Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #26 Skrevet 27. november 2016 Dette er ikke for å henge ut noen av annonsene, men fordi jeg virkelig ikke forstår. Kan man miste personnummeret sitt? Anonymous poster hash: fe7be...30c
smurfis Skrevet 27. november 2016 #27 Skrevet 27. november 2016 Jeg har gjort det en gang,var en mann som ønsket seg en brukt skjorte som han kunne ha på seg på julaften. Han skulle besøke en av barna sine, tror jeg det var, og ville ha noe ordentlig å ha på seg. Jeg hadde ingen brukt skjorte å sende ham men gav ham noen hundrelapper for å kjøpe seg en selv. Hvorfor jeg gjorde det var kanskje litt for å få meg selv til å føle meg bedre i all julegaveshoppingen og brente visakort og også fordi jeg synes at han skulle få lov til å ha en skjorte på julaften. Om pengene ble brukt på ei skjorte eller på en flaske vin bryr jeg meg ikke noe om, mannen ble glad for pengene.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #28 Skrevet 27. november 2016 Hvorfor står det #blåmandag i mange av annonsene? Til og med en som liksom skal være skrevet av ei jente på ni... Anonymous poster hash: d92a6...847
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #29 Skrevet 27. november 2016 Dette er ikke for å henge ut noen av annonsene, men fordi jeg virkelig ikke forstår. Kan man miste personnummeret sitt?Anonymous poster hash: fe7be...30c Nei Anonymous poster hash: 160d0...1ad
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #30 Skrevet 27. november 2016 Gud bedre, den ene annonsen fra Bergen virker suspekt. Særlig med den tilleggsinformasjonen som virkelig ikke viser seg å stemme. Dette begrunner jeg med at jeg selv har vært i den situasjon og både NAV og Namsmann hjelper altså. En skal ha et visst beløp igjen å leve for og ikke minst trekke et maxbeløp. Anonymous poster hash: 275fd...cb8 Nå har ikke jeg lest annonsen du sikter til, men vil bare svare utifra det du skriver.. Jeg mistet jobben og ble separert på samme tid, måtte finne meg en leilighet og ante ikke hvor jeg skulle begynne. Jeg er en oppegående person som alltid har hatt full kontroll på økonomien, jeg sitter ikke på "ræva" men jobber den heller av meg for å skaffe meg inntekt. Jeg måtte gå til det skrittet og søke sosialhjelp som supplering til dagpengene samt hjelp til husleie, og fikk da hjelp i tre måneder.. Hjelpen jeg fikk var ikke engang nok til regningene (og jeg har ingen unødvendige utgifter), og mat var det overhodet ingen penger til. Jeg måtte låne penger av foreldrene mine hver uke for å få nok. Jeg valgte å ta en jobb med dårlig lønn også, for å vise nav at jeg virkelig gjør alt for å klare meg selv, utbetalingen er hakket under dagpengene var, men jeg tjener ihvertfall mine egne penger. Nå har tre måneder gått og jeg har ikke sjans til å klare meg. Har som sagt vist at jeg gjør grep for å tjene pengene selv men foreløpig holder det ikke. Men nav hjelper ikke likevel og har i grunnen sagt "synd for deg" som ikke har fått livet på stell innen tre måneder. Husleien skal betales 1. og jeg har ikke nok penger til den, blir jo interessant å se om jeg får ordnet det på noe vis. Låner fortsatt penger for å få råd til mat, og gjelden til mine foreldre bare øker. Jeg kan ikke akkurat la barna sulte. Så jeg kommer ihvertfall aldri mer til å si til noen at "vi bor i Norge, vi får hjelpen vi trenger om vi er i en krisesituasjon." For jeg er så langt nede som et menneske kan komme og det frister til tider å bare gi opp. Jeg aner ikke hvordan dette skal gå, men det gjør vel det på et vis. Anonymous poster hash: 4ee87...4c5
Anonym bruker Skrevet 27. november 2016 #31 Skrevet 27. november 2016 Jeg lurer også veldig på hvorfor innleggene er hashtagget blåmandag? Anonymous poster hash: 04625...5c1
sug lut Skrevet 28. november 2016 #32 Skrevet 28. november 2016 Hvis det hadde vært en annonse fra noen i nærområdet og de ønsket noe jeg hadde - barneklær, leker, bøker i rett alderskategori - kunne jeg gjort det, da hadde jeg visst om informasjonen stemte.
