Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #26 Skrevet 3. desember 2016 Her er jentene blide og omgjengelige, kan ikke huske å ha måttet urrettesette den i det hele tatt. Dette gjør dem godt likt og de har flust av venner. Gutten er sur og grinete, og støter desverre både voksne og barn fra seg med oppførselen sin. Han er blitt utredet, konklusjonen er at han bare er slik. Alltid forurettet, alltid misfornøyd, aldri noe som er bra nok for han. De sa at han nok kan få psykiske problemer etter hvert pga oppførsel som leder til at han blir mer og mer ensom etter hvert som ingen orker kontakt med han, men at personligheten bare er slik og ikke bunner i noen diagnose Anonymous poster hash: 68ebf...c36
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #27 Skrevet 3. desember 2016 Her er jentene blide og omgjengelige, kan ikke huske å ha måttet urrettesette den i det hele tatt. Dette gjør dem godt likt og de har flust av venner. Gutten er sur og grinete, og støter desverre både voksne og barn fra seg med oppførselen sin. Han er blitt utredet, konklusjonen er at han bare er slik. Alltid forurettet, alltid misfornøyd, aldri noe som er bra nok for han. De sa at han nok kan få psykiske problemer etter hvert pga oppførsel som leder til at han blir mer og mer ensom etter hvert som ingen orker kontakt med han, men at personligheten bare er slik og ikke bunner i noen diagnose Anonymous poster hash: 68ebf...c36 Så vondt å høre. Hvor gammel er gutten din? Hva gjør bhg/skole for å hjelpe han? Anonymous poster hash: 3cbda...a9b
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #28 Skrevet 3. desember 2016 Så vondt å høre. Hvor gammel er gutten din? Hva gjør bhg/skole for å hjelpe han? Anonymous poster hash: 3cbda...a9b han er 10. I bhg var det mange tiltak, også i begynnelsen på skolen. Men tiltakene forsvinner etter hvert som de ikke fungerer. Det er jo ikke at han ikke blir inkludert, det er mer det at han ikke vil være med på noe og surer seg i alle tenkelige situasjoner. Det er han som mobber hele klassen, ikke omvendt. Ser han ikke fornøyd noen gang, med mindre noen får vondt eller blir lei seg. Da godter han seg Anonymous poster hash: 68ebf...c36
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #29 Skrevet 3. desember 2016 Slett ikke. Unger som ikke kan oppføre seg og delta i samvær uten å gnæge, sutre, kreve og skulle dominere samtalen, avbryte og generelt bare være til bry bør holdes vekk fra normale mennesker. - og normale mennesker inkluderer deg? Anonymous poster hash: 657b4...2b9
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #30 Skrevet 3. desember 2016 Bare tull å generalisere. Alle familier er unike slik som alle barn er ulike i temperament og humör, og hvordan de reagerer på oppdragelse. Det stemmer helt enkelt ikke at alle barn som maser er bortskjemte og mangler grenser. Og ja, barn i "gamle dager" drev sikkert ikke med masing og sutring, men så ble de også ofte både slått og krenket av voksne. Barneoppdragelse er ikke svart/hvitt, det er en prosess som pågår over flere år. Barn kan også bli slitne, ha trassalder og dårlige dager og likevel har vi voksne ikke rett til å kalle dem "slitsomme unger" selv om oppförselen kan väre det i enkelte perioder. Tro meg, jeg ble kalt "slitsom" og "krevende" hele barndommen av voksne rundt meg, det var utrolig sårende. Anonymous poster hash: 14533...0ba Selv om det var sårende kan det da hende det var riktig. Kan da virkelig godt være tilfelle at du sleit ut all rundt deg. Anonymous poster hash: d6a42...4a2
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #31 Skrevet 3. desember 2016 Jeg har en av hver. Oppdratt helt likt. Nå gir jeg aldri etter for slik sutring du nevner som eksempel da. Men jeg er ofte forutseende nok til å unngå sutring, rett ig slett for at det ikke skal bli utrivelig hele tiden. Dog er det mye bråk gjennom dagen. Hun er generelt en misfornøyd unge. Anonymous poster hash: 6ec37...20a Samma her! Anonymous poster hash: 0f392...ff2
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #32 Skrevet 5. desember 2016 Her er jentene blide og omgjengelige, kan ikke huske å ha måttet urrettesette den i det hele tatt. Dette gjør dem godt likt og de har flust av venner. Gutten er sur og grinete, og støter desverre både voksne og barn fra seg med oppførselen sin. Han er blitt utredet, konklusjonen er at han bare er slik. Alltid forurettet, alltid misfornøyd, aldri noe som er bra nok for han. De sa at han nok kan få psykiske problemer etter hvert pga oppførsel som leder til at han blir mer og mer ensom etter hvert som ingen orker kontakt med han, men at personligheten bare er slik og ikke bunner i noen diagnose Anonymous poster hash: 68ebf...c36 Dette var trist å lese. Jeg er lærer og kan se for meg situasjonen. Vondt for både han og alle rundt han. Håper det bedrer seg. Kan ikke være lett for dere foreldre. Anonymous poster hash: 83130...730
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #33 Skrevet 5. desember 2016 Det virker som du tror du er veldig flink, HI. Det er du nok ikke. Sannheten er at barn er forskjellige. Min 3-åring trasser som en gal, og vi tar kampen HVER gang, og har bedt om at barnehagen også setter henne kraftig på plass. Hun trasser likevel. Anonymous poster hash: 5e7d6...f51
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #34 Skrevet 5. desember 2016 Det virker som du tror du er veldig flink, HI. Det er du nok ikke. Sannheten er at barn er forskjellige. Min 3-åring trasser som en gal, og vi tar kampen HVER gang, og har bedt om at barnehagen også setter henne kraftig på plass. Hun trasser likevel. Anonymous poster hash: 5e7d6...f51 Ok, barna er forskjellige, men det er ikke foreldrene? Du gjør eksakt likt som HI i alle trassanfallene? Anonymous poster hash: d6a42...4a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå