Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #1 Skrevet 23. november 2016 Syns det er mange som forteller tilbake helt til 3 og 4 årsalder. Mitt første minne er jeg 7 år gammel, og får en sykkel i bursdagsgave. Syns det er merkelig at jeg ikke husker noe før:-) Anonymous poster hash: 79473...b02
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #2 Skrevet 23. november 2016 Jeg har mitt første fra da jeg var 2 år. Anonymous poster hash: b1385...c89
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #3 Skrevet 23. november 2016 Jeg har mitt første fra da jeg var 2 år. Anonymous poster hash: b1385...c89
Giss Skrevet 23. november 2016 #4 Skrevet 23. november 2016 Jeg husker fra da jeg var såvidt tre år. Jeg husker da mine foreldre fortalte meg at jeg skulle starte i barnehage og jeg husker tydelig min første dag der.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #5 Skrevet 23. november 2016 Oj, husker du ingenting før du var 7 år? Mitt første minne er at jeg lå å gråt i sprinkelsengen min, var kanskje 1-2 år. Andre minne var da jeg sluttet med bleie, men hadde et uhell, var 2 år gammel. Tredje minne var en gang jeg hadde stukket av, og min mor ble rasende, var 3 år gammel. Anonymous poster hash: 1b768...ad2
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #6 Skrevet 23. november 2016 Jeg husker at jeg satt fast i sprinkelsenga, og at jeg brant meg på panelovnen samtidig. Vet ikke alder, men må ha vært under 3 ihvertfall. Ellers husker jeg mye fra ca 4-5 år. Har forøvrig alltid hatt god hukommelse, husker pensum av å høre det én gang osv. Anonymous poster hash: 21447...c62
Bustetroll Skrevet 23. november 2016 #7 Skrevet 23. november 2016 Må innrømme at jeg ikke vet om dette er et reelt minne eller om det er en realistisk drøm fra jeg var veldig ung. Men jeg har et minne om at jeg lå i en dypvogn, og så meg til hver side. Kan ikke sette andre ord på minnet enn at jeg ble forvirret over at det var noe "noe" rett frem, men ingenting da jeg så meg til siden. Bare innvendig i dypvogna. Verste er at det minnet er så utrolig sterkt. Men godt mulig det er en drøm fra jeg var litt eldre.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #8 Skrevet 23. november 2016 Husker en episode da jeg var 1.5 år hvor jeg ble slått med en kjepp av min mor. Så husker jeg knapt noe fra før jeg er 13-14 år,annet enn at jeg ble misbrukt gjennom hele barndommen. Anonymous poster hash: 35e74...cf8
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #9 Skrevet 23. november 2016 Jeg husker jeg brakk armen. 4-5 år. Anonymous poster hash: cc23a...c1d
Teddi Skrevet 23. november 2016 #10 Skrevet 23. november 2016 Jeg husker at jeg lekte sisten med min bror og at vi løp opp en liten bakke. Jeg er akkurat på vei til å ta tak i han da han hopper unna, slik at jeg fyker forover og smeller benet mitt inn i sten som stikker opp av gresset. Jeg husker at jeg hylte på mamma, og at jeg hadde på lyse (pastellfargede) klær. Arret etter det har jeg enda, det tydeligste arret jeg har. Min mor har fortalt at jeg var 2 år og 3 måneder da det skjedde.
skinnfilla Skrevet 23. november 2016 #11 Skrevet 23. november 2016 (endret) Mitt første minne er fra en campingtur. Jeg og storebror lå i teltet og skulle sove. Hørte tåkeluren og stemmene til de voksne som satt utenfor😊 Kjenner ennå lukta fra teltet og husker bror tok hånda mi i sin. Koselig minne😊 Var 2,5-3 år Endret 23. november 2016 av skinnfilla
Hjertefru Skrevet 23. november 2016 #12 Skrevet 23. november 2016 Jeg må ha vært under tre, for jeg husker huset vi bodde i og inventaret der. Husker bla håndtakene på skapene. De hadde en knapp som måtte trykkes inn for å åpne Egentlig skremmende hva jeg husker, men det er episoder og ikke noe særlig kontinuitet... Husker også episoder der jeg var veldig sint/redd. Var egentlig bagateller, men tror minner knyttet til sterke følelser er lettere å huske. Husker forresten at min mor hadde hyperemesis når hun var gravid med broren min og at jeg ble kjemperedd. Var da to år. Tror det er like normalt å ikke huske noe. Eller, tro man ikke husker.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #13 Skrevet 23. november 2016 Jeg har ikke mange minner fra jeg var liten, men det første minnet jeg har er fra jeg var ca 1 år og 10mnd. Har egentlig ikke helt trodd på det, men etter å ha snakket med mamma om det har jeg funnet ut at det antagelig er et reelt minne. Anonymous poster hash: 561ae...406
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #14 Skrevet 23. november 2016 Husker mye fra jeg var to år😊 Anonymous poster hash: 4e3f9...680
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #15 Skrevet 23. november 2016 Husker ikke stort før skolealder gitt(7 år). Første skoledag sitter i munnet. Anonymous poster hash: d7311...049
Ophiophagus Hannah Skrevet 23. november 2016 #16 Skrevet 23. november 2016 Jeg husker ikke noe fra jeg var veldig liten. Men har noen minner jeg tror er fra fire -femårsalderen. Husker at jeg skulle på karneval, og faren min tok på seg en apemaske, og jeg ble livredd, jeg skrek. Mamma husker det godt, og sier at jeg fikk fullstendig panikk. Tror kanskje dette er mitt tidligste tydlige minne. Jeg har veldig gode minner fra at naboene mine hadde fest. De inviterte alltid oss barna (det var et slags ungdomskollektiv i naboleiligheten) jeg fikk masse oppmerksomhet og danset og hadd det gøy. Jeg husker det som kjempefint. Da var jeg rundt fem år.
tante grusom master of law Skrevet 23. november 2016 #17 Skrevet 23. november 2016 Husker jeg falt ut av sprinkelsengen en gang. Husker gulvteppet som kom imot meg før jeg slo hodet. Da var jeg ett år gammel.
Nullstress;) Skrevet 23. november 2016 #18 Skrevet 23. november 2016 Husker fra da mamma og jeg flyttet i ny leilighet da jeg var litt over 1 år.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #19 Skrevet 23. november 2016 Husker et glimt fra jeg var 1,5 år. Mistet smokken min og kunne ikke finne den igjen, og husker veldig godt følelsen av frustrasjon fordi den voksne som var med meg (husker ikke hvem det var) bare pekte på den i stedet for å ta den opp for meg. Husker også at jeg bevisst skrek da jeg våknet om morgenen selv om jeg visste at jeg kunne stå opp selv, fordi det var mer bekvemt å bli hentet, men usikker på hvor gammel jeg var da. Ellers husker jeg mye tydelig fra jeg var 3-4 år, men mellom 4 og 8-9 er det ganske blankt, med unntak av førskoledagene og første skoledag. Anonymous poster hash: 0e983...3e4
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #20 Skrevet 23. november 2016 Husker at pappa lagde hus av pappesker til meg og min storesøster, var under 5 for vi flytta til et nytt hus da jeg var 5. Anonymous poster hash: 4759b...94c
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #21 Skrevet 23. november 2016 3 år - jeg ble storesøster! 4 år - Bestemor døde. Er ca. et år mellom disse to minnene, det vet jeg pga. datoene. Husker ikke så mye fra disse tidligste årene! Men store ting satt seg! Anonymous poster hash: f2b6f...c85
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #22 Skrevet 23. november 2016 2 år og 10 mnd. Jeg gikk meg på et hjørne så jeg begynte å fossblø. Husker godt både at pappa løftet meg opp i vasken på badet for å vaske bort blod og jeg så meg selv i speilet, samt at jeg sydde på legevakten og fikk en pakke med fire fargeblyanter og et kinderegg som premie. Anonymous poster hash: 1982b...fa3
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #23 Skrevet 23. november 2016 Husker et glimt fra jeg var 19 måneder. Det vet jeg for da fikk jeg en bror. Husker jeg løp inn i senga til mamma men hun var ikke der. Bestemor kom inn og fortalte noe, men skjønte ikke helt hva hun mente. Husker jeg svarte ja. Og spurte en gang til hvor mamma var. Og bestemor lo. Og så fikk møte broren min noen dager senere. Husker jeg kikket mest på båndet på armen hans. Jeg har senere spurt om disse minnene og de stemmer. Fra jeg er 2.5 år så husker jeg det meste. Har og altid hatt god hukommelse da. Anonymous poster hash: 3be72...0b2
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #25 Skrevet 23. november 2016 Jeg har ett minne fra jeg var fire, og kanskje ett rundt 6 år. Ellers husker jeg lite fram til jeg er 9-10. Anonymous poster hash: d4212...aef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå