Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #1 Skrevet 27. november 2016 ... da ble hentet var nabojenta på besøk. Hun hat selektiv mustisme, snakker ikke med meg enda. Hun blir også veldig redd og gråter om hun får litt krasse beskjeder fra de hun ikke velger å snakke med. Hun gikk ikke da barna dro. Hun sitter her fortsatt. Sier ikke noe,men smiler når hun ser på meg. Jeg foreslo forsiktig at jeg kanskje skulle følge henne hjem, da ristet hun på hodet. Jeg ringte mor, men hun er ikke hjemme enda, så hun kunne ikke hente henne før 19.30. Mine barn dro 15.00. Hvordan går jeg frem for å få henne til å gå hjem uten at jeg skader henne mer? Anonymous poster hash: 51290...3ec
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #2 Skrevet 27. november 2016 Var det planlagt at hun skulle være hos dere i dag? Hvor er foreldrene hennes? Anonymous poster hash: 30f98...acb
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #3 Skrevet 27. november 2016 Hvor gammel er hun ? Anonymous poster hash: 2a9c5...a11
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #4 Skrevet 27. november 2016 Ringer foreldrene hennes. Hvor gammel er hun? Anonymous poster hash: 325e0...582
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #5 Skrevet 27. november 2016 Hun er 12. Har ringt moren hennes. Anonymous poster hash: 51290...3ec
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #6 Skrevet 27. november 2016 Ringer foreldrene hennes. Hvor gammel er hun? Anonymous poster hash: 325e0...582 Sorry, så nå du hadde ringt moren. Men da må du jo si at hun må komme og hente henne, om det ikke passer. Jeg hadde ringt like etter at barna dro om det ikke var avtalt at du skulle være barnevakt for jenta. Anonymous poster hash: 325e0...582
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #7 Skrevet 27. november 2016 Da sier du at hun må gå hjem for du skal avgårde. Anonymous poster hash: 2a9c5...a11
Kyllingbein Skrevet 27. november 2016 #8 Skrevet 27. november 2016 Skal du sende henne hjem til tomt hus da? Ville sett en film eller noe med henne frem til mor henter 19.30
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #9 Skrevet 27. november 2016 Var det planlagt at hun skulle være hos dere i dag? Hvor er foreldrene hennes? Anonymous poster hash: 30f98...acb Hun kom på besøk mens barna var hjemme. Ikke uvanlig, men hun pleier å gå når de drar. I dag ble hun sittende her og jeg tenkte "hun går nok snart", men det har hun ikke gjort. Moren er ikke hjemme. Hvor hun er spurte jeg ikke om. Anonymous poster hash: 51290...3ec
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #10 Skrevet 27. november 2016 Dette barnet var på besøk hos dine barn, så ble dine barn hentet av faren deres? Hun ble igjen? Jeg hadde ringt mor igjen og sagt at hun ikke kan være der lengre fordi du har planer Anonymous poster hash: e0f3c...31e
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #11 Skrevet 27. november 2016 Da sier du at hun må gå hjem for du skal avgårde. Anonymous poster hash: 2a9c5...a11 Jeg er litt redd for at hun begynner å gråte da og det er helt grusomt når barn med selektiv mutisme gråter Anonymous poster hash: 51290...3ec
MMP Skrevet 27. november 2016 #12 Skrevet 27. november 2016 Hun kom på besøk mens barna var hjemme. Ikke uvanlig, men hun pleier å gå når de drar. I dag ble hun sittende her og jeg tenkte "hun går nok snart", men det har hun ikke gjort. Moren er ikke hjemme. Hvor hun er spurte jeg ikke om. Anonymous poster hash: 51290...3ec Om jeg hadde hatt tid tror jeg bare jeg hadde latt henne være Høres ut som hun trives i ditt selskap!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #13 Skrevet 27. november 2016 Skal du sende henne hjem til tomt hus da? Ville sett en film eller noe med henne frem til mor henter 19.30 Jeg har ganske mye annet å gjøre enn det. Jeg går rundt og gjør husarbeid mens hun sitter og tegner og ser på. Bryr seg liksom ikke noe... Anonymous poster hash: 51290...3ec
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #14 Skrevet 27. november 2016 Om jeg hadde hatt tid tror jeg bare jeg hadde latt henne være Høres ut som hun trives i ditt selskap! Det er mulig stygt å si, men det er ganske creepy med et barn som observerer deg, men ikke snakker til deg. Og som bare smiler når du ser på det. Og snakker du til det er du heldig om det nikker eller rister på hodet Anonymous poster hash: 51290...3ec
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #15 Skrevet 27. november 2016 Gjør det noe om hun gråter da? Hun er 12 år, hun har selektiv mutisme, hun er ingen idiot. Snakk til henne og si at nå må hun gå hjem, fordi du har planer. Anonymous poster hash: baf1f...a9c
MMP Skrevet 27. november 2016 #16 Skrevet 27. november 2016 Det er mulig stygt å si, men det er ganske creepy med et barn som observerer deg, men ikke snakker til deg. Og som bare smiler når du ser på det. Og snakker du til det er du heldig om det nikker eller rister på hodet Anonymous poster hash: 51290...3ec Den ene jenta mi har en venn som liker seg her... jeg diller og daller litt, av og til hjelpe hun med med å tørke støv eller ta ut av oppvaskemaskinen. Av og til ser hun på TV, jeg er litt på dataen... Bretter litt klær... Ja. Jeg vet hun ikke har det så greit (har greie foreldre!), og jeg tror hun "kopler" av litt her bare... Lager av og til litt kakao. Vi prater nesten ikke vi heller Så går hun til slutt da.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #17 Skrevet 27. november 2016 Hadde helt klart sendt 12 åringen hjem. "Sånn, nå er det på tide at du går hjem", fulgt henne ut i gangen, sett til at hun hadde alle ytterklærne på, åpnet døra og "adjø". Jeg hadde ikke sittet barnevakt for et barn på 12 år. Anonymous poster hash: de99f...ae8
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #18 Skrevet 27. november 2016 1. Visste du at barna skal med faren kl15? I såfall burde du sagt klart ifra at hun skal hjem etter at barna har gått. Jeg prøver å tenke litt hva jeg skulle gjort om jeg var jenta. Det ville vært rart å være igjen om mine venner dro et annet sted. 2. Barnet er 12 år! 12! Hun kan dra hjem alene og hun kan være alene hjemme til mora hennes kommer hjem! Anonymous poster hash: 99db0...f11
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #19 Skrevet 27. november 2016 Jeg er litt redd for at hun begynner å gråte da og det er helt grusomt når barn med selektiv mutisme gråter Anonymous poster hash: 51290...3ec Eh hæ? De gråter da ikke på annet vis selvom de har den diagnosen... lukter troll Anonymous poster hash: 49114...50b
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #20 Skrevet 27. november 2016 1. Visste du at barna skal med faren kl15? I såfall burde du sagt klart ifra at hun skal hjem etter at barna har gått. Jeg prøver å tenke litt hva jeg skulle gjort om jeg var jenta. Det ville vært rart å være igjen om mine venner dro et annet sted. 2. Barnet er 12 år! 12! Hun kan dra hjem alene og hun kan være alene hjemme til mora hennes kommer hjem! Anonymous poster hash: 99db0...f11 1. Selvfølgelig visste jeg at de skulle reise til far. De er hos far til faste tider. Det er vanskelig å si klart i fra til et barn med selektiv mutisme. De nikker og rister på hodet og noe mer kontakt med henne enn det får jeg ikke. Får et smil her og der. 2. Ja! Hun er 12! år, men hun har sosial angst og annen angst og jeg kan ikke bare kaste henne ut og hjem! Jeg er ikke ond Anonymous poster hash: 51290...3ec
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #21 Skrevet 27. november 2016 Gjør det noe om hun gråter da? Hun er 12 år, hun har selektiv mutisme, hun er ingen idiot. Snakk til henne og si at nå må hun gå hjem, fordi du har planer. Anonymous poster hash: baf1f...a9c Det er helt grusomt når hun gråter. Hun tar ikke i mot trøst og hun lager ikke lyd. Anonymous poster hash: 51290...3ec
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #22 Skrevet 27. november 2016 Hadde dere en avtale om at ungen skulle være hos dere, siden moren ikke er hjemme før halv 8 på kvelden? Om ikke er det råfrekt og uforsvarlig å bare sende henne bort og så forvente hun kan være hos dere. Hva om dere skulle ut på noe? Ville tatt det opp med mor, skikkelig sært at du sier at barna dine har reist klokken 15 og hun er alene hos dere og moren forventer jenta bare skal være hos dere frem til kvelden. En 12 åring er forøvrig stor nok til å dra hjem alene Anonymous poster hash: 447b0...370
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #23 Skrevet 27. november 2016 Hadde dere en avtale om at ungen skulle være hos dere, siden moren ikke er hjemme før halv 8 på kvelden? Om ikke er det råfrekt og uforsvarlig å bare sende henne bort og så forvente hun kan være hos dere. Hva om dere skulle ut på noe? Ville tatt det opp med mor, skikkelig sært at du sier at barna dine har reist klokken 15 og hun er alene hos dere og moren forventer jenta bare skal være hos dere frem til kvelden. En 12 åring er forøvrig stor nok til å dra hjem alene Anonymous poster hash: 447b0...370 Det var ikke avtalt at hun skulle bli her, men da mine dro, så bare ble hun igjen og tegnet litt. Jeg tenkte jo at snart er hun ferdig med tegningen og da går hun, men det skjedde ikke. Moren lar henne være alene hjemme, men når mor ikke er hjemme, så kan hun ikke hente barnet og heller ikke la det være alene hjemme. Og da jeg spurte om jeg skulle følge henne hjem for nå var det begynt å bli sent (ca 17-tiden), så ristet hun på hodet og så ned. Moren har ikke forventet noe. Hun visste ikke at mine skulle dra, men hun kom ikke hjem før 19.30 (det ble 19.55 da) Anonymous poster hash: 51290...3ec
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #24 Skrevet 27. november 2016 Det var ikke avtalt at hun skulle bli her, men da mine dro, så bare ble hun igjen og tegnet litt. Jeg tenkte jo at snart er hun ferdig med tegningen og da går hun, men det skjedde ikke. Moren lar henne være alene hjemme, men når mor ikke er hjemme, så kan hun ikke hente barnet og heller ikke la det være alene hjemme. Og da jeg spurte om jeg skulle følge henne hjem for nå var det begynt å bli sent (ca 17-tiden), så ristet hun på hodet og så ned. Moren har ikke forventet noe. Hun visste ikke at mine skulle dra, men hun kom ikke hjem før 19.30 (det ble 19.55 da) Anonymous poster hash: 51290...3ec Da hadde jeg sagt til moren at hun fikk be datteren om å gå hjem, og gitt jenta telefonen så moren kunne si det Anonymous poster hash: e8764...8b8
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #25 Skrevet 27. november 2016 Hadde og bedt moren ringe å snakke med henne på tlf. Hadde og forklart situasjonen til moren, kanskje datteren ikke liker å være alene så lenge, særlig om hun har angst. Anonymous poster hash: ed191...1cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå