Gå til innhold

Har dere kunstig eller ekte juletre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det kunstig i år som i fjor :-) Orker ikke barnåler i hele stua.

Anonymous poster hash: f661b...29f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunstig (men det feller litt "nåler" det gså, haha!), pga. allergi.

Anonymous poster hash: b9e8f...f09
Skrevet

Ekte! Hadde ikke giddet å ha juletre hvis det skulle vært kunstig.

Anonymous poster hash: 19de1...290

Skrevet

Ekte! Hadde ikke giddet å ha juletre hvis det skulle vært kunstig.

Anonymous poster hash: 19de1...290

Nei, du har rett i det. Om noen i familien er allergisk kan resten bare glemme tre også

Anonymous poster hash: 761a4...1de

Skrevet

Kjøpte et kunstig for to år siden. Et stort fint som kostet 5000,- (kjøpte det på salg til halv pris). Jeg er veldig glad i ekte juletrær, men nå har de rett og slett blitt så dyre at det ikke er verdt det! 800,- for et juletre som du har 1,5 uke er horribelt etter min mening (finnes ikke noe sted du kan hogge selv billigere her).

Anonymous poster hash: 04be3...90e
Skrevet

Kunstig og så fornøyd! Orker ikke bruke 700-1000 kr på et tre man kaster ut etter 14 dager, som drysser og må kjøres bort på dynga. For ikke å snakke om alle ekle kryp som sitter i treet som kommer inn i stua, æsj.

det kunstige treet vårt ser helt ekte ut, og er perfekt! 😃

Anonymous poster hash: f7e5c...600

Skrevet

vi har ekte!! 

Men vi har egen skog vi hugger det i, og jeg finner det tidlig og passer godt på det sånn at det ser flott ut til jula kommer! 
Ungene har med seg utstyr og synes det er stor  stas hvert år å få være med å hente det ned :-)  

Vi gir gjerne bort trær, vi synes at å ta 500-800 kroner for ett tre er helt forjævlig.. 

det lukter så godt i stua av ekte tre :D 

Anonymous poster hash: aaa02...b7d
Skrevet

Jeg kjøpte et kunstig tre for fire år siden som kostet 7000 kr, og aldri mer skal et ekte tre inn i min stue. Er superfornøyd både når det kommer til utseende, og det å slippe småkryp og barnåler.

Anonymous poster hash: baa32...ec1
Skrevet

Ekte. Vi bor på landet og broren min driver gård, så vi har en dag før jul hvert år da vi drar ut med sag og øks hele gjengen☺ Har gjort det hvert år så lenge jeg kan huske, før med foreldrene mine selvfølgelig 😉 Nå er barna våre igjen en del av dette, og de elsker det!! Faren min pleier å ha en rekogniseringsrunde på forhånd, så vi går ikke helt på måfå... Når det er sagt skjønner jeg at de som ikke har muligheten til dette kjøper plast.. Bodde i Oslo noen år og kjøpte tre et år, bare for å ha hatt juletre i Oslo også liksom... Dyrt var det, og ikke hugget i går, for å si det sånn... Drysset som f... 😡 Hadde hatt plast hadde jeg bodd der nå, enda så glad jeg er i ekte! Mye som ser veldig ekte ut!

Anonymous poster hash: 5beaa...d75

Skrevet

Ekte, 4 stykker.

Anonymous poster hash: 9c5d4...b26

Skrevet

Har ekte, på tross av allergi

Anonymous poster hash: 86671...1b4
Skrevet

Vi har alltid hatt ekte på tross av allergi, men i fjor ble det skikkelig plagsomt for mannen. I år har vi derfor kjøpt et falskt et, det blir for dumt å bruke 800 kr på et tre som gir så mye plager....