SickMyDuck Skrevet 28. november 2016 #33 Skrevet 28. november 2016 Nå har ikke jeg lest annonsen du sikter til, men vil bare svare utifra det du skriver.. Jeg mistet jobben og ble separert på samme tid, måtte finne meg en leilighet og ante ikke hvor jeg skulle begynne. Jeg er en oppegående person som alltid har hatt full kontroll på økonomien, jeg sitter ikke på "ræva" men jobber den heller av meg for å skaffe meg inntekt. Jeg måtte gå til det skrittet og søke sosialhjelp som supplering til dagpengene samt hjelp til husleie, og fikk da hjelp i tre måneder.. Hjelpen jeg fikk var ikke engang nok til regningene (og jeg har ingen unødvendige utgifter), og mat var det overhodet ingen penger til. Jeg måtte låne penger av foreldrene mine hver uke for å få nok. Jeg valgte å ta en jobb med dårlig lønn også, for å vise nav at jeg virkelig gjør alt for å klare meg selv, utbetalingen er hakket under dagpengene var, men jeg tjener ihvertfall mine egne penger. Nå har tre måneder gått og jeg har ikke sjans til å klare meg. Har som sagt vist at jeg gjør grep for å tjene pengene selv men foreløpig holder det ikke. Men nav hjelper ikke likevel og har i grunnen sagt "synd for deg" som ikke har fått livet på stell innen tre måneder. Husleien skal betales 1. og jeg har ikke nok penger til den, blir jo interessant å se om jeg får ordnet det på noe vis. Låner fortsatt penger for å få råd til mat, og gjelden til mine foreldre bare øker. Jeg kan ikke akkurat la barna sulte. Så jeg kommer ihvertfall aldri mer til å si til noen at "vi bor i Norge, vi får hjelpen vi trenger om vi er i en krisesituasjon." For jeg er så langt nede som et menneske kan komme og det frister til tider å bare gi opp. Jeg aner ikke hvordan dette skal gå, men det gjør vel det på et vis. Anonymous poster hash: 4ee87...4c5 Send meg en pm. Ingen skal måtte ha det slik. Ønsker å hjelpe dere litt på vei.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #34 Skrevet 28. november 2016 Send meg en pm. Ingen skal måtte ha det slik. Ønsker å hjelpe dere litt på vei. Tusen takk for det, det er utrolig snilt av deg. Jeg er nok litt for stolt til å ta i mot hjelp, men jeg blir rørt av at det finnes mennesker som deg så tusen hjertelig takk Anonymous poster hash: 4ee87...4c5
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #35 Skrevet 28. november 2016 Vi har bare akkurat så vi klarer oss så gir ikke noe nei. Noen annonser syns jeg virker ekte men leste en hvor en person skrev en lang annonse om hvor vanskelige NAV, Namsmannen, Barnevernet og helsa er. Jeg har jobbet med disse tingene og om det er sant at NAV og Namsmannen mener at en familie med mange barn (mener det var 4) skal klare seg på så lite penger som de hevdet så må de klage fordi da følger hverken NAV eller Namsmannen regelverket. Det hadde holdt å bare si at de har lite penger så de gruer seg til jula pga barna. Det er mer rørende å lese enn å lese ting jeg vet at umulig kan stemme. Anonymous poster hash: 9c2d7...f27
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #36 Skrevet 28. november 2016 Blåmandag har noe med black friday å gjøre, et stunt som finn. no har. Husker ikke akkurat hva det er. Anonymous poster hash: 9c2d7...f27
Anonym bruker Skrevet 28. november 2016 #37 Skrevet 28. november 2016 Jeg får ikke til å dele bilder her, men her er tekst fra en salgsgruppe i Bodø. Jeg så det innlegget som det er snakk om og stusset,følte at dama var ærlig men samtidig ikke. Sjekket ikke profilen hennes så så ikke at hun bor i Bergen. Jeg vipset ikke noe til henne heldigvis. Her er teksten: Bare et lite obs, ikke stol blindt på ALT på nett. Greit å sjekke om folk som kommer med tåredryppende historier og som søker penger faktisk bor i Bodø, før man sponser de, med det som kanskje er neste årslønn tilslutt når mange skal hjelpe. Mens det egentlig sitter en svindler på en helt annen kant i landet, for det ER jo merkelig å bo i Bergen og søke økonomisk hjelp fra Bodø vel..?Og som sikkert har skrevet samme historien i massevis av grupper. Desverre var det noen her som rakk å vippse henne penger før innlegget ble sletta, det gikk desverre ikke til en fattig alenemamma, men ei som er godt gift og som sikkert lever fett på godhjerta folk som faktisk stoler på at ting er sant... hun er utestengt fra veldig mange grupper, og som også har drevet å solgt ting for så å få betaling, blokkere personen og aldri sende noe. Hun er ute av gruppa nå, men opererer desverre med flere profiler. Admin Anonymous poster hash: 9c2d7...f27
SickMyDuck Skrevet 28. november 2016 #38 Skrevet 28. november 2016 Tusen takk for det, det er utrolig snilt av deg. Jeg er nok litt for stolt til å ta i mot hjelp, men jeg blir rørt av at det finnes mennesker som deg så tusen hjertelig takk Anonymous poster hash: 4ee87...4c5 Ikke vær redd for å ta kontakt dersom du ser det blir for vanskelig før julen. Vi har alle hatt våre problemer, og derfor er det så absolutt ikke vanskelig å skulle hjelpe noen. Neste gang kan det være du som hjelper noen andre.. ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå