Gå til innhold

Barna er blitt hentet av far...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du gjorde helt rett. Du kjenner henne godt og vet at det ville føltes helt feil å bare tvinge henne til å dra. Jeg synes det er godt å se noen med empati.

Synes likevel det er sært hvis moren ikke beklaget til deg (gjorde hun?), siden du da ble bundet til huset helt til hun kom hjem.

Anonymous poster hash: e3d5c...68d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes dette er ganske bekymringsverdig. Hun kom til dere i god tid før dine barn dro kl. 15. Dvs. at moren lar jenta være alene veldig mange timer med ansvar for seg selv. Dette til tross for at hun har diverste angst. Med tanke på de problemene jenta har mener jeg det er bekymringsfullt om moren lar henne være så lenge alene.

Og om det er en far inne i bildet som var hjemme så er det også bekymringsverdig at jenta ikke vil hjem på så mange timer.

Jeg hadde vurdert en bekymringsmelding til bv.

Anonymous poster hash: 7c8be...ce3
Skrevet

Får jenta hjelp?

Rart at hun ikke har kommet over dette når hun er blitt så stor. 

Jeg hadde ikke latt andre barn blitt hjemme hos oss når mine unger ikke er hjemme. Foreldrene hadde fått hentet uansett hvor de er. Hva skulle de gjort om ungen ble syk?

Anonymous poster hash: f873d...3db
Skrevet

Jeg synes dette er ganske bekymringsverdig. Hun kom til dere i god tid før dine barn dro kl. 15. Dvs. at moren lar jenta være alene veldig mange timer med ansvar for seg selv. Dette til tross for at hun har diverste angst. Med tanke på de problemene jenta har mener jeg det er bekymringsfullt om moren lar henne være så lenge alene.

Og om det er en far inne i bildet som var hjemme så er det også bekymringsverdig at jenta ikke vil hjem på så mange timer.

Jeg hadde vurdert en bekymringsmelding til bv.

Moren visste ikke at mine barn skulle dra. Normalt sett ville hun da kommet og hentet henne, men hun dro ut en tur. Hennes angst går ut på å snakke med andre, så det er ikke angst for å være alene eller noe.. Far er ikke til stede.

Anonymous poster hash: 51290...3ec

Skrevet

Hadde og bedt moren ringe å snakke med henne på tlf. Hadde og forklart situasjonen til moren, kanskje datteren ikke liker å være alene så lenge, særlig om hun har angst.

Anonymous poster hash: ed191...1cf

Hun snakker jo ikke når jeg er her.

Skrevet

Moren visste ikke at mine barn skulle dra. Normalt sett ville hun da kommet og hentet henne, men hun dro ut en tur. Hennes angst går ut på å snakke med andre, så det er ikke angst for å være alene eller noe.. Far er ikke til stede.

Likevel mener jeg det er bekymringsverdig at moren er borte så mange timer og kommer senere hjem enn hun sier.

Enda mer bekymringsfullt blir det om jenta ikke var informert om at moren skulle være så lenge borte.

Skrevet

Hun trives tydligvis i ditt selskap. Ta dette som ei tillitserklæring. Selv om det er irriterende med barn som ikke drar hjem, så gjør du rett i å bare la henne være. Kanskje vil hun begynne å snakke til deg etterhvert.

Ring mor med jevne mellomrom og fortell at unga dine har dratt og du er opptatt når du får tak i henne.. 

Anonymous poster hash: a81bc...4ec
Skrevet

Hu har vel blitt henta nå?? Hva sa moren?

Anonymous poster hash: 49114...50b

Skrevet

Den ene jenta mi har en venn som liker seg her... jeg diller og daller litt, av og til hjelpe hun med med å tørke støv eller ta ut av oppvaskemaskinen. Av og til ser hun på TV, jeg er litt på dataen... Bretter litt klær... Ja. Jeg vet hun ikke har det så greit (har greie foreldre!), og jeg tror hun "kopler" av litt her bare... Lager av og til litt kakao. Vi prater nesten ikke vi heller :) Så går hun til slutt da.

Så heldig hun er som har deg 😃❤

Anonymous poster hash: a662b...0b0

Skrevet

Likevel mener jeg det er bekymringsverdig at moren er borte så mange timer og kommer senere hjem enn hun sier.

Enda mer bekymringsfullt blir det om jenta ikke var informert om at moren skulle være så lenge borte.

Jeg aner ikke hvor hun var eller om det var avtalt. Hun er ingen dårlig mor på noen måte. Hun kom 25 min senere da det var glatt og hun måtte kjøre forsiktig. Men det var ikke problemstillingen her heller, så veldig merkelig at du henger deg opp i det...

Skrevet

Hu har vel blitt henta nå?? Hva sa moren?

Anonymous poster hash: 49114...50b

Hun ble hentet 19.55 og moren sa bare "takk for at hun fikk være her. Jeg skal snakke litt med henne i kveld"

Skrevet

Får jenta hjelp?

Rart at hun ikke har kommet over dette når hun er blitt så stor.

Jeg hadde ikke latt andre barn blitt hjemme hos oss når mine unger ikke er hjemme. Foreldrene hadde fått hentet uansett hvor de er. Hva skulle de gjort om ungen ble syk?

Anonymous poster hash: f873d...3db

Du vet det finnes voksne mennesker med selektiv mutisme?

Anonymous poster hash: efac4...fa5

Skrevet

1. Selvfølgelig visste jeg at de skulle reise til far. De er hos far til faste tider. Det er vanskelig å si klart i fra til et barn med selektiv mutisme. De nikker og rister på hodet og noe mer kontakt med henne enn det får jeg ikke. Får et smil her og der.

2. Ja! Hun er 12! år, men hun har sosial angst og annen angst og jeg kan ikke bare kaste henne ut og hjem! Jeg er ikke ondAnonymous poster hash: 51290...3ec

Hvis det kun hadde vært selektiv mutisme hadde det ikke vært noe problem å sende henne hjem.

Når de skriver at hun har angst i tillegg er det utrolig merkelig at foreldrene reiser avgårde uten mulighet til å hente henne. De kan jo ikke forvente at det er ok at hun er hos dere hele dagen uten at det er avtalt! Helt uavhengig av om dine barn hadde blitt hentet av far elker ikke.......

Anonymous poster hash: 5369c...5ed

Skrevet

Jeg aner ikke hvor hun var eller om det var avtalt. Hun er ingen dårlig mor på noen måte. Hun kom 25 min senere da det var glatt og hun måtte kjøre forsiktig. Men det var ikke problemstillingen her heller, så veldig merkelig at du henger deg opp i det...Anonymous poster hash: 51290...3ec

Klart det er bekymringsfull! Du hevder jo at barnet har både sosial angst og annen angst. At foreldrene da ikke er hjemme og heller ikke kan hente barnet på 5 timer er klart bekymringsfullt....

Skrevet

Jeg aner ikke hvor hun var eller om det var avtalt. Hun er ingen dårlig mor på noen måte. Hun kom 25 min senere da det var glatt og hun måtte kjøre forsiktig. Men det var ikke problemstillingen her heller, så veldig merkelig at du henger deg opp i det...

Det er langt mer merkelig at du ikke ser det bekymringsfulle i jentas situasjon.

Jenta har tydeligvis problemer både med sin mutisme og med sin angst. Da trenger hun stabilitet.

"Å stikke ut en tur" slik du sier moren gjorde da jenta gikk til dere, det innebærer ikke å bli borte mer enn fem timer.

Ingenting tyder på at jenta visste at moren skulle være borte så lenge. Eller, kanskje det er akkurat det hennes adferd tydet på - hun visste moren skulle være borte i timesvis og følte seg ikke trygg nok til å være hjemme alene når det i tillegg ble mørkt. Da er det også beleilig å bruke sin selektive mutisme og ikke si noe til deg, for da slipper hun å forklare deg at hun egentlig ikke tør være hjemme alene så mange timer utover kvelden.

Moren er kanskje en god mor på andre områder, men jeg får inntrykk av at hun ikke gir jenta den stabiliteten og tryggheten hun trenger for å jobbe seg ut av sin angst og selektive mutisme. Morens valg i dag har trolig gjort alt annet enn å hjelpe jenta.

Skrevet

Hun trives tydligvis i ditt selskap. Ta dette som ei tillitserklæring. Selv om det er irriterende med barn som ikke drar hjem, så gjør du rett i å bare la henne være. Kanskje vil hun begynne å snakke til deg etterhvert.

Anonymous poster hash: a81bc...4ec

Helt enig i dette. Kan nok hende at om jeg hadde opplevd noe slik at jeg da hadde dullet litt ekstra med henne for å få henne til å føle seg enda tryggere på meg. Spesielt om dette var et barn som var mye sammen med mitt barn. Hun er på vei inn i ungdomsårene og det vil jo være bra jo fler voksne hun klarer å prate med. T

Anonymous poster hash: 37cdd...baf

Skrevet

du velger selv om du vil være barnevakt. Jeg hadde ikke vært det.

Skrevet

Det er jo ikke fordi hun har selektiv mutisme hun begynner å gråte om noen snakker krast til henne, sånn som du fremstiller det her. Hun vil ikke snakke med deg, hun får med seg alt du sier, kanskje til og med mer.

Jeg hadde det da jeg var barn, og det verste jeg visste var voksne som ikke forsto. Mange trodde jeg var tilbakestående, andre trodde jeg bare var frekk som ikke gadd å svare.. Kan være hun visste at mor ikke var hjemme og ikke klarte å si det. Kanskje det foregikk en storm inni henne mens hun satt der, hun skjønte hun ikke var velkommen hos deg mer, og hun visste at det ikke var noen hjemme og ville ikke dra hjem alene eller noe sånt.

Tror det er mest den sosiale angsten som hemmer henne.

Anonymous poster hash: 8c3e1...a18

Skrevet

Klart det er bekymringsfull! Du hevder jo at barnet har både sosial angst og annen angst. At foreldrene da ikke er hjemme og heller ikke kan hente barnet på 5 timer er klart bekymringsfullt....

Selektiv mutisme er sosial angst...

Skrevet

Om en 12 åring hulkegråter om du med hyggelig stemme sier at Lise og Lotte skal til far, så nå må hun også dra hjem feiler det ungen mer enn selektiv mutisme

Anonymous poster hash: 447b0...370

Skrevet

Stakkars jente, får helt vondt av å høre om henne.

Hun trengte tydeligvis å være hos deg i dag, se på det som førjulstidens gode gjerning mot en ungdom som trengte hjelp at du lot henne sitte der hos deg så lenge.

Anonymous poster hash: d3ff4...5f9
Skrevet

Om en 12 åring hulkegråter om du med hyggelig stemme sier at Lise og Lotte skal til far, så nå må hun også dra hjem feiler det ungen mer enn selektiv mutisme

Anonymous poster hash: 447b0...370

Veldig enig i denne. 

Har selv et barn med SM og hun er som alle andre barn. Hun er sosial som bare det, og elsker å treffe nye mennesker. Hun klarer bare ikke å snakke. Hvis hun knekker sammen om du sier til henne at det er på tide å gå hjem må det ligge noe annet bak, altså. 

Skrevet

Selektiv mutisme er sosial angst...

Nei, det er det nødvendigvis ikke.

Jeg har selv et barn som har vært selektiv mutist. Hun har ikke hatt sosial angst. Hun har alltid vært sosial, kunnet treffen nye mennesker, lekt med andre osv. Hun ville bare ikke snakke andre steder enn hjemme eller med noen få utvalgte barn.

Hun hadde et fantastisk rikt språk fra hun var 1 år gammel, men snakket ikke i barnehagen før hun var nærmere 5. Nå er hun 10 og det er fortsatt situasjoner hvor hun ikke snakker. Men de blir færre og færre...... Sosial har hun imidlertid allitv vært, og det er ingen angst inne i bilde!

Anonymous poster hash: 5369c...5ed

Skrevet

1. Selvfølgelig visste jeg at de skulle reise til far. De er hos far til faste tider. Det er vanskelig å si klart i fra til et barn med selektiv mutisme. De nikker og rister på hodet og noe mer kontakt med henne enn det får jeg ikke. Får et smil her og der.

2. Ja! Hun er 12! år, men hun har sosial angst og annen angst og jeg kan ikke bare kaste henne ut og hjem! Jeg er ikke ond

Men du syns hun er creepy?

Skulle tro det var du selv som var 12 år.

Anonymous poster hash: 86db5...a36

Skrevet

Skal du sende henne hjem til tomt hus da? Ville sett en film eller noe med henne frem til mor henter 19.30

Hun er 12, hun tåler fint å bli sendt hjem til tomt hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...