Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #1 Skrevet 30. november 2016 Sønnen vår på 12 ønsker seg så veldig en iPhone. Vi har ikke verdens største gavebudsjett, men hvis vi legger sammen gavepengene fra besteforeldrene på begge sider og spytter i resten selv (mer enn vi i utgangspuntktet hadde tenkt), har vi muligheten til å kjøpe den billigste modellen (SE). Ville dere gjort det? Eller er det stusselig med så få gaver på julaften? Søsknene får to gaver hver fra oss foreldre, men til mindre sum enn hva vi må gi for en iPhone. Anonymous poster hash: 694c3...fe1
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #2 Skrevet 30. november 2016 Da tror jeg i så fall jeg ville snakket med ham om det på forhånd. Sånn rent hypoteteisk, om hva han tenker. Det er ikke mulig å kjøpe noe velldig billig utenom da i så fall? En bok på salg, et Donaldblad + litt knask el, så får han noen flere gaver enn bare den ene. Anonymous poster hash: 31c82...797
Snøfnugget Skrevet 30. november 2016 #3 Skrevet 30. november 2016 Spør han hva han tenker. Eller kjøp pent brukt iPhone?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #4 Skrevet 30. november 2016 Da tror jeg i så fall jeg ville snakket med ham om det på forhånd. Sånn rent hypoteteisk, om hva han tenker. Det er ikke mulig å kjøpe noe velldig billig utenom da i så fall? En bok på salg, et Donaldblad + litt knask el, så får han noen flere gaver enn bare den ene. Anonymous poster hash: 31c82...797 Ja, det kan vi gjøre. God idé. En t-skjorte koster ikke all verden, for eksempel. Anonymous poster hash: 694c3...fe1
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #5 Skrevet 30. november 2016 Spør han hva han tenker. Eller kjøp pent brukt iPhone? Ja, kan se om jeg finner noe. Er bare litt skeptisk til å kjøpe slikt brukt. Takk for svar Anonymous poster hash: 694c3...fe1
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #6 Skrevet 30. november 2016 Han er 12 år og bør forstå at en så dyr gave må man spleise på. Har gjort det flere ganger med ungene her. De ønsket seg nye sykler begge to, og jeg sa at de kunne få til bursdagen sin, men at da spleiset vi, min mor, min bestemor og svigers. Helt i orden det, ingen sure miner for at de da fikk mindre pakker. Det var jo noe de hadde lyst på. Ikke kjøp en gave bare fordi man må ha et visst antall gaver, det skaper bare et press og en forventning Anonymous poster hash: af3e3...5e5
desember2015 Skrevet 30. november 2016 #7 Skrevet 30. november 2016 Sjekk grønnmobil.no Brukte iPhoner med garanti😉
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #8 Skrevet 30. november 2016 Ville kjøpt enn sånn pre-owned som de har på elkjøp. Anonymous poster hash: 959e4...4fb
It's all about me Skrevet 30. november 2016 #9 Skrevet 30. november 2016 Det hadde jeg ikke gjort. En på 12 trenger ikke en dyr iPhone som knuser bare du snakker hardt til den. Det finnes mange gode mobiler til en mindre penger, kjøp en av de eller kjøp brukt på finn.no Tror han kommer til å angre når han sitter med en gave tilsammen fra alle de nærmeste...det selv om dere snakker med han om det nå. Jeg er helt for å la ungene selv lære seg konsekvenser av ting, men på enkelte ting bryter jeg inn.
*Miss Marple* Skrevet 30. november 2016 #10 Skrevet 30. november 2016 Ja, det kunne jeg godt gjort. Jeg tror ikke iPhone knuser lettere enn andre og med et skikkelig deksel går det nok bra. Om hver av dere som spleiser på telefonen i tillegg pakker inn en liten gave blir det jo litt forskjellig under treet til han også. Man kan få både blader, Lego og andre småting til 50-100 kr.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #11 Skrevet 30. november 2016 SE er da ikke den billigste modellen? Jeg bestilte nettopp 5s i gave til mannen. Uaktuelt her i huset å bruke så mye på en telefon, så nei det ville jeg ikke gjort. Men en 5s kunne han fått om han ønsket seg det veldig og var flink til å ta vare på ting. Anonymous poster hash: 755b7...fb0
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #12 Skrevet 30. november 2016 Ja, det kunne jeg gjort. En 12-åring er stor nok til å forstå gavens verdi kontra antall gaver man da får. Gjør evt som forelsått over her, gi et par småting som en kul t-shirt fra H&M (for eks) og en pocket-bok ellet et nytt deksel til tlf så han ikke bare får en gave på julaften. Anonymous poster hash: 572f3...338
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #13 Skrevet 30. november 2016 http://cdon.no/elektronikk/iphone-5s-16gb-solv-p25126425?gclid=CPma0u3U0NACFU5eGQodh2AJ1g&gclsrc=aw.ds&dclid=CKTk2e3U0NACFeMhcgodYacBmA Anonymous poster hash: 2f004...725
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #14 Skrevet 30. november 2016 Det hadde jeg ikke gjort. En på 12 trenger ikke en dyr iPhone som knuser bare du snakker hardt til den. Det finnes mange gode mobiler til en mindre penger, kjøp en av de eller kjøp brukt på finn.no Tror han kommer til å angre når han sitter med en gave tilsammen fra alle de nærmeste...det selv om dere snakker med han om det nå. Jeg er helt for å la ungene selv lære seg konsekvenser av ting, men på enkelte ting bryter jeg inn. For noe stort tull! Jeg ser dritten som de stakkars elevene mine må slite med gjennom ungdomsskolen. De har vel foreldre som tenker som deg. De eneste ungdommene som er fornøyde og har mobiler som er pålitelige og fungerende over lengre tid er de med iPhone. Barna mine får aldri noe annet enn iPhone. Men gjerne pre-owned eller arvet fra oss foreldre. Hi, snakk med sønnen din. Jeg har en sønn på 9 år, som godt forstår at han får én dyrere gave, imens døsken får flere mindre gaver. Anonymous poster hash: 7fd26...26c
It's all about me Skrevet 30. november 2016 #15 Skrevet 30. november 2016 For noe stort tull! Jeg ser dritten som de stakkars elevene mine må slite med gjennom ungdomsskolen. De har vel foreldre som tenker som deg. De eneste ungdommene som er fornøyde og har mobiler som er pålitelige og fungerende over lengre tid er de med iPhone. Barna mine får aldri noe annet enn iPhone. Men gjerne pre-owned eller arvet fra oss foreldre. Hi, snakk med sønnen din. Jeg har en sønn på 9 år, som godt forstår at han får én dyrere gave, imens døsken får flere mindre gaver.Anonymous poster hash: 7fd26...26c Er det noe som er tull så er det at alt annet enn iPhone er noe dritt.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #16 Skrevet 30. november 2016 Er det noe som er tull så er det at alt annet enn iPhone er noe dritt. Ihvertfall det aller meste som stakkars ungdommer blir avspist med, av gjerrige og uvitende foreldre. De som bruker mobil mest av alle, burde ha noe av kvalitet? Og iphone er kvalitet, dessuten tusen ganger lettere å bruke enn android-dritten. Anonymous poster hash: 7fd26...26c
Leeloo76 Skrevet 30. november 2016 #17 Skrevet 30. november 2016 Jeg var også helt i mot å gi tiåringen min en iPhone, synes de er for dyre, men jeg fant en brukt iPhone 5 uten en skramme til en tusenlapp, så da ble det den (den var billigere enn den nye Samsungen jeg hadde tenkt å kjøpe). Var mest fordi det er praktisk ettersom vi har AppleTV og iPad fra før. Nå som iPhone 7 har kommet er det vel enda rimeligere å kjøpe 5 brukt. Bare sjekk billigste nypris først, en del har litt urealistiske forventninger til hva de kan selge en brukt mobil for.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #18 Skrevet 30. november 2016 Takk for gode svar, dere. Jeg tror virkelig han ønsker seg denne. Han har en iPhone 5c som han kjøpte for egne penger da den kom. Den er fortsatt hel og fin, men henger ikke helt med i utviklingen lenger. Han er moden og flink til å ta vare på tingene sine. Han er også veldig flink til å hjelpe til hjemme, og har en utrolig omsorg for og tålmodighet med småsøsknene. Han fortjener den absolutt, så jeg tror det må bli en slik. Anonymous poster hash: 694c3...fe1
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #19 Skrevet 30. november 2016 Takk for gode svar, dere. Jeg tror virkelig han ønsker seg denne. Han har en iPhone 5c som han kjøpte for egne penger da den kom. Den er fortsatt hel og fin, men henger ikke helt med i utviklingen lenger. Han er moden og flink til å ta vare på tingene sine. Han er også veldig flink til å hjelpe til hjemme, og har en utrolig omsorg for og tålmodighet med småsøsknene. Han fortjener den absolutt, så jeg tror det må bli en slik. Anonymous poster hash: 694c3...fe1 Bare av nysgjerrighet: Hva er det man ikke kan gjøre med en 5c? Anonymous poster hash: 755b7...fb0
bjørnen*i*det*blå*huset Skrevet 30. november 2016 #20 Skrevet 30. november 2016 Takk for gode svar, dere. Jeg tror virkelig han ønsker seg denne. Han har en iPhone 5c som han kjøpte for egne penger da den kom. Den er fortsatt hel og fin, men henger ikke helt med i utviklingen lenger. Han er moden og flink til å ta vare på tingene sine. Han er også veldig flink til å hjelpe til hjemme, og har en utrolig omsorg for og tålmodighet med småsøsknene. Han fortjener den absolutt, så jeg tror det må bli en slik. Anonymous poster hash: 694c3...fe1 Altså hæ? Nå datt jeg ut. Forstår at en tiåring har bruk for telefon, men kan ikke ha 5c? Jeg har inntil nylig hatt iphone4 jeg og den kunne jo "alt".
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #21 Skrevet 30. november 2016 Altså hæ? Nå datt jeg ut. Forstår at en tiåring har bruk for telefon, men kan ikke ha 5c? Jeg har inntil nylig hatt iphone4 jeg og den kunne jo "alt". 12 (13 i januar, om det har noe å si). Det er noe med apper som ikke funker. Den følger rett og slett ikke dagens teknologi. Disse ungdommene bruker mobilen på en annen måte, og drøye tre år er faktisk (dessverre) ganske mye så raskt som det går nå. Lillebror på 10 er interessert i å kjøpe storebrors gamle. Anonymous poster hash: 694c3...fe1
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #22 Skrevet 30. november 2016 Ihvertfall det aller meste som stakkars ungdommer blir avspist med, av gjerrige og uvitende foreldre. De som bruker mobil mest av alle, burde ha noe av kvalitet? Og iphone er kvalitet, dessuten tusen ganger lettere å bruke enn android-dritten. Anonymous poster hash: 7fd26...26c Oj, så sint på Android!? iPhone vs Android går mest på smak og behag, du er klar over det? Toppmodellene av begge er dyre og like bra som hverandre. Man er ikke akkurat gjerrig hvis man gir tenåringen sin en S7 edge til 7000 kr. Anonymous poster hash: eb5bd...b19
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #23 Skrevet 30. november 2016 Nå er ikke iphone SE den billigste modellen. Jeg kjøpte en helt ny iphone 5s for 2500 kr 15/11. Anonymous poster hash: 3e36a...634
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #24 Skrevet 30. november 2016 Nå er ikke iphone SE den billigste modellen. Jeg kjøpte en helt ny iphone 5s for 2500 kr 15/11. Anonymous poster hash: 3e36a...634 Min far kjøpte en helt fin 5c for 500 kr sist uke..... og til de osm lurer på hva iphone 5 ikke kan som 6 og 7 kan.. vr-briller (virtual reality). ingen apper til google cardboard-brillene fungerer heller.. Anonymous poster hash: 98060...9e3
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #25 Skrevet 30. november 2016 synes dere burde spleise på ny til han, da han selv er intr i å selge sin gamle.... men å si at iphone er best....FYYYYYYYYYYYYYYYY Anonymous poster hash: cab2e...aea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå