Gå til innhold

Nå starter priskrigen.....


Anbefalte innlegg

Skrevet

I år har jeg det dårlig økonomisk så da passer det greit at det kommer masse på tilbud nå så jeg får handlet inn litt billige middager

 

Anonymous poster hash: 98ed6...fbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har så vidt begynt så blir nok ikke tomt med det første, regner med det er full priskrig i midten av desember.

Marsipangris kostet25 kr sist uke, idag koster den 16kr på kiwi. Solbærsirup 1,5 l koster 25kr, 0,75kr koster 34kr,

 

Anonymous poster hash: 97605...7f5

Skrevet

Jeg vil heller betale 12 kr for surkål,enn at det blir utsolgt

 

Anonymous poster hash: 2f40d...faa

Skrevet

Jeg har sikret meg:

1 x grøtris

1 x surkål

1 x bakeark

Nå har vi det vi trenger 😊

 

Anonymous poster hash: 21494...ecb

Skrevet

Nei, altså, kor skal ein begynne? Det er jo himmelvid forskjell på norsk surkål og ekte fermentert surkål Når det er sagt så har eg lært meg å ete den norske også altså

 

Anonymous poster hash: d96c3...3ee

Fermentert? Som i gjæret? Altså, kål-alkohol??  :eeeh:

 

Anonymous poster hash: 08e86...861

Skrevet

Bakepulver? Seriøst?! 😱 Latterlig!

 

Anonymous poster hash: f108a...b70

Skolekjøkken, hjemmebakeri eller vaffelbaking til en markante gjør at det går mye. For min religion hadde det passet fint med priskrig nå. Bakepulver har jeg under en boks igjen av av det jeg kjøpte i fjor. Rosiner er tomt, risgrøt er nesten tomt, kjøttvarer er helt tomt osv. Mel kjøpte jeg mange kilo av forrige uke (under 5 kr pr kg), men ellers hadde det vært fint å få fylt på med billige varer.

 

Jeg ville helst at det ikke ble slike svingninger i prisene, men når det først er det handler jeg heller billig enn dyrt.

 

Anonymous poster hash: 4be09...c10

Skrevet

Skolekjøkken, hjemmebakeri eller vaffelbaking til en markante gjør at det går mye. For min religion hadde det passet fint med priskrig nå. Bakepulver har jeg under en boks igjen av av det jeg kjøpte i fjor. Rosiner er tomt, risgrøt er nesten tomt, kjøttvarer er helt tomt osv. Mel kjøpte jeg mange kilo av forrige uke (under 5 kr pr kg), men ellers hadde det vært fint å få fylt på med billige varer.

 

Jeg ville helst at det ikke ble slike svingninger i prisene, men når det først er det handler jeg heller billig enn dyrt.

 

Anonymous poster hash: 4be09...c10

Ble litt nysgjerrig, hvilken religion har du siden bakepulver, risgrøt og mel er en del av den?

 

Anonymous poster hash: 97605...7f5

Skrevet

 

Jeg tipset naboen. Hun sa at det finnes ingen surkål å oppdrive i hele Norge. Det vi har er bare kål i litt eddik med pepper, ikke ekte surkål. Hun er tysk. Tydeligvis kresen også. Jeg forstår ikke hva det er som er galt med vår surkål?

 

Anonymous poster hash: 08e86...861

Absolutt alt!! Spesielt de i pose!!!! Norsk surkål er ikke surkål. Det er raspet kokt kål med krydder. Ekte surkål er fermentert Og en prosess på to måneder. Den er ekstrem sunn for kropp, mage og tarm. Dessverre for man ikke kjøpt det i Norge lenger grunnen er at ved gjæringsprosessen så oppstår det alkohol. Den inneholdt 0.001 promille når den var rå. Derfor gikk den under en annen skatteklasse og da var det så dyrt at ingen kjøpte det lenger og blir trekt fra markedet. Kan ennå kjøpes noen få steder i Sverige.

Skrevet

Bakepulver? Seriøst?! 😱 Latterlig!

 

Anonymous poster hash: f108a...b70

Jepp, bakepulver...🙄

 

 

Anonymous poster hash: cabe8...43c

Skrevet

 

Meb\n Meny var jo med på priskrigen i fjor

 

Anonymous poster hash: 6865a...3db

Nei. Her var alle Menybutikkene utenfor priskrigen. Faktisk var gimmicken at de satte opp prisen på flere varer for å gi en større sum til veldedighet.

 

Anonymous poster hash: 1e4c4...31b

Skrevet

Ble litt nysgjerrig, hvilken religion har du siden bakepulver, risgrøt og mel er en del av den?

 

Anonymous poster hash: 97605...7f5

Skulle stått "min egen del", ikke (min religion).

 

Anonymous poster hash: 4be09...c10

Skrevet

Skulle stått "min egen del", ikke (min religion).

 

Anonymous poster hash: 4be09...c10

Jeg synes "min religion" passet ypperlig!  :skratte:

 

Anonymous poster hash: 08e86...861

Skrevet

Nei. Her var alle Menybutikkene utenfor priskrigen. Faktisk var gimmicken at de satte opp prisen på flere varer for å gi en større sum til veldedighet.

 

Anonymous poster hash: 1e4c4...31b

Ok, her var Meny med. Var bare Coop butikkene som ikke var med her

 

Anonymous poster hash: 6865a...3db

Skrevet

Nei. Her var alle Menybutikkene utenfor priskrigen. Faktisk var gimmicken at de satte opp prisen på flere varer for å gi en større sum til veldedighet.

 

Anonymous poster hash: 1e4c4...31b

Meny var med til å begynne med her, men når det ble helt ville tilstander avsluttet de og satte opp prisene igjen. 

 

Anonymous poster hash: f86a0...229

Skrevet

Nei. Her var alle Menybutikkene utenfor priskrigen. Faktisk var gimmicken at de satte opp prisen på flere varer for å gi en større sum til veldedighet.Anonymous poster hash: 1e4c4...31b

Meny var IKKE med i priskrigen i fjor. De ga en stor pengesum til Frelsesarmeen istede, jeg husker ikke den eksakte summen men flere millioner.

Jeg jobber i Meny så vi fikk info om dette slik st vi kunne fortelle kundene våre hvorfor vi ikke var med i priskrigen. I år blir det nok mer priskrig i Meny også, men langt ifra slik Kiwi og Rema hadde i fjor. Meny skal ha varer frem til julaften, dermed kan vi ikke ha slike priser. Husker vi var eneste butikk i hele byen som hadde grøtris i fjor.

 

Anonymous poster hash: 8d92f...dd0

Skrevet

Jeg har fortsatt igjen grøtris fra i fjor.. 🙈 Altså, kjøpte bare 3 pakker.. Men gidder sjelden å lage grøt 😁

 

Anonymous poster hash: dfa54...c34

Skrevet

Fjordland grøt til 16,- på rema i dag!

 

Anonymous poster hash: 3f664...638

Skrevet

Jeg har fortsatt igjen grøtris fra i fjor.. 🙈 Altså, kjøpte bare 3 pakker.. Men gidder sjelden å lage grøt 😁

 

Anonymous poster hash: dfa54...c34

Haha jeg også, kjøpte tre pakker, står to der enda..

 

 

Anonymous poster hash: cf338...7ce

Skrevet

Det eneste jeg fikk kjøpt av priskrigvarer i fjor var 2 pakker rødkål. Den ene står fortsatt i skapet. Håper virkelig det ikke blir lignende tilstander i år. Helt vanvittig når det ikke går an å oppdrive normale bakevarer rett før jul.

 

Anonymous poster hash: 6d679...16c

Skrevet

Fjordland grøt til 16,- på rema i dag!

 

Anonymous poster hash: 3f664...638

Stor eller liten pakke?

 

Anonymous poster hash: 2b2bf...c8d

Skrevet

Non Stop til 19,60 hos Kiwi i dag. Koster vanligvis rundt 45.



Anonymous poster hash: 7346c...072
Skrevet

Fjordland grøt til 16,- på rema i dag!

 

Anonymous poster hash: 3f664...638

10kr på bunnpris i dag

 

 

Anonymous poster hash: f0363...c2f

Skrevet

Julepølse til 10,- på bp idag.

 

Anonymous poster hash: e730b...db7

Skrevet

14 kr for en stor plate med melkesjokolade på Kiwi. Og surkål for 4 kr.

 

Anonymous poster hash: 3899b...378

Skrevet

 

Non Stop til 19,60 hos Kiwi i dag. Koster vanligvis rundt 45.

 

Anonymous poster hash: 7346c...072

Hos Coop extra også... egentlig no dritt, siden jeg gikk rett i fella og bare "rasket" med meg en siden den stod ved kassa... posen er snart tom 🙈

 

Anonymous poster hash: cabe8...43c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...