Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #1 Skrevet 23. november 2016 Sånn psykisk mener jeg? Venninnen min har migrene nesten hver dag og er ufør pga det. Jeg var hos henne i helgen og hun klaget og tok piller og sprøyter om hverandre hele helgen. Vi skulle ut på lørdag, men etter to glass vin ombestemte hun seg og satt ei sprøyte rett foran ansiktet på meg. Jeg vet at man ikke kan bli smittet, men kan man liksom sånn psykisk høre så mye om det at man ender opp med å få det selv? Har skikkelig vondt i hodet i dag og kastet nesten opp en gang. Hat tatt Paracet, men det virker ikke. Nå har jeg ganske vondt i hodet, bak øynene og litt i nakken. Kan jeg ha blitt psykisk smittet? Anonymous poster hash: 8ef72...160
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #2 Skrevet 23. november 2016 Sånn psykisk mener jeg? Venninnen min har migrene nesten hver dag og er ufør pga det. Jeg var hos henne i helgen og hun klaget og tok piller og sprøyter om hverandre hele helgen. Vi skulle ut på lørdag, men etter to glass vin ombestemte hun seg og satt ei sprøyte rett foran ansiktet på meg. Jeg vet at man ikke kan bli smittet, men kan man liksom sånn psykisk høre så mye om det at man ender opp med å få det selv? Har skikkelig vondt i hodet i dag og kastet nesten opp en gang. Hat tatt Paracet, men det virker ikke. Nå har jeg ganske vondt i hodet, bak øynene og litt i nakken. Kan jeg ha blitt psykisk smittet? Anonymous poster hash: 8ef72...160 Sprøyter ?!?! Anonymous poster hash: 00f80...7b5
Tough Shit Skrevet 23. november 2016 #3 Skrevet 23. november 2016 hahaha! beklager at jeg ler altså. "smittet psykisk"?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #4 Skrevet 23. november 2016 Sprøyter ?!?! Anonymous poster hash: 00f80...7b5 Hun sa det var for migrenen. Satt den i låret. Er den ikke for migrene? Anonymous poster hash: 8ef72...160
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #5 Skrevet 23. november 2016 hahaha! beklager at jeg ler altså. "smittet psykisk"? Kanskje er det morsomt, men det ble liksom så mye snakk om denne migrenen at jeg har begynt å få mye vondt i hodet selv Anonymous poster hash: 8ef72...160
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #6 Skrevet 23. november 2016 Sprøyter ?!?! Anonymous poster hash: 00f80...7b5 Imigran kan settes som sprøyte:) Anonymous poster hash: 64076...da7
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #7 Skrevet 23. november 2016 Kanskje er det morsomt, men det ble liksom så mye snakk om denne migrenen at jeg har begynt å få mye vondt i hodet selv Anonymous poster hash: 8ef72...160 Du har vont i hodet fordi du drakk for mye vin, fordi det ble for lite søvn og fordi dere skravlet for mye...... Anonymous poster hash: 64076...da7
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #8 Skrevet 23. november 2016 Du har vont i hodet fordi du drakk for mye vin, fordi det ble for lite søvn og fordi dere skravlet for mye...... Anonymous poster hash: 64076...da7 Vel... jeg drakk et par glass jeg også. Og det var på lørdag. En liten stund siden liksom. Anonymous poster hash: 8ef72...160
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #9 Skrevet 23. november 2016 Nei, det kan du ikke. Anonymous poster hash: cd992...a62
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #10 Skrevet 23. november 2016 Nei, det kan du ikke. Anonymous poster hash: cd992...a62 Hva kan hodepinen komme av da? Tenker litt placebo liksom.... Anonymous poster hash: 8ef72...160
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #11 Skrevet 23. november 2016 Hva kan hodepinen komme av da? Tenker litt placebo liksom.... Anonymous poster hash: 8ef72...160 Det er da helt umulig for oss å vite. Hvis du er bekymret anbefaler jeg at du tar en tur til legen. Anonymous poster hash: cd992...a62
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #12 Skrevet 23. november 2016 Det er da helt umulig for oss å vite. Hvis du er bekymret anbefaler jeg at du tar en tur til legen. Anonymous poster hash: cd992...a62 Hun sa jeg kan få en tablett av henne. Kanskje jeg skal gjøre det? For hvis den hjelper, så har jeg jo migrene og er "smittet" Anonymous poster hash: 8ef72...160
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #13 Skrevet 23. november 2016 Det kan sikkert skje pykisk. Når man kan få gravidsymptomer fordi man tror man gravid, til og med menn kan få større mage når kvinnen deres er gravid (og menn skjønner jo at de ikke er gravid). Så kan det sikkert skje ja. Psyken vår kan gjøre mye rart. Bare husk at du ikke har migrene Jeg har kronisk migrene jeg og men aldri opplevd å "smitte" noen. Men har lite besøk pga formen. Anonymous poster hash: 8ebef...8e5
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #14 Skrevet 23. november 2016 Det her må være kødd. Anonymous poster hash: dd79b...678
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #15 Skrevet 23. november 2016 Det kan sikkert skje pykisk. Når man kan få gravidsymptomer fordi man tror man gravid, til og med menn kan få større mage når kvinnen deres er gravid (og menn skjønner jo at de ikke er gravid). Så kan det sikkert skje ja. Psyken vår kan gjøre mye rart. Bare husk at du ikke har migrene Jeg har kronisk migrene jeg og men aldri opplevd å "smitte" noen. Men har lite besøk pga formen. Anonymous poster hash: 8ebef...8e5 Jeg trodde migrene var en kronisk lidelse, slik at det er kronisk uansett? Migrene er migrene liksom? Hva er forskjellen på migrene og kronisk migrene? Jeg tenker også det at man hører så mye om det at det blir vondt for meg også. Kanskje jeg bare skal sove en time eller to og se om det går over... Anonymous poster hash: 8ef72...160
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #16 Skrevet 23. november 2016 Jeg trodde migrene var en kronisk lidelse, slik at det er kronisk uansett? Migrene er migrene liksom? Hva er forskjellen på migrene og kronisk migrene? Jeg tenker også det at man hører så mye om det at det blir vondt for meg også. Kanskje jeg bare skal sove en time eller to og se om det går over... Anonymous poster hash: 8ef72...160 Kronisk som i anfall hver eneste dag eller eller nesten hver dag. Noen har jo flere uker eller mnd mellom anfallene. Jeg er ikke i jobb pga migrenen (ikke blitt ufør men det kan skje), går på to forebyggende medisiner og har prøvd mange andre. Sånn har ikke de fleste med migrene det, de har anfall i blant og kan ta anfallsmedisin. Anfallsmedisin funker ikke på meg og er bortkastet da de bare kan taes maks 8 ganger i mnd og jeg hadde anfall hver eneste dag i 16 mmd før jeg fant en medisin som har redusert anfallene. Har ennå ukentlig migrene men ikke hver dag, så har nylig plusset på medisin nr to. Når man blir ufør for migrene så er det ille! Men ja migrene i seg selv er en kronisk sykdom siden det ikke finnes en kur men det kalles kronisk når man har ofte anfall. Anonymous poster hash: 8ebef...8e5
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #17 Skrevet 23. november 2016 Hun sa jeg kan få en tablett av henne. Kanskje jeg skal gjøre det? For hvis den hjelper, så har jeg jo migrene og er "smittet" Anonymous poster hash: 8ef72...160 Du må hvertfall IKKE finne på å ta noen andres migrene tabletter. De pillene jeg får for migrene kan gi deg varig hodepine om de ikke tas riktig og ved kraftig smerte. Det er ikke som en Paracet som du kan ta selvom du bare har litt vondt. Anonymous poster hash: 78671...144
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #18 Skrevet 23. november 2016 Du må hvertfall IKKE finne på å ta noen andres migrene tabletter. De pillene jeg får for migrene kan gi deg varig hodepine om de ikke tas riktig og ved kraftig smerte. Det er ikke som en Paracet som du kan ta selvom du bare har litt vondt. Anonymous poster hash: 78671...144 Hvilken måte skal de tas på? Tenker st tablett i munn, vann, svelg er greia og den er jo bare sterkere enn Paracet, ikke farlig? Anonymous poster hash: 8ef72...160
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #19 Skrevet 23. november 2016 Du må hvertfall IKKE finne på å ta noen andres migrene tabletter. De pillene jeg får for migrene kan gi deg varig hodepine om de ikke tas riktig og ved kraftig smerte. Det er ikke som en Paracet som du kan ta selvom du bare har litt vondt. Anonymous poster hash: 78671...144 Da lurer jeg litt på hva du tar? Anonymous poster hash: e2802...470
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #20 Skrevet 23. november 2016 Hvilken måte skal de tas på? Tenker st tablett i munn, vann, svelg er greia og den er jo bare sterkere enn Paracet, ikke farlig? Anonymous poster hash: 8ef72...160 Migrenemedisiner er virkelig ikke bare en "sterkere paracet", nei! Migrene er en nevrologisk sykdom og medisinene påvirker både nervesystem og blodårer i kroppen. Skal migrenemedisin testes ut skal det gjøres i samråd med lege! Bivirkningene kan være ganske store og alvorlige og det er viktig at legen er med på laget. Jeg har ganske kraftig migrene og bruker sprøyter, men har i forkant prøvd mange andre typer hvor den ene gjorde at jeg følte hele kroppen brant innvendig i et halvt døgn! Ved slike bivirkninger skal det journalføres og følges opp. Det er også viktig med riktig utredning for å gå diagnosen og det er ikke noe som kan smitte, psykisk eller på annen måte. Anonymous poster hash: a30e4...4ce
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #21 Skrevet 23. november 2016 Migrenemedisiner er virkelig ikke bare en "sterkere paracet", nei! Migrene er en nevrologisk sykdom og medisinene påvirker både nervesystem og blodårer i kroppen. Skal migrenemedisin testes ut skal det gjøres i samråd med lege! Bivirkningene kan være ganske store og alvorlige og det er viktig at legen er med på laget. Jeg har ganske kraftig migrene og bruker sprøyter, men har i forkant prøvd mange andre typer hvor den ene gjorde at jeg følte hele kroppen brant innvendig i et halvt døgn! Ved slike bivirkninger skal det journalføres og følges opp. Det er også viktig med riktig utredning for å gå diagnosen og det er ikke noe som kan smitte, psykisk eller på annen måte. Anonymous poster hash: a30e4...4ce Hvis man ikke er allergisk mot noen av stoffene er det greit har jeg tenkt. Hvis man kan få så alvorlige bivirkninger at det er fare for liv og helse, så bør man jo være innlagt i utprøvingen. SÅ ille kan det ikke være? Anonymous poster hash: 8ef72...160
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #22 Skrevet 23. november 2016 Hvis man ikke er allergisk mot noen av stoffene er det greit har jeg tenkt. Hvis man kan få så alvorlige bivirkninger at det er fare for liv og helse, så bør man jo være innlagt i utprøvingen. SÅ ille kan det ikke være? Anonymous poster hash: 8ef72...160 Og hvordan vet du at du ikke er allergisk mot noen av stoffene? Jeg reagerte på pillen imigran, men tåler sprøyten og til en viss grad nesesprayen. Migrenemedisiner skal prøves ut i samråd med lege nettopp fordi dette ikke er noe som skal testes fordi noen tror de, for eks, har blitt smittet av migrene! Er du virkelig så dum som du fremstår? Ja, man kan innbille seg symptomer og dermed tro at man har en diagnose man ikke har, men det betyr ikke annet enn at man har en form for psykisk ubalanse eller sykdom som gir dette symptombildet! Man kan ikke tenke på seg kreft eller migrene, men psyken kan lure enn til å tro det. Sannheten er har du likevel er fysisk frisk. Hadde du tatt kreftmedisinene hvis det var det som feilet venninnen din? Anonymous poster hash: a30e4...4ce
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #23 Skrevet 23. november 2016 Hahaha,må være noe av det rareste jeg har lest 😂 Men seriøst,du vet at hodepine kan komme helt av seg uten noen spesiell grunn? Kanskje du har tenkt så mye på hodepine at du fikk det tilslutt 😂 Anonymous poster hash: 1e62d...e5c
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #24 Skrevet 23. november 2016 Og hvordan vet du at du ikke er allergisk mot noen av stoffene? Jeg reagerte på pillen imigran, men tåler sprøyten og til en viss grad nesesprayen. Migrenemedisiner skal prøves ut i samråd med lege nettopp fordi dette ikke er noe som skal testes fordi noen tror de, for eks, har blitt smittet av migrene! Er du virkelig så dum som du fremstår? Ja, man kan innbille seg symptomer og dermed tro at man har en diagnose man ikke har, men det betyr ikke annet enn at man har en form for psykisk ubalanse eller sykdom som gir dette symptombildet! Man kan ikke tenke på seg kreft eller migrene, men psyken kan lure enn til å tro det. Sannheten er har du likevel er fysisk frisk. Hadde du tatt kreftmedisinene hvis det var det som feilet venninnen din? Anonymous poster hash: a30e4...4ce Litt forskjell på cellegift og migrenemedisin da. Slik jeg har lest om migrene, så er det sånn at diagnose settes etter om medisiner for migrene funker eller ikke. Kreft kan bevises med prøver. Kan ikke sammenligne beviselig sykdommer med sykdommer der diagnose settes dersom medisinen funker. Anonymous poster hash: 8ef72...160
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #25 Skrevet 23. november 2016 Hahaha,må være noe av det rareste jeg har lest 😂 Men seriøst,du vet at hodepine kan komme helt av seg uten noen spesiell grunn? Kanskje du har tenkt så mye på hodepine at du fikk det tilslutt 😂 Anonymous poster hash: 1e62d...e5c Det var jo akkurat det jeg spurte om da.... Anonymous poster hash: 8ef72...160
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå