Gå til innhold

Listhaug og elitefeministene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er hardt å være den eneste som sitter på sannheten..

 

Anonymous poster hash: c8528...f33

Skrevet

Så veldig morsomt skrevet! Det er interessant å se hvordan Listhaug sin retorikk vinner frem hos mange, og hvordan hun med stor suksess spiller på "alle andre er så slemme mot meg, jeg sier bare det de fleste mener". Carl I Hagen brukte samme taktikk, og det fungerte jo også. 

Skrevet (endret)

Jeg kan ikke fatte og begripe at noen kan ta Listhaug på alvor.

Hvis vi ser bort i fra hennes totale mangel på tanker om solidaritet, hennes forsøk på å gjenskape Krystallnatten i Lillestrøm (jfr.TV2-nyhetene lørdag) og generelt usmakelige bruk av sosiale medier ("Vi har kastet ut en afghansk unge - lik og del") er det én god grunn til at hun bør ties i hjel:

Hun har Ayn Rand som sitt store filosofiske forbilde. Trenger ikke å si noe mer.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jaja, det er barna deres som de vil ta jobben fra. Dere får skylde dere selv når barna deres vokser opp og det ikke er noen jobber igjen. Da får dere fortelle dem hvorfor. Når det ikke er mere penger igjen å drive eldrevelferd for kan dere jo tenke på hvorfor og hvem som har skylden for det. 



Anonymous poster hash: 23209...c07
Skrevet

 

Jaja, det er barna deres som de vil ta jobben fra. Dere får skylde dere selv når barna deres vokser opp og det ikke er noen jobber igjen. Da får dere fortelle dem hvorfor. Når det ikke er mere penger igjen å drive eldrevelferd for kan dere jo tenke på hvorfor og hvem som har skylden for det. 

 

Anonymous poster hash: 23209...c07

 

 

Det er mer skremmende at så mange biter på skremselspropagandaen.

Skrevet

 

Jaja, det er barna deres som de vil ta jobben fra. Dere får skylde dere selv når barna deres vokser opp og det ikke er noen jobber igjen. Da får dere fortelle dem hvorfor. Når det ikke er mere penger igjen å drive eldrevelferd for kan dere jo tenke på hvorfor og hvem som har skylden for det.

 

Anonymous poster hash: 23209...c07

Ja, enig i at de som sitter og styrer landet nå kommer til å ødelegge for fremtidige generasjoner. De bygger systematisk ned velferdsstaten.

 

For det var dem du mente med 'de', ikke sant?

Skrevet

Jeg har rapportert tråden for hetsing og personangrep!



Anonymous poster hash: 23209...c07
Skrevet

Ja, enig i at de som sitter og styrer landet nå kommer til å ødelegge for fremtidige generasjoner. De bygger systematisk ned velferdsstaten.

 

For det var dem du mente med 'de', ikke sant?

Bygger ned velferdsstaten og selger landet bit for bit.

 

Anonymous poster hash: 78519...042

Skrevet

 

Jeg har rapportert tråden for hetsing og personangrep!

 

Anonymous poster hash: 23209...c07

 

 

Tuller du?! Dette er da langt mildere enn det som skjer i media for øvrig. Mulig det ikke er greit av den grunn, men når Listhaug selv ikke skiller sak og person i offentlig debatt, så kan ikke innholdet i denne tråden modereres. 

Skrevet

Jeg synes Listhaug er utrolig tøff som rir av all denne personlige hetsen på en stødig måte. Og dumme, dumme naut som høres ut som om dere tror at Listhaug alene er ansvarlig for asylpolitikken, og som henger dere på de andre dumme nautene!  



Anonymous poster hash: 0b536...660
Skrevet

 

Jeg synes Listhaug er utrolig tøff som rir av all denne personlige hetsen på en stødig måte. Og dumme, dumme naut som høres ut som om dere tror at Listhaug alene er ansvarlig for asylpolitikken, og som henger dere på de andre dumme nautene!

 

Anonymous poster hash: 0b536...660

Med all respekt så har du ikke skjønt noe av debatten.

Skrevet

 

Jeg synes Listhaug er utrolig tøff som rir av all denne personlige hetsen på en stødig måte. Og dumme, dumme naut som høres ut som om dere tror at Listhaug alene er ansvarlig for asylpolitikken, og som henger dere på de andre dumme nautene!

 

Anonymous poster hash: 0b536...660

Det skal hun ha, hun er utrolig god på å gjøre seg selv til offer.

 

Dama avfeier all kritikk som hets, og hirden hennes biter på.

 

Anonymous poster hash: c8528...f33

Skrevet

Jeg kan ikke fatte og begripe at noen kan ta Listhaug på alvor.

Hvis vi ser bort i fra hennes totale mangel på tanker om solidaritet, hennes forsøk på å gjenskape Krystallnatten i Lillestrøm (jfr.TV2-nyhetene lørdag) og generelt usmakelige bruk av sosiale medier ("Vi har kastet ut en afghansk unge - lik og del") er det én god grunn til at hun bør ties i hjel:

Hun har Ayn Rand som sitt store filosofiske forbilde. Trenger ikke å si noe mer.

Gjenskape Krystallnatten?! Hvor historieløs går det an å bli?

Det er et hån mot ofre for holocaust å sammenligne at politiet går til lovlig aksjon mot de som oppholder seg ulovlig i landet med nazistenes voldelige angrep på godt integrerte og lovlydige borgere.

Syns dere det er noe kjekt at det oppholder seg noen tusen mennesker i landet som ikke bare er her ulovlig, men som vi heller ikke vet hvem er eller i eksakt antall.?

Det er ikke greit, hverken med tanke på de papirløse eller oss andre. Lover et der av en grunn. Listhaug gjør en nødvendig jobb, selv om noe av retorikken selvsagt kan diskuteres.

Skrevet (endret)

Gjenskape Krystallnatten?! Hvor historieløs går det an å bli?

Det er et hån mot ofre for holocaust å sammenligne at politiet går til lovlig aksjon mot de som oppholder seg ulovlig i landet med nazistenes voldelige angrep på godt integrerte og lovlydige borgere.

Syns dere det er noe kjekt at det oppholder seg noen tusen mennesker i landet som ikke bare er her ulovlig, men som vi heller ikke vet hvem er eller i eksakt antall.?

Det er ikke greit, hverken med tanke på de papirløse eller oss andre. Lover et der av en grunn. Listhaug gjør en nødvendig jobb, selv om noe av retorikken selvsagt kan diskuteres.

Absolutt ikke historieløs. Jeg er ganske sikker på at du egentlig forstår at jeg spissformulerer, men det var faktisk den assosiasjonen jeg fikk da jeg leste om saken. Så senere klippet på TV2s nettsider og satt igjen med en meget vond smak i munnen.

Det kan betraktes som svært problematisk at hun støtter seg til Ayn Rands tankegods. Dét er faktisk direkte skremmende.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Hvorfor må alle gi seg på Listhaug og hakke på henne? Jeg trodde feminister skulle respektere kvinner? Burde dere ikke da respektere Listhaug? 



Anonymous poster hash: 23209...c07
Skrevet

 

Hvorfor må alle gi seg på Listhaug og hakke på henne? Jeg trodde feminister skulle respektere kvinner? Burde dere ikke da respektere Listhaug?

 

Anonymous poster hash: 23209...c07

Fordi hun er kvinne? Hun må jo likevel dømmes ut fra retorikk og handlinger, kjønn er uinteressant i sammenhengen.

 

Anonymous poster hash: c8528...f33

Skrevet

Det mest skremmende er at vi har en SITTENDE statsråd som bruker offerrollen aktivt når hun får kritikk. Det er så tragisk at jeg nesten ikke har ord.

Skrevet

Folk på venstresiden sprer så mye hat og driver med mobbing av henne bare fordi hun er flink og effektiv i jobben sin. Det er det som er tragisk. Men jeg tror de fleste har gjennomskuet dere for lenge siden.



Anonymous poster hash: 23209...c07
Skrevet

 

Folk på venstresiden sprer så mye hat og driver med mobbing av henne bare fordi hun er flink og effektiv i jobben sin. Det er det som er tragisk. Men jeg tror de fleste har gjennomskuet dere for lenge siden.

 

Anonymous poster hash: 23209...c07

Ikke fordi hun er flink. Fordi hun er full av hatretorikk.

 

Lik og del.

 

Anonymous poster hash: c8528...f33

Skrevet

WAY TO GO LISTHAUG!

 

Anonymous poster hash: cfbd1...5da

Skrevet

 

Folk på venstresiden sprer så mye hat og driver med mobbing av henne bare fordi hun er flink og effektiv i jobben sin. Det er det som er tragisk. Men jeg tror de fleste har gjennomskuet dere for lenge siden.

 

Anonymous poster hash: 23209...c07

Må du gi deg. Hun er statsråd, og en del av jobben er å ignorere usaklig kritikk og svare saklig på saklig kritikk.

 

Hun er for fader ikke en ryggløs 14-åring som blir mobbet for kviser på nasa! Posisjonen hun er i har hun valgt selv, politikken hun fører står hun ansvarlig for sammen med resten av den sittende regjeringen. Hva mener du at man skal gjøre om man er uenig? Holde kjeft så hun slipper belastningen med å bli motsagt?

 

Reality check: takler du ikke kritikk på en saklig måte så blir du ikke statsråd.

Skrevet

Med all respekt så har du ikke skjønt noe av debatten.

Ikke det? Men da kan jo prektige, "flinke", selvgode du forklare meg.

 

Anonymous poster hash: 0b536...660

Skrevet

Hvorfor må alle gi seg på Listhaug og hakke på henne? Jeg trodde feminister skulle respektere kvinner? Burde dere ikke da respektere Listhaug?  Anonymous poster hash: 23209...c07

For meg er feminisme at kvinner skal ble behandlet med samme "faglige tyngde"' og samme respekt som menn. (Blandt annet). Kvinner skal ikke behandles som skjøre ofre, som er "lager av glass" det vil i praksis si at en kvinne som er offentligheten slik som Listhaug, og som er valgt inn i en høy stilling, skal behandles på samme måte som man ville ha behandlet en mann i hennes sted. Derfor skal man også kunne kritisere en kvinne for jobben hun gjør, hvis man er uenig, på samme måte som man ville ha gjort hvis det var en mannlig statsråd. Og ikke kritisere Listhaug fordi hun er kvinne og må "beskyttes" er i alle fall for meg det omvendte av feminisme.

 

Jeg tror kvinner har like stor kapasitet til å stå i "hard vær" som det en mann har, og uavhengig av kjønn synes jeg Listhaugs har taklet kritikk svært dårlig.

Skrevet

 

Ikke det? Men da kan jo prektige, "flinke", selvgode du forklare meg.

 

Anonymous poster hash: 0b536...660

Næsj, gidde ikke. Nytter ikke uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...