Gå til innhold

ROT,ROT,ROT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvom alle skifter på badet hos deg, er det ikke sånn i alle hjem. Da jeg var liten, hadde vi og en skittentøyskurv hver. Så fort vi ble store nok til å skifte sjøl, var vi jammen store nok til å lære å hjelpe til med klesvaska og, særlig sin egen. Da er det like greit å ha hver sin kurv.

Å krangle på et råd noen gir er jo helt unødvendig, så lenge rådet ikke er direkte farlig eller helseskadelig. Noe funker for noen, noe annet for andre.Anonymous poster hash: 31a97...3af

Så dere vasket bare dere egnes klær? Ja, det var jo flotte greier... Og mine har også vært med på klesvasken fra de er store nok til å putte ting inn i maskina, dvs før de ble ett år. Men det er jo ikke akkurat sånn at selv om de greier skifte selv fra de er to tre år så greier de sortere tøy rett og sette på rett program? Uansett skal jo alt tøyet med, ikke bare deres eget?

Anonymous poster hash: 9dc60...663

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he - så skittentøykurv på rommet er tegn på dårlig oppdragelse!!! Anonymous poster hash: 52663...188

Ja, hvis de ikke orker bære fillene til en felles dunk er det jo det? Eller latskap da.

Skrevet

Jammen ikke tart det er krig i verden ...

La meg uttrykke meg litt klarere:

Dersom jeg hadde hatt flere store barn er det sannsynlig, men hensyn til hvordan huset vårt er/plassering av vaskemaskin+en hel haug andre faktorer, at å plassere en skittentøysdunk på rommene deres hadde vært hensiktsmessig.

Anonym 9dc60 ... : Skaff deg et liv!

Skrevet

Jammen ikke tart det er krig i verden ...

La meg uttrykke meg litt klarere:

Dersom jeg hadde hatt flere store barn er det sannsynlig, men hensyn til hvordan huset vårt er/plassering av vaskemaskin+en hel haug andre faktorer, at å plassere en skittentøysdunk på rommene deres hadde vært hensiktsmessig.

Anonym 9dc60 ... : Skaff deg et liv!

Ja, hehe.. Du er jo den her inne som har absolutt minst peiling på barn så...

Skrevet

Ja, hehe.. Du er jo den her inne som har absolutt minst peiling på barn så...

Wow ... du er jo bare en skikkelig solstråle 😂😂😂

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Og du har glemt lesebrillene? Hun skrev at ved flere store barn er det praktisk.. Hva vet hun om det? Hun har jo bare ett lite. Ergo, svarte hun jo ikke for seg, men antok noe på vegne av folk med flere barn.

Å nei, du! Du var nedlatende og ufin FØR MTN kom med kommentaren om flere store barn. Dessuten er det vel innlysende at kommentaren om store barn var MTNs forsøk på å se for seg hvordan det ville vært om HUN hadde flere store barn. Ingen grunn til å finne frem fakkel og høygaffel bare fordi hennes "tenkte fremtid" ikke stemmer overens med din virkelighet.

Skrevet

Hvorfor er det praktisk og for hvem? For barnet? Eller for den som skal vaske? Hvis man uansett må subbe rundt i hele huset for å samle opp før vask, så hjelper jo ikke kurvene for så mye da... Annet enn estetikk. Og sånn sett så har jo ikke en skittentøyskurv noe på soverom å gjøre. Lite pent og støvsamler... Skitne klær liksom. En treåring burde være i stand til å legge skitentøyet sitt i kurven på badet når han bytter om altså...

Vi har ikke plass til mer enn én skittentøyskurv på badet, og den bruker vi til 60-tøy. Så har vi mange forskjellige plastbokser stående på hyller i en Pax-garderobe på ett av soverommene. Mørkt 40-tøy, lyst 40-tøy, treningstøy, ull osv. Det er ca. én meter å gå fra der boksene står til badet. Skittentøysboksene synes ikke (Pax-garderobedørene er alltid lukket) og det fungerer veldig godt for oss. Vi trenger ikke sortere tøyet, bare kaster det rett i vaskemaskinen. Ikke noe støv, ingen som ser de skitne klærne. Ville bare forklare at det finnes mange gode løsninger. Det at folk ikke bruker din løsning, er ikke en kritikk mot deg.

Anonymous poster hash: cff15...d69

Skrevet

Vi har ikke plass til mer enn én skittentøyskurv på badet, og den bruker vi til 60-tøy. Så har vi mange forskjellige plastbokser stående på hyller i en Pax-garderobe på ett av soverommene. Mørkt 40-tøy, lyst 40-tøy, treningstøy, ull osv. Det er ca. én meter å gå fra der boksene står til badet. Skittentøysboksene synes ikke (Pax-garderobedørene er alltid lukket) og det fungerer veldig godt for oss. Vi trenger ikke sortere tøyet, bare kaster det rett i vaskemaskinen. Ikke noe støv, ingen som ser de skitne klærne. Ville bare forklare at det finnes mange gode løsninger. Det at folk ikke bruker din løsning, er ikke en kritikk mot deg.

Æsj, det stinker sikkert! Hvorfor ikke oppbevare skittentøy på vaskerommet?? 

Skrevet

Nei, lukter ingenting. Tøy som lukter (f.eks. babytøy med bæsj på) vasker vi med en gang.

Vi har ikke eget vaskerom.

Skrevet

Hvordan er det mulig å fly i flint over andres organisering av skittentøy?

Dette må være beviset på at det går an å krangle om absolutt hva som helst bare man legger vrangviljen til.

Skrevet

Jøss, du har virkelig stått opp med feil bein i dag du

Anonymous poster hash: c68f2...838

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...