Anonymous poster hash: 6e033...011
Skrevet

Kunstig. Liker det best. Liker ikke tanken på å drasse inn opp til 10.000 småkryp i huset. Småkrypene våkner visst til liv når juletreet dras inn og det synes ikke jeg er en hyggelig tanke 😉

Anonymous poster hash: 7a485...d14

Skrevet

Selvfølgelig ekte..men nå har ikke vi allergier i familien. Hadde nok vurdert kunstig dersom det var tilfelle. Og angående småkryp...haha vet dere hvor mye midd som bor i sengene eller sofaen? Eller hvor mange edderkopper og småkryp som befinner seg i kriker og kroker i huset? Juletreets innbyggerer kommer ikke i nærheten antallsmessig av hva dere har året rundt i huset!

Anonymous poster hash: 7d8ab...c9d
Skrevet

Har ikke enda, men mannen skal dra ut med eldstesønnen til helgen og knabbe et. hehe tyveradder som vi er ;)

Vi bor langt ut i skogen da, ingen som merker om en kortvokst gran er borte fra midt i gokk. Så dårlig samvittighet har jeg ikke.

Anonymous poster hash: 17bf5...966

Skrevet

Ekte. Kjøper på Coop obs bygg til knappe 200,-

Anonymous poster hash: e9248...537

Skrevet

Har ikke enda, men mannen skal dra ut med eldstesønnen til helgen og knabbe et. hehe tyveradder som vi er ;)

Vi bor langt ut i skogen da, ingen som merker om en kortvokst gran er borte fra midt i gokk. Så dårlig samvittighet har jeg ikke.

Det burde du ha. Jeg er skogeier og spyr av folk med din innstilling. Hvis du tror det ikke betyr noe kan du jo i det minste ringe og spørre.

Anonymous poster hash: 9c5d4...b26

Skrevet

ETT lite grantre av mange tusen har ingenting å si til eller fra.

Skrevet

ETT lite grantre av mange tusen har ingenting å si til eller fra.

Hvis alle var like frekke som deg, så hadde det gjort det. Men heldigvis så er det nok ikke så mange som stjeler

Skrevet

Jeg stjeler da ikke. Mannen min skal ta et lite et til helgen sammen med eldste sønnen. Han skal få plukke ut det fineste treet. Nå er det bare snakk om ETT lite grantre. Ikke noe å lage så mye oppstyr for, ingen som merker at et lite grantre er borte. Særlig ikke her i gokk. :P

Tviler på at skogeiere følger med på alle trærne i skogen og føler et enormt savn hvis et lite tre er borte.

Skrevet

Jeg stjeler da ikke. Mannen min skal ta et lite et til helgen sammen med eldste sønnen. Han skal få plukke ut det fineste treet. Nå er det bare snakk om ETT lite grantre. Ikke noe å lage så mye oppstyr for, ingen som merker at et lite grantre er borte. Særlig ikke her i gokk. :P

Tviler på at skogeiere følger med på alle trærne i skogen og føler et enormt savn hvis et lite tre er borte.

Så hvis jeg er på besøk hos deg, og når jeg går så tar jeg med meg en liten ting, så gjør vel ikke det noe siden du har så mange andre ting. Du merker vel ikke det og føler vel heller ikke noe savn, jeg regner med at du synes at det er helt greit.

Skrevet

Nå er det faktisk slik at grantrær vokser naturlig i naturen. Det er ingen som legger ned noe arbeid i det. De ting jeg har i hjemmet ligger det arbeid bak. Å bare eie en skog er ikke arbeidskrevende. Å ta et lite tre fra naturen koster ikke noen noe. Herre min hatt hva enkelte får seg til å beklage seg over! Et lite tre, det er alt.

Skrevet

Nå er det faktisk slik at grantrær vokser naturlig i naturen. Det er ingen som legger ned noe arbeid i det. De ting jeg har i hjemmet ligger det arbeid bak. Å bare eie en skog er ikke arbeidskrevende. Å ta et lite tre fra naturen koster ikke noen noe. Herre min hatt hva enkelte får seg til å beklage seg over! Et lite tre, det er alt.

Du stjeler jo da, det er faktisk granske ynkelig.

Anonymous poster hash: 761a4...1de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...