Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

👏🏻😃 Jeyy! Jeg var på min første kontroll hos legen i dag og fikk tatt blodprøver og fylt ut helsekort. Fikk også sendt henvisning til kk ang. fødsel (har to trøblete fødsler bak meg), så trenger en samtale/plan før jeg går i ilden igjen. Hadde også litt høyt blodtrykk, det var ikke så gøy. Må på ny kontroll om 3 uker. Håper ikke på blodtrykk problemer i svangerskapet!

Jeg kommer inn hit i morgen,kan nesten ikke tro det 😁😁 13+0 i morgen! Vært på 3 UL allerede, å alt ser helt fint ut! Ny UL 13 Desember, spennende.

Hvordan går det med dere? Har dere noen symptomer?

Kjenner ikke å mye, småkvalm av å til :)

Var på første kontroll på onsdag som var :) alt var fint, er 13 uker i dag :)

Håper blodtrykket ditt går ned da :/ ikke kjekt når ikke alt er på stell. Og håper du får komme til samtale ang fødselen din.

Så bra at alt var på stell 😊 Akkurat sånn det skal være 😃 Jeg hadde litt høyt blodtrykk med førstemann også. Da ble det til noen ekstra legesjekker samt en ekstra ul på sykehuset. Så føler jeg blir tatt godt vare på når noe ikke er som det skal.

Jeg kommer inn hit i morgen,kan nesten ikke tro det 😁😁 13+0 i morgen! Vært på 3 UL allerede, å alt ser helt fint ut! Ny UL 13 Desember, spennende.

Hvordan går det med dere? Har dere noen symptomer?

Kjenner ikke å mye, småkvalm av å til :)

Så bra at en etter en tripper inn til 2.tri 😃💖 Jeg er nå 13+4 og har fått ett trøblete bekken, får lett hodepine, svimmel(uvelhetsfølelse) til tider, tisse dagen/natten lang og treg mage 🙄

Treg mage her og, kvalmen har letta litt, men fortsatt veldig uvel/utmatta. Men merker at det blir fler og fler gode dager nå. Var ekstremt fortvila en stund og vurderte å avslutte hele greia for var så utmatta at jeg klarte såvidt å krype rundt, og å da ha 4 barn fra før og hjemmeværende med 1 av de var helt håpløst. Men helsigvis bedre nå :)

Høres tungt ut, kan ikke tenke meg å være så dårlig å ha 4 barn i tillegg! Stå på tøffa :) .. Skal tenke på deg viss jeg blir dårlig hehe

Annonse

Klageinnlegg; Har fått omgangssyken i dag! Etter en helg med mye styr pga noe jeg trodde var en uvi så var dette det siste jeg trengte. Så nå er jeg rett og slett helt ødelagt og lei 😭 Lagt i sengen i hele dag, får ikke i meg en drit. Spyr magesyre og fryyyyser! Gi meg styrke!! 😓

Imorgen er første svangerskapskontroll å er da 13+3. Tror dere de vil prøve å finne hjertet?

Lykke til på kontroll 😊 Er ikke sikkert de vil prøve. Men om de prøver å ikke finner hjertelyd så ikke bli stresset! Kan være vanskelig å finne ☺️

Lykke til på kontroll 😊 Er ikke sikkert de vil prøve. Men om de prøver å ikke finner hjertelyd så ikke bli stresset! Kan være vanskelig å finne ☺️

Takk :D gru gleder meg! Håper vi prøver å finne hjertelyden ❤ var jo på UL når jeg var 12 uker, men er jo nervøs likevel 😁

Det beste om å gå over til 2. trimester: Føler meg normal igjen, bort fra brekninger når jeg pusser tennene.

Det verste: Nå får ikke jeg lenger å spise en Aunt Mabels blåbær muffin hver dag. Hadde avtale med mannen at jeg kunne spise alt jeg ville i 1. trimester (ble sykmeldt pga kvalmen og ingen matlyst.)  Så nå er det frukt og grønt og magre proteiner, med kake/muffin/Oreo-is bare en gang i uke.  

Men jeg har fått sjokolade julekalender, og en bit sjokolade hver dag er sunt :)

Vi fant ikke hjertelyden idag ;) jaja, får vente til den 13 desember. Urine mitt ga utslag på urinveisinfeksjon så får antibiotika ;) ellers tipp topp

Kjipt med urinveisinfeksjon! Men godt det ble oppdaget tidlig 😊

Annonse

Flere som har fått time til oul? Jeg fikk time i posten i dag. 28.des 😃 Jeg gleder meg!! Er så kjekt på den ordinære ul når en kan se en mer "skikkelig" baby ift tul hvor den er så klumpete og ikke helt riktig proporsjonert enda 😆😂

Flere som har fått time til oul? Jeg fikk time i posten i dag. 28.des 😃 Jeg gleder meg!! Er så kjekt på den ordinære ul når en kan se en mer "skikkelig" baby ift tul hvor den er så klumpete og ikke helt riktig proporsjonert enda 😆😂

Nei går å venter på den :D når var du på første svangerskapkontroll? Håper jeg også oul i desember 😁😁😁😁😁kan ikke vente til januar.. Få er mannen på havet igjen :(

Nei går å venter på den :D når var du på første svangerskapkontroll? Håper jeg også oul i desember 😁😁😁😁😁kan ikke vente til januar.. Få er mannen på havet igjen :(

Jeg var på første kontroll hos legen torsdag i forrige uke og det var da hun sendte henvisningen. Så det gikk jo egentlig litt fort 😊

Skjønner godt at du også vil ha din ul i desember. Spesielt med tanke på at mannen din da er hjemme ☺️ Du får gi en lyd når du har fått timen din.

Endret av ♥ Min engel ♥

Jeg var på første kontroll hos legen torsdag i forrige uke og det var da hun sendte henvisningen. Så det gikk jo egentlig litt fort 😊

Skjønner godt at du også vil ha din ul i desember. Spesielt med tanke på at mannen din da er hjemme ☺️ Du får gi en lyd når du har fått timen din.

Klarte ikke å vente til ultralyd om 13 dager så var på privat UL idag 😁😁😁😊 alt er helt supert ❤❤

Så bra :)

Ang oul så har jeg ikke fått time enda, var hos legen sist uke og her jeg bor er sykehuset så trege, sist fikk jeg ikke oul før uke 21, syns det var livlig sent i tilfelle noe er galt. Så håper på i uke 18-20 denne gang :)

Oi det var sent! Jeg krysser fingrene for at jeg får i desember, viss ikke får jeg ringe å spørre 😁

Legen trodde jeg var 15 uker på vei.

Men jeg er nesten 100% sikker at jeg er 13+5 :)

Så bra at alt så bra ut på ul pia91 ☺️ Rart lege trodde du var 15 uker når du vet med sikkerhet hvor langt du er på vei 🤔 Kanskje han har målt litt feil eller noe 😅 Håper ikke du må vente til uke 21 med oul mariamani, det syns jeg er drøyt at sykehusene kan finne på å gjøre! Krysser fingrene for deg!

Så bra at alt så bra ut på ul pia91 ☺️ Rart lege trodde du var 15 uker når du vet med sikkerhet hvor langt du er på vei 🤔 Kanskje han har målt litt feil eller noe 😅 Håper ikke du må vente til uke 21 med oul mariamani, det syns jeg er drøyt at sykehusene kan finne på å gjøre! Krysser fingrene for deg!

Ja synes det er rart. Hadde jo bare sex en gang så :P

Sitter å ser på helse journalen nå for å se om jeg har fått time til oul, men finner ingen henvisning.. Kansje legen har glemt å sende..kan jeg ringe sykehuset da?

Ja synes det er rart. Hadde jo bare sex en gang så :P

Sitter å ser på helse journalen nå for å se om jeg har fått time til oul, men finner ingen henvisning.. Kansje legen har glemt å sende..kan jeg ringe sykehuset da?

Ja, bare til å ringe å høre 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...