Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #1 Skrevet 2. desember 2016 Vi har fått så mye sengesett etterhvert til barna, tenkte vi trengte litt ekstra i forbindelse med bleieslutt, men så har de jo ikke hatt noen uhell... De bruker vanlige store dyner og puter, så sengetøyet tar jo litt plass også. Og de liker jo å ha ulike motiver. Driver og rydder og organiserer og bare lurer på hvor mange sett det er "vanlig" å ha? Kanskje jeg kan snike unna noen, de får jo kanskje nye til jul også. Anonymous poster hash: cb987...281
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #2 Skrevet 2. desember 2016 Altfor mange! Men de trenger strengt tatt bare 2 hver. Anonymous poster hash: d4618...0ef
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #3 Skrevet 2. desember 2016 Har ikke egne til barna etter at de fikk stor dyne, men har sikkert 7 sett ekstra totalt i familien. Anonymous poster hash: 1c390...f08
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #4 Skrevet 2. desember 2016 Altfor mange! Men de trenger strengt tatt bare 2 hver. Anonymous poster hash: d4618...0ef Hvor mange er altfor mange da? 4? 8? 10? Anonymous poster hash: cb987...281
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #5 Skrevet 2. desember 2016 Tja, har fire barn og de har nok 3-4 sett hver. Anonymous poster hash: e28b9...df5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #6 Skrevet 2. desember 2016 4, men jeg har bare ett barn. Hadde nok tenkt at det holdt med 2 til hver hvis jeg hadde hatt flere, det er vel ikke så ofte flere barn har flere uhell samme natt, og da kan de jo låne av hverandre. Anonymous poster hash: b2817...574
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #7 Skrevet 2. desember 2016 4, men jeg har bare ett barn. Hadde nok tenkt at det holdt med 2 til hver hvis jeg hadde hatt flere, det er vel ikke så ofte flere barn har flere uhell samme natt, og da kan de jo låne av hverandre. Anonymous poster hash: b2817...574 Han bruker juniordyne da... når han går over til vanlig størrelse så holder det med 2, da kan han jo bruke våre også. Anonymous poster hash: b2817...574
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #8 Skrevet 2. desember 2016 2 sett hver er nok. Det ene på mens det andre vaskes. Er det krise er det jo bare til å vaske og tørketromle, så er det rent og tørst på 4 timer. Vi har dog noen "spy-laken" i tillegg som vi tar fram når vi har omgangsyken i hus. Gamle flanellaken jeg arvet etter bestemor. De legger vi oppå annet sengetøy og sånt, så er det fort gjort å bytte dersom de spyr i sengen. Anonymous poster hash: 41a1d...b17
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #9 Skrevet 2. desember 2016 2 sett hver er nok. Det ene på mens det andre vaskes. Er det krise er det jo bare til å vaske og tørketromle, så er det rent og tørst på 4 timer. Vi har dog noen "spy-laken" i tillegg som vi tar fram når vi har omgangsyken i hus. Gamle flanellaken jeg arvet etter bestemor. De legger vi oppå annet sengetøy og sånt, så er det fort gjort å bytte dersom de spyr i sengen. Anonymous poster hash: 41a1d...b17 Når det gjelder omgangssyke vil jeg anbefale å kjøpe kladder / sånne engangs tisselaken på apotek. Ikke veldig dyre og sparer en for MYE klesvask når spying pågår. Bare å ha en under ungen og bytte ut om det blir søl. Anonymous poster hash: cb987...281
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #10 Skrevet 2. desember 2016 Han bruker juniordyne da... når han går over til vanlig størrelse så holder det med 2, da kan han jo bruke våre også. Anonymous poster hash: b2817...574 Joda, kan jo bruke våre ved krise, men er jo noe med at de vil ha ulike motiver også. Spidermann en uke, star wars en annen. Husker jo selv at det var skikkelig stas med kule sengesett. Anonymous poster hash: cb987...281
Mumua Skrevet 2. desember 2016 #11 Skrevet 2. desember 2016 Her har de 5 hver. Eldste skal over på vanlig dynestr nå og jeg kikket akkurat på sengesett til henne. Fytti for noen priser! Hun vil jo gjerne ha Frost og Hello Kitty, 300 kr for et sett på salg. Galskap synes jeg. Så det blir ikke så mange sengesett nå som hun går over til vanlig dyne.
TPK Skrevet 2. desember 2016 #12 Skrevet 2. desember 2016 Vi har to til hver (bortsett fra babyen, han har mange!). Men de bruker vanlig dyne nå, så vi har jo mange uten barnemønster hvis det skulle knipe.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #13 Skrevet 2. desember 2016 Forsto først ikke spm. Egne dynetrekk til ungene..? Så kom jeg på at noen har små barn og små dyner. Hehe. Mine lange tenåringer bruker de samme som oss og jeg har aaaaaltfor mange. Når de var små hadde jeg 3-4 til hvert barn. Anonymous poster hash: ecb27...bca
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #14 Skrevet 2. desember 2016 Hvor mange er altfor mange da? 4? 8? 10? Anonymous poster hash: cb987...281 Har 3 unger og tilsammen har de nok 15 sett nå. Etter at jeg ga bort rundt 10..... Anonymous poster hash: d4618...0ef
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #15 Skrevet 2. desember 2016 Forsto først ikke spm. Egne dynetrekk til ungene..? Så kom jeg på at noen har små barn og små dyner. Hehe. Mine lange tenåringer bruker de samme som oss og jeg har aaaaaltfor mange. Når de var små hadde jeg 3-4 til hvert barn. Anonymous poster hash: ecb27...bca Du har tydeligvis ikke forstått fortsatt heller... står jo at de bruker vanlige store trekk. De er 3 og 5 og bruker vanlige dyner ja. Men de vil jo ha mønster på, spidermann og star wars ol. Vi voksne har jo ikke slike mønstre, eller har dere pleid å hattndet?? Anonymous poster hash: cb987...281
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #16 Skrevet 2. desember 2016 Har 3 unger og tilsammen har de nok 15 sett nå. Etter at jeg ga bort rundt 10..... Anonymous poster hash: d4618...0ef Ok, da er vi nok i litt samme bås:) Anonymous poster hash: cb987...281
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #17 Skrevet 2. desember 2016 Har 3 unger, dei har ett sett kvar med motiv dei likar og som regel rekk eg å ta av, vaske, tørke og ta på igjen samme dagen. Viss ikkje brukar eg eit av gjestesetta. Forstår ikkje vitsen med fleire sett enn det og eg er generelt mot overforbruk Anonymous poster hash: fc5dc...a5c
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #18 Skrevet 2. desember 2016 Vi har to sett til vår dobbeltdyne. 4 barn, har 6 sett med sengetøy. Tar av på morgen og vasker det før vi tar på det samme igjen på kvelden. Bortkastet penger med mange sett + at vi har lite oppbevaringsplass. Har iløpet av de 10 årene med 4 barn opplevd at det er for lite sengetøy rent.. Anonymous poster hash: 281e6...78f
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #19 Skrevet 2. desember 2016 De har hatt veldig mange. Nå ønsker en seg sengetøy til jul, for hun fant nemlig en ekstra dobbeltdyne i skapet mitt hun har lagt beslag på. Så nå ville hun ha eget sengetøy og ikke bruke våres. Jeg har satt på loftet etterhvert som de har vokst ut av barnemotiv og jeg har bytta ut litt på hytta siden de har vårt godt slitt. Men fortsatt har vi hatt mange p loftet, så jeg ble ikke lei meg når jeg fokk forespørsel om sengetøy med barnemotiv til en barnehage. Tror ikke de skulle brukes til sengetøy, men ett eller annet. En full sekk sendte vi avsted. Ungene raidet skapene sine og ville bare ha to sett hver i skapet, jeg sparte to sett til slik at vi har til gjester når de er på besøk. Men ungene ville ikke ha mange når de hadde mulighet til å gi de til noen, for som de sa så ligger det sikkert ett nytt sengetøy under juletreet. Bonusbestefar er flink til å gi slikt, og ungene syns faktisk det er veldig ok å få. De får gaver for 200kr så det er begrenset hvor kreativ man kan være. Ungene sa det var litt kjedelig for mange år siden, men da vi snakket om hva de evt kunne ønske seg i den prisklassen endte de opp med sengetøy og kule badehonkler. Så her er det aldri nyvasket sengetøy på senga til julaften, for jeg har måtte skifte sp mange ganger på sengene at jeg har sluttet med det. Anonymous poster hash: 8894e...c63
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #20 Skrevet 2. desember 2016 De har hatt veldig mange. Nå ønsker en seg sengetøy til jul, for hun fant nemlig en ekstra dobbeltdyne i skapet mitt hun har lagt beslag på. Så nå ville hun ha eget sengetøy og ikke bruke våres. Jeg har satt på loftet etterhvert som de har vokst ut av barnemotiv og jeg har bytta ut litt på hytta siden de har vårt godt slitt. Men fortsatt har vi hatt mange p loftet, så jeg ble ikke lei meg når jeg fokk forespørsel om sengetøy med barnemotiv til en barnehage. Tror ikke de skulle brukes til sengetøy, men ett eller annet. En full sekk sendte vi avsted. Ungene raidet skapene sine og ville bare ha to sett hver i skapet, jeg sparte to sett til slik at vi har til gjester når de er på besøk. Men ungene ville ikke ha mange når de hadde mulighet til å gi de til noen, for som de sa så ligger det sikkert ett nytt sengetøy under juletreet. Bonusbestefar er flink til å gi slikt, og ungene syns faktisk det er veldig ok å få. De får gaver for 200kr så det er begrenset hvor kreativ man kan være. Ungene sa det var litt kjedelig for mange år siden, men da vi snakket om hva de evt kunne ønske seg i den prisklassen endte de opp med sengetøy og kule badehonkler. Så her er det aldri nyvasket sengetøy på senga til julaften, for jeg har måtte skifte sp mange ganger på sengene at jeg har sluttet med det. Anonymous poster hash: 8894e...c63 Sorry, men er du en av "honkle" damene, hyggelig:) Anonymous poster hash: cb987...281
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #21 Skrevet 2. desember 2016 3 stk. Hvis de har hatt uhell kan det bli litt lite med 2, da man ikke har ett ekstra før man har fått vasket og tørket det første. Derfor har jeg hatt 3, men ser jo at minsten sikkert får flere når han arver etter de største... Anonymous poster hash: de930...5eb
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #22 Skrevet 2. desember 2016 Du har tydeligvis ikke forstått fortsatt heller... står jo at de bruker vanlige store trekk. De er 3 og 5 og bruker vanlige dyner ja. Men de vil jo ha mønster på, spidermann og star wars ol. Vi voksne har jo ikke slike mønstre, eller har dere pleid å hattndet?? Anonymous poster hash: cb987...281 Ååå ja. Nei, har kanskje et par med Hanna Montana. Ellers bruker alle vanlig sengetøy, barn som voksne. Anonymous poster hash: ecb27...bca
♥Coxinelle♥ Skrevet 2. desember 2016 #23 Skrevet 2. desember 2016 2 barn - 2 sett hver 2 voksne -2 sett hver
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #24 Skrevet 2. desember 2016 Vi har felles, men er fem i huset og har 10 -12 sett? Skjønner ikke hva som er greia med kjipt sengetøy med fancy trykk... Anonymous poster hash: 9b6c6...c5c
Urwa Skrevet 3. desember 2016 #25 Skrevet 3. desember 2016 Har 4 barn. De har alltid hatt 2 sett hver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå