Yellow Brick Road Skrevet 30. november 2016 #26 Skrevet 30. november 2016 Det er helt ok å spleise på en dyr gave til 12-13 åringen. Men jeg synes det blir galt å kjøpe noen småpakker ved siden av bare fordi det blir trist å bare få EN gave. Det er faktisk et valg som tolvåringen må ta. Jeg hadde sagt at "Jeg vet ikke om det går an, men hvis I-phone skal være aktuelt som julegave til deg, må vi spørre om mormor og morfar og farmor og farfar vi være med å spleise. Det er det jo ikke sikkert de vil, og kanskje har de kjøpt gave allerede. Men om det skulle bli sånn, så blir det ikke masse andre gaver i tillegg, for da blir det den du får av oss." Og det hadde jeg stått ved. Ikke for å "straffe" ham eller fordi jeg ikke hadde hatt råd til å kjøpe mer, men fordi ungene har gått av å lære at noen ganger må de velge, de kan ikke få både i pose og i sekk.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #27 Skrevet 30. november 2016 Jeg fikk min første telefon som 12-åring. Det står fortsatt for meg som den beste gaven jeg har fått i mitt liv. Når man er 12 år og det fortsatt er mye barnlig glede i deg og du får noe så stort! Oyoyoy, klart 12-åringen må få iphone. Det er ikke mange ganger i livet han kommer til å bli så glad for noe, hvis han har ønsket seg dette lenge 😉❤️ Anonymous poster hash: 82555...6e0
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #28 Skrevet 30. november 2016 Oj, så sint på Android!? iPhone vs Android går mest på smak og behag, du er klar over det? Toppmodellene av begge er dyre og like bra som hverandre. Man er ikke akkurat gjerrig hvis man gir tenåringen sin en S7 edge til 7000 kr. Anonymous poster hash: eb5bd...b19 Det er ikke det vi snakker om. Her mener enkelte at en 12-åring får 'klare seg' med noe billig ræl. Anonymous poster hash: 7fd26...26c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #29 Skrevet 30. november 2016 Dere kan jo feks pakke inn et tøft deksel og sånt som ekstragave? Anonymous poster hash: da070...221
Hjertefru Skrevet 30. november 2016 #30 Skrevet 30. november 2016 (endret) Hadde aldri i verden kjøpt en ny iphone til et barn. Har kjøpt brukt til både meg selv og barna. Det gikk utmerket. Endret 30. november 2016 av Hjertefru
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #31 Skrevet 30. november 2016 Det er helt ok å spleise på en dyr gave til 12-13 åringen. Men jeg synes det blir galt å kjøpe noen småpakker ved siden av bare fordi det blir trist å bare få EN gave. Det er faktisk et valg som tolvåringen må ta. Jeg hadde sagt at "Jeg vet ikke om det går an, men hvis I-phone skal være aktuelt som julegave til deg, må vi spørre om mormor og morfar og farmor og farfar vi være med å spleise. Det er det jo ikke sikkert de vil, og kanskje har de kjøpt gave allerede. Men om det skulle bli sånn, så blir det ikke masse andre gaver i tillegg, for da blir det den du får av oss." Og det hadde jeg stått ved. Ikke for å "straffe" ham eller fordi jeg ikke hadde hatt råd til å kjøpe mer, men fordi ungene har gått av å lære at noen ganger må de velge, de kan ikke få både i pose og i sekk. Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men vi har ikke så stor familie, og han får bare to gaver utenom (fra tanter og onkler). Tre gaver på julaften kan bli litt lite, selv om den ene er stor. Deksel ved siden av var en god idé. Anonymous poster hash: 694c3...fe1
Gjest Darwinia:-) Skrevet 30. november 2016 #32 Skrevet 30. november 2016 Bare av nysgjerrighet: Hva er det man ikke kan gjøre med en 5c? Anonymous poster hash: 755b7...fb0 Imponere venner!
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 30. november 2016 #33 Skrevet 30. november 2016 Sjekk ut eBay, de har masse gøye deksler der. Se på de som sender fra England, pleier ikke å ta langt tid før du får de i posten da også er det mye billigere enn i Norge
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2016 #34 Skrevet 1. desember 2016 Sjekk ut eBay, de har masse gøye deksler der. Se på de som sender fra England, pleier ikke å ta langt tid før du får de i posten da også er det mye billigere enn i Norge Tusen takk for tipset! Anonymous poster hash: 694c3...fe1
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2016 #35 Skrevet 1. desember 2016 Imponere venner! Jeg kan forsikre deg om at det ikke er det det gjelder. De fleste i klassen hans har iPhone 6s eller 7. Selv noen av barna i førsteklassingens (lillebrors) klasse har iPhone 6 her. 12-åringen vil imponere absolutt ingen med en SE. Hi Anonymous poster hash: 694c3...fe1
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2016 #36 Skrevet 1. desember 2016 Du kan fint forklare en 12 åring at det ikke blir mange gaver når han får en iPhone SE, men du bør se om du klarer finne en med 64 GB. Min 12 åring skal også få en iPhone SE, men får i tillegg et deksel. Dette er fellesgave slik at han får ikke flere gaver under treet. http://www.ebay.com/itm/Waterproof-Shockproof-Aluminum-Gorilla-Glass-Metal-Case-Cover-For-iPhone-Models-/282193404669?var=&hash=item41b409a2fd:m:mz63TEQnJu1Umgnd85sl_qQ Anonymous poster hash: 0fdad...6c1
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2016 #37 Skrevet 1. desember 2016 Jeg kan forsikre deg om at det ikke er det det gjelder. De fleste i klassen hans har iPhone 6s eller 7. Selv noen av barna i førsteklassingens (lillebrors) klasse har iPhone 6 her. 12-åringen vil imponere absolutt ingen med en SE. Hi Anonymous poster hash: 694c3...fe1 Bare lurer.. Hvor bor dere? Altså større by eller langt ut på landet..? Jeg jobber som lærer på ungdomsstrinnet og har knapt sett noen med 7. Men vi bor jo langt ut på landet da... kanskje det kommer litt senere hit 😂 Anonymous poster hash: 586b2...2f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå