Gå til innhold

Har dere kunstig eller ekte juletre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stjeler de som går på blåbærtur? Stjeler de som plukker sopp? Altså er det ikke å stjele å ta et lite grantre. Gah!

Anonymous poster hash: 17bf5...966

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte kunstig for 3 år siden og det er et av mine bedre kjøp :-)

Vi pynter juletreet tidlig hvert år :-p

Anonymous poster hash: 7b80d...63a

Skrevet

Selvfølgelig ekte..men nå har ikke vi allergier i familien. Hadde nok vurdert kunstig dersom det var tilfelle. Og angående småkryp...haha vet dere hvor mye midd som bor i sengene eller sofaen? Eller hvor mange edderkopper og småkryp som befinner seg i kriker og kroker i huset? Juletreets innbyggerer kommer ikke i nærheten antallsmessig av hva dere har året rundt i huset!

Anonymous poster hash: 7d8ab...c9d

At det er midd i sengen vet jo alle. Så hvorfor forverre det når det er så "ille" fra før? Dessuten synes jeg det er flott å slippe å rengjøre barnåler 😊 Jeg synes kunstig juletre er supert 😊

Anonymous poster hash: 7a485...d14

Skrevet

Nå er det faktisk slik at grantrær vokser naturlig i naturen. Det er ingen som legger ned noe arbeid i det. De ting jeg har i hjemmet ligger det arbeid bak. Å bare eie en skog er ikke arbeidskrevende. Å ta et lite tre fra naturen koster ikke noen noe. Herre min hatt hva enkelte får seg til å beklage seg over! Et lite tre, det er alt.

Grantrærne plantes og tynnes. Skogeieren må lage og vedlikeholde veier. Du skal passe på st du ikke går barkebilleNgrep og være klar til å rydde opp hvis en storm har veltet trær. Det lille treet skulle fått stå der og vokse seg stort. Det fineste juletreet er også sansynlig vis det treet som har stått litt fritt og utnytter plassen best. Dermed er det det treet som kunne gitt mest og best tømmer om noen år.

Dere er tyver og lærer opp barna til at det er greit å stjele. Det må være ekstremt pinlig å sitte i julen og se på et stjålet juletre.

Anonymous poster hash: 9c5d4...b26

Skrevet

Stjeler de som går på blåbærtur? Stjeler de som plukker sopp? Altså er det ikke å stjele å ta et lite grantre. Gah!

Når man kjøper en skog så ligger det i loven (friluftsloven) at hvem som helst har lov til å ferdes i skogen og å plukke bær og sopp, men det er ikke lov å hugge trær. Det er det bare skogeieren som har rett til.

Skrevet

Ekte.

Skjønner de som er allergiske at de må ha plastikk, men ellers ikke.

Syntes alle plast trær se veldig fake ut.

Elsker lukten av juletre inne.

Anonymous poster hash: 6bbc8...83a

Skrevet

Dere er tyver og lærer opp barna til at det er greit å stjele. Det må være ekstremt pinlig å sitte i julen og se på et stjålet juletre.

Nei, nå får du gi deg altså! Kjære vene, det dreier seg bare om et lite grantre.

Skrevet

Nei, nå får du gi deg altså! Kjære vene, det dreier seg bare om et lite grantre.

Jeg ser du skriver det, tyveri er det like fult.

Skrevet

Jeg stjeler da ikke. Mannen min skal ta et lite et til helgen sammen med eldste sønnen. Han skal få plukke ut det fineste treet. Nå er det bare snakk om ETT lite grantre. Ikke noe å lage så mye oppstyr for, ingen som merker at et lite grantre er borte. Særlig ikke her i gokk. :P

Tviler på at skogeiere følger med på alle trærne i skogen og føler et enormt savn hvis et lite tre er borte.

Det verste med dette er at dere drar med barn på tjuveriet. Fint å lære dem at man bare kan forsyne seg av andres eiendom så lenge man ikke blir ferska.

Vi har heldigvis ikke allergikere i familien. Hadde vi hatt det ville vi sikkert kjøpt fake, men jeg må innrømme at det ville vært en sorg. juletrelukt hører med til stemningen, og julen ville mistet dybde med et falskt tre ville for min del.

Anonymous poster hash: 42819...062

Skrevet

Nå er det faktisk slik at grantrær vokser naturlig i naturen. Det er ingen som legger ned noe arbeid i det. De ting jeg har i hjemmet ligger det arbeid bak. Å bare eie en skog er ikke arbeidskrevende. Å ta et lite tre fra naturen koster ikke noen noe. Herre min hatt hva enkelte får seg til å beklage seg over! Et lite tre, det er alt.

Hjelpes meg er det mulig å være så lite opplyst? Skogen vokser ikke opp bare av seg selv, en skogeier bedriver tynning og vanlig hogst og i etterkant må han sette ned nye treplanter. Det at du mener det bare er å gå ut å hogge et tre i andres skog er en forkastelig holdning, og det er faktisk tyveri.

Anonymous poster hash: 6bd19...440

Skrevet

Ekte, fjelledelgran. Finfint og ferskt, men billig er det jo ikke. Men jeg skjønner allikevel at jeg kan kjøpe ekte trær en god del år hvis pene falske trær koster 5000-7000 kr?? 

Må være ekte hvis det skal være kos, småkryp tar jeg med på kjøpet :-)

Skrevet

Hjelpes meg er det mulig å være så lite opplyst? Skogen vokser ikke opp bare av seg selv, en skogeier bedriver tynning og vanlig hogst og i etterkant må han sette ned nye treplanter. Det at du mener det bare er å gå ut å hogge et tre i andres skog er en forkastelig holdning, og det er faktisk tyveri.

Anonymous poster hash: 6bd19...440

Nei, det er ikke tyveri så lenge det bare er snakk om et lite tre.

Skrevet

Så hvis det hadde vært et stort tre, så hadde det vært tyveri?

O'boy......ja, de dumme har det godt :legrine: :legrine:

Anonymous poster hash: 86671...1b4

Skrevet

Håper at du bare er ute etter å provosere.

Hvis du mot formodning faktisk mener dette seriøst, da må jeg si at du fremstår som svært kunnskapsløs og med en elendig respekt for andres eiendom. I tillegg vil jeg si at du og mannen er elendige forbilder for barna deres fordi dere lærer dem opp til å ta fra andre og stjele. Og det verste av alt er at du bagatelliserer det hele.

Du fremstår rett og slett som lite oppegående og svært kunnskapsløs.

Anonymous poster hash: 52a82...47b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...