Gå til innhold

Inspirert; kildesortering... sorterer du virkelig alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorterer plast, glass, metall, papp, papir, våtorganisk, pærer, batterier, elektrisk, tekstil, kjemikalier.

Jeg rengjør og separerer der emballasje er blandet osv.

Anonymous poster hash: d180c...d1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sorterer aldri.

Det betyr ingenting at vi kildesorterer i Norge. Og da mener jeg INGENTING.

Anonymous poster hash: 99d98...505

Alle monner drar!

Ingen kan redde miljøet og jorda alene, men alle kan gjøre litt. 

Anonymous poster hash: 3f0b4...61f

Skrevet

Alle monner drar!

Ingen kan redde miljøet og jorda alene, men alle kan gjøre litt.

Anonymous poster hash: 3f0b4...61f

Det bor milliarder av mennesker i land der de ikke har annen søppelhåndtering enn å brenne det på bål. Jeg har reist mye. Jeg har vært i byer der forurensingen er så høy at det svir i lungene når man puster.

Hva vi gjør i Norge betyr ingenting.

Skrevet

Det bor milliarder av mennesker i land der de ikke har annen søppelhåndtering enn å brenne det på bål. Jeg har reist mye. Jeg har vært i byer der forurensingen er så høy at det svir i lungene når man puster.

Hva vi gjør i Norge betyr ingenting.

På den andre siden generer de aller fleste mindre søppel enn oss nordmenn også. Jeg påstår ikke at søppelsortering løser alle problemer med avfall, men det er bedre enn ingenting.

Anonymous poster hash: 1d5f3...e9c

Skrevet

Vår kommune henter ikke bioavfall, så det går i restavfall. Ellers blir det slik:

Papir og papp

Plast

Glass og metall (skyller av, men skurer det ikke akkurat)

Restavfall

Batterier osv.

Vi prøver å sortere ganske godt, men det blir litt grovsortering av og til her også. Det kommer an på hvor god tid vi har, men det er jo viktig å tenke på miljøet også.

Anonymous poster hash: 86103...e53
Skrevet

Jeg sorterer aldri.

Det betyr ingenting at vi kildesorterer i Norge. Og da mener jeg INGENTING.

Her truer de med å ikke hente søppla om man ikke sorterer. Jeg jobbet i en barnehage som var sløve med sortering, og de nektet å hente søppla før det ble sortert ordentlig

Anonymous poster hash: 7930f...fb6

Skrevet

Selvfølgelig kildesorterer jeg, av helt åpenbare årsaker. Ønsker dessuten å være et godt forbilde for barna mine slik at de ikke blir helt atale når det kommer til miljø.

At andre land forsøpler mer og ikke har kildesortering er den dummeste unnskyldningen jeg vet om.

Anonymous poster hash: fe93c...3b1

Skrevet

Selvfølgelig kildesorterer jeg, av helt åpenbare årsaker. Ønsker dessuten å være et godt forbilde for barna mine slik at de ikke blir helt atale når det kommer til miljø.

At andre land forsøpler mer og ikke har kildesortering er den dummeste unnskyldningen jeg vet om.

Anonymous poster hash: fe93c...3b1

Skrevet

Sorterer så langt det lar seg gjøre....

- glass/metall

- plast

- papir/papp/melkekartonger (ble glad når det ble lov å hive alt i samme kasse)

- flasker med pant

- matavfall

- restavfall

Og andre greier som medisin, oljer, batterier osv osv.

Synder på pappen i dorullen, den går i søppelbøtta på badet 😜

Anonymous poster hash: 8d1df...1df

Skrevet

Skal melkekartonger, juicekartonger og fløtebokser i papp/papir eller i restsøpla?

Skrevet

Skal melkekartonger, juicekartonger og fløtebokser i papp/papir eller i restsøpla?

Papp/papir

Anonymous poster hash: 0c16d...fc2

Skrevet

Kildesorterer det meste. Matavfall går sammen med rest. Prøvde å ha eget matavfall, men det lukta så innmari og jeg gidder ikke å gå med søpla hver dag. Møkkete plast går også i rest fordi plasten hentes en gang i mnd bare, og vaske alt er for tidkrevende.

Ellers sorterer vi papp, plast, rest, glass og hermetikk og farlig avfall.

Anonymous poster hash: 94927...677

Slutter matavfallet å lukte hvis man blander det med restavfall?

Skrevet

Slutter matavfallet å lukte hvis man blander det med restavfall?

Det slutter ikke å lukte, men det blir mindre lukt når du blander avfallet. Nedbrytningen starter ikke like fort med blandet avfall.

Anonymous poster hash: 7f4b5...32a

Skrevet

Her har vi bare to søppelkasser ute, en til papp og papir og en til resten. Plast sorterer maskinene ut av restsøpla, mat sorteres i grønne poser. Det andre vi sorterer må vi levere selv. Vi sorterer også ut glass /metall, batterier, småelektrisk ++

Anonymous poster hash: a9cc5...8aa

Skrevet

Vi har restavfall, papp og plast. Så resirkulerer dette. Hvorfor vi ikke har matavfall vet jeg ikke. Noen kommuner har jo det.

Ellers hermetikk, batterier osv.

Fant nettopp ut at man får betalt 10 kr på Clas ved å levere inn blekkpatroner fra printeren, så nå samles det også. Har jo alltid gått i restavfall!

Anonymous poster hash: 95448...f29

Skrevet

Ja, sorterer alt. Har en samboer som er VELDIG opptatt av miljø, deriblant kildesortering. Så han har gitt grundig opplæring ;)

Vi har egne dunker for; rest,matavfall,papp,plast, metall/glass.

Anonymous poster hash: 03e10...1cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...