Gå til innhold

Hjelper dere folk på Finn.no?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor/hvorfor ikke, og hvordan/med hva hjelper du? Jeg leser noen av annonsene, blir lei meg, men tenker likevel skal/skal ikke? Tanken på at jeg muligens blir lurt holder meg tilbake.

Anonymous poster hash: 04625...5c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, der var det sannelig mye rart. Folk som ber om hvetemel og sukker. MYE bedre å gi til en organisasjon.

Skrevet

Nei, er du gal. Jeg tviler på at alle annonser der er reelle, og jeg får vond smak i munnen av hele tiggegreia. 

Anonymous poster hash: e35c7...f2c
Skrevet

Ble ufrivillig innmeldt i en gruppe på Facebook som er rene tiggerbrev. Blir litt vel mye syting.

Anonymous poster hash: 60335...811

Skrevet

Nei. Jeg leser dem rett og slett ikke, og har nok mindre å rutte med selv enn en del av dem som legger ut slike annonser.

Anonymous poster hash: c3ec5...b9a

Skrevet

Måtte faktisk inn å se nå, og overrasket over for et fenomen dette virker å ha blitt. Syns noen av annonsene rett og slett var litt frekke. Ei klaget over dårlig respons:/

Anonymous poster hash: 64443...2a7

Skrevet

Tror nok noen prøver å utnytte folk, ønsker seg stereo, iPad, tlf..

Anonymous poster hash: cb15f...0ad

Skrevet

Hvor ser dere disse annonsene?

Anonymous poster hash: 461f1...fb8

Skrevet

Ble ufrivillig innmeldt i en gruppe på Facebook som er rene tiggerbrev. Blir litt vel mye syting.

Anonymous poster hash: 60335...811

Hvilken gruppe er dette?

Anonymous poster hash: 1ae5d...03e

Skrevet

Måtte faktisk inn å se nå, og overrasket over for et fenomen dette virker å ha blitt. Syns noen av annonsene rett og slett var litt frekke. Ei klaget over dårlig respons:/

Anonymous poster hash: 64443...2a7

Det har vært noen saker i media der de som har bedt om hjelp har fått mye. Når slikt skrives om er det nok mange flere som også håper de er så heldige. Da blir det plutselig mange slike annonser. 

Anonymous poster hash: d157d...cc5

Skrevet

Kan dere ikke linke? Har aldri sett en slik annonse!

Anonymous poster hash: 96d23...b8f

Skrevet

Gå inn på ønskes kjøpt. Stikkord jul og hjelp.

Anonymous poster hash: d92a6...847

Skrevet

Betalt plassering for å tigge etter julegaver...

Anonymous poster hash: 6c2f1...f1f
Skrevet

Betalt plassering for å tigge etter julegaver...

Anonymous poster hash: 6c2f1...f1f

DEN reagerte jeg på også.

Anonymous poster hash: ab49d...c76

Skrevet

Niks. Tror ikke de har et reelt behov.

Anonymous poster hash: d9a3c...863

Skrevet

Nei

Ga til krisesenteret istedet

Anonymous poster hash: f7bfa...e00
Skrevet

Nei

Gir til frelsesarmeen og div andre organisasjoner, så får de som har et reelt behov for hjelp henvende seg der

Anonymous poster hash: 4b3ee...08a

Skrevet

Jeg har aldri gjort det. Men det gjør litt vondt å lese annonsene. Så nå at en rett borti her søker hjelp. Jeg aner ikke hvem personen er,men plutselig fikk jeg litt lyst å hjelpe siden dette er et så lite sted. Da ble det så nært.

Anonymous poster hash: ba132...c9c

Skrevet

Gud bedre, den ene annonsen fra Bergen virker suspekt. Særlig med den tilleggsinformasjonen som virkelig ikke viser seg å stemme. Dette begrunner jeg med at jeg selv har vært i den situasjon og både NAV og Namsmann hjelper altså. En skal ha et visst beløp igjen å leve for og ikke minst trekke et maxbeløp.

Anonymous poster hash: 275fd...cb8
Skrevet

Nei, stoler ikke på det. tar det heller gjennom organsjoner som hjelper folk

Skrevet

Nei. Tror det er mye lureri. Så ber de gjerne om veldig dyre ting. En sønn som har ønsket seg playstation leeenge etc. Vel det er ingen menneskerett å ha playstation. Mine barn kan ikke få så dyre gaver... Synes det e rest frekt faktisk. Da er det ikke snakk om basale behov og nød, men et ønske om dyre ting.

Anonymous poster hash: 646bc...3f7

Skrevet

Nei. Har ikke råd til det. Har vurdert å sette inn annonse selv, men tør ikke for når jeg leser andre sine, så har de "tåredryppende" historier og min er bare ble syk, Mistet jobben etter å ha vært sykmeldt et år, mistet inntekt grunnet aap, mannen stakk av og jeg måtte betale lån alene, eldste barnet ville bo 50/50 og da mistet jeg enda 3000 i mnd. Ingen er syke-det er bare shot happens. Like greit å spørre nav om juletillegg igjen. Fikk det i fjor og 1000,- ekstra hjalp så det gikk fint

Anonymous poster hash: 83c76...fb9

Skrevet

Det har da blitt veldig mange slike annonser, har det ikke? Kan ikke huske at det har vært så mange før?

Skulle gjerne hjulpet noen jeg visste trengte det, men har nok med meg selv. Jeg har ikke mer enn det vi trenger for å få hverdagen til å gå rundt selv.

Anonymous poster hash: 7d690...b69

Skrevet

Gud bedre, den ene annonsen fra Bergen virker suspekt. Særlig med den tilleggsinformasjonen som virkelig ikke viser seg å stemme. Dette begrunner jeg med at jeg selv har vært i den situasjon og både NAV og Namsmann hjelper altså. En skal ha et visst beløp igjen å leve for og ikke minst trekke et maxbeløp.

Anonymous poster hash: 275fd...cb8

Det kan fint skje at den databasen som viser trekk til namsmann og særnsmsmenn svikter og det er trukket dobbelt opp, og gjerne mer.

Det kan også fint skje at lønnen blir mindre en måned for de som blir etterskudds lønnet, og arbeidsgiver må trekke det fastsatte, slik at lønnen blir lik null.

Det er ulike ventetider på ulike NAV kontor, det er ikke alltid at alle kommuner faktisk har en reell gjeldsrådgivning teneste. Når det gjelder søknader om økonomisk hjelp er det også varierende saksbehandlingstid i de ulike kommuner.

Anonymous poster hash: 96d23...b8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...