Gå til innhold

Jaaa! 6-tallet! Wo-ho! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratulerer ☺ Håper selv at jeg klarer det en dag ☺

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 171 og 56. Slank med pupper, kvinnelige lår og rumpe. Absolutt ikke for tynn. Så nei alle er ikke like. Har forresten aldri veid mer enn dette utenom graviditeter og jeg er 39 år. Folk er forskjellige.

Anonymous poster hash: 2f061...cd8

Skrevet

Jeg er 170 og 65. Jeg føler jeg er normal. Verken tynn eller tykk. Når jeg derimot var 56 kg ble jeg kalt styggtynn.

Spinkel bygd uten pupper.

Klarer ikke se annet enn at du er veldig tynn :)

Nesten sånn som sønnen min. Kaller han spikeren. 116 cm og 18 kg.

Anonymous poster hash: 56abd...bf4

Men er det greit å kalle noen spikeren eller styggtynn? Jeg er 167 og har alltid vært rundt 48-50 kg, ufrivillig. Trenger da ikke andre som forteller hvor stygt det er. Jeg vil faktisk hevde at det er vanskeligere å gå opp i vekt enn ned.

Anonymous poster hash: 7379c...3b7

Skrevet

Her inne er jo "alle" anorektiske spikere om de veier under 60 og er over 165 høye... og jada spiker, beinrangel er lov men absolutt ikke lov å kall noen feita ... dobbeltmoralsk.

Anonymous poster hash: 2f061...cd8

Skrevet

Herligheten så kunnskapsløse folk det er her inne. Kroppssammensetningen til folk kan være veldig ulik og vekten fordeler seg veldig forskjellig. BMI er ikke alt.

Gratulerer HI, jeg har også kjøpt en Charg 2 etter å ha lest en tråd her og endelig klart å gå ned en hel kg i vekt. Fra 65 til 64, er 169.

Men til alle dere som gnåler om BMI, selv om det bare er 1 skarve kg, har kroppen min forandret seg mye pga økt fysisk aktivet og klær som tidligere satt stramt er blitt nesten løse.

Kg er ikke alt 😉

Skrevet

Takk for alle gratulasjoner! :)

Jeg har som nevnt prøvd lenge og for en god del år siden hadde jeg også en vektnedgang, men gikk opp igjen pga. diverse negtive ting i livet. Siden har jeg ikke helt klart å ta tak og tenkt at alderen osv har inhentet meg (er 36 år). Det jeg har gjort det meste av veien er å jogge et par dager i uken, og så har jeg tenkt at jeg har vært sååå flink. I tillegg har jeg spist det jeg har tenkt var greit emd mat slik jeg husket det fra sist gang jeg gikk ned i vekt. Men det har liksom ikke vært til hjelp.

For meg ble løsningen en Fitbit-klokke (charge 2). Mest fordi den har gitt meg en utrolig oversikt over både hvor aktiv jeg faktisk er, og en oversikt over hvor mye mat jeg egentlig får i meg (må registere selv så klart). I tillegg er den veldig motiverende fordi jeg har lyst til å nå de daglige målene mine og gjør litt ekstra for å klare det. Det blir så synliggjort rett og slett. Dessuten har dette den gode bieffekten at jeg kan se når jeg kan unne meg noe ekstra og når jeg ikke kan det. Dersom jeg f.eks. både har jogget om morgningen en lørdag, støvsuget hele huset og gått en times tur på ettermiddagen med mannen, så kan jeg med god samvittighet spise taco og en ganske grei porsjon sjokolade/smågodt. Dermed har jeg faktisk spist både sjokolade, kaker osv i denne perioden og unngått å sprekke, men regulert på andre måter (litt mindre hvitost, ikke spise rundstykker, men knekkebrød osv) og bevegd med sikkert tre ganger mer enn før.

Dette har fungert utrolig bra for meg, fordi jeg ikke klarer å gå på noen streng diett, eller kutte ut karbohydrater eller ikke spise noe sukker for eksempel. Ikke krever det streng styrketrening heller, men jeg har vært flink til å jogge tre dager i uken og gå turer hver eneste dag og for eksempel helt sluttet å bruke heisen på jobb, men heller løpe/gå opp alle etasjene. Alt hjelper :)

HI

Anonymous poster hash: 50548...c53

Så flink du har vært! Lurer på om jeg skal kjøpe meg en slik klokke. Hvor registrerer du hva du har spist? Er det en app hvor du får oversikt?

Må du lade klokken ofte?

Hadde en garmin klokke tidligere, men den viste egentlig bare antall skritt. Dette høres ut som en litt videreutviklet variant. Jeg har nettopp begynt å trene på elixia og hadde vært gøy å fått oversikt over hvor mye jeg forbrenner på trening.

Anonymous poster hash: 96ed2...d51

Skrevet

Så flink du er HI! Og flott at du har klart det med en så sunn metode! Det er nok det som er nøkkelen. Det nytter sjeldent å drive på med ekstremslanking og superdietter, over tid i hvert fall.

Selv er jeg 153 cm og har nettopp bikket fra 80 til 79 kg. Føler endelig at jeg er klar for å ta tak i dette her. Har fått på meg aktivitetsarmbånd og kommet i gang med trening. Nå er neste skritt å begynne å registrere kalorier. Gleder meg veldig til det blir min tur å komme ned på 60-tallet :D

Lykke til videre :)

Anonymous poster hash: fb1cc...49f

Skrevet

eh jo, du må se sykelig tynn ut. Jeg er 1.72 og veier 66, og slank!

Anonymous poster hash: 8eabd...7d8

Og jeg er 180 cm og veier 63 kg. Det er mulig å ha annen kroppsfasong enn deg.

Anonymous poster hash: 474b1...aac

Skrevet

Så flink du har vært! Lurer på om jeg skal kjøpe meg en slik klokke. Hvor registrerer du hva du har spist? Er det en app hvor du får oversikt?

Må du lade klokken ofte?

Hadde en garmin klokke tidligere, men den viste egentlig bare antall skritt. Dette høres ut som en litt videreutviklet variant. Jeg har nettopp begynt å trene på elixia og hadde vært gøy å fått oversikt over hvor mye jeg forbrenner på trening.

Anonymous poster hash: 96ed2...d51

Beklager sent svar her.

Det er en app man laster ned ja, og den er rett og slett utrolig brukervennlig og enkel. Det eneste jeg knotet med i starten var å finne ut hvordan jeg skulle unngå at den lyste opp hele rommet om natten hver gang jeg snudde meg i sengen :P Da må man rett og slett inn og slå av den funksjonen at den slår seg på når man vrir på håndleddet, så det fungerer greit nå.

Min klokke må lades sånn ca hver 5 dag. Da lader den i 1-1,5 time, så er den full igjen.

HI

Anonymous poster hash: 50548...c53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...