grisete bordvaner selv: tygger med åpen munn, stapper munnen altfor full for så å "tvinge" ned maten, ikke skyve tallerkenen bort til gryta når han skal forsyne seg så det drypper saus over hele bordet etc. Må innrømme at jeg har oppdratt han litt også jeg, samt stebarnet. Så nå har det blitt mye bedre, tåler fint å være litt "bitch" istedenfor å bare la ting skure og gå. Stebarnet har i større grad tatt til seg lærdom enn han, må ofte minne han på ting... Anonymous poster hash: 85d67...2db Mens jeg derimot liker å tilbringe tid med barna mine, ta meg av dem og gi de fornuftig omsorg istedet for å få de til å føle seg hatet og mislykket og gi de spiseforstyrrelser ☺☺☺ Når de to minste er ferdige blir de vel bare total ignorerte de da så den kongelige mammaen endelig får spise maten sin i fred. Her er det ikke bare å ignorere barna så vi voksne må også være effektive med å få i seg maten. Vi er alle bedre enn hverandre, og vi elsker å dømme og se ned på hverandre på grunn av den ene lille tingen som gjøres annerledes enn man selv ville gjort det. Anonymous poster hash: 30bc7...a9b
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #20 Skrevet 4. desember 2016 Mens jeg derimot liker å tilbringe tid med barna mine, ta meg av dem og gi de fornuftig omsorg istedet for å få de til å føle seg hatet og mislykket og gi de spiseforstyrrelser ☺☺☺ Når de to minste er ferdige blir de vel bare total ignorerte de da så den kongelige mammaen endelig får spise maten sin i fred. Her er det ikke bare å ignorere barna så vi voksne må også være effektive med å få i seg maten. Vi er alle bedre enn hverandre, og vi elsker å dømme og se ned på hverandre på grunn av den ene lille tingen som gjøres annerledes enn man selv ville gjort det. Anonymous poster hash: 30bc7...a9b Var det DET du fikk ut av innlegget mitt altså? Oj... Anonymous poster hash: 85d67...2db
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #21 Skrevet 4. desember 2016 Mens jeg derimot liker å tilbringe tid med barna mine, ta meg av dem og gi de fornuftig omsorg istedet for å få de til å føle seg hatet og mislykket og gi de spiseforstyrrelser ☺☺☺ Når de to minste er ferdige blir de vel bare total ignorerte de da så den kongelige mammaen endelig får spise maten sin i fred. Her er det ikke bare å ignorere barna så vi voksne må også være effektive med å få i seg maten. Vi er alle bedre enn hverandre, og vi elsker å dømme og se ned på hverandre på grunn av den ene lille tingen som gjøres annerledes enn man selv ville gjort det. Anonymous poster hash: 30bc7...a9b Hvis sjuåringen din ennå ikke kan basale ferdigheter, må du bare trøste deg med hvor fantastisk du er ellers. Selvsagt "tilbringer man tid" med barna mens de spiser. Det betyr ikke at jeg kan prioritere å få i meg min egen porsjon mens den fortsatt er varm. Hvis du velger å spise selv der og da, da velger du å ikke hjelpe henne. Og å veilede henne i å ikke flakse med albuene så glasset går i gulvet klarer du sikkert fint uten å "gi henne spiseforstyrrelser". Millioner av mennesker spiser akseptabelt pent før skolealder selv uten spiseforstyrrelser. Når tenker du liksom du skal få tid til å lære henne dette? Etter fjerdeklasse, som HIs stebarn? Kan det f eks vente til 8.klasse? Det kan jo ikke det, samme hvor mange andre barn dere har!! Men du har forsvarsmekanismene i orden, da. Det skal du ha! Anonymous poster hash: 5381b...536
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #22 Skrevet 4. desember 2016 Hvis sjuåringen din ennå ikke kan basale ferdigheter, må du bare trøste deg med hvor fantastisk du er ellers. Selvsagt "tilbringer man tid" med barna mens de spiser. Det betyr ikke at jeg kan prioritere å få i meg min egen porsjon mens den fortsatt er varm. Hvis du velger å spise selv der og da, da velger du å ikke hjelpe henne. Og å veilede henne i å ikke flakse med albuene så glasset går i gulvet klarer du sikkert fint uten å "gi henne spiseforstyrrelser". Millioner av mennesker spiser akseptabelt pent før skolealder selv uten spiseforstyrrelser. Når tenker du liksom du skal få tid til å lære henne dette? Etter fjerdeklasse, som HIs stebarn? Kan det f eks vente til 8.klasse? Det kan jo ikke det, samme hvor mange andre barn dere har!! Men du har forsvarsmekanismene i orden, da. Det skal du ha! Anonymous poster hash: 5381b...536 Hvem har skrevet noe om å velte glass? Ikke meg iallefall. På grunn av veldig dårlig syn settes glassene langt unna. Vanskelig for syvåringen å beregne avstand så det hadde nok blitt masse søl om vi ikke passet glassene. Jeg har to andre barn som aldri griser ved måltider, men på grunn av at jeg har ETT BARN som gjør det burde jeg vel sikkert meldes til barnevernet etter din mening. Jeg skal vente med å spise mat til etter alle barna har lagt seg fra nå av, siden det er det eneste du godtar ☺ Anonymous poster hash: 30bc7...a9b
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #23 Skrevet 4. desember 2016 Hvem har skrevet noe om å velte glass? Ikke meg iallefall. På grunn av veldig dårlig syn settes glassene langt unna. Vanskelig for syvåringen å beregne avstand så det hadde nok blitt masse søl om vi ikke passet glassene. Jeg har to andre barn som aldri griser ved måltider, men på grunn av at jeg har ETT BARN som gjør det burde jeg vel sikkert meldes til barnevernet etter din mening. Jeg skal vente med å spise mat til etter alle barna har lagt seg fra nå av, siden det er det eneste du godtar ☺ Anonymous poster hash: 30bc7...a9b Hvis de to andre ikke griser betyr det jo at du har masse tid til å hjelpe henne som griser. Men ditt argument for å la det være var at du selv ville spise, og du hadde to andre. Når de to andre ikke er problemet, som du forteller nå, så står vi igjen med at du helst vil spise selv. Men da lar du bare henne seile sin egen sjø, da? Gjør nå det! Men ikke lat som om det er normalt. Som du ser av HIs innlegg: når hun en vakker dag er hos andre og ikke kan disse tingene er det HENNE det går it over, ikke deg. Anonymous poster hash: 5381b...536
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #24 Skrevet 4. desember 2016 Hvis de to andre ikke griser betyr det jo at du har masse tid til å hjelpe henne som griser. Men ditt argument for å la det være var at du selv ville spise, og du hadde to andre. Når de to andre ikke er problemet, som du forteller nå, så står vi igjen med at du helst vil spise selv. Men da lar du bare henne seile sin egen sjø, da? Gjør nå det! Men ikke lat som om det er normalt. Som du ser av HIs innlegg: når hun en vakker dag er hos andre og ikke kan disse tingene er det HENNE det går it over, ikke deg. Anonymous poster hash: 5381b...536 Jeg har jo skrevet flere ganger at jeg følger med på syvåringen mens jeg spiser og tar meg av de to andre. Når barna er ferdige med å spise kan jeg jo ikke spise selv, da er det en haug av andre ting som må gjøres. At det blir litt søl en gang i blant må jo tåles. Er da borti mange friske, velfungerende mennesker som har uhell. Du er et voksent menneske full av feil og mangler. Hvorfor forventer du at et lite barn skal være 100 % perfekt og fri for lyter? Anonymous poster hash: 30bc7...a9b
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #25 Skrevet 4. desember 2016 Jeg har jo skrevet flere ganger at jeg følger med på syvåringen mens jeg spiser og tar meg av de to andre. Når barna er ferdige med å spise kan jeg jo ikke spise selv, da er det en haug av andre ting som må gjøres. At det blir litt søl en gang i blant må jo tåles. Er da borti mange friske, velfungerende mennesker som har uhell. Du er et voksent menneske full av feil og mangler. Hvorfor forventer du at et lite barn skal være 100 % perfekt og fri for lyter? Anonymous poster hash: 30bc7...a9b Fordi 7 år ikke er "et lite barn", kanskje? Og kanskje fordi det ikke er å være fullkommen selv om man greier å unngå pålegg i håret allerede i 2.klasse??! Anonymous poster hash: 5381b...536
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå